Pakko laihtua kesäksi 2021

Anonyymi

Olen nainen / 163 cm / 67 kg. Haluan painaa 50 kg. Olen alimmillani painanut tämän pituisena 52 kg kaksi vuotta sitten. Menetin silloin kuukautiseni, mutta se johtui siitä, että olin puolen vuoden ajan syönyt noin 1000 kcal päivässä. Olin siis laihduttanut silloinkin 67 kg -> 52 kg.

Haluan painaa tulevana kesänä 55 kg, mutta pelkään, että rikon itseni, jos alan laihduttamaan liian nopeasti.

Vihaan kehoani todella paljon, naiseuttani yleensäkin ja sitä, miten rasvaisia naiset on.

Teen fyysisesti raskasta työtä ja kävelen joka päivä 10 000 askelta. Olen vähentänyt prosessoidun ruoan syömistä radikaalisti ja tavoiteena olisi lopettaa kokonaan niiden syöminen terveydellisistä syistä. Tällä hetkellä paino-ongelmani koskee liikasyömistä eikä herkkuruokien syömistä eli syön usein 1.5 ihmisen edestä ruoka-annoksia.

Suunnitelmissani on syödä seuraavanlaisesti, jotta saavuttaisin 55 kg painon:

Ekat 25 päivää: 1180 kcal
Toiset 25 päivää: 1080 kcal
Loput 25 päivää: 980 kcal

Tarvittaessa pidän paastopäiviä välissä, jos painoni ei laske viikkotavoitteen mukaan.

Olen kaksi edellistä kesää kulkenut peittävissä tummissa vaatteissa, vaikka hellettä olisi ollut 30 astetta. :( Haluaisin voida pukeutua perus t-paitaan ja shortseihin tänä kesänä, mutta jos en laihdu tästä, niin tästä kesästä tulee samanlainen kuin edellisistäkin. Nyhjötin neljän seinän sisällä, koska häpesin kehoani niin paljon. Kesän tulo ahdistaa ihan tosissaan ja masentaa ajatuskin siitä, että taas pitää olla pitähihaista päällä ja kaikki ihmiset tuijottaa. Mutta he tuijottaisivat vielä enemmän, jos näkisivät minulla t-paidan päällä lihavana.

Talvessa on se "ihana" puoli, että kehon voi peittää vaatteilla. Mutta kesällä se on mahdotonta, ellei halua läkähdyttää itseään. Siksi kesäisin olen yksin kotona kun en uskalla mennä ulos tämän kropan kanssa...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietin tuota kalorilaskentaa, että voisiko tämä malli olla sittenkin parempi:

      Seuraavat 75 päivää:
      * Kuudesti viikossa syö 1200 kcal
      * Kerran viikossa paastoa yksi päivä (vain vettä)

      Laihdutuksen jälkeen alan nostamaan kaloreita pikku hiljaa ylöspäin, kunnes saavutan sellaisen määrän, etten liho/laihdu siitä.

      Tällä hetkellä pystyn syömään 2300 kcal lihomatta/laihtumatta (163 cm / 67 kg).

    • Anonyymi

      Mulla olisi toiveina laihtua 7-9kg kesään mennessä.
      Työni on hyvin kevyttä ja rytmiltään vaihtelevaa, joten säännöllistä ruokarytmiä on hankala noudattaa ja liikkuminenkin on jäänyt todella vähälle.
      Kaloreita en oikein osaa ruveta laskemaan, mutta liikuntaa pystyn kyllä lisäämään kunhan saisin motivaation päälle. Siitähän se on kiinni.
      Täytyy nyt ryhdistäytyä ja ihan oikeasti miettiä kuinka saisin itseni entiseen normaalipainooni. Ei kai se sen vaikeampaa kuin syödä järkevästi ja terveellisesti.

    • Anonyymi

      Ymmärrän ketjun aloittajaa.Mä painoin 2015 keväällä 54 kiloa.Ja jaksoin pitää painon tuossa noin kuukauden verran.Olen siis pitänyt kirjaa painostani reilu 10 vuotta. Ympäristöllisistä syistä söin kiloja takas ja nyt olis tavoitteena painaa 60 kiloa.Aikatavoitetta en ole asettanut,koska nyt ei ole kiire.Ja olosuhteet hyvät onnistua tässä.

      Mulla on todettu BED vaikka en ole sairaaloisen ylipainoinen.Olen käynyt hoidossa ja sinänsä hyödyin että tiedän normaali annoskoosta tulevani täyteen.Ongelmani on ruuan hotkiminen.Hoidossa oli pakko pureskella ruoka kunnolla ja kuluttaa siihen syömiseen aikaa.Mä tiedän että mä olen syömishäiriöinen loppuikä,koska olen ollut lapsesta asti sitä.

      Mun energiankulutus on todella pientä koska en ole työelämässä.Ja liikunata ei innosta.Kuusi vuotta sitten kävin kuntosalilla koska tein siitä itselleni pakkopullaa.Jotain vuoden verran jaksoin sillä tyylillä ja sitten lopetin.

      Nyt olen vajaan viikon syönyt tervellisesti ja normaali annoskokoja.Voin sanoa ettei ole helppo syömishäiriöiselle. Mutta tämäkin päivä on voiton puolella.Mä joudun elää päivä kerrallaan tai hetki kerrallaan.

      Onneks mun ystävä jaksaa tsempata mua tässä vaikka tätä on kestänyt vajaa 11 vuotta.

    • Anonyymi

      Liian pienet kalorit,jos tekee fyysisesti raskasta työtä tuon painoinen laihtuu ilman liikuntaakin kaloreilla 1500
      Laske tarkasti varsinkin herkuista tulevat kalorit,kekseistä ja muista herkuista tulee helposti 1000 ylimääräistä kaloria jos niitä syö vähäkään.Epäilen sitäkin,että huijaat koko ajan itseäsi näissä kaloreissa.

      Ei 1000 kaloria ravitse tarpeeksi,ennemmin kannattaa harrastaa liikuntaa ja lisätä kaloreita.Liian pienillä kaloreilla naisilla loppuu kuukautiset,ja miehillä mulkku lakkaa seisomasta.Eikä painosta näe mitään laihtumista,siitä näkee vain nesteen poistumisen kehosta.Osta rasvanmittauspihdit ja mittaa samasta kohdasta samalla tavalla kahden viikon välein.

      • Anonyymi

        Mulla on käytössä minipillerit joten mulla ei tule kuukautisia.Minipillerit lopetti vuodot 10 vuotta sitten.Joten ne kuukautiset on poissa olleet ilman laihdutusta.Viimeksi veristä vuotoa tuli 10 kuukautta sitten.Mikä kuuluu minipillereitten käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on käytössä minipillerit joten mulla ei tule kuukautisia.Minipillerit lopetti vuodot 10 vuotta sitten.Joten ne kuukautiset on poissa olleet ilman laihdutusta.Viimeksi veristä vuotoa tuli 10 kuukautta sitten.Mikä kuuluu minipillereitten käyttöön.

        Lisään vielä että minulla on housuissa vyö josta kyllä näkee olenko laihtunut.Mutta kaikilla ei ole vyötä kun käyttää housuja.Mutta mulla on.Mun ei tartte mitata onko mun käsivarressa rasvaa.


    • Anonyymi

      Sinulla on kehodysmorfia. Mene lääkäriin. Olisi järkevämpää hoitaa ongelmaa terapialla kuin tuhoamalla oma terveytensä. Et jaksa tehdä ruumiillista työtä heikolla ruualla. Pahimmassa tapauksessa menetät työkykysi, eikä siitä seuraa mitään hyvää. Todennäköisesti sinulla on ihan hyvin lihasmassaa, eli et saa todellista tulosta katsomalla pelkkää vaakalukemaa. Jos haluat olla laiha, sinun pitää etsiytyä kevyeen sisätyöhön. Silloin et tarvitse toimivaa lihaksikasta kehoasi ja jaksat salaatin voimin.

      Kaikilla ihmisillä ei ole samanlainen ruumiinrakenne. Toiset ovat pitkiä, toiset pätkiä. Toiset raskastekoisia, toiset hentoja. On kauhean työlästä yrittää väkisin säilyttää liian alhainen paino. Keho ja aivot taistelevat sitä vastaan. Terveempää on hyväksyä se, ettei ole mikään äärimmäisen hentorakenteinen. Harva suomalainen oikeasti on hento. Itse olen, eikä sekään mikään ilo ole. Näin keski-iässä olisin mieluummin vahvarakenteinen. Runsas lihasmassa ja luumassa on myös vakuutusta vanhuuden varalle. Sitä varakapasiteettia, mitä on vara kuluttaa, kun vaikka sairastuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe