Laihdutus lisäämällä painoa

Anonyymi

Aina kun puhutaan laihduttamisesta,niin puhutaan painon alenemisesta.
Laihdutus pitääkin tehdä aivan toisinpäin LISÄÄMÄLLÄ ' painoa.Olen seurannut nyt painoa noin 2 vuotta ja noin puoli vuotta tarkemmilla mittauksilla.Olen laihtunut monet kerrat monella eri tavalla,mutta en ole tiennyt tarkasti miten se on tapahtunut.Nyt katsoin viime joulukuun tulokset.

Joulukuussa 2020 Paino oli pysynyt koko kuukauden samassa,mutta pihtimittauslukema oli pienentynyt ylävatsasta 7 mm( kalorit oli 2000-2700 päivässä ja kerran viikossa n3000 kal)

Tammikuussa 2021 nostin kalorit keskimäärin 3300 päivässä,pihtimittauistulokset pysyivät samassa koko kuukauden ajan ja paino nousi samaan aikaan 1 kg

Liikunta oli joka päivä hiihto tai pyöräily 2 tuntia päivässä.Joulukuu puoliväliin liikuntana oli vain keskiraskas työ.

Sanoisin että tämä painoa lisäävä laihdutus on AINOA järkevä konsti laihduttaa,koska siinä saa syödä koko ajan hyvinNesteenpoisto ja muissa nälkädieteissä paino vain jojoilee ja lihaksetkin laihtuvat pois.

37

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pieni kokoinen nainen ei voi syödä 3300 kcla päivässä lihomatta.Taidat olla mies?

      • Anonyymi

        Kyllä minä mies olenkin,jatkan nyt tuolla samalla tyylillä niinkuin silloin.Pitää nyt vähän vain muokata ohjelmaa vähän toimivammaksi pääruokaa vaihdellen .
        Pääruoka voi olla aivan mikä vain kunhan se on terveellistä ruokaa.Tällä hetkellä olen käyttänyt kasvisrisottoa jossa lihaa.Toinen hyvä ruokalaji on uunijuurekset riisillä ja porsaanfilepihvillä.Myös lihapullat perunamuusilla sopii hyvin hyvin lainhdutukseen sekä kaalikääryleet yms.
        Iltaruokana pitää nyt aloittaa kalan syönti paistettuja muikkuja.Ennen söin palvikinkkua,kala on kuitenkin huomattavasti terveellisempää ravintoa kuin liha.
        Roskaruuan osuus minulla on aina joka päivä n600 kaloria ja loput terveellistä ruokaa.

        Punnitseminen ja vyötärönympärysmitan mittaaminen on aivan turhaa.Riittää että tietää joka päivä syödyt kalorimäärät ja pihtimittaukset voi tehdä kahden viikon välein.

        Rasva palaa erityisesti pitkäkestoisilla hiihtolenkeillä.Aloitin varovasti lyhemmillä lenkeillä,niitä pitennän sitten voimien mukaan.Ylämäet kannattaa hiihtää aina niin lujaa kun jaksaa.Pihtimittaustulokset pienentyi silloin kaikista eniten kun tein niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä mies olenkin,jatkan nyt tuolla samalla tyylillä niinkuin silloin.Pitää nyt vähän vain muokata ohjelmaa vähän toimivammaksi pääruokaa vaihdellen .
        Pääruoka voi olla aivan mikä vain kunhan se on terveellistä ruokaa.Tällä hetkellä olen käyttänyt kasvisrisottoa jossa lihaa.Toinen hyvä ruokalaji on uunijuurekset riisillä ja porsaanfilepihvillä.Myös lihapullat perunamuusilla sopii hyvin hyvin lainhdutukseen sekä kaalikääryleet yms.
        Iltaruokana pitää nyt aloittaa kalan syönti paistettuja muikkuja.Ennen söin palvikinkkua,kala on kuitenkin huomattavasti terveellisempää ravintoa kuin liha.
        Roskaruuan osuus minulla on aina joka päivä n600 kaloria ja loput terveellistä ruokaa.

        Punnitseminen ja vyötärönympärysmitan mittaaminen on aivan turhaa.Riittää että tietää joka päivä syödyt kalorimäärät ja pihtimittaukset voi tehdä kahden viikon välein.

        Rasva palaa erityisesti pitkäkestoisilla hiihtolenkeillä.Aloitin varovasti lyhemmillä lenkeillä,niitä pitennän sitten voimien mukaan.Ylämäet kannattaa hiihtää aina niin lujaa kun jaksaa.Pihtimittaustulokset pienentyi silloin kaikista eniten kun tein niin.

        Meinaat sä että pieni kokoinen, hento nainen kuluttaa päivässä 3300 kcal?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat sä että pieni kokoinen, hento nainen kuluttaa päivässä 3300 kcal?

        Painonhallinnan kannalta paljon tärkeämpää on karsia hiilihydraatteja kuin kaloreita. Miten ihmeessä vielä nykypäiväkään jotkut eivät sitä tiedä? Elätkö tynnyrissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painonhallinnan kannalta paljon tärkeämpää on karsia hiilihydraatteja kuin kaloreita. Miten ihmeessä vielä nykypäiväkään jotkut eivät sitä tiedä? Elätkö tynnyrissä?

        Hiilihydraatteja ei tarvitse varoa ollenkaan,ne pitää olla päivässä VÄHINTÄÄN 300g ja kalorit 2600.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu naisesta,ainakin näillä tavallisilla pienikokoisilla hiihtäjänaisilla on kulutus vähintään 3000
        https://www.kilokalori.net/liikunta/energiankulutus/hiihto-maastohiihto-noin-8-125-kmh-voimakas-rasitus 2 tuntia 1500 kal peruskulitus 1600=3000 kal

        Kovatasoisilla kilpahiihtäjänaisilla se on 4000-5000 päivässä

        Just ja suurin osa suomen naisista hiihtää kilpaa.niinkö?Miten tavallinen nainen kerkee treenaa ja kilpailee jos käy päivätöissä.Tietääkseni nämä kilpaurheilijat eivät käy päivätöissä?vai mitä esim krista pärmäkoski tekee hiihtämisen lisäksi päivätöitä?voitko kertoa näiden kilpahiihtäjien ammatit kun minä en ole törmännyt mitä tekevät työksensä kun eivät hiihdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatteja ei tarvitse varoa ollenkaan,ne pitää olla päivässä VÄHINTÄÄN 300g ja kalorit 2600.

        Juuri noin jos meinaa lihottaa itseään.

        Minulla menee hiilareissa aika tarkasti raja tuossa 300g paikkeilla. Jos syön alle tuon 300g per päivä, painoni alkaa laskemaan ja yli 300g päivässä, paino alkaa nousemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin jos meinaa lihottaa itseään.

        Minulla menee hiilareissa aika tarkasti raja tuossa 300g paikkeilla. Jos syön alle tuon 300g per päivä, painoni alkaa laskemaan ja yli 300g päivässä, paino alkaa nousemaan.

        Jos reenaa enemmän ja hiilihydraatit nostaa 350gammaan rasvaprosentti saattaa laskeakkin,se pitää vain itse kokeilla.Painon nouseminen ei mitään haittaa jos rasvaprosentti pienentyy samaan aikaan.
        Sitä ei kannata kokeilla jos ei harrasta liikuntaa,muuten lihoo varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ja suurin osa suomen naisista hiihtää kilpaa.niinkö?Miten tavallinen nainen kerkee treenaa ja kilpailee jos käy päivätöissä.Tietääkseni nämä kilpaurheilijat eivät käy päivätöissä?vai mitä esim krista pärmäkoski tekee hiihtämisen lisäksi päivätöitä?voitko kertoa näiden kilpahiihtäjien ammatit kun minä en ole törmännyt mitä tekevät työksensä kun eivät hiihdä.

        Jos et liiku sinun pitää vain syödä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä mies olenkin,jatkan nyt tuolla samalla tyylillä niinkuin silloin.Pitää nyt vähän vain muokata ohjelmaa vähän toimivammaksi pääruokaa vaihdellen .
        Pääruoka voi olla aivan mikä vain kunhan se on terveellistä ruokaa.Tällä hetkellä olen käyttänyt kasvisrisottoa jossa lihaa.Toinen hyvä ruokalaji on uunijuurekset riisillä ja porsaanfilepihvillä.Myös lihapullat perunamuusilla sopii hyvin hyvin lainhdutukseen sekä kaalikääryleet yms.
        Iltaruokana pitää nyt aloittaa kalan syönti paistettuja muikkuja.Ennen söin palvikinkkua,kala on kuitenkin huomattavasti terveellisempää ravintoa kuin liha.
        Roskaruuan osuus minulla on aina joka päivä n600 kaloria ja loput terveellistä ruokaa.

        Punnitseminen ja vyötärönympärysmitan mittaaminen on aivan turhaa.Riittää että tietää joka päivä syödyt kalorimäärät ja pihtimittaukset voi tehdä kahden viikon välein.

        Rasva palaa erityisesti pitkäkestoisilla hiihtolenkeillä.Aloitin varovasti lyhemmillä lenkeillä,niitä pitennän sitten voimien mukaan.Ylämäet kannattaa hiihtää aina niin lujaa kun jaksaa.Pihtimittaustulokset pienentyi silloin kaikista eniten kun tein niin.

        Nyt pitää ENSIN paastota aloituksessa noin viikko n 1000-1500 kaloria päivässä koska olen syönyt itseni huonoon kuntoon.JATKAN sitten syöntiä painoa lisäävällä dietillä kun olen päässyt hyvään kuntoon.

        Liiasta syönnistä ON TULLUT väsymystä,päänsärkyä,verenpainetta,pihtimittaustulos on suurentunut 3 mm .Verenpaineeni yläpaine on ollut nyt 155 silloin kun syön normaalisti vain 2600 kaloria se on ollut 116-135
        Lisäksi on mennyt myös liikuntahalut joka aiheuttaa lisää lihomista .Olen syönyt viimeisen 3 men viikon aikana 3 kertaa 4000-5000 kaloria

        Pitää nyt pidentää hiihto ja pyöräreenit 3 meen tuntiin vaikka ei kunnolla jaksaisikaan,se auttaa saamaan pois herkutteluista tullutta nestepöhöä

        Minulla on ollut ennenkin paljon väsymystä ja päänsärkyä,en ole tajunnut ennen mistä se on tullut.Se tulee siis liiasta syömisestä.Sitä oli hyvin paljon silloinkin kun olin nuori.
        Ehdottomasti kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa,niin tietää mitä on syönyt,ja minälaista oloa siitä on tullut.
        Liian vähäinenkin syönti on sitten yhtä huono asia kuin liian suurikalorinen syönti kun olo on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitää ENSIN paastota aloituksessa noin viikko n 1000-1500 kaloria päivässä koska olen syönyt itseni huonoon kuntoon.JATKAN sitten syöntiä painoa lisäävällä dietillä kun olen päässyt hyvään kuntoon.

        Liiasta syönnistä ON TULLUT väsymystä,päänsärkyä,verenpainetta,pihtimittaustulos on suurentunut 3 mm .Verenpaineeni yläpaine on ollut nyt 155 silloin kun syön normaalisti vain 2600 kaloria se on ollut 116-135
        Lisäksi on mennyt myös liikuntahalut joka aiheuttaa lisää lihomista .Olen syönyt viimeisen 3 men viikon aikana 3 kertaa 4000-5000 kaloria

        Pitää nyt pidentää hiihto ja pyöräreenit 3 meen tuntiin vaikka ei kunnolla jaksaisikaan,se auttaa saamaan pois herkutteluista tullutta nestepöhöä

        Minulla on ollut ennenkin paljon väsymystä ja päänsärkyä,en ole tajunnut ennen mistä se on tullut.Se tulee siis liiasta syömisestä.Sitä oli hyvin paljon silloinkin kun olin nuori.
        Ehdottomasti kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa,niin tietää mitä on syönyt,ja minälaista oloa siitä on tullut.
        Liian vähäinenkin syönti on sitten yhtä huono asia kuin liian suurikalorinen syönti kun olo on hyvä.

        Paastolla siis vain puhdistetaan jonkin aikaa kehoa,ja siitten kun olo on hyvä aletaan syömään kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paastolla siis vain puhdistetaan jonkin aikaa kehoa,ja siitten kun olo on hyvä aletaan syömään kunnolla.

        Paastoa ei saa jatkaa liian pitkään,muuten tulee aliravitemustila.Jos urheilee ja kulutus on päivässä 3300-3500 kaloria.Kalorivaje tulee silloin liian suureksi.Sopiva kalorivaje päivässä on noin 500 ei missään nimessä 1500 tai 2000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paastoa ei saa jatkaa liian pitkään,muuten tulee aliravitemustila.Jos urheilee ja kulutus on päivässä 3300-3500 kaloria.Kalorivaje tulee silloin liian suureksi.Sopiva kalorivaje päivässä on noin 500 ei missään nimessä 1500 tai 2000

        Ei sitä pysty raportoimaan mistään isoista laihtumisista.Pihtimittaustulos pienentyy kahdessa viikossa vain korkeintaan 2-3 mm ja paino pysyy samassa.

        Uskokaa vain syömällä sitä laihtuu EIKÄ kituuttamalla pienillä kaloreilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos reenaa enemmän ja hiilihydraatit nostaa 350gammaan rasvaprosentti saattaa laskeakkin,se pitää vain itse kokeilla.Painon nouseminen ei mitään haittaa jos rasvaprosentti pienentyy samaan aikaan.
        Sitä ei kannata kokeilla jos ei harrasta liikuntaa,muuten lihoo varmasti.

        No minä vedän keskimäärin lenkkiä 6 - 7 km päivässä ja hiilarit on siinä 300 paikkeilla. Paino ei nouse eikä laske.

        Jos alkaisin syömään hiilareita 350g päivässä, pitäisi vetää 15 km lenkkiä päivässä, että paino pysyisi samassa.

        Jos tuolla hiilarimäärällä haluaisin laihtua, pitäisi lenkkiä vetää varmaankin päälle 20km päivässä.

        Se on sittenkin vaan helpompaa syödä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä vedän keskimäärin lenkkiä 6 - 7 km päivässä ja hiilarit on siinä 300 paikkeilla. Paino ei nouse eikä laske.

        Jos alkaisin syömään hiilareita 350g päivässä, pitäisi vetää 15 km lenkkiä päivässä, että paino pysyisi samassa.

        Jos tuolla hiilarimäärällä haluaisin laihtua, pitäisi lenkkiä vetää varmaankin päälle 20km päivässä.

        Se on sittenkin vaan helpompaa syödä vähemmän.

        Oikeassa olet: Aina pystyy syömään enemmän kuin urheilemalla kaloreita polttamaan.


    • Anonyymi

      Kyse on muutoksesta kehon koostumuksessa.
      Kun aloitin uudelleen voimapainotteisen treenin 5krt/vko vuosikymmenten jälkeen, en muuttanut ruokailutottumuksia koska laihtuminen ei ollut tavoitteeni vaan terveys.
      6kk:n treenin jälkeen painoni oli sama kuin aloittaessani mutta vyötärö oli ohentunut 6 - 7cm.
      Tuo jälkeen olen käynyt vuosittain kehon koostumusanalyysissä. Pakolliset muutoksen salitreeneissä näkyvät muutoksina koostumuksessa.

      • Anonyymi

        Kun laihdutaan niin syödään 4 000 kaloria päivässä.
        Muuten ei tapahdu laihtumista.

        terveisin
        onnistunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun laihdutaan niin syödään 4 000 kaloria päivässä.
        Muuten ei tapahdu laihtumista.

        terveisin
        onnistunut

        Ookko nää ihan pöljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun laihdutaan niin syödään 4 000 kaloria päivässä.
        Muuten ei tapahdu laihtumista.

        terveisin
        onnistunut

        4000 kaloria taitaa vastaa kahta palaa näkkäriä joten hyvinhän sillä varmasti paino putoaa.


    • Anonyymi

      Montako avausta teet päivässä? Montako avausta teet päivässä ihan samasta turhasta aiheesta? Et edes osaa kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Kirjoittele sinä sitten parempia juttuja omalle palstalle ,EI tarvi tulla lukemaan näitä minun juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittele sinä sitten parempia juttuja omalle palstalle ,EI tarvi tulla lukemaan näitä minun juttuja.

        Pilaat koko foorumin pelleilylläsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilaat koko foorumin pelleilylläsi!

        No minä en sitten enään kirjoittele tänne mitään.Voin kyllä kuukauden kuluttua ilmoittaa paljonko paino ON noussut,ja paljonko rasvakerros vatsassa on pienentynyt.

        Pasvapoimuni paksuus ylävatsasta on tällä hetkellä 15 mm(se on pienempi kuin pyörän kumi ennen se oli yhtä paksu kuin auton kumi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä en sitten enään kirjoittele tänne mitään.Voin kyllä kuukauden kuluttua ilmoittaa paljonko paino ON noussut,ja paljonko rasvakerros vatsassa on pienentynyt.

        Pasvapoimuni paksuus ylävatsasta on tällä hetkellä 15 mm(se on pienempi kuin pyörän kumi ennen se oli yhtä paksu kuin auton kumi)

        Lupaat vaan!

        Lupasit vimeksi ihan samaa, mutta silti yksi uusi pelleilyviesti ilmeistyi joka aamu ja yksi joka ilta.


      • Anonyymi

        eikö veijolla ole ollut diabetes.Miten voi olla jos kerta tietää ravinnosta kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilaat koko foorumin pelleilylläsi!

        Sinun ei ole pakko tulla tähän Havukka-aho-ketjuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei ole pakko tulla tähän Havukka-aho-ketjuun!

        Kysy asiaa Veijolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilaat koko foorumin pelleilylläsi!

        auttaako tuo mussutus parantamaan palstaa?

        vastaus on: ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö veijolla ole ollut diabetes.Miten voi olla jos kerta tietää ravinnosta kaiken.

        Hän on saanut salaisesta sähköpostiosoitteesta henkilökohtaisen ohjeistuksen salaliittoteorioiden maailmaan, joten tietoa löytyy.

        Pikavinkit:

        -käy kioskilla
        -vihaa mopopoikia


      • Anonyymi

        Ei tiedä nyttenkään, mutta luulee toki tietävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        auttaako tuo mussutus parantamaan palstaa?

        vastaus on: ei

        Mussutus = psykomussutus?

        Miksi et vaadi TAAS poistoa?

        Laihtua voi vaan sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mussutus = psykomussutus?

        Miksi et vaadi TAAS poistoa?

        Laihtua voi vaan sähköllä.

        Hei vaan sekopäinen psykotyyppi, en ole vaatinut ketään tai mitään poistamaan mitään ennenkään, miten siis TAAS vaatisin?

        Tällä palstalla jutut alkaa olla oudompia kuin mitä mielenterveyspalstalla on, seuraan sitäkin.


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt. Silloin laihtuu, kun paino putoaa.

    • Anonyymi

      Tulipahan vaan mieleen noista, että onko kukaan ajatellut että kaikki liha sisältää kolesterolia? Ks. fineli

      Ja usein myös rasvaa = kaloreita ja kolesterolia.

      Mutta jos syöt pottua, riisiä tai pastaa niin ei se kokonaiskalorimäärä kovin helpolla suureksi nouse. Toki hiilaria on.

      Kyllä moni liikkuja sillä hiilarilla kulkee ja vähentää sitä possun kylkeä. kasvisenergia on aika terveellistä olen ymmärtänyt.

      • Ravinnon kolesteroli imeytyy huonosti ja kuitu vähentää sen imeytymistä edelleen. Sen sijaan ihminen valmistaa kolesterolia hyvin näppärästi tyydyttyneestä rasvasta. Ihminen myöskin muuttaa kaiken ylimääräisen energian tyydyttyneeksi rasvaksi joten kolesteroliarvojen kannalta kannattaa välttää lihomista. Kyllä ravinnon runsas tyydyttyneen rasvan saantikin vaikuttaa kolesteroliarvoja huonontavasti.


    • Anonyymi

      Tämä ei siis onnistu ilman liikuntaa.

      Ilman liikuntaa kalorit pitää olla 1500,mutta silloin laihtuu myös lihasmassaa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe