Oletko joskus ollut laastarisuhteessa? Itse koen, että olisin tällä hetkellä miehelle vain laastari. Hän on eronnut 3kk sitten, ja kuulemma käsitellyt eronsa. Olisi pitänyt erota jo viisi vuotta sitten. Hakee kuulemma elämänkumppania vakavissaan. Mutta mistä tietää, että on vain laastari? Mitkä on ne merkit, että toinen paikkaa vain entisen eronsa haavoja? Jos olet ollut laastarina, niin miten kauan tälläinen laastarisuhde on kestänyt?
Laastarisuhde
20
1162
Vastaukset
- Anonyymi
Muutama varma merkki mistä tietää ettei ole tunne tasolla päässyt edellisestä yli:
Hän ajattelee exäänsä paljon(tätä et voi tietenkään tietää mistään) jos vaikuttaa poissaolevalta välillä ehkä siitä.
Hän on todella vihaisen katkera exälleen. Tai se herättää muuten vahvoja tuntemuksia. Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.
Hän yrittää tehdä tätä mustasukkaiseksi. Kun on päässyt yli niin sen edellisen tunteilla ei ole väliä.
Hän puhuu paljon siitä tai voi myös olla ettei puhu lainkaan. Ja että seuraa tiiviisti hänen tekemisiään somessa tai ottaa selvää muilla keinoilla.
Ja se että jos on erottu siksi että halutaan olla erossa niin edelliseen ei oteta yhteyttä. Ainakaan koko ajan. Jos on hyvä syy ottaa yhteyttä tai laittaa viestiä niin se on ok. Mutta sen tunnistaa kun ex pyörii vielä mielessä, niin siihen otetaan yhteyttä pikku humalassa tai laitetaan viestiä todella epäolennaisten tai turhien asioiden verukkeella.
Siinä muutama varma hälytysmerkki!- Anonyymi
Lisään vielä näihin hyviin vihjeisiin, että toinen haluaa edetä hyvin nopeasti. Eli haluaa saman shown jatkuvan, mutta eri osallistujilla.
- Anonyymi
Ihminen voi olla käsitellyt eronsa monta vuotta ennen eroa tai sitten käsittely alkaa vasta erosta. Riippuu tunteista ja eron syystä, kestääkö käsittely kuukausia vai vuosia.
Olen edellisen kommentoijan kanssa sitä mieltä, että voimakas viha kertoo siitä, että prosessi on vielä kesken. Samoin halveksunta tai eron jauhaminen joka käänteessä tai se ettei suostu ollenkaan kommentoimaan mitään eroon liittyvään. Jos hän kertoo erosta ja ex neutraalisti kun se luontevasti sopii asiayhteyteen ja erityisesti kun kysyt siitä, ollaan käsittelyn kanssa jo pitkällä.
Et siis voi pelkällä ajalla tai sillä, että toinen sanoo asian olevan valmis, tietää missä mennään. Käytä maalaisjärkeä ja kysele itse asiasta (kohtuullisesti).
Jos ero on tuore, ottaisin itse rauhallisen etenemisen linjan. Yhdessä ei tarvitse olla 24/7 ja jos toinen ei anna eikä ota itse tilaa itselleen, voi se kertoa myös, että on saatava joku kuka vaan. Parhaiten tilanteen näkee katsomalla hissukseen.- Anonyymi
No hän on halunnut edetä tosi nopeasti. Itse jo ahdistuin tässä, kun viestiä tulee jatkuvasti ja haluaa nähdä usein. Erostaan on kyllä kertonut, mutta lähinnä katkeraan sävyyn että olisi pitänyt älytä erota jo aikaisemmin. Vaimo oli kuulemma ojentanut yllättäen eropaperit käteen ja tällä oli ollut jo uusi asuntokin valmiina katsottuna. Omasta osuudestaan tässä erossa ei ole puhunut mitään. Vaimon mielenterveysongelmista lähinnä puhunut negatiiviseen sävyyn. Heillä kuulemma muuten ihan ok välit. Ex oli saanut tietää hänen tapailevan uutta ja oli tästä kiivastunut ja sanonut, että hetikö pitää uutta lähteä etsimään. Miehen mukaan on ihan sama, mitä ex tästä tapailusta ajattelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hän on halunnut edetä tosi nopeasti. Itse jo ahdistuin tässä, kun viestiä tulee jatkuvasti ja haluaa nähdä usein. Erostaan on kyllä kertonut, mutta lähinnä katkeraan sävyyn että olisi pitänyt älytä erota jo aikaisemmin. Vaimo oli kuulemma ojentanut yllättäen eropaperit käteen ja tällä oli ollut jo uusi asuntokin valmiina katsottuna. Omasta osuudestaan tässä erossa ei ole puhunut mitään. Vaimon mielenterveysongelmista lähinnä puhunut negatiiviseen sävyyn. Heillä kuulemma muuten ihan ok välit. Ex oli saanut tietää hänen tapailevan uutta ja oli tästä kiivastunut ja sanonut, että hetikö pitää uutta lähteä etsimään. Miehen mukaan on ihan sama, mitä ex tästä tapailusta ajattelee.
Tätä minä ihmettelen, että jos on itse halunnut erota, niin miksi haluaa syyttää toista siitä, että hän on etsinyt uuden.
Millä perusteella kumppania ei saisi olla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kuulostaa vähän epämääräiseltä tapaukselta..
Kyllähän ihmiset nykyaikoina puhuvat toisistaan aina negatiivisesti mutta kyllä jokainen tietää eron sitten jos se on jatkuvaa ja todella katkeran vihaisen kuuloista niin hän ei ole päässyt yli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan apatia. Katkeruus indikoi että hän ei ole päässyt siitä yli.
Nopea eteneminen tuossa tapauksessa mitä luultavimmin tarkoittaa, että hän haluaa korvata vanhan suhteen uudella ja se on toissijainen seikka haluaako hän olla suhteessa juuri sinun kanssa, siksi hänellä ei ole kiinnostusta edetä hitaasti ja katsoa oletteko sopivia toisillenne. Tärkeintä on saada uusi suhde. Se, että hän vaikuttaa syyttävän enää suhteen epäonnistumisesta kertoo ettei hän ole oppinut omista virheistä mitään. Good luck - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan apatia. Katkeruus indikoi että hän ei ole päässyt siitä yli.
Nopea eteneminen tuossa tapauksessa mitä luultavimmin tarkoittaa, että hän haluaa korvata vanhan suhteen uudella ja se on toissijainen seikka haluaako hän olla suhteessa juuri sinun kanssa, siksi hänellä ei ole kiinnostusta edetä hitaasti ja katsoa oletteko sopivia toisillenne. Tärkeintä on saada uusi suhde. Se, että hän vaikuttaa syyttävän enää suhteen epäonnistumisesta kertoo ettei hän ole oppinut omista virheistä mitään. Good luck*syyttävän exää
- Anonyymi
Pidä uutta ystävääsi kaverina. Salli hänelle tilaisuus käsitellä ja setviä kokemansa ero aivan rauhassa yksin.
Hanen rynnätessä elämääsi ja jatkuvasti pommittamalla sinua, ei ole hyvän merkki!
Normaali, tasapainoinen ihminen ei käyttäydy noin.
Tuossa sinulle Esimmäinen Valtava Punainen Varoituslippu jo liehuu.
Toinen Varoitusippu on hänen tunkiessaan kotiisi. Ei alivuokralaiseksi vaan perheenjäseneksi "avoliiton" lipun alla.
Kolmas Varoituslippu on ilkeä puhetyyli. Tiedät aivan tarkkaan että se puhetyyli jatkuu sinustakin jos lasket sen nyt liian lähelle, tajuat tehneesisi sen virheen ja loittoat hänestä.
Vain lisää hajurakoa tuohon ystävääsi. Todellakin, anna hänen yksin kvydä tilannettaan läpi.
Se on parasta teille kummalkein.
älä sotkeudu häneen! Se hakee toisen uhrin. Sinun ei tarvitse olla se.- Anonyymi
En sotkeutunut häneen, onneksi. Mies vaihtoi lennosta toiseen, hänellä oli jo toinen uhri valmiiksi katsottuna. On edennyt myös hänen kanssaan nopeasti, nopeammin kuin minun. Esitelty jo perheelle jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sotkeutunut häneen, onneksi. Mies vaihtoi lennosta toiseen, hänellä oli jo toinen uhri valmiiksi katsottuna. On edennyt myös hänen kanssaan nopeasti, nopeammin kuin minun. Esitelty jo perheelle jne.
Omg, ei tulisi mieleenikään..
- Anonyymi
Tällä elämänkokemuksella mitä nyt on, en alkaisi laastariksi. Juuri eronneena ei todellakaan olla tunnetasolla vapaita. Tiedän sen itsestänikin, entinen elämä usein mielessä vaikka on uusi avioliitto.
- Anonyymi
Anteeksi mutta kyllä tuo vaikuttaa siltä että olet laastari. Varmuuden saat kun kysyt niin sanotulta eksältä onko heidän parisuhde todellakin ohi.
- Anonyymi
No ilkeä puhetyyli hänellä kyllä on ollut välillä minua kohtaan. Kysyin häneltä suoraan että olenko hänelle vain pelkkä laastari, johon vastasi, että se on kyllä aika karusti sanottu. Kun kysyin, onko hän käsitellyt eron, niin meni tosi vakavaksi ikäänkuin liikuttui ja sanoi, että nyt tulee tosi hölmöjä ajatuksia mieleen. Ei halunnut avata tarkemmin kun kysyin, mitä ajatuksia. Tämä keskustelu lähti siitä, kun sanoin hälle, että minusta olisi parempi että jätetään juttu tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ilkeä puhetyyli hänellä kyllä on ollut välillä minua kohtaan. Kysyin häneltä suoraan että olenko hänelle vain pelkkä laastari, johon vastasi, että se on kyllä aika karusti sanottu. Kun kysyin, onko hän käsitellyt eron, niin meni tosi vakavaksi ikäänkuin liikuttui ja sanoi, että nyt tulee tosi hölmöjä ajatuksia mieleen. Ei halunnut avata tarkemmin kun kysyin, mitä ajatuksia. Tämä keskustelu lähti siitä, kun sanoin hälle, että minusta olisi parempi että jätetään juttu tähän.
Lisäksi hän tosiaan jo muutaman tapaamisen jälkeen teki meille jo yhteisiä suunnitelmia esimerkiksi kesäksi. Minusta se on outoa, kun toista ei vielä tunne eikä tiedä sitä, kestääkö koko juttu. Ensimmäisellä tapaamisellakin kertoi elämästään tyyliin kaiken, teki suorastaan sukuselvityksen ja lopuksi sanoi, että tällainen paketti olisi tarjolla ja kysyi mitä olen hänestä mieltä. Kuten joku jo tuolla aikaisemmin sanoi, niin taitaa vaan tosiaan haluta saman shown jatkuvan, mutta eri osallistujilla.
Sekin vielä, että muistutan ulkonäöltäni hyvin paljon hänen exää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi hän tosiaan jo muutaman tapaamisen jälkeen teki meille jo yhteisiä suunnitelmia esimerkiksi kesäksi. Minusta se on outoa, kun toista ei vielä tunne eikä tiedä sitä, kestääkö koko juttu. Ensimmäisellä tapaamisellakin kertoi elämästään tyyliin kaiken, teki suorastaan sukuselvityksen ja lopuksi sanoi, että tällainen paketti olisi tarjolla ja kysyi mitä olen hänestä mieltä. Kuten joku jo tuolla aikaisemmin sanoi, niin taitaa vaan tosiaan haluta saman shown jatkuvan, mutta eri osallistujilla.
Sekin vielä, että muistutan ulkonäöltäni hyvin paljon hänen exää.Sinä rautalangasta vääntämällä haet syitä jatkaa tuon miehen kanssa , jopa "suhteeseen"!
Kaikki ovat todistaneet halusi "Suhteeseen", liialliseen ystävyyteen, vääräksi.
Sinä itsekin tiedotat sen vääräksi!
Miksi siis et laske miestä pois. Vain ilmoita että et ole vielä piiiiitkään aikaan halukas jatkamaan ystävyyttä hänen kanssaan.
Toivota hänelle super jatkoa.
Ei muuta.
Ja vain laske menemään. Ts. et vastaa enää tekstareihin, puheluihin, et avaa sille oveasi,
poistat hänet kaikista someyhteyksistäsi jne..
Vain laske menemään. Tuossa teet kaikista parhaimman palveluksen teille kummalekkin.
- Anonyymi
Oma rakas tuli elämääni exän tyhjentäessä kotiani.
Olen jokaisesta hetkestä kiitollinen. Hän jaksoi kannustaa ja tukea. Lupasi paremman huomisen, jonka lupauksen hän on lunastanut moninkertaisesti, joka ikinen päivä.
Tapaamaan hän ei suostunut, kunnes ero olí lopullisesti selvä. Se oli mannaa, pettävän vaimon jälkeen.
Hän tiesi mitä tekee. Hän luotti minuun ja omaan hyvyyteensä.
Vaikka alkumetreille sattuikin elämässäni kaikenlaista ikävää, hän ei paennut. Hän lupasi aina olla puolellani.
Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen. Kaikki asiat on paremmin kuin olisin osannut kuvitella. On rakastava perhe. On uusi auto. On elämäni paras työpaikka. Rahat riittää hyvään elämään. Työpaikan sain vaikka en edes hakenut paikkaa. Minua oli yritetty etsiä monta päivää. Facen kautta saivat lopulta kiinni. Itsetuntoni on kohonnut paljon.
Mikään hyvä asia ei olisi toteutunut, jos yksi ihminen ei olisi luottanut minuun, vaikealla hetkellä.
Ymmärrän, ettei hänenlaisiaan ole edes yhtä tuhannesta.
Hän tuntee olevansa onnekas, saatuaan tällaisen aarteen. - Anonyymi
Olen ollut, kahdessakin. Olen tosin ollut se laastaroiva, en laastari. Se ei tosin (ehkä) ollut ihan tavallisinta laastarointia. Mä kun laastaroin ensimmäisen poikaystäväni, ensirakkauteni, elämäni rakkauden (niin mä tietysti sillon kuvittelin) kuolemaa. Ensimmäinen laastari kesti kaks vuotta ja sen loputtua hyppäsin heti vauhdista toiseen, joka kesti kymmenen vuotta. En mä tiedä olisko heillä kummallakaan ollut mitään realistista mahollisuutta tajuta sitä laastaroinniksi. Enhän mä tajunnu sitä itekään, ennen kun vasta päästyäni sen menetyksen yli. Ainakin se olis vaatinu heiltä halua syvälliseen keskusteluun, mun tunteideni ja sen mun surun aitoon kohtaamiseen. Kuulostaa ehkä vähän pöljältä, mutta siinä ekassa lyhyemmässä laastarisuhteessa siihen olis voinu ollakin mahollisuuksia. Hän oli ihmisenä sellanen, joka olis voinu siihen kyetäkin. Jos me oltas törmätty toisessa kohtaa elämää, niin se suhde olis voinut kestääkin. Se jälkimmäinen, kymmenen vuoden suhde olis näin jälkikäteen saanut ihan hyvin olla olematta. Mun olis siinä kohtaa pitänyt jo pystyä käsittelemään se suruni, eikä edes lähteä siihen kuvioon.
Eipä tuohon kai mitenkään muuten voi varmuutta saada, ku puhumalla. Sen toisen osapuolen pitää vaan myös olla valmis siihen. Jos ei hän ees ite ole varma laastaroiko vai ei niin ei siihen varmuutta voi saada.- Anonyymi
Siis sanotko että olet ollut laastari suhteissa 2 ja 10 vuotta :D ? Miten sinä pystyt hukata elämästäsi niin isot siivut pelkkään laastarointiin? Eikö laastarisuhde ole semmoinen jossa ollaan heti eron jälkeen hetki ja käytetään toista edellisen yli pääsyyn ettei tunnepuolella ole oikeasti mitään
- Anonyymi
Ehdottomasti kannattaa jokainen suhde ja ihmiset muutenkin lokeroida omaan koloonsa, antamatta edes mahdollisuutta. Siten voi aina sanoa, tiesin.
Parisuhteessa kannattaa olla hyvin itsekäs, sehän on suhteen perusta.
Kannattaa myös toisten parisuhteista etsiä kaikki viat, jos ei niitä ole, voi aina keksiä.
Ohjeeksi kaikkeen kannattaa myös tarjota *Jätä se sika* kommenttia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680