Avioero raivopäissään ja lapset

Anonyymi

Minä jätin perheeni vajaat pari vuotta sitten, kun olin raivopäissäni. Minulla on ollut aina vaikeuksia säilyttää malttini. Olimme yhdessä mieheni kanssa vuosikymmenien ajan ja meillä on kaksi lasta, jotka jäivät asumaan mieheni luokse. Lapset eivät halua tavata minua enää ollenkaan ja en voi pakottaa heitä, koska ovat teini-ikäisiä.

Miten saisin lapset takaisin elämääni? Miehelläni on jo uusi nainen, joten hänen takaisin saaminen on mahdotonta.

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähdit raivopäissäsi perheesi luota, mutta tuskin se ensimmäin vihastuminen sinulta oli. Käytöksesi on taatusti ollut pitkään ikävää muita ex-miestäsi ja lapsiasi kohtaan. Sellainen ei ihan hevin unohdu, toisilla ei koskaan.

      Ilmoittaudu nyt ihan ensin psykoterapiaan ja vihanhallintakurssille. Ole siellä rehellinen. Jos vähättelet omia tekojasi, teet vain hallaa itsellesi.
      Ennen kaikkea opettele käyttäytymään ja olemaan ihmisiksi rakkaitasi kohtaan.

      Sitten kun vihanhallinta onnistuu, käytöksesi on ok ja pysyy myös sellaisena, pyydät kirjallisesti anteeksi lapsiltasi ja ex-mieheltä. Pyydät anteeksi sitä miten paska tyyppi olet heille ollut ja kerrot miten olet työstänyt omaa käyttäytymistäsi parempaan suuntaan.

      Lasten kirjeeseen loppuun laitat, että haluaisit olla mukana heidän elämässään, mutta vain heidän ehdoilla ja jäät odottamaan heidän yhteydenottoaan.
      Samalla pyydät lupaa saatko lähettää lapsille esim. synttäri- joulu -valmistujaislahjat jne, tai tulla esim koulun valmistujaistilaisuuteen, rippijuhliin tms sinne yleiselle paikalle kirkkoon tai kouluun, et ole tunkemassa heidän kotiinsa.

      Siitä se pikku hiljaa lähtee. Tai sitten ei, riippuu kuinka pahasti sinä olet lapsiasi aikoinaan kohdellut.

    • Jotenkin taas epäilen tämän aloituksen aitoutta.

      Miten nyt ihmisiin saadaan pidettyä yhteyttä.


      Menet psykologille hoidattamaan päätäsi
      Olet lapsiisi yhteydessä säännöllisesti.
      Pyydät heiltä (lapsilta ja mieheltäsi) anteeksi sinun huonoa käytöstäsi.
      Kutsut lapsia syömään, leffaan, lomamatkoille jne.
      Autat heitä, kun heillä on vaikeaa
      Muistat jouluna synttäreinä jne.

      Suhteiden palauttaminen voi viedä vuosia, ja vaatia paljon yrittämistä, mutta kyllä se onnistuu, kun osoitat muuttuneesi.

      • Anonyymi

        No, jos avioliitossa on tuommoinen raivopää niin tuskin se kärsivällisyys on ihan parhaasta päästä muutoinkaan. Jotkut ihmiset ei oikeesti jaksa mitään aikaa ja kärsivällisyyttä vaativaa vaan tulokset pitää näkyä heti pian.


    • Anonyymi

      Se kyllä riippuu lapsista!!!

      • Anonyymi

        Vanhempi on vastuussa suhteesta lapsiinsa. Hänen tehtävänsä on palauttaa lasten luottamus virheensä tunnustaen ja kärsivällisellä otteella, pikku hiljaa. Se kyllä onnistuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe