Lain tehtävä (lyhyesti)

Anonyymi

Lain tehtävät lyhyesti:

1. Osoittaa mikä on lain rikkomista (syntiä)

2. Varjelee pahalta, jos lakia noudatetaan

3. Laki on mittapuu, jonka mukaan tuomitaan viimeisellä tuomiolla (Tutkiva Tuomio)

- tämä on adventistinen käsitys lain tehtävästä

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sanoo:
      "Sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

    • Anonyymi

      Gal. 3:
      23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
      24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
      25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.

      ME emme ole kasvattajalle alamaisia JOS OLEMME USKOSSA:

      eli Jeesus on lain loppu ja Jeesus täytti lain:

      Ristillä Jeesus todisti:
      Joh. 19:30
      Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

      ja Jo täytettyyn ei voi ikä tule mitään lisätä.

      • "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

        Kuulostaako tää siltä, että laki on loppu?


      • Anonyymi

        "Jeesus on lain loppu ja Jeesus täytti lain:"

        Jeesus on myös lain täyttymys ja lain päämäärä.
        Katso alaviite RK-käännöksestä.

        Tämän kyllä ymmärtää, kun ajattelee Raamatun kokonaisuutta.
        VT iso osa lakia oli uhrijärjestelmä ja jumalanpalvelussäädökset.
        Aamuin illoin uhrattiin karitsa kansan puolesta.
        Syntiä tuonut ihminen toi myös syntiuhrina karitsan, jonka päälle laski kätensä ja tunnusti syntinstä, sitten karitsa uhrattiin sovitusuhrina.

        Jeesus on "Jlan Karitsa, joka otti pois maailman synnin".


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

        Kuulostaako tää siltä, että laki on loppu?

        Room. 7:
        1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        Tätä ei tarvise selitää, jos ei ymmärrä ei ymmärä!
        mies on kuollut, ei elävä, MEILLE uskoville jotka uskomme Herraa!


    • Anonyymi

      Tehtävä lyhyesti on siis hyljätä Herran tunteminen ja harhauttaa kaikki ihmiset sielustaan. 🤮☠️

    • Anonyymi

      Lain tekojen kautta ei pääse taivaaseen, vaan armosta.

      • Anonyymi

        Se usko on saatanasta että sapatti olisi pelastuksen sinetti.
        Nämä lakiöyhöttäjät ovat ulkokultaisia.

        Raamatussa varoitetaan harha- ja järkeisopeista.


    • Muistuttaisin teitä taikauskoisia, että maan laki ei tunnusta teidän 'lakejanne'.

      Kannattaisiko vaihtaa lähestymistapaa ennen häkinoven heilahdusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe