Korona aika on osoittanut miten suuri osa merenkulun tuesta on ollut hukkaan heitettyä rahaa. Turhaa kapasiteettia on syntynyt Suomen lipun alle moniin alusluokkiin , toisaalla taas on tasapainotilanne. Suomen lipun alla kulkevissa laivoissa kuljetetaan vain pieni osa Suomen vientiteollisuuden tuotteista , Suomalais alusten rahtihinnat liian korkeita vientiteollisuudelle merenkulun tuesta huolimatta.
Nyt on merimiehet huolissaan tukieuroista joilla tarpeeton tonnisto liikkuu , ja tuottaa saasteita herkkään Itämereen. Vaaditaan lisää tukea huoltovarmuuden nimissä millä kyetään pitämään laivat Suomen lipun alla , vaikka toiminta elää täysin veronmaksajien rahoituksella. Tuki pitää suunnata todelliseen tarpeeseen ja kustannustehokkaaseen tonnistoon. Poreammeella ei voi kuljettaa sellua taloudellisesti.
Merimiehet ovat siirtyneet siilipuollustukseen ja vaativat merenkulun tukiin korotusta
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Menee siihen vähän nesteitä tuohon ammeeseen.
- Anonyymi
Taas tätä samaa roskaa. Rauno on kipannut vappuviinat etukäteen:))
- Anonyymi
COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.
COSCO varustamon aluksia näkyy Suomen satamissa melko harvoin.
COSCO on maailman neljänneksi suurin varustamo, aluksista suurinosa konttilaivoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.
COSCO , China Ocean Shipping (Group) eli Kiinan valtion varustamo pystyy ajamaan rahdit polkuhinnoin. Kapitalistit yrittävät ajaa laivoja markkitalous hinnoilla, mutta häviävät joka reitillä Kiinan valtion tuella seilaaville laivoille.
Kiinan valtion ja orja merimiehen kanssa on vaikea kilpailla,
Palkat ja Bunkkerikulut pitäisi olla 0$ jotta voitaisiin edes päästä lähelle Kiinalaisia.
- Anonyymi
Vuosi sitten oli lehdessä juttu miten vääränlaisia ja epätaloudellisia laivoja tuetaan huoltovarmuuden nimissä. Kirjoitus poiki epäsopua laivan omistajien keskuudessa ja Harakka antoi lisää rahaa merenkululle jo maksettujen miljoonien lisäksi. Nyt on taas merimiehet käsi pitkällä verovaroista rahaa itselleen vaatimassa aivan kuten maanomistajat.
- Anonyymi
Viinaa sitten oli vielä.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinaa sitten oli vielä.....
Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.
Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.
Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä.Vuonna 2019 tuonti/vienti sujui 60% suomenlipun alla. Ehkä enempikin olisi mennyt mutta kun ei ole kalustoa. Yhdenkään varustamon laivoja ei ollut ylösmakaamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2019 tuonti/vienti sujui 60% suomenlipun alla. Ehkä enempikin olisi mennyt mutta kun ei ole kalustoa. Yhdenkään varustamon laivoja ei ollut ylösmakaamassa.
Reino on nähnyt unta vanhoista ajoista jolloin Suomen lippu oli kilpailukykyinen mailman merillä. Nyt on merenkulku veronmaksajien riesana oleva tukityöllistämiskeino ylipalkatuille merimiehille.
Yli 2/3 viennin rahdeista , millä suomi elää ,kulkee kilpailukykyisellä ulkomaalaisella tonnistolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reino on nähnyt unta vanhoista ajoista jolloin Suomen lippu oli kilpailukykyinen mailman merillä. Nyt on merenkulku veronmaksajien riesana oleva tukityöllistämiskeino ylipalkatuille merimiehille.
Yli 2/3 viennin rahdeista , millä suomi elää ,kulkee kilpailukykyisellä ulkomaalaisella tonnistolla.Aamun laskuhumalassa ei kannattaisi näppäillä mitään:)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamun laskuhumalassa ei kannattaisi näppäillä mitään:)))
Porealtaalla voi kuljettaa tosiaan myös viinaa , joskin kilpailukyvyttömästi.
Sellua viedään kilpailukykyisillä laivoilla ei suojatyöpaikkojen tonnistolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.
Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä.''Vain hieman yli 30 prosenttia ...''
60% on todellinen luku.
- Anonyymi
Harakka jakaa nyt rahaa valeuutisia tuottavalle medialle , ja merenkululle.
- Anonyymi
Jos paskanpuhumista tuetaan, paljonko sinä saat ??
- Anonyymi
VTV ja muu julkisella rahalla elävä toiminta on osoittautunut varsin tarpeettomaksi yhteiskunnan tehokkaan toiminnan kannalta. Samoin viihdealusten tarve on koronan myötä osoittautunut kalliiksi tukityöllistämiskeinoksi. Huoltovarmuus ei tarvitse tonnistoa minkä toiminta perustuu verovapaan viinan myyntiin , vaan kustannustehokkaaseen rahtia kuljettavaan laivatyypin.
- Anonyymi
Lakkojen takia tonnisto on siirtynyt vuosien varrella muihin maihin. On väärin, että joillekin ihmisille jaetaan rahaa. Se on vain väärin. Tuet pois. Lakkoilijoita ei pidä suosia.
- Anonyymi
Joopajooo....Aluksia oli ehkä 70-luvulla kappalemäärissä enemmän mutta nykyisin brt/dwt mitattuna ikinä ei ole ollut näin paljon tonnistoa suomen lipun alla.
- Anonyymi
Ilmaista rahaa on hallitus jakanut ja jakaa edelleen tarpeettomalle huvialus liikenteelle ja kesän ryyppyjuhlille mista käytetään festari nimeä.
Miksi juhlijat eivät maksa kuluja , miksi veronmaksajan pitää kustantaa ryyppyjuhlat ?- Anonyymi
Lisää tuettavaa tonnistoa tulossa Kiinasta , uutisoi Hesari , veronmaksajan rasitus kasvaa tukityollistämisen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää tuettavaa tonnistoa tulossa Kiinasta , uutisoi Hesari , veronmaksajan rasitus kasvaa tukityollistämisen vuoksi.
Ja sinä jatkat kelan elättinä:))))))))))))))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä jatkat kelan elättinä:))))))))))))))))
Suomen merenkulku elää veronmaksajan elättinä , kuten moni muukin verovaroista palkkansa saava .Myös maanomistajat ja muut turhat yrittäjät elävät veronmaksajien rahoilla siis vientiteollisuuden palkoista perityillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen merenkulku elää veronmaksajan elättinä , kuten moni muukin verovaroista palkkansa saava .Myös maanomistajat ja muut turhat yrittäjät elävät veronmaksajien rahoilla siis vientiteollisuuden palkoista perityillä.
Saaristolautat ja jäänmurtajat ovat aluksia joiden toiminta kustannetaan verovaroilla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saaristolautat ja jäänmurtajat ovat aluksia joiden toiminta kustannetaan verovaroilla .
Sinun eläminen ja asuminen kustannetaan verovaroilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun eläminen ja asuminen kustannetaan verovaroilla.
Monissa perheissä koko lähisuku elää merenkulun ja maatalouden tuella minkä veronmaksajat kustantaa heille. Myös kaikki julkisen sektorin virkahenkilöt elävät vientisektorin maksamilla verovaroilla.
Jos et kuulu loisiin , tuella palkattuihin kerro mitä työksesi teet?
- Anonyymi
Yli-Viikari VTV virastossa on lähes merimiesten kaltainen loisija ja tyhjäntoimittaja mikä tuo raskaat kustannukset veronmaksajille. Ei ihme jos Suomessa kireä verotus.
- Anonyymi
Täytyy myös muistaa että Suomenlipun alla seilaavalla kauppa aluksella ei ole välttämättä yhtään Suomalaista merenkulkijaa. Filpparit, Venäläiset, Viron Venäläiset miehittävät suurinta osaa Suomen kauppalaivastosta. Sekamiehitys on ajanut kanta Suomalaisen merenkulkijan pitkäaikaistyöttömyyteen, Samalla varustamot nauttivat ennätys suuria yritystukia.
- Anonyymi
Ison Fän laivoissa on tosi paljon Virolaisia nauttimassa suomalaisen veronmaksajan kustantamasta leveästä elämästä ja vieden tukieurot Tallinnan pankkiin.
- Anonyymi
Kolmannes muita kuin EU-kansalaisia. EU-kansalaiset ei tarvitse lupia tms. Suomessa työskentelyyn.
- Anonyymi
Kallista on merenkulun tuki kuten maataloustuki per pää , 50000 ekee vuodesda per pää.
Peruspäiväraha on vain alle 10000 vuodessa per pää laiskaa kohti.- Anonyymi
Ansiosidonnaisen porrastus säästäisi vain vähän valtion rahaa , maataloustuen vuotuinen korotus on suurempi eli 220 miljoonaa euroa , saman verran nousi virkamiesten palkat.
- Anonyymi
Turpeen nostajan verovaroista nostama tuki on samansuuruinen kuin merimiehillä , 50000 euroa ,kertoi Lintilä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71252Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän191245- 51166
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21164Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11143Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11141Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21134Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421127Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31119Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21110