Kuinka siivoatte?

Anonyymi

Itse imuroin penthouseni yhden huoneen kerrallaan. Kun yksi huone on imuroitu, niin on aika palkita itsensä oluella.

Tätä jatkuu imuroinnin loppuun ja sitten onkin aika siirtyä moppaamaan. Sama homma: Yksi huone ja yksi olut.

Mikäli vielä jaksaa, niin voi keksiä vaikka pölyjen pyyhkimistä kirjahyllystä ja tietty yksi taso=yksi olut. Mikäli sekään ei riitä, niin ainahan on uuninpuhdistusta ja wc-pöntön harjausta.

Pahimmassa tapauksessa joutuu meneen ikkunanpesuun, ellei jopa tavaroiden suoristamiseen/järjestelyyn. Myös pyykkääminen lasketaan ja saa nauttia oluen. Toki kuivaukseen ripustaminen lasketaan myös.

Jostain kumman syystä en kuitenkaan muista, milloin olisin viimeksi siivonnut, mutta kovasti on kämppää kehuttu siistiksi, ellei lähes steriiliksi. 😁
>Simiti<

18

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten väliin joku palstaneito-kommentti. Se reipastuttaa 😂😂

    • Itse asiassa mäkin olen tänään siivonnut, kun alkoi sieltä täältä huomaamaan että ei ole hetkeen käynyt vieraita 😅 Ollut suht rauhallinen päivä työjuttujen suhteen, niin olipahan aikaa tehdä kotitöitä.

      No keittiöhän mulla on se 7x7m niin tokihan sen imuroinnissa hetki meni, ja imuroin toki myös olo- ja makuuhuoneeni jotka ovat yhteenlaskettuna hitusen pienempiä kuin keittiö. Pölyä nyt aina kertyy ja sitä saa pyyhkiä, mutta mä suorastaan järkytyin sähköhellan pesuvedestä ja rätistä, eikä se vieläkään mikään kiiltävä ole 😂

      Eikä mullakaan nyt mitään totaalikaaosta ollut, mutta juurikin pölyä paikoissa, lattialla hiekkaa ja roskia mitä on tullut kenkien mukana sisälle, vaatteita vähän levällään, rahkapurkkeja ja lusikoita siellä täällä jne. Perus poikamieskämppä 😁

      Talon sali on suunnilleen samankokoinen kuin tuo tupakeittiö, mutta ei se ole tietääkseni koskaan tai ainakaan todella pitkään aikaan ollut talvella lämpimänä. Se onkin pysynyt ihan siistinä ja moni on kehunut sitä hienoksikin päädyssä olevan avoimen hirsiseinän, syvän violettien pitsiverhojen, rihkamakristallien yms. myötä. Tuvan ja salin välissä on pieni huone, joka on mulla ihan kylmänä varastona enkä mielellään päästä ihmisiä kulkemaan sen läpi, kun saliin pääsee eteisenkin kautta. Niin ja eteisiähän mulla onkin kolme, tosin niitä en kovinkaan pedantisti jaksanut siivota. Lähinnä imuroin, pinosin pahvilaatikoita, pistin jotain työkaluja omalle paikalleen jne. Niin ja talon toinen, lyhyempi siipi missä mä asuin viime kevääseen asti, on niin ikään melko lailla kylmänä ja tyhjillään. Joskus miettinyt että siitä voisi sisustaa jonkinlaisen toimiston tms. mihin voisi päästää vaikkapa asiakkaita ilman että näkyy mitään vaatekasoja tai sänkyä missään. Mehän viime vuonna Bickyn ja Maken kanssa sitä kerran visioitiin, mutta jouduin vähän toppuuttelemaan heitä kun ideoita riitti aina lampunvarjostimen muodosta Tom of Finland tai Judas Priest julisteisiin 😊😊😊

      • Anonyymi

        Minkä merkkinen imuri sulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen imuri sulla on?

        Ja onko varaosia?


      • Anonyymi

        Miksei Make muuta siihen lyhyempään siipeen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen imuri sulla on?

        Nilfisk, tarkoitettu ihan ammattikäyttöön. Äitini oli 2000-luvun ekalla vuosikymmenellä siivoojana ja hänen työnantaja oli kohtuu erikoinen tyyppi, antoi toimivan imurin äidilleni siksi että siihen oli kaatunut jotain hopean puhdistusainetta tms. ja ne värijäljet häiritsivät hänen pomoaan. No jokainen tyylillään 🙄


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Nilfisk, tarkoitettu ihan ammattikäyttöön. Äitini oli 2000-luvun ekalla vuosikymmenellä siivoojana ja hänen työnantaja oli kohtuu erikoinen tyyppi, antoi toimivan imurin äidilleni siksi että siihen oli kaatunut jotain hopean puhdistusainetta tms. ja ne värijäljet häiritsivät hänen pomoaan. No jokainen tyylillään 🙄

        Joo mä tiedän, se on hyvä merkki.


      • Anonyymi

        Peris nää sun spämmit on raskaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Make muuta siihen lyhyempään siipeen?

        Mielikuvitusolennot eivät tarvitse fyysisiä tiloja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusolennot eivät tarvitse fyysisiä tiloja.

        On tämä kyllä sitkeä perätön huhu joka ei ota laantuakseen, että mä muka spämmäisin jotain tai kirjoittaisin joillain mielikuvitushahmoilla 🙄

        Siinähän Porarin Make argumentoi varsin järkevästi miksi hänen ei kannata muuttaa mun vuokralaiseksi, enkä mä sellaisia edes halua tai tarvitsekaan. Ymmärrän varsin hyvin Makea, että kun on Keno-voitolla ja Daytona-voittojen palkintorahoilla ostettu tilava kaksio lähellä omaa duunipaikkaa, niin mitäpä sitä jonnekin maalle muuttaisi kaverin katon alle.


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        On tämä kyllä sitkeä perätön huhu joka ei ota laantuakseen, että mä muka spämmäisin jotain tai kirjoittaisin joillain mielikuvitushahmoilla 🙄

        Siinähän Porarin Make argumentoi varsin järkevästi miksi hänen ei kannata muuttaa mun vuokralaiseksi, enkä mä sellaisia edes halua tai tarvitsekaan. Ymmärrän varsin hyvin Makea, että kun on Keno-voitolla ja Daytona-voittojen palkintorahoilla ostettu tilava kaksio lähellä omaa duunipaikkaa, niin mitäpä sitä jonnekin maalle muuttaisi kaverin katon alle.

        😂😂😂😂😂 ai että oikein Keno-voittokin on napsahtanut ”maken” tilille. Onko yhtä salaperäinen kuin Daytona-voitot joita ei löydy mistään virallisista tuloksista eikä mediaosumia tule kuin tälle palstalle 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        On tämä kyllä sitkeä perätön huhu joka ei ota laantuakseen, että mä muka spämmäisin jotain tai kirjoittaisin joillain mielikuvitushahmoilla 🙄

        Siinähän Porarin Make argumentoi varsin järkevästi miksi hänen ei kannata muuttaa mun vuokralaiseksi, enkä mä sellaisia edes halua tai tarvitsekaan. Ymmärrän varsin hyvin Makea, että kun on Keno-voitolla ja Daytona-voittojen palkintorahoilla ostettu tilava kaksio lähellä omaa duunipaikkaa, niin mitäpä sitä jonnekin maalle muuttaisi kaverin katon alle.

        Koska Porari on sun mielikuvituksen tuotetta, on ymmärrettävää ettei sun juttuja porari-feikkiprofiililla oteta vakavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂😂😂 ai että oikein Keno-voittokin on napsahtanut ”maken” tilille. Onko yhtä salaperäinen kuin Daytona-voitot joita ei löydy mistään virallisista tuloksista eikä mediaosumia tule kuin tälle palstalle 🤣🤣🤣🤣

        Heh, jonnet ei muista. Mähän pääsin sarajeevosta alkuvuodesta 2017 ja heti samalla viikolla voitin tosiaan Kenosta sen 250k€. Ostin Lausteelta kämpän, GMC Sierra jyystö-truckin ja jonkin verran jäi pääomaa tuohon kilpa-autoiluharrastukseen.

        Mutta ne racing-chapteriin sijoitetut muutamat kymppitonit ovat maksaneet itsensä moninkertaisesti takaisin kun olemme osallistuneet mm. Daytonaan, Indy500-kisaan ja Le Mansiin 😊😊😊


    • Anonyymi

      Siivoan myös yhden huoneen kerrallaan. Mopilla ja pölyrätillä ensiksi isoimmat pois. Aina en imuroi, mutta jos tarve vaatii niin seuraavaksi imuri. Mahdollisen imuroinnin jälkeen pyyhin lattiat mopilla ja kostealla liinalla. Yleensä tuo kahdella eri liinalla moppaus riittää. Imuria käytän harvoin. Eri juttu, jos olisi mattoja, mutta kun ei ole. Sohvan imuroin tarpeen mukaan. Pölyjen pyyhintä pinnoilta kostealla rätillä ja siinäpä se alkaa olla. Olutta ei hommaan kulu yhtään ja aikaakin vain about puoli tuntia kahdesti viikossa. Keittiö, vessa ja kylpyhuone sauna siivotaankin sitten vähän eri tyyliin, mutta en jaksa kirjotella nyt enempää siivoamisesta. 😁

    • Itselläni on toki Dyson 19 ja taitaa olla elämäni viimeinen imurilaite. Moppina olen käyttänyt laitoissiivojien suosimaa leveää moppia. Hyvin on kummatkin toiminut.

    • Anonyymi

      Huoneet:
      Pyyhitään pölyt - Imuroidaan lattia (myös raitisilmaventtiilit, palovaroitin verhot)- viimeistellään/pyyhitään lattia parkettiliinalla.
      Kylppäri:
      Pyyhitään porvarillisella sitrukselta tuoksuvalla liinalla lattia. Kaakeliliinalla kaakelit. Pestään vessanpönttö (myös ulkosyrjiltä) lavuaari (myös ulkosyrjiltä).
      Keittiö:
      Aina puhdas. Vaikka paistan ruokaa uunissa kerran viikossa, uuni on puhdas. Ei ole tarvinnut pestä viiteen vuoteen ainakaan. Tiskit koneeseen ja puhtaana kaappiin silloin kun tarvis.

      Alkoholia en käytä juuri muutenkaan, mutta siivoamisesta pidän sen visusti erillään.

    • Anonyymi

      Jos ei sotke paljon kerrallaan niin on helpottaa siivotakin sitten kaikenlaisten mahdollisten teknisten apuvälineiden avulla.

    • Anonyymi

      Mulla on varmaan sinipiika-sarjasta kaikki varret ja osat, tuo iso sinipiika on hyvä latttioissa ja nopea, on höyrypuhdistimia, isokin imureita joka lähtöön, lattiarjakin on sekä... mitähän vielä... täysin käyttämättömiä jotain.

      Tuosta sinipiika-sarjasta kun olen ostanut kaikkia mahdollisia lisäosia ja varsia, on ongelmallista aina selvittää mikä kuuluu mihinkin niistä täysin uusiakin osia on paljon.

      Robotti-imuria en ole vielä hankkinut kun eipäilen sen kykyä poistaaq 5cm korkeita roskia lattialta ja luututa sekä vahata nurkkia...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe