Tuore tutkimus: sähköautoilija ei palaa enää polttomoottoriautoon

Anonyymi

32

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas referoidaan tutkimusta, jonka mukaan 0,5% vähemmistöstä enemmistö ostaisi seuraavaksikin autokseen patteriauton.

      Eilen patteripetteri yritti saman tutkimuksen pohjalta kusettaa, että 50 % kaikista autoilijoista ostaisi varmasti patteriauton seuraavaksi autokseen.

      Sellaisia veitikoita petterit ovat.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan hän kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16859988/yli-puolet-autonostajista-haluaa-ostaa-seuraavaksi-autokseen-sahkoauton

        Sama vale taas. Kysyttiin, voisitko harkita. 83 % ilmoitti, ettei harkitse patteriauton ostamista. 17 % voisi harkita. Sekin on aivan eri asia kuin "ostan varmasti"

        Lisäksi tämä perinteinen - patteriuskis laskee aina isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetut lataushybridit täyssähköautoiksi, kun puhutaan ostoaikeista ja myyntimääristä.

        ja seuraavaan hengenvetoon patteripetteri uhoaa, että "en laske hybridejä lainkaan patteriautoiksi".

        Patteriuskovaan voi luottaa. Valehtelee aina, kun suunsa avaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vale taas. Kysyttiin, voisitko harkita. 83 % ilmoitti, ettei harkitse patteriauton ostamista. 17 % voisi harkita. Sekin on aivan eri asia kuin "ostan varmasti"

        Lisäksi tämä perinteinen - patteriuskis laskee aina isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetut lataushybridit täyssähköautoiksi, kun puhutaan ostoaikeista ja myyntimääristä.

        ja seuraavaan hengenvetoon patteripetteri uhoaa, että "en laske hybridejä lainkaan patteriautoiksi".

        Patteriuskovaan voi luottaa. Valehtelee aina, kun suunsa avaa.

        Kylläpä olet yksinkertainen äijä. Et voi ymmärtää, että ihmisiä on täällä useampi, ja mielipiteet eriävät? Itse en pidä mitään bensa-autoja sähköautoina, oli konteksti mikä tahansa.


    • Anonyymi

      Ja saksasta tuore uutinen että kansa hylkää E autot monesta syystä

      kumpaa uskomme?

    • Anonyymi

      Näin meitä ohjaillaan "sopivilla" "kyselyillä" , kuten onnellisuus tutkimuksilla jne. Sähköauton osto on ehkä oikeasti miettinyt asiaa etukäteen ja tarpeet mietitty. Kyllä varmasti on tullut myös pettymyksiä, mutta suomalainen ei sitä helposti tunnusta julkisesti ja siksi meillä on myös se suurin pettyneitten autoilijoitten ryhmä joka ei tunnusta huonoa valintaansa, vaan jatkaa naama sitruunana ajamista Toyotalla ja vaihtaa siihen panttimaksun takia ja sittn keksitään vaikka mitä selityksiä ja valehdellaan kuinka tyytyväisiä ollaan, vaikka suurin osa tietää totuuden.

      • Anonyymi

        Täälläkin se riehuu tämä sama hyypiö, joka valehtelee myös Toyota-palstalla panttimaksusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin se riehuu tämä sama hyypiö, joka valehtelee myös Toyota-palstalla panttimaksusta.

        Panttimaksu on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panttimaksu on totta.

        Mitää, onko tojolootilla jo kierrätyspantti? Vai ainoastaan D4D kertakäyttömoottoreilla?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvin moni asia saastuttaa maapalloa, joista yksi on auto. Oli se sitten polttomoottori tai sähkö. Tuosta jätteestä saisi varmasti tehtyä biopolttoainetta jos tykkää. Varmasti parempi kuin sähköllä kulkeva auto, joka taas tarvitsee harvinaisempia metalleja toimiakseen.


    • Anonyymi

      Noiden sähkäri-intoilijoiden kannattaisi katsoa tämä video, ennen kuin hehkuttavat päästötöntä ostostaan.......

      https://areena.yle.fi/1-50482461

      • Anonyymi

        Polttis autoilijat jotka ovat niin huolissaan luonnon saastumisesta kannattaisi katsoa tämä video ennenkuin hehkuttavat polttis ostostaan...

        "61. Sähkö- vai polttomoottoriauto, kumpi saastuttaa enemmän?"
        https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U


      • Anonyymi

        Yle areenan dokkari ei ole enään katsottavissa joten ihan turha linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttis autoilijat jotka ovat niin huolissaan luonnon saastumisesta kannattaisi katsoa tämä video ennenkuin hehkuttavat polttis ostostaan...

        "61. Sähkö- vai polttomoottoriauto, kumpi saastuttaa enemmän?"
        https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U

        Minä en ole alkùnkaan huolissani luonnon tilasta, niin se metsä kasvaa, kuin aina ennenkin. Sähköauto on kuitenkin, sillä onhan sillä paljon miellyttävämpi ajaa, kuin polttiksiĺa. Eikä ajon edullisuudestakaan ole haittaa.


    • Anonyymi

      Miten te sähköautojen vastustajat jaksatte kitistä täällä ja muualla?
      Ajakaa sillä tonnin romulla jonka voitte korjata itse jos vikoja ilmenee ja olkaa tyytyväisiä. Ei polttomoottoriautoja tulla kieltämään ainakaan vuosiin vielä, hyvin ehtii ajaa.

      Koska en usko, että ilmastonmuutosta voidaan pysäyttää niin se on nyt ihan hailee millä romuilla ajatte. Se hyvä puoli polttomoottoriautoissa on, että niistä tulee hyvin vero-euroja, joten keep it going bois, käykää tankkaamassa usein. Lapin-reissuun siitä, peräkärry perään.

      • Anonyymi

        Koska koko sähköautoilu on kusetusta, markkinamiesten ja liike-elämän rahankeruu keino.
        Muutaman vuoden päästä, ehkä kymmenenkin kun kaikki nurkat ovat täynnä elektroniikka romua ja kierrätys kelvotonta jätettä, kaduttaa koko touhu varmasti.
        Koko sähkö villitys on rikkaiden maiden etu, köyhemmät maat riistetään mineraaleista joita tarvitaan siihen sinunkin sähköleluusi, eihän sillä tietysti mitään väliä ole mistä ne akkkujen raaka-aineet tulevat ja millä hinnalla, pääasia että pääsee jeesustelemaan pyhimyksen sädekehä pään päällä.
        Koko touhulla ei ainakaan mitään ilmastoa pelasteta, päinvastoin, idiootit työntää rahaa näihin kertakäyttö vehkeisiin joilla ei tee mitään, ruokitte vain markkinatalouden pohjatonta kassaa ja tuette kertakäyttökulttuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska koko sähköautoilu on kusetusta, markkinamiesten ja liike-elämän rahankeruu keino.
        Muutaman vuoden päästä, ehkä kymmenenkin kun kaikki nurkat ovat täynnä elektroniikka romua ja kierrätys kelvotonta jätettä, kaduttaa koko touhu varmasti.
        Koko sähkö villitys on rikkaiden maiden etu, köyhemmät maat riistetään mineraaleista joita tarvitaan siihen sinunkin sähköleluusi, eihän sillä tietysti mitään väliä ole mistä ne akkkujen raaka-aineet tulevat ja millä hinnalla, pääasia että pääsee jeesustelemaan pyhimyksen sädekehä pään päällä.
        Koko touhulla ei ainakaan mitään ilmastoa pelasteta, päinvastoin, idiootit työntää rahaa näihin kertakäyttö vehkeisiin joilla ei tee mitään, ruokitte vain markkinatalouden pohjatonta kassaa ja tuette kertakäyttökulttuuria.

        "Koska koko sähköautoilu on kusetusta, markkinamiesten ja liike-elämän rahankeruu keino."

        Jaaha taas näitä joka USKOO kaikkien kusettavan kuten koronasta ja koronalääkkeistä, ilmastomuutoksesta. Tutkitut faktat näille ovat toisarvoista valetta. Mutta kun USKOO johonkin niin sehän on totta.


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi sähköautoja /autoilijoita vihataan, onko se vain uuden vastustamista. Se on vain polttoaine millä auto kulkee eteenpäin , joillekkin riittä 200 km range, toisille ei. Jokainen voi valita itselleen sopivan kulkupelin ja polttoaineen. Toisaalta nyt alkaa olla jo se tilanne, vaihtoehtoja alkaa olla jo liikaakin, joka polttoaineelle eri jakelusysteemit ja se maksaa. Itseasiassa sähkön jakelu taitaa olla järkevin, sitä ei tarvitse kuljetella minnekkään, seuraavaksi maakaasu tulee putkista venäjältä itärajan tuntumaan, mutta niittenkin putkien vetäminen on kallista koko suomeen.

      • Anonyymi

        sähkö kyllä siirtyy helpoiten. Toki jos sähköauton latauspisteitä aletaan rakentamaan tieverkostojen viereen, niin voisi kuvitella että se lataus tapahtuu aika paljon kalliimmalla kuin kotona. Luultavasti sitäkin aletaan enemmän verottamaan, maksua otetaan latauspisteessä käytetystä ajasta (jos kökitään useita kymmeniä minuutteja lataamassa) ja kyllä se latauspisteen omistaja myös haluaa omat voittonsa hinnasta.


    • Anonyymi

      Matka alkaa nouskaamme etupenkille sähköisen autoilun saralla. Jos viivyttelemme joudumme takapenkin keskipaikalle, jossa kukaan ei istu huomenna. Sähköautolla olemme kehityksen kärjessä ja muut seuraavat takavalojamme.

    • Anonyymi

      Ei sillä ole enään varaa siihen sillä sähköauton vakuutukset ja huollot jotka pakko tehdä merkkiliikkeesä aina koska vaatii erityisosaamista korkeajännitteet. Ja tulevaisuudess asähkövero tulee olemaan eri autoille ja kotitalouksille eli tulee sähkövoiman käyttövero koska 9miljardia tarvitaan vähintään repiä autoilijoiden nahkasta oli sitten vaikka kaikilla se sähköauto.

      • Anonyymi

        Sähkölle tulee "tuntiperusteinen" hinnoittelu eli suuren kulutuksen aikana hinta on suurempi. Myös sähkön aluehinta näkyy heti kuluttajalle. Suurin osa asuntoyhtiöistä tulee hankkimaan sähkölaitokselta latauspisteet leasingperiaatteella, sillä yhtiökokouksissa on hankala tehdä päätöksiä, joissa kaikki ovat maksajina. Se maksaa joka käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölle tulee "tuntiperusteinen" hinnoittelu eli suuren kulutuksen aikana hinta on suurempi. Myös sähkön aluehinta näkyy heti kuluttajalle. Suurin osa asuntoyhtiöistä tulee hankkimaan sähkölaitokselta latauspisteet leasingperiaatteella, sillä yhtiökokouksissa on hankala tehdä päätöksiä, joissa kaikki ovat maksajina. Se maksaa joka käyttää.

        Tuntuu olevan maksut kova pala patteripelleille nieltäväksi.

        Täälläkin monet kuukaudet riekuttu "lällällää, autoiluni kulut ovat vain 2 €/100 km" ja pelihousut on revitty uutisista, missä pikalataus maksoi pari kymppiä.

        Ilmaiseksi tai enintään pelkän sähkön hinnalla pitää kaikki saada. Touhun voi kuulemma rahottaa laittamalla kovemmat verot polttomoottoreille.

        Sehän ei sitten haittaa, jos uuden & kalliin auton arvo laskee liki tonnin/kk eli 1 €/h. Se on onneksi vain mielikutusrahaa - keskiverto patteriautoilija kun ajelee vain ja ainoastaan vilkkaan mielikuvituksen voimin, kun korttiakaan ei vielä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan maksut kova pala patteripelleille nieltäväksi.

        Täälläkin monet kuukaudet riekuttu "lällällää, autoiluni kulut ovat vain 2 €/100 km" ja pelihousut on revitty uutisista, missä pikalataus maksoi pari kymppiä.

        Ilmaiseksi tai enintään pelkän sähkön hinnalla pitää kaikki saada. Touhun voi kuulemma rahottaa laittamalla kovemmat verot polttomoottoreille.

        Sehän ei sitten haittaa, jos uuden & kalliin auton arvo laskee liki tonnin/kk eli 1 €/h. Se on onneksi vain mielikutusrahaa - keskiverto patteriautoilija kun ajelee vain ja ainoastaan vilkkaan mielikuvituksen voimin, kun korttiakaan ei vielä ole.

        Kotona lataaminen on lähes ilmaista. Pörssisähkö on aina nollassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan maksut kova pala patteripelleille nieltäväksi.

        Täälläkin monet kuukaudet riekuttu "lällällää, autoiluni kulut ovat vain 2 €/100 km" ja pelihousut on revitty uutisista, missä pikalataus maksoi pari kymppiä.

        Ilmaiseksi tai enintään pelkän sähkön hinnalla pitää kaikki saada. Touhun voi kuulemma rahottaa laittamalla kovemmat verot polttomoottoreille.

        Sehän ei sitten haittaa, jos uuden & kalliin auton arvo laskee liki tonnin/kk eli 1 €/h. Se on onneksi vain mielikutusrahaa - keskiverto patteriautoilija kun ajelee vain ja ainoastaan vilkkaan mielikuvituksen voimin, kun korttiakaan ei vielä ole.

        Samaan tapaan myös noin 100 000e polttis autojen arvonalennus on hurjaa ensimmäiset vuodet kun pitäisi olla tehokkaan sähköauton voimat ja webasto myös eli vastata käytettävyydeltään samaa.


      • Anonyymi

        Ei sähköauton huoltoja tai korjauksia ole pakko merkkiliikkeessä tehdä. On on huoltoja jotka tekee ja osaa tehdä paljon sellaista mitä merkkiliikkeet ei osaa. Esimerkkinä Kokkolan autohuolto.


    • Anonyymi

      turha levitellä jonkun lehden valheellista juttua.

    • Anonyymi

      Kyllä voi palaa sähköautoon, jos ei pääse ulos.

    • Anonyymi

      no ei palaa kun ei saa entistä edes myytyä

      • Anonyymi

        Asiassa ei ole mitään ongelmaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      259
      9708
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      176
      5472
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      156
      5089
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      67
      4769
    5. Ootko sä nainen suuttunut

      jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      189
      2278
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

      Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      11
      2185
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

      Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      300
      1809
    8. Minkälainen auto

      Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      88
      1508
    9. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1431
    10. Kuinka rakastunut olet

      Ja kehen?
      Ikävä
      41
      1103
    Aihe