Miten te riitelette rakentavasti? Meillä on historiassa ihan väkivaltaa ja nyt ulkopuolisen avun kanssa opetellaan uusia juttuja ja haettu lisää apua.
Mä en oo pitkään aikaan uskaltanut riidellä ku pelännyt toisen reaktioita. Itelleni ollut helpompi vaan niellä kaikki paska.
Opetellaan
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Me emme riitele. Jos meillä on ongelma, yritämme ratkaista sen, meille parhaalla tavalla.
Rakkaani ei koskaan syytä tai alennu loukkaavaan tai alhaiseen kielenkäyttöön.
Mulla on siinä ollut opettelemista. Mitkään vanhat konstit ei päde.
Oman mielipiteen päättämiseen saa aikaa tarvittaessa.
Jos pahoitamme mielemme, keskustellaan sitten kun keskusteluun pystytään järkevästi ja rakentavasti. Näitä voi käydä, noin kerran vuodessa.
Kun saa 100 hyvää asiaa, yksi vaikeampi, hoituu helposti molempien mielen mukaan.
Vaikeistakin asioista on mielenkiintoista keskustella, koska molemmat haluavat ymmärtää myös toisen kannan. Jos ei ymmärrä, keskustellaan lisää.
Rakkaani on poikkeuksellisen taitava keskustelija.
Yleensä saan myös kaiken haluamani, jos se suinkin on mahdollista. Joten vastavuoroisesti, yleensä suostun myös hänen tahtoonsa.
Meillä on myös perinteiset roolit parisuhteessa. Hän haluaa olla kodinhengetär, hyvä äiti ja vaimo. Hän taas odottaa muiden arvostavan sitä. Huonoa käytöstä me emme hyväksy. Joo taas mulle ollut opittavaa.
Tärkeää on se, että jokainen tuntee olevansa rakastettu. Jokainen myös huolehtii jokaisen hyvinvoinnista. Myös se teini-ikäinen poika.
Meillä kaikilla on hyvä olla, jokainen meistä tietää ja tuntee sen. Jokainen haluaa sen myös pysyvän sellaisena. - Anonyymi
Jos ootte koko ajan eri mieltä asioista, eikä niistä voi keskustella normaalilla volyymillä ja äänensävyssä, muuta muualle.
Etsi itsellesi sellanen kumppani jonka kanssa ei tarttee riidellä eikä pelätä koko aika saavansa nyrkistä. - Anonyymi
Olet tainnut raahata täysin ventovieraan ihmisen asumaan kotiisi. Tai tunkenut itsesi täysin ventovieraan kotiin.
No oli kummin päin tahaansa, olet mennyt perä edellä puuhun.
Ainoa älykäs teko nyt on : poistua kuvioista.
Toivottavasti opit tuosta sen verran että tulevaisuudessa käytät yläpäätäsi alapään sijasta VALITESSASI ystäviä ja asuinkumppaneita! - Anonyymi
Itselleni riitely tarkoittaa tunnekuohussa tapahtuvaa, toista ymmärtämätöntä ja usein korotetulla äänellä puhumista.
En koe riiteleväni, kun annan pahimman tunnekuohun mennä ohi ennen kun avaan suuni, ja mietin mitä sanon. Puhun rauhallisesti, rakentavasti ja ystävällisesti sekä yritän selvittää ja ymmärtää myös kumppanini näkökulman asiaan. Mielestäni aikuisten ihmisten pitäisi pystyä hallitsemaan itsensä niin, että ei toimi impulsiivisesti tunteiden vallassa, vaan osaa ajatella myös toista, ja ymmärtää, että huutaminen ja riehuminen ei ole rakentavaa. - Anonyymi
Onko muilla semmosta puolisoa, joka lähtee teille tietymättömille päiväkausiksi.
Nyt 4 vrk ollut poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579