Miten päästä yli shokkierosta?

Anonyymi

Tulin kuukausi sitten aivan yllättäen jätetyksi pitkästä suhteesta, 1 yhteinen lapsi ja omat isommat ja isäpuoleen kiintyneet lapset mukana kuvioissa.

Mies ei eroon varsinaisesti kertonut syytä, ensimmäisiin viikkoihin ei kertonut mitään, eikä edes moikkaa sanonut isommille lapsille. Myöhemmin sanoi vain kokeneensa jo pitkään että haluaa erota. Ei koskaan sanonut tätä tai mitään muutakaan ääneen, vältteli kaikkia konflikteja noin yleensäkin ja mielummin aina huijaili jos uumoili että olisin eri mieltä asiasta. Vielä eroa edeltävänä iltana kyselin onko kaikki ok (mies ollut etäinen ja kiukkuinen) ja mies vakuutteli että on, ja pohti että ehkä tarvitsisimme enemmään kahdenkeskistä aikaa. Enkä siis ole mikään väkivaltainen tms. että ei nyt sillä tavalla pitäisi olla mitään vaaraa suoraan puhumisesta, saatan kyllä sanoa mielipiteeni aika suoraan ja ilmeisesti siksi olen paha ja pelottava.

Olin itsekin aika ajoin miettinyt että miehen kanssa elämä tuntuu raskaalta, erityisesti siis avoimen keskusteluyhteyden puuttumisen vuoksi. Kuitenkin ajattelin että monesta on jo selvitty ja ehkä tässäkin asiassa vielä opitaan ja löydetään onni. En halunnut luovuttaa lasten ja yhteisen kodin vuoksi, enkä siksikään että miehessäni oli monia puolia joista pidin ja jota rakastin. Nyt olen ollut shokissa ja aivan loppu. Mies lähti ilman mitään varoitusta, jäin lasten ja kodin myynnin kanssa yksin, lisäksi tottakai arki pyöritettävänä ja omissa hommissakin kovat paineet... En tiedä miten jaksan. Miehellä oli jo uusi koti valmiina ja nyt ymmärrän että taloudellisestikin on valmistellut tätä, minä olen kustantanut ruoat ja juoksevat menot koska hänellä rahat menivät omiin "harrastuksiin", joita nyt realisoi tuhansien voitolla... Olen lukenut shokkierosta ja olo on nyt sellainen, että liekkö koskaan pääsen yli. Tuntuu siltä että olen maailman huonoin nainen, miksi muuten ihminen jonka kanssa olen elänyt vuosia tekisi minulle näin? Kuvittelin olleeni hänen tukeenaan, aina olen tsempannut ja kuunnellut jos hänellä murheita töissä tms. ja aina olen pitänyt kodita ja lapsista huolta... Voisiko joku yllättäen eron ottanut avata hiukan, miksi toinen tekee näin?

6

839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun ero nyt ei tullut mitenkään yllättäen, mutta sitä samaa ollut, että itse olisin halunnut saada ongelmat korjattua, mutta toisella ei sitten ollutkaan enää samaa yritystä. Itsellä oli melko pitkä suhde, niin tuntuuhan se vähän ikävälle, kun yhtäkkiä et voi tehdä asioille enää mitään. Alkaa herkästi miettimään mikä itsessä on vikana...on toki jotain virheitä tullut tehtyä, mutta en kuitenkaan mitään niin isoa mitä ei voisi korjata. Tai näin ainakin itse ajattelisin.
      Tämä mun kirjotus nyt ei varmaan auta mitään, mutta tsemppiä nyt kuitenkin.

• Anonyymi

Itse olen alkanut suhtautumaan elämääni niin kuin miehesi. En sano enää asioita ja olen vain hiljaa. Suoritan asiat kotona niin kuin pyydetään tai tarvitsee. Suurimmat riidat tulevat juuri, kun olen jostain asiasta vain eri mieltä. Siksi olen vain hiljaa nykyään. Samalla olen hoitanut sijoituksiani tuottavalle mallille, säästänyt rahaa ja hankkinut omaisuutta vain omiin nimiini, jotta lähteminen kerralla on sitten helmpompaa ja ei tule taloudellista notkahdusta. Tähän liittyy kyllä vaimon puolelta henkisen väkivallan lisäksi myös ihan fyysistä hakkaamista ja potkimista. 2 lasta yhteistä ja 1 minulla aiemmasta avioliitosta. Näin kerran jo avioeron läpikäyneenä ei edes pelota mitenkään tuo tulevaisuus. Nyt ei onneksi olla naimisissa.

• Anonyymi

Hyvä että osaat olla kaukokatseinen.
        Nyt enää varmistat, teet kaikkesi etteivät lapsesi jää tuolle naiselle erotessanne.
        Pidä kynsin hampain puolesi että saat lapsesi itsellesi 24/7/12 - siis aivan kokonaan, täysiaikaisesti!

• Anonyymi

Rakkaus kestää 2vuotta . ja sit vain ollaan.

• Anonyymi

Aitoa rakkautta on vain vaikeaa löytää.ehkä avopareista 100 niin 5 voi olla aitoja rakkaussuhteita. muut ovat jotain mistä itse hyötyy.

• Anonyymi

Kyllä siitä pääsee yli, mutta aikaa se vie. Kaiken kaikkiaan hemmetin typerää lähteä tuolla tavalla, teillä oli sentään perhe ja koti. Oliko kuvioissa toinen nainen? Mies saattaa olla tuollainen paskahousu, jos on toinen nainen kuvioissa. Samanlaisia ovat toki naisetkin.

Jos erotaan, niin pitäisi erota järkevästi. Varsinkin, jos on lapsia. Shokki- ja raivopääerot ovat täysin älyttömiä ja niissä menee helposti lapsen elämä aivan sekaisin. Ei sellaista voi millään pitää lapsen kannalta hallittuna, jos toinen osapuoli käyttäytyy noin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe