Kuinka siivoatte?

Anonyymi

Itse imuroin penthouseni yhden huoneen kerrallaan. Kun yksi huone on imuroitu, niin on aika palkita itsensä oluella.

Tätä jatkuu imuroinnin loppuun ja sitten onkin aika siirtyä moppaamaan. Sama homma: Yksi huone ja yksi olut.

Mikäli vielä jaksaa, niin voi keksiä vaikka pölyjen pyyhkimistä kirjahyllystä ja tietty yksi taso=yksi olut. Mikäli sekään ei riitä, niin ainahan on uuninpuhdistusta ja wc-pöntön harjausta.

Pahimmassa tapauksessa joutuu meneen ikkunanpesuun, ellei jopa tavaroiden suoristamiseen/järjestelyyn. Myös pyykkääminen lasketaan ja saa nauttia oluen. Toki kuivaukseen ripustaminen lasketaan myös.

Jostain kumman syystä en kuitenkaan muista, milloin olisin viimeksi siivonnut, mutta kovasti on kämppää kehuttu siistiksi, ellei lähes steriiliksi. 😁
>Simiti<

18

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitten väliin joku palstaneito-kommentti. Se reipastuttaa 😂😂

• Itse asiassa mäkin olen tänään siivonnut, kun alkoi sieltä täältä huomaamaan että ei ole hetkeen käynyt vieraita 😅 Ollut suht rauhallinen päivä työjuttujen suhteen, niin olipahan aikaa tehdä kotitöitä.

No keittiöhän mulla on se 7x7m niin tokihan sen imuroinnissa hetki meni, ja imuroin toki myös olo- ja makuuhuoneeni jotka ovat yhteenlaskettuna hitusen pienempiä kuin keittiö. Pölyä nyt aina kertyy ja sitä saa pyyhkiä, mutta mä suorastaan järkytyin sähköhellan pesuvedestä ja rätistä, eikä se vieläkään mikään kiiltävä ole 😂

Eikä mullakaan nyt mitään totaalikaaosta ollut, mutta juurikin pölyä paikoissa, lattialla hiekkaa ja roskia mitä on tullut kenkien mukana sisälle, vaatteita vähän levällään, rahkapurkkeja ja lusikoita siellä täällä jne. Perus poikamieskämppä 😁

Talon sali on suunnilleen samankokoinen kuin tuo tupakeittiö, mutta ei se ole tietääkseni koskaan tai ainakaan todella pitkään aikaan ollut talvella lämpimänä. Se onkin pysynyt ihan siistinä ja moni on kehunut sitä hienoksikin päädyssä olevan avoimen hirsiseinän, syvän violettien pitsiverhojen, rihkamakristallien yms. myötä. Tuvan ja salin välissä on pieni huone, joka on mulla ihan kylmänä varastona enkä mielellään päästä ihmisiä kulkemaan sen läpi, kun saliin pääsee eteisenkin kautta. Niin ja eteisiähän mulla onkin kolme, tosin niitä en kovinkaan pedantisti jaksanut siivota. Lähinnä imuroin, pinosin pahvilaatikoita, pistin jotain työkaluja omalle paikalleen jne. Niin ja talon toinen, lyhyempi siipi missä mä asuin viime kevääseen asti, on niin ikään melko lailla kylmänä ja tyhjillään. Joskus miettinyt että siitä voisi sisustaa jonkinlaisen toimiston tms. mihin voisi päästää vaikkapa asiakkaita ilman että näkyy mitään vaatekasoja tai sänkyä missään. Mehän viime vuonna Bickyn ja Maken kanssa sitä kerran visioitiin, mutta jouduin vähän toppuuttelemaan heitä kun ideoita riitti aina lampunvarjostimen muodosta Tom of Finland tai Judas Priest julisteisiin 😊😊😊

• Anonyymi

Minkä merkkinen imuri sulla on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja onko varaosia?

• Anonyymi

Miksei Make muuta siihen lyhyempään siipeen?

• Anonyymi kirjoitti:

Nilfisk, tarkoitettu ihan ammattikäyttöön. Äitini oli 2000-luvun ekalla vuosikymmenellä siivoojana ja hänen työnantaja oli kohtuu erikoinen tyyppi, antoi toimivan imurin äidilleni siksi että siihen oli kaatunut jotain hopean puhdistusainetta tms. ja ne värijäljet häiritsivät hänen pomoaan. No jokainen tyylillään 🙄

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Nilfisk, tarkoitettu ihan ammattikäyttöön. Äitini oli 2000-luvun ekalla vuosikymmenellä siivoojana ja hänen työnantaja oli kohtuu erikoinen tyyppi, antoi toimivan imurin äidilleni siksi että siihen oli kaatunut jotain hopean puhdistusainetta tms. ja ne värijäljet häiritsivät hänen pomoaan. No jokainen tyylillään 🙄

Joo mä tiedän, se on hyvä merkki.

• Anonyymi

Peris nää sun spämmit on raskaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei Make muuta siihen lyhyempään siipeen?

Mielikuvitusolennot eivät tarvitse fyysisiä tiloja.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielikuvitusolennot eivät tarvitse fyysisiä tiloja.

On tämä kyllä sitkeä perätön huhu joka ei ota laantuakseen, että mä muka spämmäisin jotain tai kirjoittaisin joillain mielikuvitushahmoilla 🙄

Siinähän Porarin Make argumentoi varsin järkevästi miksi hänen ei kannata muuttaa mun vuokralaiseksi, enkä mä sellaisia edes halua tai tarvitsekaan. Ymmärrän varsin hyvin Makea, että kun on Keno-voitolla ja Daytona-voittojen palkintorahoilla ostettu tilava kaksio lähellä omaa duunipaikkaa, niin mitäpä sitä jonnekin maalle muuttaisi kaverin katon alle.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

On tämä kyllä sitkeä perätön huhu joka ei ota laantuakseen, että mä muka spämmäisin jotain tai kirjoittaisin joillain mielikuvitushahmoilla 🙄

Siinähän Porarin Make argumentoi varsin järkevästi miksi hänen ei kannata muuttaa mun vuokralaiseksi, enkä mä sellaisia edes halua tai tarvitsekaan. Ymmärrän varsin hyvin Makea, että kun on Keno-voitolla ja Daytona-voittojen palkintorahoilla ostettu tilava kaksio lähellä omaa duunipaikkaa, niin mitäpä sitä jonnekin maalle muuttaisi kaverin katon alle.

😂😂😂😂😂 ai että oikein Keno-voittokin on napsahtanut ”maken” tilille. Onko yhtä salaperäinen kuin Daytona-voitot joita ei löydy mistään virallisista tuloksista eikä mediaosumia tule kuin tälle palstalle 🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Koska Porari on sun mielikuvituksen tuotetta, on ymmärrettävää ettei sun juttuja porari-feikkiprofiililla oteta vakavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😂😂 ai että oikein Keno-voittokin on napsahtanut ”maken” tilille. Onko yhtä salaperäinen kuin Daytona-voitot joita ei löydy mistään virallisista tuloksista eikä mediaosumia tule kuin tälle palstalle 🤣🤣🤣🤣

Heh, jonnet ei muista. Mähän pääsin sarajeevosta alkuvuodesta 2017 ja heti samalla viikolla voitin tosiaan Kenosta sen 250k€. Ostin Lausteelta kämpän, GMC Sierra jyystö-truckin ja jonkin verran jäi pääomaa tuohon kilpa-autoiluharrastukseen.

Mutta ne racing-chapteriin sijoitetut muutamat kymppitonit ovat maksaneet itsensä moninkertaisesti takaisin kun olemme osallistuneet mm. Daytonaan, Indy500-kisaan ja Le Mansiin 😊😊😊

• Anonyymi

Siivoan myös yhden huoneen kerrallaan. Mopilla ja pölyrätillä ensiksi isoimmat pois. Aina en imuroi, mutta jos tarve vaatii niin seuraavaksi imuri. Mahdollisen imuroinnin jälkeen pyyhin lattiat mopilla ja kostealla liinalla. Yleensä tuo kahdella eri liinalla moppaus riittää. Imuria käytän harvoin. Eri juttu, jos olisi mattoja, mutta kun ei ole. Sohvan imuroin tarpeen mukaan. Pölyjen pyyhintä pinnoilta kostealla rätillä ja siinäpä se alkaa olla. Olutta ei hommaan kulu yhtään ja aikaakin vain about puoli tuntia kahdesti viikossa. Keittiö, vessa ja kylpyhuone sauna siivotaankin sitten vähän eri tyyliin, mutta en jaksa kirjotella nyt enempää siivoamisesta. 😁

• Itselläni on toki Dyson 19 ja taitaa olla elämäni viimeinen imurilaite. Moppina olen käyttänyt laitoissiivojien suosimaa leveää moppia. Hyvin on kummatkin toiminut.

• Anonyymi

Huoneet:
      Pyyhitään pölyt - Imuroidaan lattia (myös raitisilmaventtiilit, palovaroitin verhot)- viimeistellään/pyyhitään lattia parkettiliinalla.
      Kylppäri:
      Pyyhitään porvarillisella sitrukselta tuoksuvalla liinalla lattia. Kaakeliliinalla kaakelit. Pestään vessanpönttö (myös ulkosyrjiltä) lavuaari (myös ulkosyrjiltä).
      Keittiö:
      Aina puhdas. Vaikka paistan ruokaa uunissa kerran viikossa, uuni on puhdas. Ei ole tarvinnut pestä viiteen vuoteen ainakaan. Tiskit koneeseen ja puhtaana kaappiin silloin kun tarvis.

Alkoholia en käytä juuri muutenkaan, mutta siivoamisesta pidän sen visusti erillään.

• Anonyymi

Jos ei sotke paljon kerrallaan niin on helpottaa siivotakin sitten kaikenlaisten mahdollisten teknisten apuvälineiden avulla.

• Anonyymi

Mulla on varmaan sinipiika-sarjasta kaikki varret ja osat, tuo iso sinipiika on hyvä latttioissa ja nopea, on höyrypuhdistimia, isokin imureita joka lähtöön, lattiarjakin on sekä... mitähän vielä... täysin käyttämättömiä jotain.

Tuosta sinipiika-sarjasta kun olen ostanut kaikkia mahdollisia lisäosia ja varsia, on ongelmallista aina selvittää mikä kuuluu mihinkin niistä täysin uusiakin osia on paljon.

Robotti-imuria en ole vielä hankkinut kun eipäilen sen kykyä poistaaq 5cm korkeita roskia lattialta ja luututa sekä vahata nurkkia...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe