Ilmainen mainos

Anonyymi

En yleensä koskaan syö valmisruokia, mutta eilen Prismassa tein poikkeuksen ja pysähdyin valmismössökäytävällä Makula tuotesarjan kohdalla ja kävin mielessäni jonkinlaista sisäistä kamppailua Shakespearen henkeen.
Edessäni oli ravintolateknikko Jyrki Sukulan mediapersoonallisesti nimetty tuotesarja, joiden artikkeleita olen suuremmissa piireissä nähnyt ennenkin. Hyvin nopeasti kävi selväksi, että oltiin yritetty pois vatkaimella sekotetusta liejusta ja roiskeläppien maailmasta jonnekin toisaalle.
Kävin tuotteet yksitellen läpi ja tutkiskelin tuoteselosteita ajatuksella ja yksityiskohtiin syventyneenä. Tarkkailin erityisesti asettelun, nimeämisen ja lisäaineiden määriä ja kaaria.

Lopulta päätin valita. Valinnan tekeminen on eräänlainen hetken taideteos, joka jää siten pysyväksi. Päätöksen saapuessa, ja asettuessa näkyviin, tuote tuntuu jo omalta ja sen melkein jo maistaa. Tämän ainoan, jopa uskaliaan valinnan tullessa toteen, jokin minussa muuttui valintani kautta.

Valittu tuote oli hyppysissäni ja katselin sitä kuin vastasyntynyttä lasta tai potentiaalista ruokamyrkytystä.
Käsissäni oli muoviin suljettuna savulohisalaatti. Savustetun kalan lisukkeina oli kirsikkatomaatteja, puolitettuja pieniä kananmunia ja itse salaatti, joka sijaitsi kaksikerroksisen pakkauksen alimmalla tasolla. Valitettavasti päätöshetkellä minulle ei vielä ollut tullut selväksi se että missä kunnossa salaatti oli ja mitä salaattia salaatti oli. En kuitenkaan pettynyt, sillä salaatti paljastui jäävuorisalaatiksi ja oli tuoretta ja rapsakkaa, kala erinomaisesti valmistettu ja kirsikkatomaatit iloisen punaisia pieniä palleroita ja kananmunat muuten vain somia. Myös kuutioidut perunat pääsevät miellyttävyyslistalleni rimaa hipoen.
Annoksen happo- ja makutasapaino oli erinomaisen viihdyttävä, raikas, kevyt ja se päättyi juuri oikealla hetkellä.

Ainoa negatiivinen detalji setissä oli muovihaarukka, joka oli heitettty salaatin päälle. Se ei sopinut kuvioon, ja antoi epähygieenisen säväyksen makunautintoon. Jotenkin minulle tulee aina mieleen muovihaarukasta hygieniapassi.

Ja nyt tulee perusteellisen tuotearvioni ydin: dippi.

On olemassa kahdenlaisia ihmisiä, dippi-ihmisiä ja sitten niitä jotka oksentavat dipatessaan. Ainoa dippaustyyli kohdallani on fondue.
Kuitenkin päätin rikkoa rajojani ja hypistelin kummallisen väristä muovipakkausta tovin, ja päätin sitten pursottaa hieman outoa tahnaa salaatin yhteen nurkkaan - noin varmuuden vuoksi.

Yllätyksekseni en oksentanut, vaan pidin mysteeritahnasta. Se jostain kumman syystä sopi sekä salaattiin että annoksen muuhun runsauteen antamaan sekä lisäväriä että lisämakua... Makulaa.


Kiitos, Jyrki.

Pääsit luomuksellasi listalleni (Sinne on kaikilla aivan järjetön tunku).


(naurua)

28

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkemmin ajateltuna taidan tänäänkin kipaista Prismassa, sillä Jyrki on muuttanut suhdettani valmisruokiin. En ole tullut edes ajatelleeksi että jokin tällainen olisi kohdallani mahdollista.

      Jyrkissä on selvästi havaittavissa psykologinen taso, jonka avulla hän on kaapannut minut mukaan kansanliikkeeseensä tai liikeideaansa. Jyrki saattaa olla seuraava hengellinen johtaja ruokamarkkinoilla.

      Ellei ole jo.

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Mutta

        Entä jos valitsen tuoteperheestä seuraavaksi analyysiin jonkin valmisannoksen, johon petyn?

        Hirveää.

        Siinä tilanteessa päätyisin takaisin pedanttiin hifistelyyni ja sen näköalattomaan ankeuteen.

        (reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta

        Entä jos valitsen tuoteperheestä seuraavaksi analyysiin jonkin valmisannoksen, johon petyn?

        Hirveää.

        Siinä tilanteessa päätyisin takaisin pedanttiin hifistelyyni ja sen näköalattomaan ankeuteen.

        (reps)

        Kyllä

        Olen tehnyt valintani. Operoin tänään toisenlaisen lähestymistavan eli taktiikan, ja valitsen tuotteen jo netissä, jottei tarvitse notkua hyllyjen välissä tuumailemassa tuotteiden ominaisuuksia.

        Kana-Caesarciabatta

        Tuon kun valitsee, niin voi olla varma, ettei yökkää. Ei kukaan voi mokata patonkia - tai kyllä voi.

        (hihitystä)


    • Oliko tyyris?

      • Anonyymi

        Öm...

        Tuon pikku yksityiskohdan olen unohtanut kokonaan.

        Euro sinne tai tänne.

        (hirn)



      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Vihelsikö edes?
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001522903.html

        Hö, mulle tuli nälkä..

        Tämä kaveri taitaa oikeasti olla nero. Neron tunnistaa siitä että tämä muuttuu ja kehittyy koko elämänsä ajan - ja en tarkoita tällä sitä että kynnet kasvavat ja suoli toimii.

        (hihitystä)


    • Uus formaatti töllöön! Kumipitsat kuntoon! Jyrki Sukula. 😃

      Aloitusjaksossa Jyrki käy Saarioisen tehtaalla miesten kimppuun.

      ”Jumalauta, paketissa lukee äitien tekemää ruokaa! Nyt lasten sotuja kehiin, tai koko koikkaroikka potkitaan pihalle!” Ja Reino, mene nyt jumalauta kotiin siitä!”

      • Anonyymi

        Erinomainen idis.

        Jyrki pistää tuulemaan. Onko Jyrki sinkku?

        (naurua)


      • Kurpitsat kuntoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erinomainen idis.

        Jyrki pistää tuulemaan. Onko Jyrki sinkku?

        (naurua)

        Toivottavasti. 😃


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kurpitsat kuntoon.

        No niissäpä oiskin remonttia kerrakseen. 😬👌


    • Anonyymi

      Törkeää

      Prismassa ei ollut Sukulan ciabattaa, mutta kaikkea muuta muiden pullaa oli. Soitan Jyrkille ja keskustelen hänen kanssaa tiukkaan sävyyn toimitusvarmuudesta ja jakeluverkoston puutteista. Ehkä kuvio pitää ajatella uusiksi.

      Kaikki pitää tehdä aina itse alusta loppuun.


      (negatiivista hirnuntaa)

      • Anonyymi

        P.S

        Ostin vitutukseen kaljaa ja makkaraa.

        (reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S

        Ostin vitutukseen kaljaa ja makkaraa.

        (reps)

        Siis jumalauta!

        Siellä missä minä asun sisäänostaja saa fudut jos hyllystä on jokin tuote finaalissa.

        Alan olla aika valmis tähän kansallismaisemaan (pöndeen).

        Perkele.

        (hirn)


    • Anonyymi

      Sukula muistetaan myös mennävuosien suosikkisarjasta Jyrki. Ohjelmassa Jyrki Sukula keskittyi ja osin onnistuikin kehumaan itseään.

    • Anonyymi

      poh. Atrian lihapullla ja muusi. Sen lisäksi valmissalaatti tuoreena. Näitä minä syön.

      Osaan toki tehdä ihan itsekin einestä-

      <Simiti<

      • Anonyymi

        Kerronko. 2purkkia chilitonnikalaa ja purkki liemineen anjovista. 750g sipiliperunaa js hemspss yksi ja kaikki lootaan kerman kanssa. Hifistit laittaa sipuliakin.


    • Anonyymi

      Syön juuri noita makulan salaatteja useita kertoja viikossa. Suosittelen itsekin.

      • Anonyymi

        Nuo valmissalaatit ovat loistavia. Itse en osaa rakentaa salaattia. Aikoinaan vaimo teki jälkiruodan ja minä tein pääruoan.


    • Anonyymi

      En voi unohtaa kun Sukkula paistoi rieskoja koko maailman nälkäisille.

      • Anonyymi

        Vaimo aikoinaan ja minä ruokimme koko maailman ja kaikki naapuritkin. Kyllä tenavat oli onnellisia täällä pleikkaria pelatessaan.


    • Anonyymi

      Jyrki sukula ei osaa edes makaronia keittää. Täysi paska koko mies.

    • Anonyymi

      Jyrki"boy"Sukula ponnahti kulinaaristien tietoisuuteen luomalla ruokamaailma ravistelleen annoksen patata al dente (raa-at perunat). Myöhemmin samana vuonna Jyrki julistettiin pyhimykseksi.

      • Anonyymi

        Sukula on julkisuudenkipeä keskinkertainen kokin irvikuva.

        >Simiti<


    • Anonyymi

      Voi ei 😂😂😂

    • Anonyymi

      Jyrki "senkin Jyrki " Sukula on Suomen Bondo.

    • Anonyymi

      Liian pienistä paidoista tunnettu Jyrki Sukula on onnistunut ostamaan harvinaisen typerät silmalasit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe