muikkukukon suolaus

Herrajumla. Katoin jokin aika sitten juutuubista kun savolainen äijä suolas oikeen reippaasti muikkukukon merisuolalla ja vielä päätteeksi sinetöi muikkukukon ruistaikinakannella. Kyllä taitaa tulla suolasta sapuskaa ja verenpaine nousee. Lähtee klöntit liikkeelle suonistossa. Linkkiä ei ole koska tästä on jo jonkin aikaa.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä tulikin mieleen muinainen savolainen sutkaus.. verenpaineet tapissa nupissa ja elohopeafisu soi korvissa..

      • Anonyymi

        Graavaan kassilohta sokerisuolattuna, ettei ite joutuis tönkkösuolatuks.
        Päre huonossa hapessa, vähän univelkaa päällä, mut seuraan verenpaineen ja etenkin kilojen karttumista.

        Hyvin pysyvät kondiksessa. On pieni pakko puujalkojen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Graavaan kassilohta sokerisuolattuna, ettei ite joutuis tönkkösuolatuks.
        Päre huonossa hapessa, vähän univelkaa päällä, mut seuraan verenpaineen ja etenkin kilojen karttumista.

        Hyvin pysyvät kondiksessa. On pieni pakko puujalkojen takia.

        Joo kyllähän sitä kassikalaa tuodaan ympäri maailmaa kun pelätään ehkä liikaa järvien elohopeakalaa mutta onhan meillä meri. Joka ei ole enää samalla lailla saastunut kuin ennen.
        Uskallan syödä merisilakan kaikkineen ..no en ehkä päätä. Mutten siitä syystä että se olisi jotenkin myrkyttynyt. Enempi olen huolissani ulkomaisten kalojen muovipitoisuuksista. mutta kai se muovi kerääntyy enemmän kalan sisäelimiin kuin itse lihaan.


    • Kalakukko onkin myrkkyä! Sianläskiä ja suolaa. Alunperin köyhien ruoka - kaloiksi kävi mitä järvestä tuli ja ruistaikinakuori.

      Kati Nappan kirjassa: "Matkustan ympäri suomenmaan - laukussa leipää ja viinaa vaan." ( Weilin&Göös 1979). Hän saapuu matkallaan rautalampilaiseen savutorppaan, jossa valmistettiin parhaillaan perinteistä ripakukkoa. Tämä Guccin käsilaukkua muistuttava leivonnainen, joka ei ole tosin yhtä suolainen on sukua kalakukolle. Siihen leivotaan sisään koivunvarvuista punottu kahva, joka on leivinuunissa käynnin jälkeen ihanan rapea ja terveellinen. Nykyään sitä sanottaisiin superfoodiksi. Ennen pöytään käyntiä käytiin kuitenkin saunassa ja sen jälkeen syötiin vasta.

      • No se suola ja onhan kukko vähän yksinkertainen sapuska.. kyllä. Voisin kuvitella ripakukon sisällä olevan koivunvarpukahvan olevan hiukan kuivakka. Siitä kai se rapeus tulee? En ole maistanu. Enkä usko liian terveelliseen ruokaan. Pettu ja Becel.

        Saunasta ja vastoista tuli mieleen entisten sudenpentujen käsikirjassa kerrottaneen että slivovitsa nimisestä muinaissiasta tekivät kirkkoslaavit aikoinaan saunavastoja. Liittyisikö vastan syöminen jotenkin siihen? En tiedä. Tällaista muistan joskus vaan lukeneeni.


    • Anonyymi

      Rivitaloyhtiön yhtiössä asuu yksi umpisavolainen ja en ymmärrä mitä hän puhuu.

      Asumme varsinais-suomessa.

      • Niistä pääsee eroon parhaiten, kun käyttäytyy sivistyneesti. Taloyhtiön piha on pidettävä siistinä - sitä ne vihaavat. Mutta jos pihapiiri on sotkuinen, se on niille otollinen elinympäristö ja ne sikiävät tosi nopeasti ja pian mitään ei ole tehtävissä.

        Usein esimerkiksi niinkin yksinkertainen toimenpide, kuin jätteiden huolellinen lajittelu taloyhtiössä tai jopa ensimmäinen sähköauton latauspiste saattaa saada ne muuttamaan pois.

        Eräs ystäväni asuu myös rivitalossa, Ruskon naapurikunnassa ja hän pääsi niistä eroon soittamalla älykaiuttimilla hiljaisesti klassista musiikkia pihallaan päivisin.


      • Varsinais-suomesta katsottuna umpi-savo onkin kuin toisella puolella maailmaa. Enhän minäkään ymmärrä kiinaa.


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        Varsinais-suomesta katsottuna umpi-savo onkin kuin toisella puolella maailmaa. Enhän minäkään ymmärrä kiinaa.

        Emmääkään ole varsinainen suomalainen olen syntynyt stadissa ja asunut lohjalla, espoossa, hesassa. Mut fiksuimmat immeiset on itäsuomalaise. Heh, he, se onkin kaakana.😄


    • Anonyymi

      eihän muikkukukkosessa nyt tolkuttomia suoloja ole. Jos joku juutuubi pösilö ja arjen tee-se-itse kokki vanamo tekköö muikkukukkonsa tönkkösuolatuista muikuista, niin ei se ole mikään alan nykystandardi eikä metoodi. Joskus mualimassa suolattiin kaikki ruoka joka haluttiin säilyvän talven yli pitkään. Kun muuta systeemijä ei ollunna. Itellein kelpoo ihan turun saariston silakka. Tietennnii paksussa voessa mustalle karrelle paistettuna. Syön myös päät ja pyrstöt. Rapsakoita proteiini-chipsejä.
      Kalssiumit ja arvokkaat dioksiinit samassa paketissa. Nams.

      • Anonyymi

        Liika suolan syyönti on pahasta. Sellasesta syöjästä tulee tönkkösuolattu. Hoito-ohjeena viikon liotus pienessä jollassa sisätiloissa lievässä kalkkiliuoksessa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      270
      2279
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      55
      1298
    4. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1124
    5. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1116
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1106
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1093
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1047
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1043
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      978
    Aihe