Seksi katoaa.

Anonyymi

Muita kohtalotovereita jakamaan kokemuksiaan?

Itsellä nyt 4-vuotta aviossa elämistä kumppanin kanssa takana ja suhteessa yksi pieni lapsi. Seksi tuntuu kadonneen vuosien saatossa suhteesta täysin.
Ajoittain voimme vaimon kanssa asiasta keskustella ja hän monesti vetoaa molempien työkiireisiin, arkeen ja siihen ettei hänellä enää vain raskauden jälkeen ole ollut haluja.

Kun pyrin itse tekemään aloitetta seksiin liittyen niin 99% prosenttia niistä tyrmätään täysin ja valitettavan usein saankin kuulla sen kuuluisan ässäkortin: " seksiä on aina vain silloin kun sinä haluat.. ".
Näinhän se varmasti onkin kun toinen ei tunnu sitä haluavan yhtään. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana jopa omatkin haluni kumppania kohtaan ovat kadonneet. Niinä vähäisinä kertoina kun päädymme seksiä harrastamaan kerran kuukaudessa- kahdessa, kolmessa...? aloite tulee häneltä ja tuntuu, että hänellä on halu vetää maratoni siinä 5-minuutissa maaliin.

Olen lakannut puhumasta hänelle haluistani, minusta on alkanut tuntumaan myös vastenmieliseltä olla hänen edessään nykyisin alasti ja kaikista ikävimpiä huomiona olen alkanut työyhteisössä tuntea enemmän vetoa toisen osapuolen edustajiin.
Automaattisesti tällainen toiminta laukaisee miehessäkin ajatuksen: " mikä helkutti minussa on vikana, vai onko hänellä mahdollisesti toinen kierrossa?"

Muita saman polun kulkeneita ja miten yleensä tämä shakin peluu on päättynyt?
Laitetaanko lusikat jakoon ja ujutetaan uutta siimaa koukkuun?

Itse en näe vain rakentavaa pohjaa parisuhteelta, jossa läheisyys, intiimisyys, kosketus, rakastelu ja se toisen ihmisen voimakas läsnäolo uupuu täysin.

23

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei käy tilantees kateeks, meillä taas avoliittoo 28 vuotta ja edelleen nainen haluu seksii, tosin aika harvoin mut edelleen puutarha auki.

    • Anonyymi

      En ymmärrä pihtaajia, pikku hiljaa toinen alkaa jopa inhottaa kun intiimi kanssakäyminen loppuu. Meillä seksiä kun vaimon olotila on suotuisa, eli aika harvassa.

    • Anonyymi

      Sama meininki ollut jo vuosia. Itsellä myös mennyt kaikki halut toista kohtaan.

    • Anonyymi

      Sanoin joskus vaimolle että jos ei haluja seksiin ole niin ei ole haluja olla yhdessäkään sitten. Johan alko seksi heti kiinnostamaan häntä.

      • Anonyymi

        Ai, sanomisellako nuo halut palautuu, tuskin , jos ukolla ei seiso ,niin ei se sanomisellakaan ylös nouse, vaikka huutais....😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sanomisellako nuo halut palautuu, tuskin , jos ukolla ei seiso ,niin ei se sanomisellakaan ylös nouse, vaikka huutais....😂

        Siihen saa apuja,kun vaan yhdessä menette.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä tuolle voi tehdä. Jos toinen ei koe asiassa ongelmaa niin ei siinä sitten hänelle ongelmaa ole.

      Itsellä 12 vuoden parisuhteesta viimeiset viisi vuotta menivät käytännössä seksittä. Siinä mielessä tuo seksiä kerran kuussa kuulostaa suorastaan ruhtinaalliselta. Vaikka siis tajuan kyllä, että se vituttaa. Itse olisin halunnut kerran viikkoo. Kolmesti viikkossa olisi ollut hyvä. Vaan kun mies ei tahdo niin minkäs teet. Tunnistan hyvin tuon tunteen, että lopulta se toisen läsnäolokin alkaa ärsyttää. Viimein en halunnut oikeastaan viettää aikaa edes samassa huoneessa exäni kanssa. Saunaan tai suihkuun en tosiaan lähtenyt yhdessä ja vaatteeni halusin vaihtaa rauhassa suljetun oven takana. Normaalisti kuljen kotona usein kotona alusvaatteisillani, avonainen aamutakki harteilla, mutta silloin ei todellakaan tehnyt mieli.

      • Anonyymi

        Minun mieheni ei halua, eikä kykene, 40 vuotinen tupakointi on tehnyt tehtävänsä , diabetes ja keuhkoahtautuma, mutta tupakointia ei aijo lopettaa.
        Olut myös maistuu, mutta liikunta ja terveellinen ruoka yököttää häntä.
        Leski minusta tulee kohta, sitten haen vetreämpää seuraa, vaikka jo olen kohta 60 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieheni ei halua, eikä kykene, 40 vuotinen tupakointi on tehnyt tehtävänsä , diabetes ja keuhkoahtautuma, mutta tupakointia ei aijo lopettaa.
        Olut myös maistuu, mutta liikunta ja terveellinen ruoka yököttää häntä.
        Leski minusta tulee kohta, sitten haen vetreämpää seuraa, vaikka jo olen kohta 60 v.

        Omani lopetti seksipuuhat alle kolmekymppisenä. Parikymppisiä oltiin, kun yhteen mentiin ja 32 täytin sinä vuonna kun erottiin. Viis vuotta noista tosiaan lähes täysin seksittä. Miehellä oli terveysongelmia, jotka kuitenkin olisivat olleet ihan helposti hoidettavissa. Vaan minkäs teet, kun ei toinen suostu hoitamaan itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieheni ei halua, eikä kykene, 40 vuotinen tupakointi on tehnyt tehtävänsä , diabetes ja keuhkoahtautuma, mutta tupakointia ei aijo lopettaa.
        Olut myös maistuu, mutta liikunta ja terveellinen ruoka yököttää häntä.
        Leski minusta tulee kohta, sitten haen vetreämpää seuraa, vaikka jo olen kohta 60 v.

        Kumpi lienee parempi?
        Olemme reippaasti yli 70v. Minun kohdallani biologia on tehnyt tehtävänsä mutta mieheeni ei näytä tehoavan muu kuin alkoholi jota hän käyttää erittäin harvoin.
        Jos en "tyhjennä" miestäni pari kertaa viikossa ja yritä siinä ohessa nauttia itsekin, niin silloin mieheni on kuin ahteriin ammuttu karhu.
        Sen vuoksi minusta satunnaiset juopottelurupeamat ovat suorastaan suotavia. Kyllä se hyväkuntoinenkin ikämies pehmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi lienee parempi?
        Olemme reippaasti yli 70v. Minun kohdallani biologia on tehnyt tehtävänsä mutta mieheeni ei näytä tehoavan muu kuin alkoholi jota hän käyttää erittäin harvoin.
        Jos en "tyhjennä" miestäni pari kertaa viikossa ja yritä siinä ohessa nauttia itsekin, niin silloin mieheni on kuin ahteriin ammuttu karhu.
        Sen vuoksi minusta satunnaiset juopottelurupeamat ovat suorastaan suotavia. Kyllä se hyväkuntoinenkin ikämies pehmenee.

        Hänhän on terve , eikä röökaa, ja harvoin käyttää alkoholia, taitaa liikkuakin päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänhän on terve , eikä röökaa, ja harvoin käyttää alkoholia, taitaa liikkuakin päivittäin.

        Pitipä palata aiheeseen. Kyllä liikkuu. Pakkomielle sekin. Kuutena päivänä viikossa kuin kello. Yhdeksältä vetelemään, kyykistelemään, ojentelemaan tai koukistelemaan.
        Tänäänkin, äitienpäivänä oli ensin mentävä kyykistelemään ja vasta sitten äitini haudalle kukkien kanssa.

        Alkoholi? Melkein samaa fanaattisuutta. Kaapissa on joitakin pullon pohjia mutta nyt repäisi oikein rajusti. Osti vapuksi pullon Espanjasta tuttua kuohuviiniä mutta ei ole löytänyt sopivaa väliä sen juomiseksi.
        Enää käyvät sellaiset vieraat jotka pystyvät nauttimaan fanaatikon tarjoamia juomia vaikka fanaatikko ei itse ota mitään.

        Lomat ovat oma lukunsa. Silloin tavat "normalisoituvat" ja lainatakseni tyttäremme ilmaisua, "iskä elää ikäiselleen sopivalla tavalla". Siis laiskottelee, naukkailee eikä odota kohtuuttomia.


    • Anonyymi

      Njaa, lapsi->haarat kiinni->aina miehen syy->avioero->onnellinen elämä
      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Anonyymi

      Rakkaus kestää 2vuotta ja sex 3vuotta.

    • Anonyymi

      Jaa, toisilla seksi loppuu toisilla jatkuu muodossa tai toisessa, olen tyytyväinen naiseeni. Jos muija ei halua pillua antaa ottaa kuitenkin suihin ja kädellä loppuun ja samaa haluu tietty multa. Yhdessä vuodesta 91. En haluis ainakaan vielä olee ilman seksii ja muija sen tietää hyvin.

    • Anonyymi

      Novoivoi pieni pöllöpää.

    • Anonyymi

      Oudolta kuulostaa nämä jutut naisista jotka ei halua.

      Vaimoni ja kaikki tyttöystävät on halunneet aina seksiä enemmän moninkertaisesti kuin minä.
      Seksi on rasittavaa, mieshän siinä aina työt tekee kokonaan, ja nainen keskittyy vain nauttimaan!

      Naiselle seksi on koko elämä, jos ei ole seksiä ei ole mitään, ei parisuhdetta oikeastaan olenkaan, kaverisuhde vain.
      Miehelle parisuhde on 10x enemmän, kumppanuutta ja sen yhdessä rakentamista, lasten kasvattamista, keskustelua, yhteyttä, seksi vain pieni osa. Väistämättä miehellä' 50 ikävuoden ylitettyään seksi jää pois kun vehkeet ei vaan toimi ,eikä kiinnostakkaan.
      Mutta ei, naisen mielestä,(jokaisen naisen!!! jonka olen tavannut) jos ei ole seksiä ollaan kuin "sisko ja veli", ja erottava heti koska se ei ole naisen mielestä naisen ja miehen oikea parisuhde.

      Miten kohtelette naisia jotka ei halua seksiä koko ajan, jolle seksi ei ole koko elämä ja parishude, semmoista kummallista naista en ole itse vielä ainuttakaan vielä tavannut, miten ihmissuku on ollut mahdollista säilyä jos naiset ei
      muka haluaisi koko ajan?

      Selvittäkää asia, olette miehet mokanneet jotekin täysin ja pahasti, parisuhteenne on käsittämättömässä ja luonnonvastaissa tilanteessa jos nainen ei halua seksiä koko ajan, se on vaan luonnon laki.

    • Anonyymi

      En voi kirjoittaa kuin omasta puolestani. Olen vaimo, jota ei aina kiinnosta seksi. Ja ihmeissäni olen asian kanssa ollut, koska pidän miestäni erittäin haluttavana ja komeana. Kolmen kympin jälkeen alkoi ja viime vuosina kiihtyi tämä alamäki. Meillä oli suuri menetys, lapsi kuoli ja minulla oli masennusta. Lihoin ja koin itseni omasta mielestä vastenmielisenä. Ajattelin myös, että en ansaitse sellaista vapautumista, mikä seksiin kuuluu. No, se tarkoitti sitä, että intiimit hetket vähenivät. Toki, miehenikin teki surutyötä siinä alussa ja pakeni harrastuksiin ja työhön.
      Olemme kuitenkin olleet aina avoimia ja rehellisiä näissä asioissa ja puhuneet toisillemme, mikä mättää. Lisäksi hain apua. Olen sitä mieltä, että monesti nämä asiat ovat itsetunnosta kiinni ja naisella myös siitä, että keho tuntee synnytyksen jälkeen eri tavalla ärsykkeet. On opeteltava uusia kikkoja ja niitä onneksi riittää. Koska minulla lapsen menettäminen käynnisti pelon muidenkin menettämisestä, jopa mieheni menettämisestä olen saanut rakentaa itseni kokonaan uudelleen. Eikä tarvitse olla edes mikään menetys, jopa vanhemmaksi tulo voi aiheuttaa saman. Minun täytyi tehdä pääni sisällä työ, jossa myönsin oman terveyteni vaativan seksiä. Ja se tapahtuisi joko vieraan tai oman puolisoni kanssa. Päätin, että se on rakastamani mies. Olkaa aktiivisia, älkää luovuttako, jutelkaa. Viettäkää yhteistä aikaa, lapset ja nuoret välillä muualle hoitoon - se on tervettä. Auttakaa vaimonne puhumaan asiantuntijalle, jos on suomi mies hiljaa vaivoistaan, niin on suomi nainenkin. Jos rakastaa, niin toimii. Ja joskus, ikävä kyllä, ero herättää... Mutta toivon kaikille rakkautta ja seksiä.

    • Anonyymi

      On jo kadonnut.
      40-luvun puolella syntynyt vaimoni alkoi oireilemaan viime syksynä.
      Hän oli ollut jo viimeiset 20 vuotta seurannassa ja lääkittynä luuytimensä vuoksi mutta reilu puoli vuotta sitten tulivat käsittämättömät kuumeoireet.
      Sairaalassa useaan otteeseen tutkittavana, tiputuksessa, yms. tohtoroinnissa mutta mitään tulehdusta ei löytynyt.
      Nuo pari sairaalakuukautta jo varoittivat tulevasta. Päästyään kotiin hän oli paremassa kunnossa mutta verikokeet otettiin viikoittain kahdesti.
      Nyt on rahdattu sairaalassa tutkimuksissa kahdesti viikossa.
      Gramman panadoleilla pitää lämpöjään melkein siedettävänä mutta tänäkin aammuna mittari veteli 38,3.
      On vain uskottava, että seksi on loppunut.

      • Anonyymi

        Ei sentään loppunut. Kyse oli hoitojen välisisistä kausivaihteluista.
        Kiinnostus muuttuu tasaisen lineaarisesti 6 - 8:n viikon jaksoissa. Normaalista melkein nollaan.


    • Anonyymi

      Kävi samoin. Ratkaisin asian siten, että käyn maksullisissa. Jos ei olisi lapsia niin olisin jo eronnut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe