Merimiehet ovat siirtyneet siilipuollustukseen ja vaativat merenkulun tukiin korotusta

Anonyymi

Korona aika on osoittanut miten suuri osa merenkulun tuesta on ollut hukkaan heitettyä rahaa. Turhaa kapasiteettia on syntynyt Suomen lipun alle moniin alusluokkiin , toisaalla taas on tasapainotilanne. Suomen lipun alla kulkevissa laivoissa kuljetetaan vain pieni osa Suomen vientiteollisuuden tuotteista , Suomalais alusten rahtihinnat liian korkeita vientiteollisuudelle merenkulun tuesta huolimatta.
Nyt on merimiehet huolissaan tukieuroista joilla tarpeeton tonnisto liikkuu , ja tuottaa saasteita herkkään Itämereen. Vaaditaan lisää tukea huoltovarmuuden nimissä millä kyetään pitämään laivat Suomen lipun alla , vaikka toiminta elää täysin veronmaksajien rahoituksella. Tuki pitää suunnata todelliseen tarpeeseen ja kustannustehokkaaseen tonnistoon. Poreammeella ei voi kuljettaa sellua taloudellisesti.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menee siihen vähän nesteitä tuohon ammeeseen.

    • Anonyymi

      Taas tätä samaa roskaa. Rauno on kipannut vappuviinat etukäteen:))

      • Anonyymi

        COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.

        COSCO varustamon aluksia näkyy Suomen satamissa melko harvoin.
        COSCO on maailman neljänneksi suurin varustamo, aluksista suurinosa konttilaivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        COSCO on suurin vientiteollisuuden tuotteiden merikuljettaja. Varustamo valtaa alaa muilta toimijoilta korkealla osaamisella ja tehokkuudella.

        COSCO , China Ocean Shipping (Group) eli Kiinan valtion varustamo pystyy ajamaan rahdit polkuhinnoin. Kapitalistit yrittävät ajaa laivoja markkitalous hinnoilla, mutta häviävät joka reitillä Kiinan valtion tuella seilaaville laivoille.

        Kiinan valtion ja orja merimiehen kanssa on vaikea kilpailla,
        Palkat ja Bunkkerikulut pitäisi olla 0$ jotta voitaisiin edes päästä lähelle Kiinalaisia.


    • Anonyymi

      Vuosi sitten oli lehdessä juttu miten vääränlaisia ja epätaloudellisia laivoja tuetaan huoltovarmuuden nimissä. Kirjoitus poiki epäsopua laivan omistajien keskuudessa ja Harakka antoi lisää rahaa merenkululle jo maksettujen miljoonien lisäksi. Nyt on taas merimiehet käsi pitkällä verovaroista rahaa itselleen vaatimassa aivan kuten maanomistajat.

      • Anonyymi

        Viinaa sitten oli vielä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinaa sitten oli vielä.....

        Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.

        Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.

        Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä.

        Vuonna 2019 tuonti/vienti sujui 60% suomenlipun alla. Ehkä enempikin olisi mennyt mutta kun ei ole kalustoa. Yhdenkään varustamon laivoja ei ollut ylösmakaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2019 tuonti/vienti sujui 60% suomenlipun alla. Ehkä enempikin olisi mennyt mutta kun ei ole kalustoa. Yhdenkään varustamon laivoja ei ollut ylösmakaamassa.

        Reino on nähnyt unta vanhoista ajoista jolloin Suomen lippu oli kilpailukykyinen mailman merillä. Nyt on merenkulku veronmaksajien riesana oleva tukityöllistämiskeino ylipalkatuille merimiehille.
        Yli 2/3 viennin rahdeista , millä suomi elää ,kulkee kilpailukykyisellä ulkomaalaisella tonnistolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reino on nähnyt unta vanhoista ajoista jolloin Suomen lippu oli kilpailukykyinen mailman merillä. Nyt on merenkulku veronmaksajien riesana oleva tukityöllistämiskeino ylipalkatuille merimiehille.
        Yli 2/3 viennin rahdeista , millä suomi elää ,kulkee kilpailukykyisellä ulkomaalaisella tonnistolla.

        Aamun laskuhumalassa ei kannattaisi näppäillä mitään:)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamun laskuhumalassa ei kannattaisi näppäillä mitään:)))

        Porealtaalla voi kuljettaa tosiaan myös viinaa , joskin kilpailukyvyttömästi.
        Sellua viedään kilpailukykyisillä laivoilla ei suojatyöpaikkojen tonnistolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hieman yli 30 prosenttia ulkomaankaupan merikuljetuksista hoidetaan enää Suomen lipun alla liikennöivillä aluksilla. Lisäksi osa Suomen lipulla purjehtivista laivoista on ulkomaisessa omistuksessa.

        Suomalainen huoltovarmuusmalli joutui testiin, kun matkustajat kaikkosivat autolautoilta koronan seurauksena. Pelkän rahdin kuljettaminen olisi varustamoille tappiollista. Tavanomaisten merenkulun tukien lisäksi valtio joutui lupaamaan kymmenien miljoonien eurojen väliaikaisen tuen varustamoille, jotta laivat pysyivät liikenteessä.

        ''Vain hieman yli 30 prosenttia ...''
        60% on todellinen luku.


    • Anonyymi

      Harakka jakaa nyt rahaa valeuutisia tuottavalle medialle , ja merenkululle.

      • Anonyymi

        Jos paskanpuhumista tuetaan, paljonko sinä saat ??


    • Anonyymi

      VTV ja muu julkisella rahalla elävä toiminta on osoittautunut varsin tarpeettomaksi yhteiskunnan tehokkaan toiminnan kannalta. Samoin viihdealusten tarve on koronan myötä osoittautunut kalliiksi tukityöllistämiskeinoksi. Huoltovarmuus ei tarvitse tonnistoa minkä toiminta perustuu verovapaan viinan myyntiin , vaan kustannustehokkaaseen rahtia kuljettavaan laivatyypin.

    • Anonyymi

      Lakkojen takia tonnisto on siirtynyt vuosien varrella muihin maihin. On väärin, että joillekin ihmisille jaetaan rahaa. Se on vain väärin. Tuet pois. Lakkoilijoita ei pidä suosia.

      • Anonyymi

        Joopajooo....Aluksia oli ehkä 70-luvulla kappalemäärissä enemmän mutta nykyisin brt/dwt mitattuna ikinä ei ole ollut näin paljon tonnistoa suomen lipun alla.


    • Anonyymi

      Ilmaista rahaa on hallitus jakanut ja jakaa edelleen tarpeettomalle huvialus liikenteelle ja kesän ryyppyjuhlille mista käytetään festari nimeä.
      Miksi juhlijat eivät maksa kuluja , miksi veronmaksajan pitää kustantaa ryyppyjuhlat ?

      • Anonyymi

        Lisää tuettavaa tonnistoa tulossa Kiinasta , uutisoi Hesari , veronmaksajan rasitus kasvaa tukityollistämisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää tuettavaa tonnistoa tulossa Kiinasta , uutisoi Hesari , veronmaksajan rasitus kasvaa tukityollistämisen vuoksi.

        Ja sinä jatkat kelan elättinä:))))))))))))))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä jatkat kelan elättinä:))))))))))))))))

        Suomen merenkulku elää veronmaksajan elättinä , kuten moni muukin verovaroista palkkansa saava .Myös maanomistajat ja muut turhat yrittäjät elävät veronmaksajien rahoilla siis vientiteollisuuden palkoista perityillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen merenkulku elää veronmaksajan elättinä , kuten moni muukin verovaroista palkkansa saava .Myös maanomistajat ja muut turhat yrittäjät elävät veronmaksajien rahoilla siis vientiteollisuuden palkoista perityillä.

        Saaristolautat ja jäänmurtajat ovat aluksia joiden toiminta kustannetaan verovaroilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaristolautat ja jäänmurtajat ovat aluksia joiden toiminta kustannetaan verovaroilla .

        Sinun eläminen ja asuminen kustannetaan verovaroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun eläminen ja asuminen kustannetaan verovaroilla.

        Monissa perheissä koko lähisuku elää merenkulun ja maatalouden tuella minkä veronmaksajat kustantaa heille. Myös kaikki julkisen sektorin virkahenkilöt elävät vientisektorin maksamilla verovaroilla.
        Jos et kuulu loisiin , tuella palkattuihin kerro mitä työksesi teet?


    • Anonyymi

      Yli-Viikari VTV virastossa on lähes merimiesten kaltainen loisija ja tyhjäntoimittaja mikä tuo raskaat kustannukset veronmaksajille. Ei ihme jos Suomessa kireä verotus.

    • Anonyymi

      Täytyy myös muistaa että Suomenlipun alla seilaavalla kauppa aluksella ei ole välttämättä yhtään Suomalaista merenkulkijaa. Filpparit, Venäläiset, Viron Venäläiset miehittävät suurinta osaa Suomen kauppalaivastosta. Sekamiehitys on ajanut kanta Suomalaisen merenkulkijan pitkäaikaistyöttömyyteen, Samalla varustamot nauttivat ennätys suuria yritystukia.

      • Anonyymi

        Ison Fän laivoissa on tosi paljon Virolaisia nauttimassa suomalaisen veronmaksajan kustantamasta leveästä elämästä ja vieden tukieurot Tallinnan pankkiin.


      • Anonyymi

        Kolmannes muita kuin EU-kansalaisia. EU-kansalaiset ei tarvitse lupia tms. Suomessa työskentelyyn.


    • Anonyymi

      Kallista on merenkulun tuki kuten maataloustuki per pää , 50000 ekee vuodesda per pää.
      Peruspäiväraha on vain alle 10000 vuodessa per pää laiskaa kohti.

      • Anonyymi

        Ansiosidonnaisen porrastus säästäisi vain vähän valtion rahaa , maataloustuen vuotuinen korotus on suurempi eli 220 miljoonaa euroa , saman verran nousi virkamiesten palkat.


      • Anonyymi

        Turpeen nostajan verovaroista nostama tuki on samansuuruinen kuin merimiehillä , 50000 euroa ,kertoi Lintilä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe