Se tiettävästi dieselin yhteydessä oleva 6-vaihteinen on kestävämpi, mutta kysymys kuuluukin että miten kestää se 7-vaihteinen vaunun vetoa .
Vaunun veto DSG-vaihteistolla ?
17
1062
Vastaukset
- Anonyymi
Täältä et järkeviä vastauksia tule saamaan. Katso liikenteessä mitä niiden vaunujen edessä menee, kyllä siellä monesti on skoda tai vw, Tiguan tai Kodiaq.
- Anonyymi
Osta Amarok. Niissä on perinteinen momentinmuunnin jos pelkäät vaihteiston hajoamista, mutta kyllä dsg:kin kestää normaalia ajoa isollakin kuormalla.
https://koneporssi.com/autot/volkswagen-amarok-trendline-polar/ - Anonyymi
Kysymykseen ei tullut vielä yhtään vastausta, vaan kerrottiin ihan muuta.
Kyse on siis siitä 7-vaihteisesta DSG-vaihteistosta, minkä suurimmaksi sallituksi vääntökestoksi on määritelty 250 Nm. Kestääkö tuo siis vaunun vetoa ??- Anonyymi
Onko se märällä vai kuivalla kytkimellä ?
En lähtisi kuivaversiolla mihinkään vetohommaan, no ehkä peräkärryä vielä vetäisin. Märkäkytkimelliset kyllä kestää, niissäkin on muistettava että laatikko on kaksoiskytkin, eli kuskin pitää vähän miettiä mitä tekee. Ei voi luistatella ja ryömittää ihan huolettomasti kuten momenninmuuntimella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se märällä vai kuivalla kytkimellä ?
En lähtisi kuivaversiolla mihinkään vetohommaan, no ehkä peräkärryä vielä vetäisin. Märkäkytkimelliset kyllä kestää, niissäkin on muistettava että laatikko on kaksoiskytkin, eli kuskin pitää vähän miettiä mitä tekee. Ei voi luistatella ja ryömittää ihan huolettomasti kuten momenninmuuntimellaNiin, momentinmuunninvaihteisto on se oikea automaatti.
DSG taas on mokatroniikan ohjaama manuaalivaihteisto, missä on nopeasti kuluvat kaksoismassavauhtipyörät sekä uusimista vaativat kytkimet, joita ohjaa reistaileva ja erittäin monimutkainen mekatroniikka eli sähköisesti ohjattava venttiilijärjestelmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se märällä vai kuivalla kytkimellä ?
En lähtisi kuivaversiolla mihinkään vetohommaan, no ehkä peräkärryä vielä vetäisin. Märkäkytkimelliset kyllä kestää, niissäkin on muistettava että laatikko on kaksoiskytkin, eli kuskin pitää vähän miettiä mitä tekee. Ei voi luistatella ja ryömittää ihan huolettomasti kuten momenninmuuntimellaSe vanhempi 7-vaihteinen on kuivakytkinmalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, momentinmuunninvaihteisto on se oikea automaatti.
DSG taas on mokatroniikan ohjaama manuaalivaihteisto, missä on nopeasti kuluvat kaksoismassavauhtipyörät sekä uusimista vaativat kytkimet, joita ohjaa reistaileva ja erittäin monimutkainen mekatroniikka eli sähköisesti ohjattava venttiilijärjestelmä.2011 mallinen, meillä uudesta lähtien ollut 2,0 l bensasuperb, jossa 6-lovinen DSG. Kutakuinkin 200 tkm mittarissa ja vaihteisto pelaa kuin uutena. Enpä allekekirjoittaisi nopeasti kulumisesta ja reistailemisesta mitään...
Hyvin on pelannut Skoda muutenkin. Ainoat viat olleet kertaalleen uusitut sytytyspuolat, sekä 180 tkm lukemilla vaihdetut bensaruiskut. Muuten menty ihan perushuolloilla, laatikon öljyt vaihdettu 60 tkm välein. Tuo 60 tkm on juttu, jonka suosittelen muistamaan ja muistuttamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2011 mallinen, meillä uudesta lähtien ollut 2,0 l bensasuperb, jossa 6-lovinen DSG. Kutakuinkin 200 tkm mittarissa ja vaihteisto pelaa kuin uutena. Enpä allekekirjoittaisi nopeasti kulumisesta ja reistailemisesta mitään...
Hyvin on pelannut Skoda muutenkin. Ainoat viat olleet kertaalleen uusitut sytytyspuolat, sekä 180 tkm lukemilla vaihdetut bensaruiskut. Muuten menty ihan perushuolloilla, laatikon öljyt vaihdettu 60 tkm välein. Tuo 60 tkm on juttu, jonka suosittelen muistamaan ja muistuttamaan.Pitänee vielä lisätä: Vaunun vetämistä bensasuperbilla lompakko ei kestänyt. Normaalisti vaihtelevilla 80-100 nopeuksilla kulutus on luokkaa 7,5 l/100 km.
1500 kg / 250 cm leveä vaunu perään, niin kulutus pompsahti lukemiin 17-18 l/100 km. Muuten vaunun vetämisessä ei olisi ollut mitään ongelmaa 😍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee vielä lisätä: Vaunun vetämistä bensasuperbilla lompakko ei kestänyt. Normaalisti vaihtelevilla 80-100 nopeuksilla kulutus on luokkaa 7,5 l/100 km.
1500 kg / 250 cm leveä vaunu perään, niin kulutus pompsahti lukemiin 17-18 l/100 km. Muuten vaunun vetämisessä ei olisi ollut mitään ongelmaa 😍Ihmeellisen paljon tuli vaunun kanssa kulutuslisäystä. Oma Tojon 2,2 i aut söi melkoisesti bensaa eli 8 l/100 km, mutta vaunu perässä vain sen 13-14 litraa, sillä se jaksoi hyvin vetää pääosan matkasta suurimmalla vaihteella eli nelosella. Se on kyllä totta että vetohommissa 4 vaihdetta on vähän kun vaihteiden erot on suuret ja joku 5-vaihteinen olisi mukavampi.
Mutta kun vaihdoin dieseliin , niin matka-ajo 6 l/100 km ja vaunulla 11,5 litraa.
- Anonyymi
Auton ohjekirjassa ja siinä klassisessa rekisteriotteessa kerrotaan mitä autolla voi ja saa vetää, eiköhän se kerro tarpeeksi.
- Anonyymi
Voihan kuplavolkkarillakin vetää vaunua, mutta kuinka kauan se sitä kestää ?
- Anonyymi
Miksi ne 7-vaihteisen omistajat ei vastaile ?
- Anonyymi
Kestää ne kuivakytkimellä varustetut 7-vaihteiset litrasetki peräkärryn tai vaunun vetoa kunhan ajelee varovasti ja huoltaa desgiä säännöllisesti. Vääntöähän Tsi:ssä on enemmän kuin monessa vaparikoneessa, joten kyllä ne on tehty ajamista eikä seisottamista varten.
Jos on paljon on vaunu vetoa niin kannattaa siis useammin huoltaa ja vaihtaa öljyt vaihteistoon. (..Kuivakytkin dsg-vaihteissakin on vaihteistoöljy)
https://oilpoint.fi/hinnastot/automaattihinnasto#pricelist - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää ne kuivakytkimellä varustetut 7-vaihteiset litrasetki peräkärryn tai vaunun vetoa kunhan ajelee varovasti ja huoltaa desgiä säännöllisesti. Vääntöähän Tsi:ssä on enemmän kuin monessa vaparikoneessa, joten kyllä ne on tehty ajamista eikä seisottamista varten.
Jos on paljon on vaunu vetoa niin kannattaa siis useammin huoltaa ja vaihtaa öljyt vaihteistoon. (..Kuivakytkin dsg-vaihteissakin on vaihteistoöljy)
https://oilpoint.fi/hinnastot/automaattihinnasto#pricelistJenkki kevytkuorma-autolla kun vetelen vaunua, niin automaatti hoitaa homman luotettavasti, kuitenkin vaunu paino lähemmäs 3000kg. Onhan ne tietysti ihan eri vehkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää ne kuivakytkimellä varustetut 7-vaihteiset litrasetki peräkärryn tai vaunun vetoa kunhan ajelee varovasti ja huoltaa desgiä säännöllisesti. Vääntöähän Tsi:ssä on enemmän kuin monessa vaparikoneessa, joten kyllä ne on tehty ajamista eikä seisottamista varten.
Jos on paljon on vaunu vetoa niin kannattaa siis useammin huoltaa ja vaihtaa öljyt vaihteistoon. (..Kuivakytkin dsg-vaihteissakin on vaihteistoöljy)
https://oilpoint.fi/hinnastot/automaattihinnasto#pricelistTämä lienee se DQ200 kuivakytkinversio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkki kevytkuorma-autolla kun vetelen vaunua, niin automaatti hoitaa homman luotettavasti, kuitenkin vaunu paino lähemmäs 3000kg. Onhan ne tietysti ihan eri vehkeitä.
Millä koneella tuo Jenkki veturi on ?
- Anonyymi
Minun Fiiu on 3.l kone ja ropottivaihteet Elnakissa ja pakettiautonhytti. Liikutaan ainoastaan suvella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä833597Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5693363- 423179
- 492122
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap132011SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3161898Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1201885Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.1471565Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?261321Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,661312