Mulla on ongelma! 13v

Anonyymi

Mä tapasin mun parhaan kaverin ykkösluokalla ja ollaan siitä asti oltu parhaita kamuja. No mä tunnen sen perheen tosi hyvin ja sain tietää että sen siskolla on keskivaikea masennus ja sitä on siis kiusattu yms. No oon ollut sen siskon tukena ja näin mutta nyt on tän mun besun kans ongelma.

Me siis ei IKINÄ puhuta niinku että no onko sulla kaikki hyvin (tiiän että on vähän outoa) tai mitään tuommosta. Ja se on ollu jotenki väsyny ja sellanen aina välillä ja sillä on stressiä ja musta vähä on alkanu tuntua että silläki saattais olla masennusta :( Mutta mehän ei ikinä tommosesta jutella nii en oo kehannu kysyä ettei hän loukkaannu tai mitenkään pahoita mieltään. Ja ollaan siis aika läheisiä mutta ei olla silti semmosia halipus besuja vaan enemmänki aina pelleillään ja pelataan ehkä jotain pelejä. Jossain vaiheessa tää kaveri vaan.. ”jaksaako enää” ja sitten mä vaan vastaan jotenki ”niin” ”mhh” jollain tuommosella ja sitten hän vain on puhelimella pitkään hiljaa. Haluaisin siis olla parempi kaveri ja kysellä, pitää huolta yms. mutta pelkään että Tämä vaikka nyt kutsutaan nimellä Marjukka, pahoittaa mielen. Ja kumpikaan meistä ei ole mikään draamailija eikä meillä ikinä mitään varsinaisia riitoja ole ollut. Onhan itelläki omat huolet kun tällä kaverilla on vaikka kuinka monta muutakin kaveria ja paljon niitten kanssa on. Välillä jopa tuntuu että oonko mä nyt sitte niin tärkee sille :( Onhan meillä omat inside jutut ja paras kaveri mitä mulla on ollut mutta lähinnä koen huonoa omatuntoa kun en ole tarpeeksi kysellyt hyvinvoinnista :( Joten jos sulla on ees pieni vinkki niin PLZzz auta💜

2

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä voisit koittaa aloittaa sellasista asioista puhumisen teidän välillä niin että kerrot vaikka ite jostain sua vaivaavasta asiasta? Sit se siitä ehkä tajuis/rohkaistuis itsekin puhumaan jos on jotain huolia. Ihana kaveri oot kun välität ja mietit!

• Anonyymi

Tukea voi ilman että nostaisi kissan pöydälle, voi tehdä hänen kanssaan kivoja juttuja, jotka piristävät mieltä. Joku kevyt liikunta, ulkoilu ainakin voi parantaa ihan nukkumistakin. Ja tavatessa voi aina vähän tarkkailla, ettei tila ole pahentunut. Tärkeintä varmaan tuo läsnäolo ja yhteiset tekemiset, jotka antaa positiivista sisältöä elämään. Nuorillahan aika usein on tällaista ohimenevää alavireisyyttä. Kaverisi varmaan kuitenkin aika hyvin perillä masennuksesta, jos siskollaankin ollut tätä. Tietenkin asiasta voi puhuakkin, jos se tuntuu helpolta, yleisiähän nää jutut on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109