Miten jaksaisi elää

Anonyymi

Roope Salminen avautuu nyt äidistään. Sääliäkö hakee. Minulla meni pojan kanssa välit , kun kerrankin suutuin kunnolla. Olin vuosia kuunnelut ihme syyttelyä. Tosin X - mies on tehnyt kaikkensa , että menettäisin oman ainoan lapseni. Valehteli ja keksi jo avioliitossa ollessa lapselle ja kaikille joiden kanssa olin tekemisissä. Niin sitten kävi. Ei minkäänlaista yhteyttä.
Roope kertoo käyneensä terapiassa. Huono terapeutti tottakai sysää syyn äitiin. Vanhempiahan yleensä syytetään. Eiköhän Roopessa itsessään ole syytä myös. Muutoin ei äiti lasta Roopen sanoin ” hylkää.”
Joitakin vuosia sitten julkisesti haukkui äitiään. Ei fiksu ihminen lähde lehtien palstoilla levittelemään ilkeyksiä äidistään eikä muistakaan läheisistään. Minulla X - mies on tehnyt minusta syntipukin kaikkeen.
Siksi en nyt edes poikaani ota yhteyttä , kun se on tähänkin saakka ollut turhaa. Näköjään poika on niin tyhmä, että uskoo itsekeskeistä ihmistä. Joskus ajattelen kyllä, että eikö uskalla ettei itse joudu syyttelyn kohteeksi. En halua repiä häntä enää kahteen suuntaan.
Roope Salmisen äiti on ilmeisesti myös kypsynyt poikaan. Sen verran kuitenkin jaksaa välittää että katsoo parhaaksi pysyä hiljaa sivussa.
Roopen pitää nyt vaan etsiä muita tulonlähteitä kuin juorupalstoilla hörhöily. Siitä saattaa seurata taas juopottelu, kun tajuaa miten tyhmästi tuli sanottua ja elettyä.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin lapsen syy on että äitille tärkeämpi alkon tuotteet. Sinä taas olet katkera

    • Anonyymi

      Mun poika hylkäsi mut.
      Halusi muuttaa isälleen toiseen kaupunkiin, vaikka sanoin että emme sitten näe enää. Oletko varma että haluat muuttaa. Ja hän halusi.

      Eli jätti minut.

      Olemme tavanneet vain kun hän haluaa, en ole häiriköinyt, vaan kunnioittanut hänen valintaansa. Aina ollut käytettävissä jne kun on pyytänyt apua, tukea tms.

      Harmi, olisin mielelläni enemmän hänen elämässään, mutta näillä mennään.
      En ole väkisin kenenkään äiti.

    • Anonyymi

      Niin, se on aika lyhyt se aika, jolloin ehtii muodostaa lapseensa sellaisen tasa-arvoisen yhteyden joka pitää suhteen hengissä kun lapsi itsenäistyy eikä ole enää riippuvainen vanhemmistaan. Yhteydenpito pelkästä velvollisuudesta tuppaa jäämään aika harvinaiseksi.

    • Anonyymi

      En usko että Roope Salminen on kaatanut ala-asteikäisenä äitinsä kurkkuun viinaa.
      Aikuinen kantaa vastuun juomisestaan ja siitä että humala on tärkeämpää kuin oma lapsi. Ei ole alakouluikäisen lapsen vika jos äiti juo.

      Annan täydet pisteet Roopelle rehellisyydestä. Hän kertoo suoraan oman elämänsä kipupisteistä ja pyrkii itse olemaan selvinpäin ja hyvä isä omalle lapselleen.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti poika on aikuinen jo ja muodostaa itse omat mielipiteensä, joten ex-miehen sanomiset eivät varmastikaan enää vaikuta. Pojallasi on omat kokemuksensa sinusta ja lapsuudestaan, jotka voivat olla hyvin erilaisia kuin sinulla. Voitko mitenkään ymmärtää hänen näkökantojaan ja mistä ne ovat syntyneet?

      Ehkä jonakin päivänä voitte käydä asioita rakentavammin yhdessä läpi. Anteeksi pyytäminen voi auttaa, jos poikasi kokee, että et ole kohdellut häntä hyvin. Toivon, että voitte vielä joku päivä olla sovinnossa eikä välirikko jää pysyväksi.

    • Anonyymi

      Alkoholisti- tai narkkarivanhemman lapsena oleminen on oikeesti ihan peffasta.
      Lapsena joutuu pelkäämään ja odottaa pelko persiissä millon se juoppo vanhempi kuolee siihen viinan kanssa läträämiseen.

      Jos ihminen haluu itsensä tuhota, fine tehköön sen, mutta ei sitä tarvitse enää aikuisena katsella. Voi tehdä täyden pesäeron.

    • Anonyymi

      Kyllä ex miehen sanomisilla on minun tapauksessa suuri merkitys.
      Kun hän ja hänen vanhempansa arvostelivat minua koko ajan. Niin kyllä saivat toisenkin miniänsä katkaisemaan heihin välinsä.
      Nyt jo kuolleet. Mies käytti siinä sivussa vanhempiaan niin kuin minuakin sumeilematta hyväkseen.
      Pojalla ei ollut väliä silloin, kun oli lapsi muuta kuin hyväksi käyttö hänen kauttaan.
      Nyt on hyvänä apuna hänen ongelmissaan. Hyvä kuuntelija ainaiseen valitukseen
      Nyt kirjoittaessa huomaan, ettei tällaista toinen joka ei ole itse kokemut tai läheltä nähnyt niin ei voi mitenkään käsittää mistä on kyse.
      Kun sitten alkoi tulla terveysongelmia iän myötä ja onneksi muutaman vuoden kuluttua jäin eläkkeelle ( 65v ) aloin tehdä ” kuolinsiivousta ” eli käydä pikkuhiljaa läpi vanhoja papereita löytyi kaikenlaista joka tuli sokkina päin naamaa.
      Silloin tajusin lopullisesti miten käy kun on ” liian kiltti.” Toinen voi käyttää hyväkseen ja sai vielä ainoan lapsenkin mukaan. Siellä nyt sitten hyväksikäyttö mitä ilmeisemmin
      jatkuu. Mutta niin se vaan on etten enää jaksa edes yrittää mitään vaan annan olla.
      Harmittaa ja pelottaa pojan puolesta mihin hänen elämänsä menee, mutta sille en mitään voi.
      Roopesta vielä sen verran, että ennen pidin hänestä. En enää. Ihminen on hänen äitinsäkin ja varmasti syvästi loukattu. Eikä Roopenkaan suuhun kukaan ole viinaa väkisin kaatanut.

    • Anonyymi

      Onneksi emme tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu, siellä voi olla hyviäkin asioita. Liiallinen kiltteys on asia mistä moni kärsii tai on kärsinyt, niin minäkin. Onko sinulla ketään joille voit näistä asioista halutessasi puhua? Vai oletko enemmän helpottunut siitä, että sinun ei tarvitse enää konkreettisesti sekaantua poikasi ja miehesi elämään? Isovanhemmat ovat ainakin taakka, joka on taaksejäänyttä elämää.

      Meistä jokainen on oman historiansa ja elämäntarinansa lopputulos ja sitä on ihan luonnollista pohtia, kun ikää tulee, että miten kaikki meni kuten meni. Poikasikin ehkä tekee tahollaan samaa ja voi vielä päätyä ajan myötä ymmärtämään sinua ja perheenne asioita monipuolisemmin kuin tällä hetkellä. Minusta on ihan hyväkin ottaa etäisyyttä ja olla erossa, kunnes on saanut asioiden kanssa rauhan. Riitelemällä ja syyttelemällä ei kuitenkaan synny mitään hyvää.

    • Anonyymi

      Ei ole Roope Salmisen suuhun kukaan väkisin viinaa kaatanut, ja hänellä on kanttia myös myöntää se, että alkoholin käyttö lähti totaalisesti lapasesta jo nuorena.
      Hän myöntää olevansa alkoholisti, sanoo sen ääneen koko Suomen kansalle. Harva julkisuuden henkilö pystyy sellaiseen. Taitaa Ritva Oksanen olla yksi ennen häntä joka saman on myös ääneen sanonut.

      Roope Salmisen äiti jatkaa itsetuhoisella ja viinanhuuruisella tiellä, ainakin jos seiskapäivän lööppejä on uskominen.

      Tuo sun valitus, että x-miehesi on kääntänyt poikasi sua vastaan.
      Ensinnäkin kun silloin aikoinaan lähdit pysyvästi pois kotoasi, olisit järjestänyt ennakkoon asiasi niin, että olisit voinut ottaa poikasi mukaan. Et ottanut, hylkäsit hänet manipuloivalle, ihmisiä hyväksikäyttävälle isälle.
      Jos pojan isä on oikeasti sellainen kuin mitä sinä sanot, lapsen jättäminen hänen luokseen oli sinulta julma teko. Hylkäsit poikasi. Ei sellainen unohdu tuosta noin vain.

      • Anonyymi

        Julkkiksilla on kaikilla sama elämänkaari: Ensin ollaan julkisuudessa päivittäin, sitten mokataan jossain, ja työt vähenee. Sitten tulee elämään alkoholi ja huumeet, joihin menee kaikki omaisuus ja rahat. Lopuksi "tullaan uskoon", että päästään taas julkisuuden valokeilaan ainakin vähäksi aikaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe