Eli henkilö lainaa rahaa tai ostaa toisilta tavaroita, mutta jättää ne vain kylmästi maksamatta takaisin. Kun tiedustelet että koskas maksat, niin ilmoittaa vaan, että ei ole rahaa. Sitten jos sanot vieväsi asian eteenpäin poliisille, niin ilmoittaa että ei ole mitään ostanut/lainannut.
En ole ainoa suvussani, jolle on näitä källejä vuosien mittaan tehnyt. Ongelmana vain se, että koska kyseessä sukulainen joka oli kyllä ennen luotettava tyyppi, niin eihän kukaan mitään velkakirjoja hänen kanssaan tehnyt.
Sitä olemme miettineet, että mikä selittää tämän käytöksen? Onko kyseessä joku persoonallisuushäiriö, vai eikö kaverilla vain ole minkäänlaista omatuntoa. Hyvä politiikkohan tästä kusettajasta olisi tullut. Rehellisesti sanottuna olisin pistänyt kaverin maksamaan, jos hänellä ei olisi lapsia.
Onko teillä suvussanne/lähipiirissänne samanlaista tyyppiä
3
93
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, oli aikoinaan. Mutta tuo pelleily loppui hyhyeen.
Vastauksena hänen "lainauksiin" oli yksinkertainen EI. Rahanpyynnit saivat saman EI vastauksen.
Joillekin todella hätää kärsiville lahjoitin odottamatta penniäkään takaisin. Joskun maksu tuli joskus ei. Minulle aivan sama. En koskaan lahjoittanut ellei sillä hetkellä olisi ollut varaa siihen. - Anonyymi
On ollut kyllä, mutta ei ole enää ollut ainakaan 20 vuoteen ketään sellaista. Hyväksikäyttäjistä kannattaa pysyä kauempana.
- Anonyymi
Joskus myin serkulle polkupyörän ja lupasi 200markkaa ja pullon viinaa.Tämä tapahtui 1977. Yhä eläkeiässäkin taittaa matkaa samalla pyörällä ja mä oon saanut tähän mennessä vasta sen koskenkorvapullon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854990- 983158
- 473052
- 1992433
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj302190- 1331989
- 1781580
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161521Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51489- 171385