Suositelkaa kirjaa henkisestä väkivallasta eheytymiseen

Anonyymi

Seurustelin 10 vuotta suhteessa, jossa mies musersi minut henkisellä väkivallallaan. Olen jopa harkinnut itsemurhaa, kärsinyt masennuksen vaiheita ym. Kuitenkin irrottautuminen hänestä oli todella vaikeaa. Nyt elämänilo on alkanut heräämään kun suhde on täysin loppunut. Kuitenkin olen vielä toipilaana ja haluaisin lukea kirjan joka antaisi minulle toiveita itseni eheyttämiseen ym.

21

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En oo ite näitä lukenut, mutta osu silmään👇🏻

      Vapaaksi-Luo itse oma elämäsi
      Anne Karhulahti

      Voimana toivo
      Maaret Kallio

      Sinun tarinasi voima
      Katri Syvärinen

      En osaa yhtään sanoo et onks noista jotain apua, mutta toivottavasti ja kivaa viikkoa sulle :)
      Toivottavasti et oo mikään trolli 😆

      • Anonyymi

        Kiitos ! Samoin sulle ! Ja en oo trolli.


    • Anonyymi

      Raamattu ja rukoilu🙏🏻

    • Anonyymi

      Satu Lidman, Taivas ja syli, Kertomus parisuhdeväkivallasta vanhoillislestadiolaisessa perheessä

    • Anonyymi

      väkivaltainen parisuhde ja miten siitä pääsee irti, Riina-Maria Metso

      • Anonyymi

        Tämä! MIKSI SE EI VAAN LÄHDE?

        Luin kirjan kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla itkin silmät päästäni ja sisäisti mitä minulle on tapahtunut. Lukeminen oli työlästä, mutta itkeminen ja asioille sanojen saaminen helpotti. Kirja kuvasi hyvin väkivaltaisia kokemuksia ja oli eheyttävä. Vaikka olen käynyt aikoinani 4vuoden terapian tämä Riina-Marian Metson kirja oli jotenkin avaava kokemus, vaikea selittää tarkemmin...

        ❤️ Siunausta kaikille väkivallan kokeneille, toivoa on ja vatii työtä kasvaa pois niistä haavoista mitä väkivalta kokemukset meihin on sisäänkirjoittanut. Hyvässä eheyttävällä suhteessa voi saada korvaavia kokemuksia❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! MIKSI SE EI VAAN LÄHDE?

        Luin kirjan kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla itkin silmät päästäni ja sisäisti mitä minulle on tapahtunut. Lukeminen oli työlästä, mutta itkeminen ja asioille sanojen saaminen helpotti. Kirja kuvasi hyvin väkivaltaisia kokemuksia ja oli eheyttävä. Vaikka olen käynyt aikoinani 4vuoden terapian tämä Riina-Marian Metson kirja oli jotenkin avaava kokemus, vaikea selittää tarkemmin...

        ❤️ Siunausta kaikille väkivallan kokeneille, toivoa on ja vatii työtä kasvaa pois niistä haavoista mitä väkivalta kokemukset meihin on sisäänkirjoittanut. Hyvässä eheyttävällä suhteessa voi saada korvaavia kokemuksia❤️

        Hyvä nimi kirjalla! Väkivallan jäljet usein niin syviä, että tuntuu ettei niitä saa pois. Kuitenkin elämä voi normalisoitua, kun saa asiat järjestykseen ja oppii ensin tunnistamaan ja sitten suojaamaan itsensä kaltoinkohtelevilta ihmisiltä.

        Ei se ole lopullista, pitää vaan uskaltaa katsoa niitä haavoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! MIKSI SE EI VAAN LÄHDE?

        Luin kirjan kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla itkin silmät päästäni ja sisäisti mitä minulle on tapahtunut. Lukeminen oli työlästä, mutta itkeminen ja asioille sanojen saaminen helpotti. Kirja kuvasi hyvin väkivaltaisia kokemuksia ja oli eheyttävä. Vaikka olen käynyt aikoinani 4vuoden terapian tämä Riina-Marian Metson kirja oli jotenkin avaava kokemus, vaikea selittää tarkemmin...

        ❤️ Siunausta kaikille väkivallan kokeneille, toivoa on ja vatii työtä kasvaa pois niistä haavoista mitä väkivalta kokemukset meihin on sisäänkirjoittanut. Hyvässä eheyttävällä suhteessa voi saada korvaavia kokemuksia❤️

        Liika toisen ihmisen ymmärtäminen voi syöstä ihmisen jäämään tuhoavan suhteeseen. Sitä ikään kuin on sammakko kattilassa, vesi on ensin lämmintä ja kohta jo kiehuu. Jos se sammakko laitettaisiin suoraan kiehuvaan veteen, yrittäisi hypätä pois ja pelastua. Liian usein siihen suhteeseen vaan jää, kun näkee toisessa hyvääkin ja ymmärtää sen toisen kykenemättömyyttä ja rikkinäisyyttä. Viisas lähtisi heti pois, mutta monet joutuvat polttamaan ihonsa vesikelloille monta kertaa, ennenkö tajuaa hypätä pois kiehuvassa vedestä.


    • Anonyymi

      Jos olet jo päässyt eroon ikävästä suhteesta, kannattaisiko ennemmin lukea ihan jotain muuta, että pää saisi uutta ajateltavaa.

      • Anonyymi

        Tuota minäkin ajattelisin.

        Miksi jauhaa ja palata kerta toisensa jälkeen pahoihin muistoihin? Miksi raahata henkistä kivirekeä perässään?
        Todellakin, olisi parasta keskittäytyä täysillä tähän päivään ja tulevaisuuteen.
        Aina ilkeiden muistojen pompatessa , pakottaa itsensä ajattelemaan muuta kaunista ja hyvää ja miten voi tehdä kustakin päivästä tuotteliaamman, uppoutua älyä ja ajtuksia vaativiin uusiiin harrastuksiin.
        Tuo on kovinta henkistä tyotä jota koskaan on tehnyt, mutta se palkitaan!!!!!!!!!!!!

        Meinneisyyttä ei enää voi muuttaa. Se juna jo meni. Turhaa juosta sen perässä!


    • Anonyymi

      Koukuttavat suhteet

    • Anonyymi

      En enää raahaakkaan muistoja perässäni vaan haluaisin lukea itsetuntoa nostattavaa tekstiä. Ja löytää ilon takaisin elämääni. Hän on murskannut minäkäsitykseni. Olen jo nyt ollut Onnellisempi ja ns. vapaampi kuin vuosiin.

      • Anonyymi

        Sinun tulee hyväksyä se että siinä menee aikaa, mikää kirja ei asiaan auta mutta terapiasta voi olla apua. Älä tee sitä virhettä että päästät jonkun elämääsi tietäen että sinulla on huono itsetunto, lopputulos on kamalampi kuin se 10 vuotta mikä sinulla jo on takana.
        Keskity itseesi. Mikä on lempiruokasi? Mikä suosikkiaskareesi? Mitä on mielestäsi hauskaa tehdä kun sinulla on vapaa aikaa? Osallistu jollekin nettikurssille vaikka huvin vuoksi? Se on jo voiton puolella ja suunta on oikea kun se paineen tunne vatsasta poistuu ja voi sanoa jollekin vastaankin ilman että vaistomaisesti käperryt valmiiksi puolustukseksi. Tärkeintä, olet vapaa.
        -monien virheiden nainen


    • Anonyymi

      Mietin tuota vuorovaikutusta. Toivoa etsin.

    • Anonyymi

      kirja Kaikki on hyvin, riippumatta siitä, että kaikki on hyvin.

      Tosin tulee kevät, olet hyvällä tiellä, aurinko paistaa. Positiivista ajattelua. Mennyt on mennyttä.

    • Anonyymi

      Kiitos kannustavista ajatuksista teille ihanille ihmisille !

      • Anonyymi

        Hei, olen samassa tilanteessa elävä nainen....haluaisitko tutustua rauhassa ja jakaa asioita tai jutella ihan muista jutuista mutta olisi juttuseuraa nyt kun tämä koronakin vielä on? Täällähän ei pysty mutta jonkun anonyymin spostin avulla voisi ainakin aloittaa. Joka tapauksessa ihan mielettömän hienoa, että olet päässyt jo näinkin pitkälle ja päässyt irti, hieno saavutus!!! Aurinkoa ja ilon pisaroita kevääseen! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, olen samassa tilanteessa elävä nainen....haluaisitko tutustua rauhassa ja jakaa asioita tai jutella ihan muista jutuista mutta olisi juttuseuraa nyt kun tämä koronakin vielä on? Täällähän ei pysty mutta jonkun anonyymin spostin avulla voisi ainakin aloittaa. Joka tapauksessa ihan mielettömän hienoa, että olet päässyt jo näinkin pitkälle ja päässyt irti, hieno saavutus!!! Aurinkoa ja ilon pisaroita kevääseen! :)

        Voit kirjoittaa minulle os. [email protected]


    • Anonyymi

      Kannattaisi varmaan käydä myös ammattilaisen juttusilla saamassa työkaluja trauman purkuun. Usein täysin objektiivinen henkilö voi nähdä ne kipu ja korjaus paikat paremmin. Itse saanut apuja terapeutilta.

      Hyvää kevättä ja eheytymistä!

    • Anonyymi

      Maria Jotunin Huojuva talo

      • Anonyymi

        Kiitos, menee lukulistalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe