Sweet Chili Sauce

Anonyymi

Olen koukussa makeaan chilikastikkeeseen, varsinkin Rainbowin ja Lidlin varsin makeisiin versioihin joiden epäilen tuhoavan laihduttamiseni. Laitan chilikastiketta lähestulkoon kaikkeen mitä päivittäin syön.
Onko olemassa vähäkalorisia makeita chilikastikkeita jotka eivät kuitenkaan ole kovin polttavia? Chilin poltetta en kaipaa.
Tuhoanko kevyet ateriani kuten esim. salaatin kun käytän noita kastikkeita?
Onko mitään fiksumpaa ruuan jatketta kuin nämä chilikastikkeet jotka tuovat kaipaamani lisämakua?

80

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan noissa paljon sokeria mutta jos kulutus ei ole mahdotonta niin ei niillä liho.

      Chipotle-kastikkeet voisivat olla vaihtoehto. Minulla salaatinkastikkeeksi on valiutunut viinietikka ja öljy, osaksi myös helppouden vuoksi. Joskus teen myös pitseriasalaatinkastiketta reseptillä 1 keltuainen, 1 dl öljyä, etikkaa, valkosipulia, oreganoa tai pitsamaustetta, ketsuppia ja sinappia. Vettä niin paljon että rakenne on riittävän ohut.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän tuollaista tulista kastiketta laiteta mausteeksi ruokaan kovin paljon, ehkä joku kymmenen grammaa (ei kukaan pysty syömään 100 g chilikastiketta).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuollaista tulista kastiketta laiteta mausteeksi ruokaan kovin paljon, ehkä joku kymmenen grammaa (ei kukaan pysty syömään 100 g chilikastiketta).

        Tuota Lidlin makeaa chilikastiketta pystyy syömään vaikka lusikalla. Ei ole mitenkään tulista mutta minulle liian makeaa. Kerran tein vanhemmilleni siipikastiketta sekoittamalla sekaan voita suhteella 1:1 ja hyvin meni kahdelta vanhukselta puoli litraa kastiketta yhdellä istumisella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuota Lidlin makeaa chilikastiketta pystyy syömään vaikka lusikalla. Ei ole mitenkään tulista mutta minulle liian makeaa. Kerran tein vanhemmilleni siipikastiketta sekoittamalla sekaan voita suhteella 1:1 ja hyvin meni kahdelta vanhukselta puoli litraa kastiketta yhdellä istumisella.

        Moi, minkähän näköinen pullo se on. Juuri sellaista makeaa, ei liian chilistä (mietoa) kastiketta kaipaisin. Kaikki mitä yleensä olen ostanut, ovat olleet liian tulisia ja olen joutunut antamaan niitä pois.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti mielesi tekee kyseisiä kastikkeita vain siksi, että olet nälkäinen, ja kehosi ja mielesi pyrkii taistelemaan laihduttamista vastaan?

      Itse lopetin joitain vuosia sitten lisätyn sokerin syönnin ja siinä samalla myös chilikastikkeet. Kieltämättä tuote on hyvä.

      Katsoin hakukoneella, että on olemassa sokeriton chilikastike. Siinä on arvattavasti makeutusainetta. Varmaan on kalliimpaa kuin perusversio, mutta saisit jonkun korvikkeen.

      Itse käytän jonkin verran makeuttamattomia tai makeutusaineella makeutettuja ketsuppeja. Niissä on siis tomaatin luonnollinen hiilihydraatti, muttei lisättyä sokeria. Käytän myös dijon-sinappia, mihin se vain sopiikin. Se on todella voimakasta.

      Tuli mieleen, että jos mielesi tekee nimenomaan jotain hapanta makua? Oletko kokeillut hapansuolakurkkua eli nk. venäläistä suolakurkkua? Siihen ei ole lisätty sokeria, ja se on hapatettu, eli ei ole myöskään etikkaa. Hyvää.

      Itse välttelen myös makeutusaineista aspartaamia, se kuulemma sotkee suoliston bakteerikantaa, eikä tue painonhallintaa. Pieninä määrinä saatan sitä käyttää ketsupissa tms.

      • Anonyymi

        Lisäys omaan viestiini. Katselin netistä chilikastikereseptejä. Eli sweet chili -kastiketta voi tehdä itsekin tai sitten chiliketsuppia. Jotkut ohjeista vaikuttivat sellaisilta, että ne voisi makeuttaa myös keinotekoisesti. Joka tapauksessa aion kesällä kokeilla chiliketsupin tekoa, silloin kun kotimaisten tomaattien sesonki on parhaimmillaan.


      • Anonyymi

        Makuja on monenlaisia, itse en saa alas mitään fermentoituja tuotteita. Virossa käydessäni sain siellä ravintoloissa todella hyviä suolakurkkuja. Kun suomalaisista kaupoista en löytänyt muuta kuin venäläistä suolakurkkua, luulin niitä samoiksi mutta maistamisen jälkeen loppu purkki meni biojätteeseen. Samoin erehdyin joskus ostamaan Pågensin leipää jossa oli käytetty fermentoituja jauhoja niin sekin paketti meni biojätteeseen. En liioin pidä hapankaalista, mutta jos se on paistettu (virolainen jouluruoka) se onkin hyvän makuista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys omaan viestiini. Katselin netistä chilikastikereseptejä. Eli sweet chili -kastiketta voi tehdä itsekin tai sitten chiliketsuppia. Jotkut ohjeista vaikuttivat sellaisilta, että ne voisi makeuttaa myös keinotekoisesti. Joka tapauksessa aion kesällä kokeilla chiliketsupin tekoa, silloin kun kotimaisten tomaattien sesonki on parhaimmillaan.

        Jos aikoo tehdä tomaattikastiketta joka muistuttaa kaupan tomaattikastiketta niin kannattaa aloittaa tomaattikonsentraatista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Makuja on monenlaisia, itse en saa alas mitään fermentoituja tuotteita. Virossa käydessäni sain siellä ravintoloissa todella hyviä suolakurkkuja. Kun suomalaisista kaupoista en löytänyt muuta kuin venäläistä suolakurkkua, luulin niitä samoiksi mutta maistamisen jälkeen loppu purkki meni biojätteeseen. Samoin erehdyin joskus ostamaan Pågensin leipää jossa oli käytetty fermentoituja jauhoja niin sekin paketti meni biojätteeseen. En liioin pidä hapankaalista, mutta jos se on paistettu (virolainen jouluruoka) se onkin hyvän makuista.

        Nuo virolaiset kurkut saattoivat olla tavallisia mauste- eli etikkakurkkuja. Suolakurkut käytetään ja maku on aika lailla sama kaikkialla. Erot ovat valkosipulissa ja muissa mausteissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nuo virolaiset kurkut saattoivat olla tavallisia mauste- eli etikkakurkkuja. Suolakurkut käytetään ja maku on aika lailla sama kaikkialla. Erot ovat valkosipulissa ja muissa mausteissa.

        Käytän työssäni mauste- ja etikkakurkkuja paljon eikä nuo virolaiskurkut maistunut kummaltakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytän työssäni mauste- ja etikkakurkkuja paljon eikä nuo virolaiskurkut maistunut kummaltakaan.

        Ehkä noita oli hapatettu vain vähän tai etikkaa oli vähän? Kiinnostaisi kyllä tietää mitä niissä on.


    • Tämä oli hyvä ketju. En tiennytkään että tuo on käytännössä sokerilla, etikalla ja punaisella chilillä maustettua liisteriä. Ei tarvitse enää ostaa kaupasta ja voin makeuttaa eryttriolilla. Voisi tehdä hiukan vähemmän makeaa ja hiukan tulisempaa.

      • Anonyymi

        Niinpä, melkoista mönjää. Ei ole terveellistä, pelkkää energiaa ja paljon, noin 200 kCal/100g. Miksi/mihin laihduttaja tarvitsee tuollaista (vesi, sokeri, chili 11%, valkosipuli, suola, muunnettu tapiokatärkkelys, E260)?

        Valmiiksitehty paljon terveellisempi vaihtoehto olisi tomaattipohjainen 'Santa Maria Taco Sauce', niitä on kolmea versiota (Mild, Medium ja Hot), niissä on vain noin 35 kCal /100g. Mutta omanmakuista ja laadukkaampaa saa helposti aikaan sörssäyskonella, tuoreita tomaatteja, valkosipulia, chiliä, yms. mausteita, tai pohjana voi käyttää säilykettä 'hieno tomaattimurka'.

        Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko? Sitä saa ostaa sellaisenaan joko tuoreena tai mausteena. Kun laihduttelin, mitään sellaista en mussuttanut, enkä nytkään painonhallinassa mussuta, johon tarvitsisin tai kaipaisin mitään dippiä, salsaa tms, saati tuollaista sokerimönjää.

        Pidän vahvoista mausteista (mm. habanero, naga morich, garam masala, curry). Ruokavaliossani ateriat koostuvat suuresta määrästä sekasalaattia maanpäällisistä kasviksista joiden ohessa tai seassa on jokin proteiinisatsi. Maustan siten että tuntuu sopivan proteiinisatsin kanssa yhteen, laihdutellessa mätin 200 g tomaattimurskasäilykettä sekaan mikäli ei ollut pikkutomaatteja kaapissa, nyt painonhallinnassa tomaattia tai murskaa on joskus jopa 400 g. En siis koskaan sörssää maustettua tomaattikastiketta valmiiksi, mutta lopputulos on sama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, melkoista mönjää. Ei ole terveellistä, pelkkää energiaa ja paljon, noin 200 kCal/100g. Miksi/mihin laihduttaja tarvitsee tuollaista (vesi, sokeri, chili 11%, valkosipuli, suola, muunnettu tapiokatärkkelys, E260)?

        Valmiiksitehty paljon terveellisempi vaihtoehto olisi tomaattipohjainen 'Santa Maria Taco Sauce', niitä on kolmea versiota (Mild, Medium ja Hot), niissä on vain noin 35 kCal /100g. Mutta omanmakuista ja laadukkaampaa saa helposti aikaan sörssäyskonella, tuoreita tomaatteja, valkosipulia, chiliä, yms. mausteita, tai pohjana voi käyttää säilykettä 'hieno tomaattimurka'.

        Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko? Sitä saa ostaa sellaisenaan joko tuoreena tai mausteena. Kun laihduttelin, mitään sellaista en mussuttanut, enkä nytkään painonhallinassa mussuta, johon tarvitsisin tai kaipaisin mitään dippiä, salsaa tms, saati tuollaista sokerimönjää.

        Pidän vahvoista mausteista (mm. habanero, naga morich, garam masala, curry). Ruokavaliossani ateriat koostuvat suuresta määrästä sekasalaattia maanpäällisistä kasviksista joiden ohessa tai seassa on jokin proteiinisatsi. Maustan siten että tuntuu sopivan proteiinisatsin kanssa yhteen, laihdutellessa mätin 200 g tomaattimurskasäilykettä sekaan mikäli ei ollut pikkutomaatteja kaapissa, nyt painonhallinnassa tomaattia tai murskaa on joskus jopa 400 g. En siis koskaan sörssää maustettua tomaattikastiketta valmiiksi, mutta lopputulos on sama.

        Öh, onko tullut mieleesi että joillekin ruuan maullakin on merkitystä? Tuosta makeasta clikastikkeesta tulee miltei kaloritonta kun sen makeuttaa erytriolilla.

        Salsa picantea täytyy tehdä urakkalla kesällä. Tomaattimurskasta alkukesästä ja tuoreista jahka niitä saa. Sipulia, valkosipulia, suolaa ja pippuria. Korianteria voisi kokeilla vaan saatavuus on huono.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Öh, onko tullut mieleesi että joillekin ruuan maullakin on merkitystä? Tuosta makeasta clikastikkeesta tulee miltei kaloritonta kun sen makeuttaa erytriolilla.

        Salsa picantea täytyy tehdä urakkalla kesällä. Tomaattimurskasta alkukesästä ja tuoreista jahka niitä saa. Sipulia, valkosipulia, suolaa ja pippuria. Korianteria voisi kokeilla vaan saatavuus on huono.

        "Öh, onko tullut mieleesi että joillekin ruuan maullakin on merkitystä?"

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä? Kirjoitin seuraavasti: "Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko?"

        Ruuan / ainesten rakenteellakin on merkitystä.

        "Tuosta makeasta clikastikkeesta tulee miltei kaloritonta kun sen makeuttaa erytriolilla."

        Niin, mikä on käyttötarve? Minusta tuollainen makea "kastike" on mussuttelua/napostelua edistävä, joten vaikka "kastikkeessa" ei olisi kaloriakaan niin sinä mitä sen kanssa napostellaan on.

        Erytritoli muuten ei maistu niin hyvältä kuin mikään sokeri, eikä se tuota ollenkaan samanlaista rakennetta kuin tärkkelys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Öh, onko tullut mieleesi että joillekin ruuan maullakin on merkitystä?"

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä? Kirjoitin seuraavasti: "Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko?"

        Ruuan / ainesten rakenteellakin on merkitystä.

        "Tuosta makeasta clikastikkeesta tulee miltei kaloritonta kun sen makeuttaa erytriolilla."

        Niin, mikä on käyttötarve? Minusta tuollainen makea "kastike" on mussuttelua/napostelua edistävä, joten vaikka "kastikkeessa" ei olisi kaloriakaan niin sinä mitä sen kanssa napostellaan on.

        Erytritoli muuten ei maistu niin hyvältä kuin mikään sokeri, eikä se tuota ollenkaan samanlaista rakennetta kuin tärkkelys.

        Rakenteen vuoksi tarvitaan luonnollisesti maizenaa. Itse syön tuota useimmiten broilerin siipien kanssa. JOnkin verran menee myös tomaattikastikkeisiin ja -keittoihin. Hyvää myös aasialaisen ruuan kanssa. Kulutus on vajaa pullo kesässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Öh, onko tullut mieleesi että joillekin ruuan maullakin on merkitystä?"

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä? Kirjoitin seuraavasti: "Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko?"

        Ruuan / ainesten rakenteellakin on merkitystä.

        "Tuosta makeasta clikastikkeesta tulee miltei kaloritonta kun sen makeuttaa erytriolilla."

        Niin, mikä on käyttötarve? Minusta tuollainen makea "kastike" on mussuttelua/napostelua edistävä, joten vaikka "kastikkeessa" ei olisi kaloriakaan niin sinä mitä sen kanssa napostellaan on.

        Erytritoli muuten ei maistu niin hyvältä kuin mikään sokeri, eikä se tuota ollenkaan samanlaista rakennetta kuin tärkkelys.

        Sopii hyvin vaikka kaalinsuikaleita maustamaan tuo makea chilikastike tai riisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, melkoista mönjää. Ei ole terveellistä, pelkkää energiaa ja paljon, noin 200 kCal/100g. Miksi/mihin laihduttaja tarvitsee tuollaista (vesi, sokeri, chili 11%, valkosipuli, suola, muunnettu tapiokatärkkelys, E260)?

        Valmiiksitehty paljon terveellisempi vaihtoehto olisi tomaattipohjainen 'Santa Maria Taco Sauce', niitä on kolmea versiota (Mild, Medium ja Hot), niissä on vain noin 35 kCal /100g. Mutta omanmakuista ja laadukkaampaa saa helposti aikaan sörssäyskonella, tuoreita tomaatteja, valkosipulia, chiliä, yms. mausteita, tai pohjana voi käyttää säilykettä 'hieno tomaattimurka'.

        Mutta mikä on tarve? Miedon chilin makuko? Sitä saa ostaa sellaisenaan joko tuoreena tai mausteena. Kun laihduttelin, mitään sellaista en mussuttanut, enkä nytkään painonhallinassa mussuta, johon tarvitsisin tai kaipaisin mitään dippiä, salsaa tms, saati tuollaista sokerimönjää.

        Pidän vahvoista mausteista (mm. habanero, naga morich, garam masala, curry). Ruokavaliossani ateriat koostuvat suuresta määrästä sekasalaattia maanpäällisistä kasviksista joiden ohessa tai seassa on jokin proteiinisatsi. Maustan siten että tuntuu sopivan proteiinisatsin kanssa yhteen, laihdutellessa mätin 200 g tomaattimurskasäilykettä sekaan mikäli ei ollut pikkutomaatteja kaapissa, nyt painonhallinnassa tomaattia tai murskaa on joskus jopa 400 g. En siis koskaan sörssää maustettua tomaattikastiketta valmiiksi, mutta lopputulos on sama.

        Kaikki eivät laihduta. Ei kai kukaan syö maukasta ruokaa vain laihtuakseen. Elääksemme kai vieläkin syömme.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiitos teille kaikille!

      Miksi sweet chili sauce maistuu? Sen kun tietäisin. Laitan sitä tosiaankin vähän kaikkeen mitä suuhuni pistän alkaen ihan aamupuurosta salaatteihin, munakkaasta rahkaan ja niin päin pois. Keittoruokaan en sitä sentään vielä ole lisännyt, vielä.

      Makeanhimoa en tunnusta potevani, sillä yleensäkin olen enemmän suolaisen kuin makean ystävä, enkä lisää sokeria tai esim. hunajaa ruokiini tai juomiini. Olen yrittänyt pitää tasaista ruokailurytmiä eli en juurikaan lankea nälissäni syömiseen, ja jos korvien väli liian varhain väittää että on ruoka-aika, syön reilusti marjoja tai juon teetä.

      On varmaan tullut aika ainakin noista kaikkein makeimmista chilikastikkeista vieroittumiseen. Kokeilenpa vähäkalorisempia vaihtoehtoja, etsin "korvikkeita" ja ehkä innostun esim. tekemään itse paholaisenhilloa joka sekin aivan taivaallista on. Itse tehty olisi ainakin terveellisempää. Kokeeksi ostin Poppamiehen Sriracha ketsupin (100g / 105kcl), mutta hieman liian ärhäkkää se mun makuun on eli ei jatkoon.

      Teidän mielipiteenne, vinkkinne jne. ovat edelleen tervetulleita, aiheesta tai aiheen ohi. Kiittäen ap.

      P.S. suolakurkkujen ystävä olen, mutta venäläiset ovat maistelematta. Laitan ostoslistalle nekin.

      • Anonyymi

        Sriracha (Thaimaalainen chillikastike) on tyypillisesti tulista täi vähintään vahvaa, mutta se on helppo sörssätä itse jolloin saa juuri sen makuista kuin haluaa. Minä olen tehnyt seuraavasti: Punaista paprikaa 500 g, valkoviinietikkaa 1 dl sekä seuraavia oman maun mukaan: Valkosipulia esim 20 g, suolaa esim 5 g, sokeria tai hunajaa esim 0.00 g, punaista jalapenoa/chiliä/habaneroa/nagaa (tuore tai rouhe) jonka määrä riippuu suuresti lajikkeesta. Siivotaan kasvikset, pilkotaan tai sörssätään ne hienoksi, lisätään loput satsit ja annetaan seistä jäkessä 30 min jotta etikka saa tehdä työnsä. Sitten keitetään satsia, hyvin pienellä teholla, niin etttä juuri ja juuri kuplii, jotain 5 min tai enemmän kunnes on sopivan paksua (jos tulee liian paksua niin loraus puhdasvettä sekaan), lopuksi sorssäimellä silkkiseksi ja pulloon/purkkiin. Voi nauttia samantien, mutta jos seisottaa pari vrk jäkessä niin maku täyteläistyy ja pyöristyy. Enää sörssään tämäntyyppisiä kastikkeita harvemmin koska ruokavalio muuttui laihduttelun aikana täysin ja olen nyt painonhallinnassa jatkanut lähestulkooon samalla linjalla mutta koostaen siten että saan hieman yli tuplaenergian laihdutteluun aikaiseen verrattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sriracha (Thaimaalainen chillikastike) on tyypillisesti tulista täi vähintään vahvaa, mutta se on helppo sörssätä itse jolloin saa juuri sen makuista kuin haluaa. Minä olen tehnyt seuraavasti: Punaista paprikaa 500 g, valkoviinietikkaa 1 dl sekä seuraavia oman maun mukaan: Valkosipulia esim 20 g, suolaa esim 5 g, sokeria tai hunajaa esim 0.00 g, punaista jalapenoa/chiliä/habaneroa/nagaa (tuore tai rouhe) jonka määrä riippuu suuresti lajikkeesta. Siivotaan kasvikset, pilkotaan tai sörssätään ne hienoksi, lisätään loput satsit ja annetaan seistä jäkessä 30 min jotta etikka saa tehdä työnsä. Sitten keitetään satsia, hyvin pienellä teholla, niin etttä juuri ja juuri kuplii, jotain 5 min tai enemmän kunnes on sopivan paksua (jos tulee liian paksua niin loraus puhdasvettä sekaan), lopuksi sorssäimellä silkkiseksi ja pulloon/purkkiin. Voi nauttia samantien, mutta jos seisottaa pari vrk jäkessä niin maku täyteläistyy ja pyöristyy. Enää sörssään tämäntyyppisiä kastikkeita harvemmin koska ruokavalio muuttui laihduttelun aikana täysin ja olen nyt painonhallinnassa jatkanut lähestulkooon samalla linjalla mutta koostaen siten että saan hieman yli tuplaenergian laihdutteluun aikaiseen verrattuna.

        Ei tuokaan ole lähellekään makeaa chilikastiketta. Veikkaan että keino makeutettu makea chilikastike sopisi ap:lle parhaiten. Ehkä myös Chipotle-kastiketta kannattaisi kokeilla.


      • Anonyymi

        Linssikeittoon sopii, kasviskeittoon, kalakeittoon.


    • Anonyymi

      Felixin mieto chilikastike on yksi vaihtoehto ellei halua chilin voimakasta poltetta. Se on kylläkin enemmän ketsuppi- kuin sweet chili kastikemainen eli onkohan se tarpeeksi hyvää ja monikäyttöistä? Kaloreita kuitenkin kohtuullisesti 100g ja 97 kcl.

      • Ei kyllä minulla korvaa makeaa chilikastiketta. Toisaalta en ole sen suurkuluttajakaan.


    • Anonyymi

      Paholaisenhillo mitä ainakin Rossossa saa. Kenellään hyvää reseptiä?

      • Hillosokeria ja haluttu määrä chiliä, tomaattia, paprikaa ja etikkaa. Vettä luonnollisesti. Itse en ole käyttänyt tomaattia kun se on minusta turha blandis enkä ole ajanut sitä sileäksi. Minun reseptini on aika pitkälle kuten tuo makea chilikastike mutta pienemmällä nestemäärällä ja ilman tärkkelystä.


    • Anonyymi

      Kokeilin tuota Felixin kastiketta ja joo, onhan se ihan eri tyyppinen kuin sweet schili sauce, mutta uppoaa kyllä tiettyjen ruokien kanssa eli sen avulla pystyn itseäni jo hieman ainakin liiallisesta sweet chili saucen käytöstä vieroittamaan.
      Sitä vaan edelleenkin kaipaa ruokaansa jotain extraa, ainakin tiettyihin ruokiin.

      Paholaisenhillo muuten on hyvää. Täytyypä kokeilla sitä itse tehdä.

      Täysin off topic, mutta kun olen teiltä muutenkin niin hyviä vinkkejä saanut eli....

      Pakastimessani on viinimarjoja, mustikoita ja puolukoita joita en ole saanut syödyksi kun maku ei ihan nappaa. Kokeilin tehdä smoothietta eli reilusti marjoja ja pari desiä rasvatonta jogurttia ja kyllä se alas menee. Nyt tyhmä kysymys, eli onkohan tuo millainen kaloripommi jos useamman kerran päivässä sitä vetelee? Pitäisi vaan saada nuo marjat syödyksi.

      t. ap

      • Rasvattomassa jugurtissa on hiukan alle 5% sekä proteiinia että hiilihydraattia ja marjoissa korkeintaan noin 10% hiilihydraattia eli ei ole kovinkaan energiapitoista. Aterian korvaaminen smoothiella vähentää energian saantia mutta lisänä 4 dl smoothieta on jotain 150 kcal.


      • Anonyymi

        "Pitäisi vaan saada nuo marjat syödyksi"

        Tuo on niin täysin kelvoton tavoite laihduttajalle kuin vaan vai olla. Jos ne vievät turhaan tilaa tai ovat menossa vanhaksi, niin rokeen tai jollekkin lemmikile jos kelpaa.

        Jogurtit ovat energiaravintoa, laihduttelua haittaavaa. Jogurtin ja maitorahkan sijaan kannattaa käyttää raejuustoa 'raejuusto, rasvaton, vl' joka on proteiinin hyvä lähde pE%= 88.1. Siitä saa jogurttimaista, rahhkamaista tehosekoittimella lisäämällä tilkkanen puhdasvettä. Näissä kolmessa tuotteessa ei ole merkittävästi mitään muita suojaravintoaineista, paitsi raejuustossa on paljon proteiinia ja maitorahkassa on melkein paljon proteiinia. (siis maustamattomat perustuotteet joihin ei ole lisätty mömmöjä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäisi vaan saada nuo marjat syödyksi"

        Tuo on niin täysin kelvoton tavoite laihduttajalle kuin vaan vai olla. Jos ne vievät turhaan tilaa tai ovat menossa vanhaksi, niin rokeen tai jollekkin lemmikile jos kelpaa.

        Jogurtit ovat energiaravintoa, laihduttelua haittaavaa. Jogurtin ja maitorahkan sijaan kannattaa käyttää raejuustoa 'raejuusto, rasvaton, vl' joka on proteiinin hyvä lähde pE%= 88.1. Siitä saa jogurttimaista, rahhkamaista tehosekoittimella lisäämällä tilkkanen puhdasvettä. Näissä kolmessa tuotteessa ei ole merkittävästi mitään muita suojaravintoaineista, paitsi raejuustossa on paljon proteiinia ja maitorahkassa on melkein paljon proteiinia. (siis maustamattomat perustuotteet joihin ei ole lisätty mömmöjä).

        -lisäämällä tilkkanen puhdasvettä.

        Mistä tuota saa ja paljonko maksaa? Mitä tapahtuu, jos lisääkin likainenvettä?


      • Anonyymi

        Mulla on pakastin täynnä puna- ja mustaherukoita. Kokeilin tehdä smoothieta, kitkerää, enkä haluaisi makeutusaineita lisätä. Ehdotuksia?


    • Anonyymi

      Kiitos taas teille kaikille!

      Kyllä ajattelin marjat syödä, sillä eikös ne kuitenkin ole kaikin puolin terveellistä kun sisältävät mm. kuitua ja c-vitaminia, ja ei kai ne nyt pahimpia kaloripommeja ole? Ajattelen, että niistä saisi kevyen aterian jos lisäisi smoothieen esim. banaania tai avocadoa joissa toki kaloreita, mutta pitävät nälkää paremmin loitolla kuin pelkät marjat sotkettuna rasvattomaan jogurttiin.

      Raejuusto kuuluu ruokavaliooni kuten rahkakin. Kokeilen molempia smoothiessa.

      T. ap

      • Juu. Tuon tyypin mukaan vaan ihminen ei saa syödä marjoja tai hedelmiä tai täysjyväviljaa tai juureksia tai palkokasveja jos aikoo laihduttaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu. Tuon tyypin mukaan vaan ihminen ei saa syödä marjoja tai hedelmiä tai täysjyväviljaa tai juureksia tai palkokasveja jos aikoo laihduttaa.

        Ite oon miettinyt myös tupakin polton lopetusta.


    • Anonyymi

      Sokeri lisää ruokahalua . Ja mausteet. Tee itse ruokaa .

    • Anonyymi

      Näringsinnehåll
      Per 100 g:
      Energi 746 kJ/178 kcal
      Fett 0.2 g
      -varav mättat fett 0 g

      Kolhydrat 43 g
      -varav sockerarter 40 g

      Protein 0 g
      Salt 2.8 g

      eli puolet energiasta sokerista. Jätä pois

    • Anonyymi

      Hei tietäjät, onko Herkkumaan Mild Devils salad dieetin tappaja? 100g 427 kJ eli 102 kcl. Tuota tulee syötyä päivittäin eri ruokien kyytipoikana. Teenko sillä terveellisestä salaatista kaloripommin?

      • Anonyymi

        Nutritional content per 100 g
        Energy kJ/kcal 427/102
        Fat 0.1
        Saturated fats 0.1

        Carbohydrates 22.7
        of which sugars 20.2

        Protein 1.2
        Salt 0.50

        eli kaloriuskovaisena dieettisi on jo pielessä muutenkin. Tuotteessa enegiata sokerista 20%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nutritional content per 100 g
        Energy kJ/kcal 427/102
        Fat 0.1
        Saturated fats 0.1

        Carbohydrates 22.7
        of which sugars 20.2

        Protein 1.2
        Salt 0.50

        eli kaloriuskovaisena dieettisi on jo pielessä muutenkin. Tuotteessa enegiata sokerista 20%

        Ullatus, en tsekkaile kaloreita ja siksi kyselenkin tuosta hillosta. Eipä siinä mitään, kiitos kannustuksesta.


    • Anonyymi

      Yhdestäkään noista kastikkeista ei saa hyvää edes tekemällä, ja se tulisuus niistä puuttuu. Itselle ainakin chilikastikkeen yksi kriteeri on tulisuus ja tietty myös maku. Omia suosikkeja ovat Poppamiehen Habanero ja Jalapeno -kastikkeet. Eniten käyttämäni kastike on kuitenkin Sriracha. Just sopivan tulista, että käy pöytämausteeksi, ja melkeinpä on ketsupin korvike itsellä. Habaneroa sisältävää kastiketta pitää käyttää todella varovasti, tai saat syötäväksi todella tulista ruokaa.

      • Anonyymi

        En hae tuosta Herkkumaan soossista tulisuutta vaan suuhun sopivaa makua. Sen kanssa saan vastenmielisetkin mutta niin terveelliset ruuat syötyä, mutta pilaako se sitten laihtumisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hae tuosta Herkkumaan soossista tulisuutta vaan suuhun sopivaa makua. Sen kanssa saan vastenmielisetkin mutta niin terveelliset ruuat syötyä, mutta pilaako se sitten laihtumisen?

        Tuskin jos, et vedä suoraan purkista. Itselle chilikastikkeissa tärkeintä on maku ja se, että se antaa tietynlaisen potkun suuhun. Chilillä on oikeasti laihduttavia ominaisuuksia, mutta ne saa esiin vasta silloin, jos niitä syö tuoreena. Tulisimmat lajikkeet vetävät tottumattomalta ihmiseltä jalat alta, ja saa kärsiä vähintään puoli tuntia täyttä tuskaa. Suu, nenä, limakalvot kaikkialla ovat tulessa. Hauskinta tässä kaikessa on se, että tuo ei ole vaarallista, tuolla ei pysty vahingoittamaan itseään mitenkään. Tulisuuteen voi rakentaa toleranssin ja oppia kestämään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin jos, et vedä suoraan purkista. Itselle chilikastikkeissa tärkeintä on maku ja se, että se antaa tietynlaisen potkun suuhun. Chilillä on oikeasti laihduttavia ominaisuuksia, mutta ne saa esiin vasta silloin, jos niitä syö tuoreena. Tulisimmat lajikkeet vetävät tottumattomalta ihmiseltä jalat alta, ja saa kärsiä vähintään puoli tuntia täyttä tuskaa. Suu, nenä, limakalvot kaikkialla ovat tulessa. Hauskinta tässä kaikessa on se, että tuo ei ole vaarallista, tuolla ei pysty vahingoittamaan itseään mitenkään. Tulisuuteen voi rakentaa toleranssin ja oppia kestämään sitä.

        En vetele vaan lisään noin kerran päivässä esim. wokkiruokiin, salaattiin tai jopa puuroon muutaman teelusikallisen. Täytyypä kokeilla aidon chilin syömistä, inkivääriäkin olen jo miettinyt.
        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vetele vaan lisään noin kerran päivässä esim. wokkiruokiin, salaattiin tai jopa puuroon muutaman teelusikallisen. Täytyypä kokeilla aidon chilin syömistä, inkivääriäkin olen jo miettinyt.
        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

        Tuoreen chilin syöminen kannattaa aloittaa jostain suht miedoista lajikkeista. Tuore jalapeno on hyvän makuinen eikä kovinkaan tulinen. Tätä lajiketta on tarjolla vihreänä ja punaisena. Vihreä on raaka, ja punainen on kypsä. Tosin kaupasta saatavat ovat hieman heikko laatuisia. Seuraava lajike, mikä ei vielä ole tajunnan räjäyttävä on Serrano. Vielä jos nostetaan kynnystä tullaankin monelle tuttuun Cayenneen. Tämä on varmasti tuttu Cayenne jauheesta. Tätä chiliä en ole kovin montaa kertaa tuoreena nähnyt myytävän. Tätä kovempia ei kannata tottumattoman kokeilla tai edessä voi olla ikävät vastan väänteet, ja yrjön heitot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoreen chilin syöminen kannattaa aloittaa jostain suht miedoista lajikkeista. Tuore jalapeno on hyvän makuinen eikä kovinkaan tulinen. Tätä lajiketta on tarjolla vihreänä ja punaisena. Vihreä on raaka, ja punainen on kypsä. Tosin kaupasta saatavat ovat hieman heikko laatuisia. Seuraava lajike, mikä ei vielä ole tajunnan räjäyttävä on Serrano. Vielä jos nostetaan kynnystä tullaankin monelle tuttuun Cayenneen. Tämä on varmasti tuttu Cayenne jauheesta. Tätä chiliä en ole kovin montaa kertaa tuoreena nähnyt myytävän. Tätä kovempia ei kannata tottumattoman kokeilla tai edessä voi olla ikävät vastan väänteet, ja yrjön heitot.

        Sopiiko chili herkkävatsaiselle tai esim. refluksista tai vatsakatarrista kärsivälle? Kuvittelisin sen ärsyttävän vai kuvittelenko turhaan?
        T. "en ole uskaltanut kokeilla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopiiko chili herkkävatsaiselle tai esim. refluksista tai vatsakatarrista kärsivälle? Kuvittelisin sen ärsyttävän vai kuvittelenko turhaan?
        T. "en ole uskaltanut kokeilla"

        Chili on suhteellisen voimakas, ja isoina määrinä ärsyttää kenen tahansa mahaa. Pienellä kokeilulla tuskin saat mitään aikaiseksi. Oma suu kyllä kertoo, että pitääkö tuosta vai ei. Väkisin ei kannata yrittää syödä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sopiiko chili herkkävatsaiselle tai esim. refluksista tai vatsakatarrista kärsivälle? Kuvittelisin sen ärsyttävän vai kuvittelenko turhaan?
        T. "en ole uskaltanut kokeilla"

        Chilissä oleva kapsaisiini on mauton, hajuton ja läpinäkyvä neste. Se ei vaikuta ihmisen sisällä mihinkään mutta reagoi suun limakalvon kipureseptorien kanssa.

        Chili aiheuttaa vastaavasti vatsavaivoja kuin paprika.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Chilissä oleva kapsaisiini on mauton, hajuton ja läpinäkyvä neste. Se ei vaikuta ihmisen sisällä mihinkään mutta reagoi suun limakalvon kipureseptorien kanssa.

        Chili aiheuttaa vastaavasti vatsavaivoja kuin paprika.

        Eri lajikkeet aiheuttavat erilaista poltetta. Joidenkin aiheuttama polte tuntuu ainoastaan suussa ja kielessä, jotkut aiheuttavat voimakasta poltetta kurkussa ja suun eri osissa. Voimakkaimpien tulisuutta ei pysty edes kuvailemaan, se on niin läpi tunkevaa ja lähinnä odotat, että polte loppuu. Ne lajikkeet, mitkä aiheuttavat voimakasta poltetta kurkussa, johtavat monella siihen, että päätyy oksentamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eri lajikkeet aiheuttavat erilaista poltetta. Joidenkin aiheuttama polte tuntuu ainoastaan suussa ja kielessä, jotkut aiheuttavat voimakasta poltetta kurkussa ja suun eri osissa. Voimakkaimpien tulisuutta ei pysty edes kuvailemaan, se on niin läpi tunkevaa ja lähinnä odotat, että polte loppuu. Ne lajikkeet, mitkä aiheuttavat voimakasta poltetta kurkussa, johtavat monella siihen, että päätyy oksentamaan.

        Jeps mutta ei enää vatsassa. Jostain pitäisi saada chipotle-kastiketta mutta sitä ei tunnu olevan yhdessäkään lähimarketissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps mutta ei enää vatsassa. Jostain pitäisi saada chipotle-kastiketta mutta sitä ei tunnu olevan yhdessäkään lähimarketissa.

        Luulisi, että Poppamiehen chipotlea löytyisi. Ainakin isommissa kaupoissa tuota on
        https://www.poppamies.fi/chipotle-2/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi, että Poppamiehen chipotlea löytyisi. Ainakin isommissa kaupoissa tuota on
        https://www.poppamies.fi/chipotle-2/

        Ei ollut hyvää eikä ollut Pirkankaan. Tilasin Matsmartilta 12 purkkia chipotletahnaa, saas nähdä toimiiko.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei ollut hyvää eikä ollut Pirkankaan. Tilasin Matsmartilta 12 purkkia chipotletahnaa, saas nähdä toimiiko.

        Itse olen pitänyt Poppamiehen kastikkeista. Yleensä tullut ostettua Habanero -kastiketta, on sopivan tulista, eikä tarvitse käyttää isoa määrää saadakseen tulisuuttaa ruokaan.


    • Anonyymi

      "Olen koukussa makeaan chilikastikkeeseen,"

      Sokerikoukku on juurikin tuota...kaikki pitää olla makeaa.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät ole koukussa makeaan vaikka makea chilikastike, paholaisenhillo jne. maistuvat. Itse en lisää sokeria mihinkään juomaan enkä ruokaan. En syö karkkeja, juo virvoitusjuomia tai himoitse makeita leivonnaisia tms. En edes pidä makeudesta, paitsi tuossa kauhiassa "sweet chilissä", enkä taida olla ainoa siihen langennut. Haittaakse? No ei, jostain pitää saada nauttiakin. Joten, so what!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole koukussa makeaan vaikka makea chilikastike, paholaisenhillo jne. maistuvat. Itse en lisää sokeria mihinkään juomaan enkä ruokaan. En syö karkkeja, juo virvoitusjuomia tai himoitse makeita leivonnaisia tms. En edes pidä makeudesta, paitsi tuossa kauhiassa "sweet chilissä", enkä taida olla ainoa siihen langennut. Haittaakse? No ei, jostain pitää saada nauttiakin. Joten, so what!

        Näinpä. Tuo makea chilikastike käy erinomaisesti joihinkin ruokiin, itse käytän sitä esimerkiksi munasalaatissa ja raejuuston kanssa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Tuo makea chilikastike käy erinomaisesti joihinkin ruokiin, itse käytän sitä esimerkiksi munasalaatissa ja raejuuston kanssa.

        Täällä yksi "sweetchili" - uskovainen.
        Laitan sitä kasviksiin, rahkaan ja puuroon kun muuten ne tökkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi "sweetchili" - uskovainen.
        Laitan sitä kasviksiin, rahkaan ja puuroon kun muuten ne tökkii.

        Sulla on ihmeellinen makuaisti. Itselle ei tulisi mieleenkään sotkea tuollaista maustekastiketti rahkaan tai puuroon. Rupeaa yrjöttää jo pelkkä ajastuskin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Tuo makea chilikastike käy erinomaisesti joihinkin ruokiin, itse käytän sitä esimerkiksi munasalaatissa ja raejuuston kanssa.

        Makeaa makeaa.... Muuten ei mikän maistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeaa makeaa.... Muuten ei mikän maistu.

        Eikö ole tullut mieleen, että on lääkkeitä jotka saa kaiken pas.... pahvilta maistumaan? Chilikastike on oiva tappamaan tuon maun. Ja miksei muutoinkin saisi makeaa syödä jos se pysyy kohtuudessa ja laihtuminen onnistuu? Älkääpä yliviisaat viitsikö muita kivitellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeaa makeaa.... Muuten ei mikän maistu.

        Mene takaisin sinne tynnyriin mistä nousit ja pysy siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ihmeellinen makuaisti. Itselle ei tulisi mieleenkään sotkea tuollaista maustekastiketti rahkaan tai puuroon. Rupeaa yrjöttää jo pelkkä ajastuskin.

        Mannapuuron kanssa hyvää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mannapuuron kanssa hyvää!

        Poltatko mahdollisesti pilveä? Yleensä, kun on paukuissa, niin alkaa tulla erikoisia mielitekoja ruuan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poltatko mahdollisesti pilveä? Yleensä, kun on paukuissa, niin alkaa tulla erikoisia mielitekoja ruuan suhteen.

        Olet kyllä tosi fiksu.
        Kerro mihin tuota chilisoossia itse käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä tosi fiksu.
        Kerro mihin tuota chilisoossia itse käytät?

        En käytä makeaa chilikastiketta mihinkään, koska en pidä sen mausta, ja lisäksi ne eivät ole tulisia. Haluan, että kastikkeessa on tulisuutta. Vähintäänkin käytän Tabascoa tai muuta vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä makeaa chilikastiketta mihinkään, koska en pidä sen mausta, ja lisäksi ne eivät ole tulisia. Haluan, että kastikkeessa on tulisuutta. Vähintäänkin käytän Tabascoa tai muuta vastaavaa.

        Hyvä niin, mut väärä keskudtelu sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin, mut väärä keskudtelu sulle.

        Sinäkö sen määrittelet, mikä on väärä ja mikä ei? Arvaas vaan uudestaan. Ajattelin sotkea koko tämän ketjun ihan vaan siksi, koska voin.


    • Anonyymi

      Kastoin tänään fasupaloja 45 kpl chilisoossiin ja sinappiin. Nämä vanilia jäätelön kanssa.Päälle täytekkkukahvit.Kohta tulee joku kadanossi erektiossa taas kommentoimaan tätä.

      • Anonyymi

        Sínun suusí pitäísi tukkia kabanussimakkaralla. 🤣


      • Anonyymi

        Voisitko jättäytyä junan alle? Tekisit palveluksen maailmalle, kun katoaisit tästä maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko jättäytyä junan alle? Tekisit palveluksen maailmalle, kun katoaisit tästä maailmasta.

        Taidat olla hieman tosikko, kun suutut pilailuista. 😄


    • Matsmartilla on myynnissä makeaa chilikastiketta 2 l pullossa. En tiedä onko hinta kilpailukykyinen Lidliin verrattuna. Siellä oli myös kaipaamaani chipotlea.

    • Anonyymi

      Santa Marian sweet chili sauce less sugar

      Ravintosisältö Per 100 g
      Energia (kJ)/(kcal): 569 / 136
      Rasva: 0,5 g
      josta tyydyttynyttä: 0,0 g
      Hiilihydraatti: 32,0 g
      josta sokereita: 28,0 g
      Ravintokuitu: 1,0 g
      Proteiini: 0,0 g
      Suola: 2,80 g

      Vaihdoin makeamman version tähän ja äkkiä makuun tottui. Nyt makeampi on mielestäni jo liian makeaa.

      • Täytyy kokeilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on mun suosikki, läträän monen päälle. Edullistakin.

        https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-495ml-makea-chilikastike/6415712002473

        Rainbow-chilikastike on myös aloittajan suosikki. Hän nimenomaan kysyi sille vaihtoehtoa.

        Aloittaja haluaa vaihtaa tuotteen makeuden takia. Tuote on myös suolainen: 2,8 prosenttia suolaa. Jos oletetaan että Rainbow-chilikastike painaa 100 g/dl ja koska ruokalusikallisessa on tiettävästi 15 ml, niin kahdessa ruokalusikallisessa Rainbow-chilikastiketta on siten 0,84 g suolaa.


    • Anonyymi

      Noilla kastikkeilla saa kaiken maistumaan samalta, peittää ruuan oman maun. Sama kuin ketsuppi, jotkut laittaa joka ruokaan.

      Minusta kyse on kokkaustaitojen puutteesta, jos on pakko saada se ainoa maku ultramakeasta. Tuo chilikastike on pelkkää maustettua glukoosisiirappia. Aika hirveetä, "vähäsokerinen" versio sisältää 30g sokeria per 100 g tuotetta.

      Mausteita on pilvin pimein, muutakin kuin sokeria. Chiliä saa erikseenkin, miksi sokeria sotkea kaikkeen?

      • Anonyymi

        Makuasia. Mitä siitä kiistelemään. Mä lisään hunajaa vähän joka ruokaan ja mieheni valkosipulia. Samapa tuo. Molemmat laihtuu ja se on pääasia. Oma vaarini puolestaan on makeiden chilikastikkeiden suurkäyttäjä jotta saa ruokaan makua. Vanhuksillahan makuaisti voi heiketä. Eipä tuo ole lihonut. Syökää mitä haluatte.


    • Anonyymi

      Minä laitan tsilikastiketta mononlämmittimiin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe