yhtä sun toista ja kaminassa on tulet. Kun joidenkin mukaan lauantai on sapatti niin minä todennäköisesti rikon sitä sytyttämällä tulen ja pilkkomalla puita. Katselen mökin ikkunasta milloin ilmestyvät ne joiden pitää kivittää minut kuoliaaksi sapatin rikkomisesta.
Kivittäjien mukaan laista ei katoa pieninkään piirto joten kai ne kivittäjät kohta ilmestyvät jos he sitä prikulleen noudattavat. Täällä on kyllä vastaanotto valmiina :))
Puuhailen mökillä
26
<50
Vastaukset
Sapatti on suuri Jehovan lahja meille ihmisille. Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten. Sapatti on suuri levon, ilon ja riemun päivä, se on suuri juhlapäivä. Miksi ihmeessä emme viettäisi tätä juhlaa?
- Anonyymi
Oletko tulossa mökilleni toteuttamaan käskyn 2. Moos. 35:2 ?
Muista että rikot lakia jollet toimi niin kuin tuo käsky määrää. Toisaalta voin käskyn rikkomisesta tarjota sinulle pullakahvit. Tilannehan on käskyjen rikkomisessa 1 - 1. Minä rikon sapattia etkä sinä surmaa minua. Eli annetaan käskyjen olla, juodaan kahvit. Anonyymi kirjoitti:
Oletko tulossa mökilleni toteuttamaan käskyn 2. Moos. 35:2 ?
Muista että rikot lakia jollet toimi niin kuin tuo käsky määrää. Toisaalta voin käskyn rikkomisesta tarjota sinulle pullakahvit. Tilannehan on käskyjen rikkomisessa 1 - 1. Minä rikon sapattia etkä sinä surmaa minua. Eli annetaan käskyjen olla, juodaan kahvit.Minä en kivitä ketään, koska en ole ammatiltani pyöveli enkä tuomari. Se on niin yksinkertaista. Mikä sinä rehvastelet ja ylpeilet sapatin rikkomisellasi?
Kristitty.net kirjoitti:
Minä en kivitä ketään, koska en ole ammatiltani pyöveli enkä tuomari. Se on niin yksinkertaista. Mikä sinä rehvastelet ja ylpeilet sapatin rikkomisellasi?
Ei raamatussa sanota, että pyövelin kuuluu kivittää sapatinrikkoja, joten tuo käsky kuuluu kaikille taikauskoisille. Eihän tappaamistakaan kielletä vain tietyltä ihmisryhmältä ;)
- Anonyymi
Kristitty.net kirjoitti:
Minä en kivitä ketään, koska en ole ammatiltani pyöveli enkä tuomari. Se on niin yksinkertaista. Mikä sinä rehvastelet ja ylpeilet sapatin rikkomisellasi?
Mooseksen laissa ei ole käskyä, jonka mukaan kuoleman rangaistuksen saavat panna täytäntöön vain tuomarit ja pyövelit. Mooseksen laissa "seurakunta" ja lähimmät omaiset ovat ne henkilöt, jotka panevat rangaistuksen täytäntöön. Se olet siis sinä, jonka pitää kivittää sapatin käskyn rikkojat kuoliaaksi...
- Anonyymi
Kristitty.net kirjoitti:
Otitko nokkiisi? Se minun totemus sattui arkaan paikkaan koska et pystykään toimimaan täsmälleen lain mukaan. Olet siis lain alla mutta itse sitä rikot.
Olisin kertonut sinulle kahvikupposen ääressä uudesta liitosta jollet ole sattunut siitä kuulemaan. Se ei määrää minua surmattavaksi jos teen lauantaina kaminaan tulet ja pilkon puita. Jeesus on sapatin Herra. Minä uskon häntä. - Anonyymi
Kristitty.net luulee viettävänsä sapattia synnittömästi, kun vääräuskoiset toimittavat hänelle sähkön ja lämmön.
Operaattorit tekevät työtä, että hän voi kirjoitella nettiin harhaopistaan. - Anonyymi
Kristitty.net kirjoitti:
Tyypillinen messiaanisen valhe vain pyövelit saa kivittää. Näin messiaaniset vääntävät Mooseksen lakia, jotta heidän murhauskonto saa ei paljastuisi.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei raamatussa sanota, että pyövelin kuuluu kivittää sapatinrikkoja, joten tuo käsky kuuluu kaikille taikauskoisille. Eihän tappaamistakaan kielletä vain tietyltä ihmisryhmältä ;)
Katsotaan miten peto 666 toimii kun saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Saa aikaan ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristitty.net luulee viettävänsä sapattia synnittömästi, kun vääräuskoiset toimittavat hänelle sähkön ja lämmön.
Operaattorit tekevät työtä, että hän voi kirjoitella nettiin harhaopistaan.Tästäkin kirjoituksesta paistaa läpi ymmärtämättömien ymmärtämättömyys, ja heitä riittää.
1234567---
- Anonyymi
Ei kannata viettää sapattia Kristitty.net tyyppisen henkilön kanssa. Ei ainakaan paikassa, jossa kiukaan kivet ovat kylmiä (saunaa ei pidetä jatkuvasti lämpimänä). Tämä hullu nimittäin ottaisi kiukaasta kiviä ja heittäisi niillä sinua siihen asti, että olet kuollut ja kärsinyt lain säätämän rangaistuksen.
Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä... vaikka Suomen lait ja asetukset kieltävät "lain ottamisen omaan käteen", niin sapatin pyhittävän toraistin on kivitettävä sapatin käskyn rikkovat ihmiset. Niin se vain on...- Anonyymi
Kahvi jäähtyi eikä kristitty.net tullut. Kai hän ymmärsi ettei kukaan enää elä lain alla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvi jäähtyi eikä kristitty.net tullut. Kai hän ymmärsi ettei kukaan enää elä lain alla?
Osoite Simon mökille jäi kertomatta.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisOli varmaan kuviteltu mökki kysymyksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisEvankeliumi Simon mukaan:
https://hysfk.fi/en/evankeliumi-simon-mukaan/
✨
- Anonyymi
Minä olen mökillä Suonessa. Ihailen ajan kellastamaa lankkulattiaa, mutta juuri nyt haaveilen englantilaisesta puutarhasta sekä muureista, joissa muratit laskeutuvat villeinä varjoisissa katveissa tulupunaisien ruusujen ojentaessa ihastuttavat kasvonsa kohti aurinkoa.
Takorauta portti aukeaa metsään, jonka polku johtaa lammelle.
Iltaisin sinimusta taivas on täynnä tähtiä, kuunsirpin hohtaessa luoden lehvästöjen alle salaperäisiä varjojaan ilokseni niitä katsella ja rauhouttua, valmistautua lepoon.
ST- Anonyymi
Tulee ihan mieleen Vihervaaran Anna (nuorten tyttökirjoja viime vuosituhannelta). Oletko lukenut?
🥀Sfn - Anonyymi
Niin ja unohdin kertoa kirjastosta, jonka seiniä kiertävät korkeat hyllyt täynnänsä kertomuksia, osa totta, osa fiktiota.
Musta flyygeli odottaa sormia koskettimillaan, hentoja hyväilyjä, jotta voisi pehmeillä hiljaisilla sävelillään kertoa tarinaansa eletystä elämästä, sen valoista ja varjoista.
Messinkiset monihaaraiset kynttilänjalat flyygelin päällä kynttilöineen, joissa palavat liekit luovat varjojen leikin seinille.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee ihan mieleen Vihervaaran Anna (nuorten tyttökirjoja viime vuosituhannelta). Oletko lukenut?
🥀SfnEn. Olen kyllä kuullut.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Olen kyllä kuullut.
STTelkkarista tulee tuo Anna-kertomus sarjana, mutta se ei vastaa alkuperäistä kertomusta kuin pinnallisesti ja tuohon tv-sarjaan on muuteltu ja lisätty tarinoita ja toisaalta poistettu monia.
Eli, jos haluat herttaista luettavaa, etsi kirjastosta, lasten hyllystä L.M. Montgomery: "Annan nuoruusvuodet" ja saatat vielä vanhana tätinä hurahtaa tarinaan. Kirjoja on suomennettu kaikkiaan kait 8. Kertoo Annan tarinan ihan vanhuuteen asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Telkkarista tulee tuo Anna-kertomus sarjana, mutta se ei vastaa alkuperäistä kertomusta kuin pinnallisesti ja tuohon tv-sarjaan on muuteltu ja lisätty tarinoita ja toisaalta poistettu monia.
Eli, jos haluat herttaista luettavaa, etsi kirjastosta, lasten hyllystä L.M. Montgomery: "Annan nuoruusvuodet" ja saatat vielä vanhana tätinä hurahtaa tarinaan. Kirjoja on suomennettu kaikkiaan kait 8. Kertoo Annan tarinan ihan vanhuuteen asti.En juurikaan katso telkkaria. Kiitos kirja vinkistä, mutten ole oikein lukuihmisiä nykyään.
Tai ehkä lukisin mieluiten muuta kuin fiktiivisiä novelleja, jos nyt niitäkään, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🥀SfnMutta Turun historia kiinnostaa. Onko vinkata mistä ja mitä?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Turun historia kiinnostaa. Onko vinkata mistä ja mitä?
STEnpä kummemmin tunne Turun historiaa.
Tästä on varmaan 15 vuotta, kun kaverin kanssa käytiin sellaisessa, miten tuon sanoisi? Arkeologisessa kaivauksessa jonkun museon alla, eli siellä kuljettiin Wanhan Turun katuja. Taisi olla tämä:
https://www.aboavetusarsnova.fi/fi
Mikä sinua Turussa kiinnostaa? Onko juuria siellä päin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä kummemmin tunne Turun historiaa.
Tästä on varmaan 15 vuotta, kun kaverin kanssa käytiin sellaisessa, miten tuon sanoisi? Arkeologisessa kaivauksessa jonkun museon alla, eli siellä kuljettiin Wanhan Turun katuja. Taisi olla tämä:
https://www.aboavetusarsnova.fi/fi
Mikä sinua Turussa kiinnostaa? Onko juuria siellä päin?Sukulaiseni on haudattu Turun tuomiokirkon alle. Viipurissa syntynyt.
Sukututkimuksien myötä herännyt kiinnostus.
Pitää jutskailla tutkija siskoni kanssa, hän varmaan lähtee messiin.
Kiitos paneutumisestasi, arvostan.
ST
- Anonyymi
Vieläkö olet mökillä?☀️
Sfn- Anonyymi
En ole mutta huomenna menen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.554742Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk2483585Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2593295Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1123243Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie322165- 1011548
- 1671185
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA761076Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril118986Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!
Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."34911