Kauanko rokotuksen vaikutus kestää?

Anonyymi

Koska pitää ottaa taas uusi korona piikki?

Influenssa piikin vaikutus on noin puolivuotta ja toimii todella surkeasti.

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Influenssarokotteiden valinta on joka vuosi vain valistunut arvaus mitkä virusversiot tulevat esiintymään seuraavana talvena. Joskus arvaus osuu hyvin kohdalle ja influenssan torjuntateho on hyvä (kuitenkin paljon heikompi kuin koronarokotteilla). Tässä muutama vuosi sitten yksi influenssaviruksista mutatoitui niin paljon että rokotuksen teho laski jopa alle 50 prosentin, minäkin sairastuin silloin influenssaan.

      On ennustettu että koronaakin varten pitänee ottaa vuosittainen rokotus, koska virus muuntuu koko ajan, kuten jo nyt on havaittu (Suomessakin on jo joillakin paikkakunnilla englantilasiversio aiheuttanut eniten tartuntoja).
      Koronarokote toimii tehokkaasti ja rokotettu henkilö ei yleensä joudu sairaalahoitoon, vaikka saisikin tartunnan.

      • Anonyymi

        "koronaakin varten pitänee ottaa vuosittainen"

        Kuulostaa aika hurjalta, jos kaikki pitäisi saada rokotettua 1x - 2x vuosittain. Milloinkohan ensimmäisinä saaneilla seuraava kierros käynnistyy? Käynistöökö jo ennen kesää?

        Rokotuksista tulee olemaan järjettömän iso työ, vuodesta toiseen. Väitän ettei tähän ole mitään suunnitelmia käynnissä.

        Tähän vuosittaiseen rumpaan pitäisi olla jo suunnitelmat valmiina,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koronaakin varten pitänee ottaa vuosittainen"

        Kuulostaa aika hurjalta, jos kaikki pitäisi saada rokotettua 1x - 2x vuosittain. Milloinkohan ensimmäisinä saaneilla seuraava kierros käynnistyy? Käynistöökö jo ennen kesää?

        Rokotuksista tulee olemaan järjettömän iso työ, vuodesta toiseen. Väitän ettei tähän ole mitään suunnitelmia käynnissä.

        Tähän vuosittaiseen rumpaan pitäisi olla jo suunnitelmat valmiina,

        Hallitukselta pitäisikin jo tiedustella, onko seuraavaan kierrokseen jo varauduttu ja uusia tilauksia tätä varten jo tehty?


    • Anonyymi

      Ei kukaan vielä tiedä, kauanko suojaus kestää. Eivät edes rokotteiden kehittäjät.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En halua syöpää. Astra, jonssoni ja sputnik jää minun osalta ottamatta. Ehkä kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua syöpää. Astra, jonssoni ja sputnik jää minun osalta ottamatta. Ehkä kaikki muutkin.

        Jaaha, keksit uuden sivuvaikutuksen. Taidat olla päteväkin tutkija.


    • Anonyymi

      Johan tuo eka piikki on hyödytön, koska muunnokset on jo irti. Samoin käy uusille piikeille.

      • Anonyymi

        Näinhän se on influenssassakin, joka vuosi pitää rokotteita vähän muutella kun virukset ovat muuntuneet. Ehkäpä koronasta tulee samanlainen sairaus, rokotus joka syksynä. Jo nyt rokotteet ovat kehittyneet, joten todennäköisesti jatkossa riittää syksyisin yksi tehostepiikki jossa on huomioitu uudet variaatiot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe