Salaliittoteoriat, New Age ja Ennustukset - MITÄ EMME VOI TIETÄÄ?

Rauhan tervehdys.

Vuosituhannen vaihdetta ennen ja sen jälkeen ajassamme on ollut monia ennustuksia päivämäärineen maailmanlopusta, viimeisistä päivistä ja Jeesukseen paluusta. Tuoreina mielessä ovat Y2K, Harold Campingin ylöstempaus 2011 ja Verikuut 2015, muutamia mainitakseni, mutta historiassa löydämme näitä viimeisen sadan vuoden ajalta monia. Erityisesti koronaviruksen aika on laittanut ihmiset etsimään tietoa ja vastauksia New Age -liikkeestä, okkultismista ja salaliittoteorioista, jotka ennustavat näitä maailmanlopun vuosi toistuvasti.

Nyt kauhistutaan koronarokotuksia, mutta juuri nämä väärät ennustukset rokottavat totuutta vastaan, että Jeesus Kristus todella tulee takaisin ja se yllättää monet. Tällaiset "rokotuksen" jälkeen monien sydämet ovat kylmentyneet, aivan kuten Jeesus profetoi tapahtuvaksi väärien profeettojen toimesta.

"Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matteuksen evankeliumi 24:10-12

Äärikarismaattiset, lahkolaiset ja monet eksyttäjät kuten Polvijärven pariskunta, Petri Paavola, Rapsodia-kanava ja muut ovat nähneet koronaviruksen luomaan poikkeusajan keinona nostaa itsensä esillä, kerätä seuraajia tai hyötyä jopa rahallisesti tilanteesta. Paljolti samanlaista oli Y2K-ilmiön aikaan, kun siirryimme uudelle vuosituhannelle kalenterin laskelmassa.

Puhun tästä "Mitä Emme Voi Tietää?" -raamattutunnilla, jossa avaan mitä Raamattu kertoo meille asioista, joihin Jumalakaan ei anna vastausta ihmiselle ja toisaalta mihin Jumalan salaisuuksiin voimme päästä kiinni.
https://www.youtube.com/watch?v=Yk6wK-y7ytw

"Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." - Luukkaan evankeliumi 21:28

Siunauksin, MM.

76

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Antaa ihmisten touhuta : )
      • EVVK
      • En kuulu noihin kirkkoihin
      • Opintuulet eivät ole kovin vakaat: milloin mistäkin tuulee uutta tai vanhaa oppia.

      No parempi käydä jossain muualla kirkossa: ei ainakaan Saksalaisessa tai amerikkalaisessa.

    • Anonyymi

      Jeesuksen piti tulla v. 1844 mutta sitä ei tunnustettu harhaopiksi vaan Jeesuksen tulo valkaistiin aikalaskelmilla ja pitkillä selityksillä.
      Harhaoppi muuttuu sokeaksi uskoksi koska silloin uskoo johonkin tarkoituksenhakuiseen ismiin ja selittelyihin.

      Harhaoppi/eksytys = oikeaa väärää.
      Näin se toimii.

      1. Johanneksen kirje 4:1
      -"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

    • Anonyymi

      Katsoppa Mauno ihan itse sinne peiliin!

      " Äärikarismaattiset, lahkolaiset ja monet eksyttäjät kuten Polvijärven pariskunta, Petri Paavola, Rapsodia-kanava ja muut ovat nähneet koronaviruksen luomaan poikkeusajan keinona nostaa itsensä esillä, kerätä seuraajia tai hyötyä jopa rahallisesti tilanteesta. Paljolti samanlaista oli Y2K-ilmiön aikaan, kun siirryimme uudelle vuosituhannelle kalenterin laskelmassa. "

      Mitä sinun oma toimintasi oikeasti on?

      No, sinähän ihan itse pyrit näillä kirjoituksillasi ja videoillasi keräämään seuraajia ja mainetta ja kunniaa vain itsellesi.

      Joten tuomitsit omilla sanoillasi siis vain itse itsesi, vaikka et sitä taida nähdä etkä tajuta, sokea kun olet omalle tilallesi.

      • Rauhan tervehdys.

        Jos agendani olisi saada seuraajia eikä niinkään tehdä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia, opettaa koko Jumalan sanan totuutta ja ristin evankeliumia armosta, joka uskosta tulee, niin enkö silloin juuri puhuisi jotakin mikä olisi tavattoman suosittua: salaliittoteorioita, menestysteologiaa parantumisista ja rikastumisesta sekä liberaaliteologiaa kuinka Jumala ei välitä synneistä?

        Ei ole kovinkaan suosittua puhua totuutta, Jumalan sanaa ja pitää raamattutunteja. En tekisi missään nimessä tämän suuntaisia videoita, jos haluaisin suosiota vaan alkaisin julistamaan ekumeniaa, äärikarismaattisuutta ja etsijäystävällisyyttä rockmusiikkeineen.

        "He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus." - Aamoksen kirja 5:10

        Mutta enhän tunne sinua edes, että oletko koskaan uudestisyntynyt uudeksi luomukseksi vai elätkö edelleen vanhoissa synneissä. Siksi kehotan sinua kääntymään Herran Jeesuksen puoleen. Voit tehdä sen tunnustamalla syntisi Hänelle ja uskomalla evankeliumin, että Hän kuoli sinun syntiesi edestä ja se on maksettu kokonaan ristillä. Kaikki synnit saa anteeksi katuva ja uuden elämän.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        Kun Mauno mainitsit ne seitsemän ukkosenjylinää, niin se tuli mieleen lukiessani Psalmia 29. Se Psalmi mainitsee Herran äänen seitsemän kertaa. Kyse on ukkosenjylinästä tässäkin kohdassa. Luku päättyy kaiken lisäksi vedenpaisumukseen. Mehän elämme Nooan kaltaisia aikoja nytkin.

        Tässä on ne seitsemän Herran ääntä. Herran ääni:

        1. Käy vetten päällä.

        2. Käy voimallisesti.

        3. Käy valtavasti.

        4. Särkee setrit.

        5. Halkoo tulen liekit.

        6. Vapisuttaa erämaan.

        7. Saattaa peurat poikimaan.

        En ota itselleni mitään mainitaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Mauno mainitsit ne seitsemän ukkosenjylinää, niin se tuli mieleen lukiessani Psalmia 29. Se Psalmi mainitsee Herran äänen seitsemän kertaa. Kyse on ukkosenjylinästä tässäkin kohdassa. Luku päättyy kaiken lisäksi vedenpaisumukseen. Mehän elämme Nooan kaltaisia aikoja nytkin.

        Tässä on ne seitsemän Herran ääntä. Herran ääni:

        1. Käy vetten päällä.

        2. Käy voimallisesti.

        3. Käy valtavasti.

        4. Särkee setrit.

        5. Halkoo tulen liekit.

        6. Vapisuttaa erämaan.

        7. Saattaa peurat poikimaan.

        En ota itselleni mitään mainitaa

        ...saatan olla tässä asiassa täysin väärässä. Mutta yhtäläisyyksiä on. Jos Pyhä Henki on avannut asian, niin sitten se on Herralle kunnia. Muussa tapauksessa minulle häpeä.


    • Anonyymi

      "Salaliittoteoriat". Sanan "-teoriat" liittävät perään yleensä he, joilla on jotain salattavaa ja nk. pelko perseessä sen, oman tai tukemansa, ihka oikean salaliiton paljastumisesta.

      Maailmassahan on aina ollut erilaisia "salaliittoja". Etenkin politiikassa. Päävaikutin salaliitoille onkin ehkä useimmiten raha. Myös valta.

      Salaliittoon oleellisesti kuuluu suunnitelmallinen valhe. Eli: se esiintyy muuna kuin on, hyödyntäen ja huijaten herkkäuskoisia ihmisiä. Totuus siitä on näkymättömissä pinnan alla, eli on rikollinen, liittoutunut "salaisuus", salaliitto.

      Näitä "salaliittoteorioita" vähättelevät ja niitä vastaan kirjoittavat medioissa pääasiassa vasemmistolaiset. Josta päättelemme, että juuri heillä (kuten onkin!) on ne suurimmat, salaiset vehkeilynsä, nk. pinnan alla. Tosiasiat osoittavat nuo salaliitot tosiksi.

      Jos jostain ryhmästä puhutaan heillä olevan jonkinlainen salaliitto ja asiasta puhuvien "vainoharhaisuutta" korostetaan ja pyritään se kaikin tavoin vaientamaan: no, ennen pitkää paljastuu, että salaliitto-"teoreetikot" sittenkin olivat olleet oikeassa näiden kohdalla!

      Mihin salaliitot sitten pyrkivät? Yleensä tietyn ryhmittymän johtajien henkilökohtaiseen hyötyyn, rahalliseen ja / tai valtaan liittyvään. Sellaiseen, suuren luokan rikolliseen hyötyyn, joka ei heille kuuluisi.

      Avoin, poliittinen tai uskonnollinen toiminta ei itsessään ole salaliitto, sillä siihen ei liity salaisuus. Mutta näiden taustalta saattaa löytyä myös nk. suunnitelmallista, rikollista toimintaa, päämääränä tietyn, pienen ryhmän etu, enemmistöä vastaan ja tämän kustannuksella.

      Salaliitot siis palvelevat rikollisia, ovat he sitten poliittisia, uskonnollisia tai muita rikollisia ryhmittymiä.

    • Rauhan tervehdys itsellesi!

      Sapattitotuus videon kommenteissa Youtubessa sinä kutsut Mooseksen lakia löyhkäksi. Sinä siis toisin sanoen opetat, että Jumalan pyhä sana on löyhkää. Ja pidät itseäsi suurena opettajana?

      • Anonyymi

        Sellaisesta lain purkamisesta ja pilkkaamisesta saa tuomion helvetin tuleen. Tässäkin on monta jaetta myös Uudesta testamentista, jotka kieltävät lain purkamisen, muttamisen ja hylkäämisen samalla tarkoittaen sapattikäskyä:

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Mauno Mattila on välinpitämätön lain käskyille, koska Mattila ei ole oikeasti Kristuksessa eikä myöskään Kristuksen palvelija.


      • Anonyymi

        No on tuossakin mesukka! Vielä sapatti meneillään, mutta kirjoittaa pitää, sapattivihaansa levittää.

        "Sapattitotuus". Adventistien käyttämä termi. Ikinä ole kuullut esim. juutalaisten puhuvan moisesta erillisestä "totuudesta".

        Totuus On Jeesus Kristus ja Hän julisti, että meidän tulee olla pyhät joka hetki, ei vain jonain tiettynä viikonpäivänä.

        Messukka yhdessä advareiden kanssa julistaa siis sapattivalhetta, joka nostaa nimenomaan sapatin ohi kaiken muun Kristuksen sanan ja vanhassaliitossa yli Mooseksen saaneiden muiden käskyjen.

        Miten olis murhatotuus tai aviorikostotuus? Ei niin tärkeitä. Kunhan vain pitää sapatin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on tuossakin mesukka! Vielä sapatti meneillään, mutta kirjoittaa pitää, sapattivihaansa levittää.

        "Sapattitotuus". Adventistien käyttämä termi. Ikinä ole kuullut esim. juutalaisten puhuvan moisesta erillisestä "totuudesta".

        Totuus On Jeesus Kristus ja Hän julisti, että meidän tulee olla pyhät joka hetki, ei vain jonain tiettynä viikonpäivänä.

        Messukka yhdessä advareiden kanssa julistaa siis sapattivalhetta, joka nostaa nimenomaan sapatin ohi kaiken muun Kristuksen sanan ja vanhassaliitossa yli Mooseksen saaneiden muiden käskyjen.

        Miten olis murhatotuus tai aviorikostotuus? Ei niin tärkeitä. Kunhan vain pitää sapatin.

        Mulla on sydämessä suuri rauha. Raamattu lupaa, että niillä on suuri rauha, jotka rakastavat Jehovan Tooraa (Ps. 119:165). En nosta sapattikäskyä muiden käskyjen yläpuolelle. Mutta pidän erikoisena sitä, että kristittyjen mielestä kymmenessä käskyssä on yksi käsky, jota saa rikkoa miten huvittaa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mulla on sydämessä suuri rauha. Raamattu lupaa, että niillä on suuri rauha, jotka rakastavat Jehovan Tooraa (Ps. 119:165). En nosta sapattikäskyä muiden käskyjen yläpuolelle. Mutta pidän erikoisena sitä, että kristittyjen mielestä kymmenessä käskyssä on yksi käsky, jota saa rikkoa miten huvittaa.

        Päinvastoin. Juurihan edellä kirjoitan:

        >>Totuus On Jeesus Kristus ja Hän julisti, että meidän tulee olla pyhät joka hetki, ei vain jonain tiettynä viikonpäivänä.<<

        "Te" nostatte sapattikäskyn ohi Jeesuksen opetusten, opettaen yhden päivän pitämistä muita päiviä tärkeämpänä ja pyhempänä, kun taas Jeesuksen oppiin kuuluu, että kristityn tulee olla pyhä joka hetki, ei vain lauantaisin.

        Muutoin itselleni on yhdentekevää mitä te uskotte, ellette te itse tulisi kristittyjen foorumeille hyökkäämään uskoamme, jopa Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaamme vastaan! Kirjoitit äskettäin, että tällainen oppi on Saatanasta. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala On Isä, Poika ja Pyhä Henki. Nimittelemällä tämän jumaluuden tunnustamista Saatanan opiksi... No, kaitpa Raamattusi tunnet.

        Markus 12: 27-37
        27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

        35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
        36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
        37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        ~
        Joh. 10: 23-39
        23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä." (= Yksi)

        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
        ~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Juurihan edellä kirjoitan:

        >>Totuus On Jeesus Kristus ja Hän julisti, että meidän tulee olla pyhät joka hetki, ei vain jonain tiettynä viikonpäivänä.<<

        "Te" nostatte sapattikäskyn ohi Jeesuksen opetusten, opettaen yhden päivän pitämistä muita päiviä tärkeämpänä ja pyhempänä, kun taas Jeesuksen oppiin kuuluu, että kristityn tulee olla pyhä joka hetki, ei vain lauantaisin.

        Muutoin itselleni on yhdentekevää mitä te uskotte, ellette te itse tulisi kristittyjen foorumeille hyökkäämään uskoamme, jopa Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaamme vastaan! Kirjoitit äskettäin, että tällainen oppi on Saatanasta. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala On Isä, Poika ja Pyhä Henki. Nimittelemällä tämän jumaluuden tunnustamista Saatanan opiksi... No, kaitpa Raamattusi tunnet.

        Markus 12: 27-37
        27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

        28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

        35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
        36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
        37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        ~
        Joh. 10: 23-39
        23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
        24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä." (= Yksi)

        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
        ~

        Kerrotko missä kohtaa Raamattua Jeesus opettaa meitä rikkomaan kymmentä käskyä?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko missä kohtaa Raamattua Jeesus opettaa meitä rikkomaan kymmentä käskyä?

        Room. 7:1
        1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

        Mitä tämä puhuu laista, esim, kymmenestä käskystä?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko missä kohtaa Raamattua Jeesus opettaa meitä rikkomaan kymmentä käskyä?

        Matt. 19:4
        1 Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä puheet, lähti hän Galileasta ja kulki Jordanin tuota puolta Juudean alueelle.
        2 Ja suuri kansan paljous seurasi häntä, ja hän paransi heitä siellä.
        3 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Nyt Jos mies eli laki kuolee, niin tuleeojo totella miestä eli lakia?

        Onko Jumala erottanut meidät laista?
        eli "miehestä"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 7:1
        1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

        Mitä tämä puhuu laista, esim, kymmenestä käskystä?

        Ei se ainakaan siitä kerro, että nyt saisi rikkoa kymmentä käskyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 19:4
        1 Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä puheet, lähti hän Galileasta ja kulki Jordanin tuota puolta Juudean alueelle.
        2 Ja suuri kansan paljous seurasi häntä, ja hän paransi heitä siellä.
        3 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Nyt Jos mies eli laki kuolee, niin tuleeojo totella miestä eli lakia?

        Onko Jumala erottanut meidät laista?
        eli "miehestä"?

        Saako nyt tappaa, varastaa ja tehdä huorin, kun kerran emme ole lain alla? Mitä sanoo Paavali? (Room. 6:1,2,15)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on tuossakin mesukka! Vielä sapatti meneillään, mutta kirjoittaa pitää, sapattivihaansa levittää.

        "Sapattitotuus". Adventistien käyttämä termi. Ikinä ole kuullut esim. juutalaisten puhuvan moisesta erillisestä "totuudesta".

        Totuus On Jeesus Kristus ja Hän julisti, että meidän tulee olla pyhät joka hetki, ei vain jonain tiettynä viikonpäivänä.

        Messukka yhdessä advareiden kanssa julistaa siis sapattivalhetta, joka nostaa nimenomaan sapatin ohi kaiken muun Kristuksen sanan ja vanhassaliitossa yli Mooseksen saaneiden muiden käskyjen.

        Miten olis murhatotuus tai aviorikostotuus? Ei niin tärkeitä. Kunhan vain pitää sapatin.

        Sapattina saa julistaa Jumalan sanaa tavalla jos toisella. Nykyään on tämä Internetti, jossa voi julistaa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Saako nyt tappaa, varastaa ja tehdä huorin, kun kerran emme ole lain alla? Mitä sanoo Paavali? (Room. 6:1,2,15)

        Miten ihmeessä sinä et halua ymmärtää tätä asiaa?

        Kymmenen käskyä on sikäli voimassa, että nuo käskyt ovat Jumalan tahto, ihmisille lyhyesti esitettynä?

        Vanhassaliitossa juutalaiset "noudattivat" näitä käskyjä, mutta pinnallisesti. Itse käskyjen henkeä heistä etenkään fariseukset eivät ymmärtäneet, eivätkä halunneet ymmärtää. Pinnallinen käskyjen "noudattaminen" oli heillä tekopyhää.

        Jumalan käskyt eli tahto eivät tästä kumoutuneet, vaan, tullakseen täydellisiksi, odottivat Jeesuksen ilmestymistä.

        Evankeliumeissa ja etenkin Jeesuksen Vuorisaarnassa (Matteus 5-7), Jeesus opettaa mitä nuo käskyt syvimmillään sisältävät. Jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, että nyt tuli eteen mahdoton tehtävä: ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia, kuten Jumala tuon laintäyttämisen vaatii.

        Hengenparannuksessaan ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Hän kauhistuu itseään, eli KATUU. Hän kaipaa voida täyttää Jumalan tahdon ja lain, mutta myöntää, ettei hänestä siihen ole (= "tahto on, mutta voimaa hyväntekemiseen ei".)

        Hän lukee/ kuulee EVANKELIUMIn ja haluaa USKOa sen sanoman: Jeesus on tehnyt ja tekee kaiken sen puolestamme, kun otamme Hänet vastaan Herraksemme ja Vapahtajaksemme ja sallimme Hänen alkaa elää itsessämme, hengessämme. Hän on sovittanut syntimme, Hän vanhurskauttaa ja täyttää meidät Pyhällä Hengellä, jos vain sallimme tämän.

        Itse emme omilla teoillamme voi pelastaa itseämme, mutta: sallimalla Jeesuksen herruuden sisäisessä hengenmaailmassamme, Hänen vanhurskautensa, Hänen Henkensä meissä tekee tämän kaiken sovitus-, vanhurskautus-, Pyhän Hengen voiman ja pyhitystyön.

        Vanhurskaat teot ja Laki täyttyvät meissä näin - USKOn kautta - Vapahtajan Itsensä tekeminä ja vaikuttamina tekoina.

        "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa."

        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."

        Aamen. ✨


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä sinä et halua ymmärtää tätä asiaa?

        Kymmenen käskyä on sikäli voimassa, että nuo käskyt ovat Jumalan tahto, ihmisille lyhyesti esitettynä?

        Vanhassaliitossa juutalaiset "noudattivat" näitä käskyjä, mutta pinnallisesti. Itse käskyjen henkeä heistä etenkään fariseukset eivät ymmärtäneet, eivätkä halunneet ymmärtää. Pinnallinen käskyjen "noudattaminen" oli heillä tekopyhää.

        Jumalan käskyt eli tahto eivät tästä kumoutuneet, vaan, tullakseen täydellisiksi, odottivat Jeesuksen ilmestymistä.

        Evankeliumeissa ja etenkin Jeesuksen Vuorisaarnassa (Matteus 5-7), Jeesus opettaa mitä nuo käskyt syvimmillään sisältävät. Jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, että nyt tuli eteen mahdoton tehtävä: ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia, kuten Jumala tuon laintäyttämisen vaatii.

        Hengenparannuksessaan ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Hän kauhistuu itseään, eli KATUU. Hän kaipaa voida täyttää Jumalan tahdon ja lain, mutta myöntää, ettei hänestä siihen ole (= "tahto on, mutta voimaa hyväntekemiseen ei".)

        Hän lukee/ kuulee EVANKELIUMIn ja haluaa USKOa sen sanoman: Jeesus on tehnyt ja tekee kaiken sen puolestamme, kun otamme Hänet vastaan Herraksemme ja Vapahtajaksemme ja sallimme Hänen alkaa elää itsessämme, hengessämme. Hän on sovittanut syntimme, Hän vanhurskauttaa ja täyttää meidät Pyhällä Hengellä, jos vain sallimme tämän.

        Itse emme omilla teoillamme voi pelastaa itseämme, mutta: sallimalla Jeesuksen herruuden sisäisessä hengenmaailmassamme, Hänen vanhurskautensa, Hänen Henkensä meissä tekee tämän kaiken sovitus-, vanhurskautus-, Pyhän Hengen voiman ja pyhitystyön.

        Vanhurskaat teot ja Laki täyttyvät meissä näin - USKOn kautta - Vapahtajan Itsensä tekeminä ja vaikuttamina tekoina.

        "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa."

        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."

        Aamen. ✨

        "ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia"

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei se ainakaan siitä kerro, että nyt saisi rikkoa kymmentä käskyä.

        mahtoi mennä, pointi ohitse.
        eli me olemme kuin tämä vaimo/nainen ja mies on kuin laki.

        Nyt meillä ei ole elossa olevaa miestä, eli lakia, joten
        laki on kuollut kuten mies!

        eli, kuollut mies ei ENÄÄ sano mitä tulee tehdä.

        oletko tästä samaa mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä sinä et halua ymmärtää tätä asiaa?

        Kymmenen käskyä on sikäli voimassa, että nuo käskyt ovat Jumalan tahto, ihmisille lyhyesti esitettynä?

        Vanhassaliitossa juutalaiset "noudattivat" näitä käskyjä, mutta pinnallisesti. Itse käskyjen henkeä heistä etenkään fariseukset eivät ymmärtäneet, eivätkä halunneet ymmärtää. Pinnallinen käskyjen "noudattaminen" oli heillä tekopyhää.

        Jumalan käskyt eli tahto eivät tästä kumoutuneet, vaan, tullakseen täydellisiksi, odottivat Jeesuksen ilmestymistä.

        Evankeliumeissa ja etenkin Jeesuksen Vuorisaarnassa (Matteus 5-7), Jeesus opettaa mitä nuo käskyt syvimmillään sisältävät. Jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, että nyt tuli eteen mahdoton tehtävä: ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia, kuten Jumala tuon laintäyttämisen vaatii.

        Hengenparannuksessaan ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Hän kauhistuu itseään, eli KATUU. Hän kaipaa voida täyttää Jumalan tahdon ja lain, mutta myöntää, ettei hänestä siihen ole (= "tahto on, mutta voimaa hyväntekemiseen ei".)

        Hän lukee/ kuulee EVANKELIUMIn ja haluaa USKOa sen sanoman: Jeesus on tehnyt ja tekee kaiken sen puolestamme, kun otamme Hänet vastaan Herraksemme ja Vapahtajaksemme ja sallimme Hänen alkaa elää itsessämme, hengessämme. Hän on sovittanut syntimme, Hän vanhurskauttaa ja täyttää meidät Pyhällä Hengellä, jos vain sallimme tämän.

        Itse emme omilla teoillamme voi pelastaa itseämme, mutta: sallimalla Jeesuksen herruuden sisäisessä hengenmaailmassamme, Hänen vanhurskautensa, Hänen Henkensä meissä tekee tämän kaiken sovitus-, vanhurskautus-, Pyhän Hengen voiman ja pyhitystyön.

        Vanhurskaat teot ja Laki täyttyvät meissä näin - USKOn kautta - Vapahtajan Itsensä tekeminä ja vaikuttamina tekoina.

        "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa."

        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."

        Aamen. ✨

        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."

        Tuo on Martin Lutherin oppi, jonka Luther itse huomasi myöhemin olevan evankeliumin vastainen. Luther ei tehnyt parannusta, vaan yritti runnoa omaa harhaoppiaan läpi väkisin, jopa ehdottamalla eräiden kirjojen poistamista Raamatusta. Onneksi Lutherin seuraajat eivät siihen suostuneet. Tässä on muutamia jakeita Uudesta testamentista, jotka kumoavat Lutherin harhaopin "yksin armosta".

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Ilm 22:12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä sinä et halua ymmärtää tätä asiaa?

        Kymmenen käskyä on sikäli voimassa, että nuo käskyt ovat Jumalan tahto, ihmisille lyhyesti esitettynä?

        Vanhassaliitossa juutalaiset "noudattivat" näitä käskyjä, mutta pinnallisesti. Itse käskyjen henkeä heistä etenkään fariseukset eivät ymmärtäneet, eivätkä halunneet ymmärtää. Pinnallinen käskyjen "noudattaminen" oli heillä tekopyhää.

        Jumalan käskyt eli tahto eivät tästä kumoutuneet, vaan, tullakseen täydellisiksi, odottivat Jeesuksen ilmestymistä.

        Evankeliumeissa ja etenkin Jeesuksen Vuorisaarnassa (Matteus 5-7), Jeesus opettaa mitä nuo käskyt syvimmillään sisältävät. Jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, että nyt tuli eteen mahdoton tehtävä: ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia, kuten Jumala tuon laintäyttämisen vaatii.

        Hengenparannuksessaan ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Hän kauhistuu itseään, eli KATUU. Hän kaipaa voida täyttää Jumalan tahdon ja lain, mutta myöntää, ettei hänestä siihen ole (= "tahto on, mutta voimaa hyväntekemiseen ei".)

        Hän lukee/ kuulee EVANKELIUMIn ja haluaa USKOa sen sanoman: Jeesus on tehnyt ja tekee kaiken sen puolestamme, kun otamme Hänet vastaan Herraksemme ja Vapahtajaksemme ja sallimme Hänen alkaa elää itsessämme, hengessämme. Hän on sovittanut syntimme, Hän vanhurskauttaa ja täyttää meidät Pyhällä Hengellä, jos vain sallimme tämän.

        Itse emme omilla teoillamme voi pelastaa itseämme, mutta: sallimalla Jeesuksen herruuden sisäisessä hengenmaailmassamme, Hänen vanhurskautensa, Hänen Henkensä meissä tekee tämän kaiken sovitus-, vanhurskautus-, Pyhän Hengen voiman ja pyhitystyön.

        Vanhurskaat teot ja Laki täyttyvät meissä näin - USKOn kautta - Vapahtajan Itsensä tekeminä ja vaikuttamina tekoina.

        "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa."

        "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tekojen kautta."

        Aamen. ✨

        "ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia"

        Raamatun mukaan ne Jeesuksen uskovat kristityt pelastuvat, jotka täyttivät Mooseksen lain.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Saako nyt tappaa, varastaa ja tehdä huorin, kun kerran emme ole lain alla? Mitä sanoo Paavali? (Room. 6:1,2,15)

        Kuten edellä oleva, Paavalin avattu ilmoitus, meille helposti luettavaksi, niin

        Kun mies ja nainen, ei ole "naimisissa", niin he ovat kaksi lihaa,eli "persoonaa".
        Kun Jumala yhdistää, heistä tulee yksi.


        Nyt, meidät on sidottu, eli yhdistetty, lakiiin, jos Aamamissa, emmekä voi asialle mitään.
        ELLEI Jumala eroita yhtä lihaa kahdeksi.

        eli tämä on se ilosanoma, meidät on eroitettu, vanhasta aatamista, JUMALAN TEON vaikutuksesta.

        me emme, voinneet emmekä voi poistaa eli eroittaa lakia meistä, mutta Jumala teki sen.
        eli NYT me olemme eroitettu, eli "avioerossa" miehestä sillä hänet on kuoletettu/surmattu, niin että me emme enää ole orjia, emme ihmisen emmekä lain.

        muistatko että, Jeesus RISTIIN naulitsi, eli otti meidän syntimme ja meidät, ja kaiken lain ja säädökset, ja naulitsi ristille, Herran kanssa!

        Kol. 2:14
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

        Nyt, meillä ei ole LAKIA!
        mies on kuollut. se että Jeesus puhuu toisessa asiayhteydessä, juuri on sama.
        Mies ja nainen on yhdessä ja nainen tottelee miestä.
        Jos ja kun meis kuolee, ei nainen ENÄÄ ole miehen vallan alla.

        tämä mies on laki tahi Jeesuksen sanojen mukaan, avioliito eli kaksi yhdessä.
        nyt meidän vanha ihminen on KUOLLUT!
        eli se tulisi olla, kuollut, mutta se kuitenkin huutaa meille:
        Kuten Paavali huutaa:

        Room. 7:
        HUOM SAMA ASIAN eri puoli!
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

        oliko Paavalilla kuollut ruumis itsessään?!

        aina te eksytty!


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        "ihmisestä itsestä ei ole täyttämään Lakia"

        "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5. Moos. 30:14)

        Room. 10: 1-11 📖
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        ✨ 4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. ✨

        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        ✨ 8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. ✨

        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        ~
        1. Kor. 12:11 📖
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Ap. t. 3:16 📖
        Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja USKO, JONKA JEESUS VAIKUTTAA, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        ~

        Uskossa Jeesukseen, kristitty passiivisesti "täyttää Lain", sallimalla Isän/ Jeesuksen/ Pyhän Hengen Itsensä aktiivisesti täyttää ja vaikuttaa sen hänessä.

        Tuohan on Jeesuksen koko messiaanisen olemassaolon tarkoitus! Että Hän on Messias, emme me, joitain oman elämämme pikkumessiaita.


    • Anonyymi

      Uskon että Maailmassa on ihan oikeasti salaliittoja ja vehkeilyjä hurumycket.
      Ei se ole salaliittoteoriaa että Maailman on pahan vallassa.

      • Anonyymi

        Tuossa edellä muuan valhejuutalaismessiaaninen toimii oman kuppikuntansa salaliiton airueena, hyökäten jatkuvasti Jeesuksen seuraajien kimppuun. Tätä tuo porukka on tehnyt jo 2000 vuoden ajan.

        Mutta: miksi S24 sallii tämän? Tässä on mahd. jonkin antikristillisen salaliiton ainekset.


    • Anonyymi

      Salamurhat ovat salaliittojen jälkeen.

      Historiassa on salaliittoja ollut.

      Isisläiset tekevät salaliittoja.

      Salaliittoja on olemassa.

      Esim. Tuomari ratkaisee riidan omaan salaseuraan kuuluvan eduksi. ( muurarit )

      • Anonyymi

        Jos joku Tuomari tuon viestisi lukee, niin mikä meteli! Oikeuden halventamista!

        Vaikkakin totta joka sana.

        Mutta oikeuslaitoksessa ei päde totuus, vaan se, mikä voidaan todistaa. Milläpä todistat Herra Tuomarin ja Herra Syytetyn olevan esim. saman looshin jäseniä? Mustassa kaavussa suorittamassa 33. askelta.

        No, ehkä silläkin, että syytetty vapautetaan ja rikoksen uhrista tehdään maksaja.


    • Anonyymi

      Ja mitä Raamattu opettaa asioista, joista emme voi saada tietoa? Puhe puhuttu Seinäjoella 16.3.2

      Otsikko on ihan hyvä, eli jotain, hyvää sanottavaa.

      nyt sitten aiheeseen, eli mitä opetat ja mitä varmaksi väität.
      On asioita joita emme voi tietää ja on asioita joista meidän tulee olla tietoisia.

      Se että emme tiedä aikoja on Jeesuksen opetus, toisaalta meidän tulee tietää, MERKKEJÄ, mitkä osoittavat mikä aika on.

      Aluksi, otat monesta paikasta esille, velhot ja noidat:

      Nyt ONKO tänäpäivänä, seurakunnan sisällä ja tietysti, koko maailmassa noitia ja velhoja, jotka tekevät mitä tekevät?

      Apt. 1:6-7
      tämä kohta menee täysin pieleen sillä et ymmärrä, mitä opetuslapset kysyvät ja mihin viittaavat ja mitä Jeesus vastaa ja mihin Herra Jeesus viittaa!

      eli, apua, tutkimuksissa, sillä väität olevasi tutkija!
      eli ON Kaksi laumaa ja KAKSI valtakuntaa, joista toisella, Juudan & Leevin ja osin Manassen valtakunta OTETTIIN Heiltä pois ja annetiin PAKANOILLE, eli koko seurakunnalle, oli siinä sitten mukana, juutalaisia, ketä lie, kreikkalaisia, tahi pakanoita eli suomalaisia.

      Matt 21
      43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

      Nyt KOSKA on KAKSI laumaa:
      Joh 10
      16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
      ja KAKSI valtakuntaa:
      Hes. 37:19
      niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

      ja sitten Efraim on ESIKOINEN eli tärkein, ja Jumala sanoo:
      Jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Eli Juuri se mihin Herra viittaa, sekä muut samaa asiaa liittyvät Kirjoitukset:

      6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
      8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

      ja tässä kyllä olet, oikeilla jäljillä sillä Suomella on suuri osuus lopunajan tapahtumissa.

      Nyt Jerusalem, joka oli annettu "Pietarille" ja muille apostoleille, ja Pakanat olivat sitten Paavalin työpelto.

      Huom, Jerusalemissa, että KOKO Juudeassa;
      ja muista mitä kysytiin:
      "rakennat Israelille valtakunnan?"

      eikö Herra vastaa siihen mitä kysytään vaan toiseen aiheeseen. toki vastaa mitä kysytään eikä sitten sivu-asiaa.

      eli kyseessä on KOKO Israelin rakentaminen, ei juudaan eli juudaan&Leevin/manassen valtakunta, joka siis otettiin heiltä pois.

      Tämä hajaannut tapahtui, Salomonin takia ja kuten muistatte, niin:
      1. Kun. 11
      Kymmenen toisen valtakunnan alku ja Salominille juudan aj leevin suvut, plus ne jotka olivat siinä mukana, eli ainakin Manasse.

      nyt tämä oli siis, jako kahteen valtakuntaa, jonka Jumala on luvannut RAKENTAA, mitä opetuslapset kysyivät.
      osa 1/2

      • Anonyymi

        nyt takaisin:
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Jerusalem, Jumalan Lupauksen tähden, Juudaalle ja Leeville ja plus muille, sitten Juudeasssa.
        nyt seuraava KOHDE on Samaria, joka on OSA, sitä kadonnutta valtakuntaa joka tullaan rakentamaan.
        ja "juutalaiset" eivät pidä edes samararialaisia oikeina juutalaisina!

        Joh 4
        12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        ja
        20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."

        eli Jaakob, oli siellä, eli Israel!
        ja tätä Herra sitten tulee rakentamaan, kuten opetuslaspet kysyivät, mutta he eivät olleet edes ystäviä, eli Pietari piti heitä, ei juutalaisina eikä oikeina ihmisinä!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Israel_(Samaria)#/media/File:Kingdoms_of_Israel_and_Judah_map_830.svg

        ja "oikea oppinen juutalainen" Pietari:
        Ap. t. 10:
        28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.

        eli OIKEAT Jaakobin pojat eli jälkeläiset olivat, mukama oikea-oppisen juutalaisen, Pietarin, ja muiden mukaan epäpyhiä, ja saastainen!

        nyt siis, muistat mitä kysyttii, Koska RAKENNAT, ISRAELIN valtakunnan.

        eli vastaus tuskin, mielytti Pietaria ja muita, oikea-oppisia-juutalaisia.
        vai että saastaisen ja epäpyhän Samarialaisen tykö!

        ja Joh 4
        34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

        Mikä siis oli tässä OSOITUS Jumalan, Isän, tahdosta!
        se mitä Jeesus teki, saarnasi, pelastusta, Israelille:
        Matt. 15:
        24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
        ja
        Mark. 7:27.28

        Joten Se oli ja ON, Osa Israelia, ei kuitenkaan "paras ja tärkein".
        joten:
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        "aina maan ääriin asti"

        ja kuten muistat, mitä opetuslapset kysyivät ja mitä Jeesus vastasi, ja mihin "kaikkiin" Kirjoituksiin viittasi.
        Joten tässä on sitten Jesajan, Jeremian, Hoosea, Hesekielin, Danielin ja Sakarjan, ja muiden Profeettojen ilmoitus eli ennustus eli lupaus, RAKENTAA Isrel.

        Nyy on siis kaksi valtakuntaa, missä se toinen on.
        se on selvästi ilmoitettu, Hesekiel ja sakarja, (4 hevosta) ja "kaikki muutkin":

        Sillä, vaikka emme tiedä, ISÄN aikaa, voimme havaita MERKKEJÄ joita ei voi edes, kovpäsiin juutalainen ohittaa:
        JEr 16
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

        Joten siihen aikaa, esim Pietari, puhui siitä mitä Mooses ja mooses ja mooses, mutta tulee AIKA; jonka kaikki havaitsevat:

        Mooses "hylätään" ja tulee uusi tilalle!

        Jolloin ei enää sanota:
        "joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta'"
        "joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista,"

        eli vielä ei ole tämä MERKKI esillä, mutta se tulee eikä kuten varas, niin ettei sitä voi havaita!
        osa 2/2


    • Anonyymi

      Nyt lisää kahvia, sillä aikaa kun odotan JOS Mauno vastaa, mitä opettaa ja sitten tekee selkoa, mihin se perustuu.

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Joten Mauno, onko tänäpäivänä, maailmassa ja jopa Seurakunnassa ,Herran Huoneessa, noitia ja velhoja?

    • Raamattu kertoo selvästi ,että antikristuksen ajassa on myös kristityt ja siitä ajasta on varoitus mm pedonmerkin ottamisesta ym.
      Se ,että lopun tapahtumat tulee yllätyksenä monille itseään uskovina pitäville johtuu siitä ,että heillä ei ole ollut Rakkautta Totuuteen tuossa ajassa vaan kaikkeen muuhun .Sydän on ollut kylmä Kristukselle ,vaikka olisi pitänyt pitää suhteet yllä niinä päivinä ja ymmärtää ,mukä myllerryksen aika on meneillään kun se hetki koittaa ,joka lähenee vauhdilla.

    • Anonyymi

      Tässä suppea, tutkimuss, mitä tämä on, laitan laajan jos on tarvetta ja JOS on keskustelua.

      1. Tess. 5:1-3
      2. Tess. 2:5-7

      eli lyhytkäisesti, asian ydin on:

      Luopuminen?
      Mutta mistä?
      Kristityn eli Uskovan vapaudesta, eri asiantuntijoiden pakosta ja opetuksesta:

      Nyt miten tämä liittyy, siihen tulevaan luopumukeseen ja mitä se merkitsee:

      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      eli, mikä on sen luopumisen takana eli VAIKUTUS?
      "jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta"

      ja mitä nämä vaikutukset ovat ha "näyttävät" olevan;
      "kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

      ja Jeesus sanoo tästä:

      otat esille tämän:
      "Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matteuksen evankeliumi 24:11​-12

      eli syy miksi KYLMENEE on "arvoitus", eli se on syy ja sen seuraus on luopuminen, eli
      "TAVALLINEN" luopuminen eli luopioksi tuleminen:

      Nyt Herra sanoo samassa asiayhteydessä;

      21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
      23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

      eli tulee joka ja joitakin, useita opettajia, profeettoja sekä mitä lie, ja
      HE tekevät SUURIA IHMEITÄ!

      eli jos joku näkee suuria ihmeitä ja tunnustekoja, niin KYLMENEEKÖ siinä usko ja sitten tulee luopumus?

      eikö merkit ja ihmeet vahvista uskoa ?
      nyt kuitenkaan, Tessalaisille oleva ihemeiden tekijä ei ole meidän Jumalamme vaan maailman.

      ja tulee vaikutusm suuria ihmeitä ja merkkejä ja uskovat luopuvat!
      osa 1/2

      • Anonyymi

        2 tes 2
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        eli se että näkee suuria ihmeitä ja merkkejä, ja tunnustekoja:
        Mooses:
        5. Moos. 18:22
        kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

        Eli Paavalin ja vielä enemmän Herran Jeesuksen suulla, tulee pprofeettoja jotka tekevät tunnustekoja ja ihmeitä ja ne toteutuvat!

        eli Mooseksen opetuksen mukaan!

        nyt Jeesus sanoo:
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        EKSYTTÄÄ jos mahdollista, valitutkin.

        Mikä avuksi, tulee opettajia, profeettoja ja mitä lie ja ne tekevät ihmeitä ja tunnustekoja?

        Te EKSYTTE, miksi?
        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        eli, apu on että, me emme ole pimeydessä emmekä tietämttömiä, perkeleen kavalista juonista,
        meidän tulee tietää, mitä on suunniteilla, mutta emme saa mennä saatanan syvyyksiin itse.

        Joten kavalta juonet eivät ole meiltä salassa!
        2. Kor. 211 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.
        ja
        Ef. 6
        11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

        Nyt Tässä on eräs "avain", ketää vastaan me taistelemme.

        ja miten ne kavalat juonet tulevat esille.

        Joten, totta on että on salajuonia ja seuroja, mutta on oikeita juonia eli salaisia hankeita uskovien päänmenoksi.

        Niistä meidän tulee olla tietoisia...
        2 tes 2
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        eli kuten oli ennenmuoinoin, niin Herra myös koettelee, tottelemmeko sitä sanaa jonka olemme saanneet, vai jos tulee uusi tulkinta, kuten Galatianseurakunnissa, ketää seuraamme.

        eli,
        Miten on Mauno, onko kyseessä kylmettymisen vaikutuksesta tapahtuva luopuminen, matt 24, vai petoksen vaikutuksesta tapahtuva luopumus, vapaudesta, asian tuntijoiden opetuksen mukaan?

        Ihmeet ja merkit kyllä varmasti tulee, Profeettojen ilmoituksen ja Herran Jeesuksen ilmoituksen mukaan.
        eli nämä jumalan todistukset sitten tekee sen että uskovat luopuvat vapaudesta ja ottavat pelastukesn vastaan, eli tottelevat tulevia profeettoja sekä asian tuntijoita!

        Joten, olisi hyvä että tekisit selkoa mihin opetuksesi perustuu!
        osa 2/2


    • Anonyymi

      Nyt tästä video opetusesta seuraava osa, jos sais selkoa.

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Nyt, koska väität että olet sekä tutkija että myös tietokone asiantuntija, niin
      Mikä on käyttöjärjestelmän tarkoitus?

      eikö se että sen päälle rakennetaan ohjelmia?

      ettei sinulle tule yllätyksenä, niin viittaa siihen koe ,eli uuden tekeillä olevan ihmisen parannus keinon hankeesta, joka on tekijöiden mukaan koe eli testaus, miten se toimii.

      eli eräs henkilö sanoo että "tämä on Billin mukaan:
      Uusi käyttöjärjestelmä?

      https://twitter.com/BillGates/status/1356374923078369281

      Moderna: COVID-rokote on käyttöjärjestelmä

      COVID mRNA -rokote on käyttöjärjestelmä, joka voi ohjelmoida DNA:tasi ja siten ohjelmoida sinut. Onko tämä liioittelua? Ei, se ei ole. Moderna ilmoittaa omalla verkkosivustollaan, että mRNA-teknologiaympäristö on ”elämän ohjelmisto” ja ”toimii hyvin, kuin tietokoneen käyttöjärjestelmä”. Alla sitaatti heidän verkkosivustoltaan:

      https://www.modernatx.com/mrna-technology/mrna-platform-enabling-drug-discovery-development

      ”Se on suunniteltu siten, että se voi kytkeä ja toistaa keskenään eri ohjelmia. Meidän tapauksessamme ”ohjelma” tai ”sovellus” on mRNA-lääkkeemme – ainutlaatuinen mRNA-sekvenssi, joka koodaa proteiinia.”

      eli alusta, jonka päälle tulee sitten ohjelmia!

      Oletko tutkijana tietoinen, mitä ne ohjelmat tekevät?
      onko siinä reset nappia tahi voidaanko käyttöjärjestemä poistaa tahi sen ohjelmia?

      Joten tutki, "hyvä veli".

    • Anonyymi

      joopa joo, joten se on siinä sitten ku ihmistä voidaan ohjejlmoida!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      59.40

      "Mitä minulle on avautunut, noista seitsemästä, ukkosen jyrinästä?"
      "EI yhtään mitään"!

      jaa,
      nyt miten on, mikä on ja miten käsität jos joku asia, esim. teksti tahi puhe on sinetin takana?
      Mitä merkitsee olla sinetin takana?
      sitäkö että se on suljettu, kunnes sinetti murretaan ja sen jälkeen , kirjakäärö, avautuun ja sen sinetin takana oleva asia, teksti, puhe tulee esille?

      leijona ärjyy, se on Jumalan puhetta :)


      Joh. 12:29
      Niin kansa, joka seisoi ja kuuli sen, sanoi ukkosen jylisseen. Toiset sanoivat: "Häntä puhutteli enkeli".

      2. Moos. 20:
      18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.

      2. Moos. 19:
      19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä.

      eli Jumalan puhe, jos se tulee ukkosen jylinässä, on se totisen Jumalan Puhetta!

      Nyt, kun Karitsa avaa sinetit, tulee aina uusi, jylinö eli sanoma, Jumalan suunnalta eli jylinää!
      Kuin leijonan ja ukkosen jylinää.

      Ilm. 6:
      1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"

      nyt tämä osa on meille annettu, mutta mitä siellä sinetin takana on ei ole selvää, mutta se tulee esille.

    • Anonyymi

      Matt.5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Matt.24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mark.13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Luuk.16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk.21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Ps.102:26-27

    • Anonyymi

      Jer.17:15 Katso, he sanovt minulle: Missä on Herran sana? Toteutukoon se! Hes.12:21-22 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, miksi teillä on tämä pilkkalause Israelin maasta, kun sanotte: Aika venyy pitkälle, ja tyhjiin raukeavat kaikki näyt? 2Piet. 3:4

    • Anonyymi

      Mauno Mattila puhuu kriittisesti ennustuksista. Paraskin puhuja.

      Mattila itse on levittänyt Jeremiah Johnsonin väärää profetiaa siitä, että Donald Trump olisi Jumalan profeetta.

      Mauno Mattila on itse julkaisut kabbalaoppia noudattavan videon, missä hän väittää jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämän olevan profeetallinen ennusmerkki. Kyseessä on eteistä ennustelu, mikä ei ole raamatullista.

      • Anonyymi

        Mauno Mattila jakoi videollaan amerikkalaisen saarnaajan Jeremiah Johnsonin profetiaa. Mattila väitti hänen olevan Jumalan profeetta. Profetian mukaan Trumpista tulee tulee Jumalan pasuuna Amerikkaan. Profetia sano, että Turmpista tulisi Jumalan viestin välittäjä ja kehottaa kuuntelemaan tarkasti Trumppia.

        Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Varokaa Mauno Mattilaa, koska hän jakaa väärää profetiaa.

        "Huuda kurkun täydeltä, älä arkaile, anna äänesi kaikua kuin pasuuna! Kerro kansalleni sen rikokset, Jaakobin suvulle sen synnit." (Jes. 58:1)

        "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne." (5 Moos 13:1-3)

        Tämän linkin takana on Mattilan lausunto 18.12.2018 asiasta:

        https://www.youtube.com/watch?v=9CUoACwsdgg&feature=youtu.be&t=1992

        Tämän linkin takana on Jeremiah Johnsonin väärä profetia:

        https://www.facebook.com/AskDrBrown/posts/1651954258163503

        Jeremiah Johnson on sittemin profetoinut myös, että Trump valitaan toiselle kaudelle presidentiksi. Profetia epäonnistui, joten Jonson joutui tunnustamaan, että pieleen meni.

        Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että "profeetat" Mauno Mattila ja Jeremiah Jonson on todistettu olevaan vääriä profeettoja.

        https://www.christianpost.com/news/jeremiah-johnson-apologizes-for-predicting-second-term-for-trump.html

        5 Moos 18:
        21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä:
        22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.


      • Anonyymi

        Pauli Juusela, Kirkko ja kaupunki:

        Kommentti: Donald Trump osoittautui vääräksi profeetaksi – presidenttiä palvoneilta pastoreilta taisi unohtua ensimmäinen käsky

        Presidentti Donald Trumpin kannattajien hyökkäys Yhdysvaltain kongressiin näytti, millaisen sotkun hän taakseen jättää.

        Osa evankelikaalien johtajista meni niin pitkälle, että he näyttävät unohtaneen ensimmäisen kymmenestä käskystä: ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.” Trumpista tehtiin Yhdysvaltain ja erityisesti maan kristittyjen pelastaja. Vielä viikko sitten esimerkiksi edesmenneen isänsä Billy Grahamin jalanjäljissä Jumalan sanaa julistava Franklin Graham kehotti suorasanaisesti kristittyjä liittymään Jumalan armeijaan ja rukoilemaan ja äänestämään republikaaneja Georgian senaattorivaalissa.

        Myös Suomessa trumpilaisuudella on tukijansa, joista osalle kyse on poliittisesta hengenheimolaisuudesta. Osa puolestaan perustelee kantaansa uskonnollisilla syillä. Oman lusikkansa soppaan ovat täälläkin tuoneet erilaisiin salaliittoteorioihin uskovat, samat, joista moni vastustaa esimerkiksi koronarokotuksia ja kasvomaskeja.

        Neljän vuoden ajan Valkoisessa talossa äänessä on ollut narsisti, jonka viesti on ollut minä, minä, minä – minä teen Amerikasta jälleen suuren. Lujasti vain itseensä uskova presidentti ei voi hyväksyä sitä, että kansa voisi demokraattisissa vaaleissa todella valita jonkun muun kuin hänet.

        Yhdysvallat on moniuskontoinen maa, jossa Trumpin tukena ovat olleet erityisesti valkoiset evankelikaaliset herätyskristityt ja monet konservatiiviset katolilaiset. Pastorit ovat julistaneet Trumpin olevan Jumalan valittu. Muilta tiukkaa moraalia peräänkuuluttavat uskonmiehet ja -naiset, kuten Trumpin hengellinen neuvonantaja Paula White, ovat katsoneet läpi sormien hänen väärinkäytöksiään, koska he ovat uskoneet häneen. He ovat sitoneet itsensä häneen, koska Trump on lahjonut heidät ajamalla heidän asiaansa.

        Tuo usko on ollut niin vankkaa, että näillä kristinuskon sanoman häikäilemättömäksi politiikaksi muuttaneilla papeilla, piispoilla ja kirkonjohtajilla on peiliin katsomisen paikka. He olleet mukana luomassa populistista uskonnollista kulttia ja sitä tehdessään tukeneet väärää profeettaa. Tämä on käyttänyt hyväksi heidän ja heidän seurakuntalaistensa uskoa.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kommentti-donald-trump-osoittautui-vaaraksi-profeetaksi-presidenttia-palvoneilta-pastoreilta-taisi-unohtua-ensimmainen-kymmenesta-kaskysta


      • Anonyymi

        Petri Paavola kirjoittaa:

        "Amerikassa ja Suomessa on monia uskovia ihmisiä, jotka kokevat Donald Trumpin olevan Jumalan valittu ase lopunaikoja varten, niin kuin aikoinaan Jumala herätti Persian kuninkaan, Kooreksen, joka salli israelilaisten palata pakkosiirtolaisuudesta Jerusalemiin temppeliä rakentamaan. Varmaankin myös muissa maissa on uskovia, jotka kokevat Jumalan nostaneen Trumpin Amerikan presidentiksi, sitä varten, että Jumala toimisi voimallisesti ja väkevästi Trumpin kautta. Minä olen sitä mieltä, että Trump edustaa antikristillisiä voimia, eikä hän ole Jumalan erikoisvalittu lopunaikoja varten. Mitä Donald Trump ajattelee kahden valtion mallista (Israel-Palestiina) Lähi-idässä? Mitä Donald Trump ajattelee paavi Franciscuksesta ja katolisesta kirkosta? Kun saamme edellä esitettyihin kysymyksiin vastauksia, niin silloin paljastuu Donald Trumpin antikristillinen agenda....

        Loppusanat: Todennettujen tosiasioiden valossa Donald Trump on antikristillisen päämäärän airut, ei mies, jota Jumala käyttäisi Jumalan hyvän tahdon toteuttamisessa. Koen sydämelläni kirjoittaa, että jokainen Herran Jeesuksen opetuslapsi, joka on eksynyt luulemaan Trumpia Jumalan hyvän tahdon toteuttajaksi on erehtynyt Trumpin suhteen. Osa eksyneistä on vilpittömiä, koska he eivät ole tietäneet Trumpin antikristillisistä toimista...."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola kirjoittaa:

        "Amerikassa ja Suomessa on monia uskovia ihmisiä, jotka kokevat Donald Trumpin olevan Jumalan valittu ase lopunaikoja varten, niin kuin aikoinaan Jumala herätti Persian kuninkaan, Kooreksen, joka salli israelilaisten palata pakkosiirtolaisuudesta Jerusalemiin temppeliä rakentamaan. Varmaankin myös muissa maissa on uskovia, jotka kokevat Jumalan nostaneen Trumpin Amerikan presidentiksi, sitä varten, että Jumala toimisi voimallisesti ja väkevästi Trumpin kautta. Minä olen sitä mieltä, että Trump edustaa antikristillisiä voimia, eikä hän ole Jumalan erikoisvalittu lopunaikoja varten. Mitä Donald Trump ajattelee kahden valtion mallista (Israel-Palestiina) Lähi-idässä? Mitä Donald Trump ajattelee paavi Franciscuksesta ja katolisesta kirkosta? Kun saamme edellä esitettyihin kysymyksiin vastauksia, niin silloin paljastuu Donald Trumpin antikristillinen agenda....

        Loppusanat: Todennettujen tosiasioiden valossa Donald Trump on antikristillisen päämäärän airut, ei mies, jota Jumala käyttäisi Jumalan hyvän tahdon toteuttamisessa. Koen sydämelläni kirjoittaa, että jokainen Herran Jeesuksen opetuslapsi, joka on eksynyt luulemaan Trumpia Jumalan hyvän tahdon toteuttajaksi on erehtynyt Trumpin suhteen. Osa eksyneistä on vilpittömiä, koska he eivät ole tietäneet Trumpin antikristillisistä toimista...."

        Paavola on myöhemmin kääntänyt takkiaan. Hän rupesi puolustamaan QAnon salaliittoteorioita ja väittämään, että Trumpilta vietiin petoksella vaalivoitto. Sellaista petosta ei tapahtunut. Gallupit ennustivat koko ajan vaalivoittoa Bidenille, mikä toteutui myös vaaleissa. Viranomaiset ja oikeusistuimet eivät löytäneet olennaisia virheitä vaaleista.

        Paavola puolustaa videollaan QAnonin, a deep state against president Trump ja pizzagaten salalliittoteorioita. Tässä on suora linkki hänen videonsa kohtaan, missä Paavola esittelee salaliittoteoriat ja lopuksi toteaa, ettei ne ole hänen mielestä aiheettomia. Paavolan todellisuudentaju on hämärtynyt: https://youtu.be/HaYzkrqBsmk?t=1584


    • Anonyymi

      Jes.5:19 niitä, jotka sanovat: Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme! 2Piet.3:3

    • Anonyymi

      Ajattelin, että Mattila olisi tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnsonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt Mauno Mattila on keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.

      Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Tällainen on enteistä ennustelua ja kabbalamagiaa.

      Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä.

    • Anonyymi

      New Age, harhaopit, lakihenkiset, väärät profeetat ja Ellen White ovat lopunajan vitsauksia ja eksytyksiä/harhoja.
      Jotkut
      - haksahtavat näihin
      - uskovat niihin

      Hesekielin kirja 33:5
      Hän kuuli pasunan äänen, mutta ei ottanut varoituksesta vaaria; hänen verensä tulee hänen päällensä. Jos olisi ottanut varoituksesta vaarin, olisi hän pelastanut sielunsa.

      Sapattilaki-öyhöttäjät tunkeutuvat väkisin.....
      -Eletään Johanneksen jälkeistä aikaa

      Uskokoon adventistit että sapattikäsky loistaa kirkkaimmin taivaassa niinkuin heidän väärä Ellen White profeettansa.

      Luukkaan mukaan 16:16
      Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

    • Anonyymi

      Adventistien suurin eksytys ja hirvittävin harha on väittää uskovien joutuvan Jumalan eteen ilman Kristusta puolustajana ja Välittäjänä. Lainaus Ellen G. Whitelta:

      ”Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. TUONA KAUHEANA AIKANA VANHURSKAIDEN TÄYTYY ELÄÄ PYHÄN JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ ILMAN VÄLITTÄJÄÄ…Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton…Pian on yllämme ’ahdistuksen aika’, jonka kaltaista ei ole ollut …TUON KOETUKSEN AIKANA TÄYTYY JOKAISEN SIELUN SEISTÄ YKSINÄÄN JUMALAN EDESSÄ”

      ”Jeesus oli pitänyt isänsä käskyt, eikä hänessä ollut mitään syntiä, jota saatana olisi voinut käyttää hyväkseen. Tällaisessa tilassa täytyy niiden olla, jotka tulevat pysymään vahvoina ahdistuksen aikana…Tuon ahdistuksen aikana täytyy jokaisen meistä seistä yksinään Jumalan edessä.”

      Ellen G. White: ’Suuri taistelu’ (ss. 597-604)

      • Anonyymi

        Harhoja niitä riittää. Laitetaampas muutamia.

        1. Jumalan antama sapatti arkipäiväistetään. Julistusta kuuluu vielä tänäpäivänäkin: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.
        2. Naisista tehty pastoreita Raamatun vastaisesti.
        3. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttyjä, samoin kuin abortitkin.
        4. Jumalan jaottelamat saastaiset eläimet käyvät ruuaksi, kuten siat, koirat, rotat, hiiret , kissat, käärmeet, jänikset, hevoset jne....
        5. Salainen tempausoppi, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        6. Seitsenvuotinen vaivanaika, jota ei Raamattu tunne.
        7. Jeesuksen tulemisen päivän jouduttaminen ihmisvoimin. Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan, eikä sitä ihmisvoimin jouduteta.
        8. 1000 vuotinen rauhanvaltakunta tuhoutuneen maanpäällä.
        9. Ikuisen piinan oppi.
        10. Sielunkuolemattomuusoppi
        11.Vauvakaste. 12. Kehitysoppi
        12. Pedonmerkin ottaminen tännejääneille, senjälkeen kun tempaus on tapahtunut, on harhakuvitelmaa. . . . . .Jeesus toisessa tulemisessa vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, tänne ei jää ketään eloon, sillä kaikki jumalattomat pedonkumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        Ne ketkä petoa ovat kumartaneet ovat kumartaneet 300-luvulta saakka. 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita. Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi.

        1234567---


      • Anonyymi

        Tulee aika aivan lopussa, että Jumalan Pyhä Henki vetäytyy pois maanpäältä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Vanha Liitto = Kivitaulut (lakihenkiset ja sapattilakihenkiset)

      Uusi Liitto = Pyhän Hengen vaikuttama elävä sydämen usko Jeesukseen

      Toinen kirje korinttilaisille 3:3
      Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

      • Anonyymi

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        1234567---


      • Anonyymi

        Sapatti kuuluu edelleen uuteen liittoon.

        Matt 5:
        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.


    • Anonyymi

      Sapatti ja liitto Jumalan kanssa - Korvausteologia

      Jesajan kirja 56:4
      Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,

      - adventismi on korvausteologiaa sunnuntai pedonmerkin viitekehyksessä
      -Jumala ei tehnyt liittoa adventistien kanssa vaan juutalaisten kanssa
      - Jumalan valittu kansa juutalaiset eivät adventistit

      • Anonyymi

        Jolla on ymmärrystä, näkee tämän sunnuntain pedonmerkkinä, oikeassa valossa. Eivät nämä ymmärtäjät ole sunnuntain vihaajia.

        1234567---


    • Anonyymi

      Yksi eksyttäjä on väärät virtaukset kristinuskon opetuksessa mutta vielä enemmän vie kansaa helvettiin new age ja uususkonnot.

    • Anonyymi

      Nostetaan vielä.

    • Anonyymi

      Ketkä ovat sovitettuja?

      Paavali tarjoaa vastauksen kolmessa eri kirjeessä:

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

      Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.

      Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      Sovitettuja ovat näin ollen

      1) MAAILMA
      2) JUMALAN VIHOLLISET
      3) KAIKKI, KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA

      Yhdessäkään kohdassa ei mainita uskoa sovitetuksi tulemisen ehdoksi tai edellytykseksi.

      Minusta on jotenkin mielipuolista ajatella, että ihminen/olento, jonka Jumala on sovittanut ITSENSÄ kanssa, voisi joutua Jumalan rankaisemaksi. Tämä edellyttäisi jo niin mielisairasta Jumalaa, että sellainen ei taida olla ihmisymmärryksen tavoitettavissa.

    • Anonyymi

      Jeesus oli varsinainen Pelle Hermanni. Tienasi itselleen ja poikahaaremilleen sapuskaa kiertelevänä stand up koomikkona.

      Muistakaa asianmukainen pukeutuminen: Punainen pallukka nenään kun hänestä puhutte.

    • Anonyymi

      Mistä johtuu, että Petri Paavola on päässyt noin pahasti ihon alle? Voisitko selventää asiaa, mitä Paavola on sanonut tai kirjoittanut?

      • Anonyymi

        Oletko sinä täysin pihalla? Paavola on tunnettu salalliittoteoreetikko ja hänen opetuksestaa on löytynyt valtavan paljon virheitä ja suoranaista eksytystä. Jos sinä et ole tätä huomannut, niin voi sinua parkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä täysin pihalla? Paavola on tunnettu salalliittoteoreetikko ja hänen opetuksestaa on löytynyt valtavan paljon virheitä ja suoranaista eksytystä. Jos sinä et ole tätä huomannut, niin voi sinua parkaa.

        Kerro esimerkki eksytyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro esimerkki eksytyksestä.

        Kerro kerro.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voimme tietää sen, mitä tapahtui ristillä:

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

      Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.

      Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

      "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"

      Jumala ei toisin sanoen asettanut sovitusta "tarjolle", "vastaanotettavaksi", vaan yksinkertaisesti sovitti maailman itsensä kanssa.

    • Anonyymi

      NAURAN TEILLE,tekö muka uskovaisia,tekö muka menette TAIVAASEEN? (ehkä joskus).

      Mietittekö koskaan, me kaikki (yleensä) uskomme Isään Luojaan,Kristus Jeesukseen ja Pyhään henkeen..?

      Te,taistelette pilkun nussimisesta?
      Kuka on sapatin herra ja oikeellisuus?
      Kuka tekee oikein ja miten päin?
      Kuka ohjaa ja mistä,ihminen vai Raamatun henkilö?
      Silti te olette,kuin PIRUT toisienne niskassa,miksi?

      Kukaan teistä ei ole oikeassa,en minäkään kai..
      Mutta, RAKKAUS on se suurin asia !

      Älkää jakako toisianne erilleen Kristikunnassa,tehhkää miten koette uskon olevan mutta olkaa hiljaa siitä keskuudessanne.

      Isä ja Jesus Kristus tuskin haluaa eripuraa välillä,kuitenkin tiedän,että ystävyys ja Rakkaus on parasta !

    • Anonyymi

      Helluntaiherätys korostaa Pyhän Hengen kastetta ja sen merkkinä näkyvää kielilläpuhumista sekä upotuskastetta ja vain elävässä kristillisessä uskossa olevista koostuvaa seurakuntaa.[

      Te korostatte kaikkea outoa,että ihmisen pitäisi puhua kielillä?
      Upotuskaste on teidän 1900 lahkon oma määre.
      Miksi johdatte ihmisiä harhaan?
      Pakotatte ihmisiä upposukellukseen vaikka se ei ole oikein.
      Kukaan ei puhu kielillä,miksi pitäisi?
      Tiedän mitä tarkoitatte hurmostilassa...
      Eikö mene liian pitkälle?
      Te jos Rakastatte Kristusta,te ette tee 1900 luvun alun temppuja ja syyllistä muita Kristin uskolaisia,jos nyt kielilä pälätys ei onnistu:)

    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa asiaa.
      Obadja.

      • Anonyymi

        Aloittajalla näkemys: Jeesus hakee seurakuntansa, ennen vaivanaikaa, ennen vihan päivää, ja ennen antikristusta.

        Ennen Jeesuksen toista tulemusta, on kaikki vaivanajat, ja vihanpäivät, ja antikristuksen ajat. Jeesus toisessa tulemuksessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat pedonkumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        1234567---


    • Anonyymi

      Rauhan tervehdys vaan Amerikkalaisen lahkon törppö.
      Ihan oikeesti ..ei kiinnosta mikään Amerikkalainen 1800 luvun lahkolaisuus.
      Rauha on mutta te voitte rikkoa sen amerikan roskallla mitä tuputatte ja hölisette,kuin adeventistit.

    • Anonyymi

      Kuitenkaan en usko amerikkalaiseen lahko höpötykseen..:)) 1800 roskaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe