Mielimusiikki

Palstalaiset, kertokaapas teidän lempi bändejänne ja lempi artisteja.

Oma listani

Bändejä

1960-luku: esim. The Kinks, The Hollies, Small faces, The Zombies, The Byrds, The Box tops, Spencer Davis Group.

1970-luku: esim. Free (1960-70 -lukujen taite), Bad Company, Led Zeppelin, Slade, Sweet, T.Rex, Smokie (nyt soi taustalla), Queen (myös kasarina), Judas Priest (kasarilta myös), AC/DC (jonkun verran myös Brian Johnsonin aikana).

1980-luku: esim. Whitesnake (perustettu 1978), Culture club, Genesis (perustettu 1968, mutta 1970-luvun Genesistä harvemmin kuuntelen), Iron Maiden.

Bändien osalta mun kuuntelu loppuu 1980-luvun loppuun tai ysärin alkuun. Ysäribändeistä kuuntelen oikeastaan vain Back street boysia ja sitäkin aika harvoin.

Artisteista/laulajista mun suosikkeja on esim. Steve Marriott (Small faces/Humble pie), Paul Rodgers (Free/Bad Company), David Coverdale (Deep Purple/Whitesnake), Glenn Hughes (Trapeze/Deep Purple/Black country communion/sooloura), Chris Norman (Smokie/soolo), Rob Halford (Judas Priest)Robert Plant(Zeppelin/soolo), Boy George(Culture club/soolo), Phil Collins (Genesis/soolo), Hank Williams, Vera Lynn, Dusty Springfield, Roy Orbison, Shirley Bassey, Rory Gallagher, Terry Reid, Miles Davis, Kirka, Kari Tapio.

31

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai niin, 2000-luvun bändeistä on tullut kuunneltua joskus Greta van Fleetia, mutta nyt en ole aikoihin katsastanut mitä bändin leirissä on tapahtunut.

    • Niin ja unohtui tuo Donovan (aloitti 1960-luvulla ja oli aika suosittu silloin, kotoisin Skotlannista muistaakseni, vähän samantyyppinen kuin Bob Dylan).

    • Ja John Denver tietty. Yks mun kaikkien aikojen suosikki.

    • Olen jo tainnut tuumia, että ksikki toimii joskus.

      https://youtu.be/qz_uq7ypZnc

      Tässä kappaleessa mä tykkään tuosta yhteisestä soinnusta. Kaikki vaan toimii just yhteen ja esittäjät eläytyen nauttii. Ja videossa näkyy kesä, sekä ei tietoskaan koronasta. Enjoy! 😊

      • Sinäkö vai joku muu linkitti tän kappaleen kerran ja kommentoin, että mainiota musiikkia. Tykkään.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sinäkö vai joku muu linkitti tän kappaleen kerran ja kommentoin, että mainiota musiikkia. Tykkään.

        Jaa’a? En osaa sanoa?

        Ja tuosta nelikosta tuli mieleen kuorobiisit, ei enää ajankohtaista, mutta..

        https://youtu.be/li3EMPwql1s

        Jotenkin huvittavan hauska, mutta vakuuttava. 😬


    • Anonyymi

      Hieman hengästyttävä aloitus tällaiselle kaverille joka tietää Martti Servon ja kuuntelee sitä kerran viiteen vuoteen.

      • Martti Servo ja Napander. Tiedän, mutta en kuuntele. Mummolla taitaa olla yks Martti Servon levy, saivat papan kanssa joskus lahjaksi silloin kun pappa vielä eli. Kysyin muistaakseni kerran, että tykkääkö hän siitä ja mummo taisi vastata että ei oikein, kun on junttimusiikkia.


      • Martti Servo on ihan jees, mitä joskus olen radiosta kuullut.


      • Mulla on aika laaja musiikkimaku ja kuuntelen musiikkia harva se päivä. Mutta ei se mitään, jos kuuntelee musiikkia harvemmin. Jokainen tyylillään.


      • Ei tartte olla samanlainen friikki kuin itse olen =D


    • Anonyymi

      Vähän aiheen sivusta, onko teillä joitain kappaleita, jotka on jääneet muistuttamaan teitä jostain tietysti ihmisestä aina kun kuulette ko. kappaleen?
      Esim. itsellä Alphavillen Forever Young ja Above & Beyond, Thing called Love, molemmat kappaleet muistuttaa Anne -nimisistä henkilöistä, tosin eri Annet kyseessä :P

      Alphaville, Forever Young:
      https://www.youtube.com/watch?v=oNjQXmoxiQ8

      Above & Beyond, Thing Called Love:
      https://www.youtube.com/watch?v=Hr_x4ZQmnYk

      • Anonyymi

        No minä pidän Led Zeppelinistä, Eagleseista ja Phil Collinsista. Ja kyllä, 2000 luvun bändistä Greta Van Fleetistä. Sanovat, että kopioi ja matkii Led Zeppeliniä, mutta niin kuin yksi sanoi, että mitä sitten, vaikka tekisivätkin niin. He ovat hyviä. Tulee nuoruus mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä pidän Led Zeppelinistä, Eagleseista ja Phil Collinsista. Ja kyllä, 2000 luvun bändistä Greta Van Fleetistä. Sanovat, että kopioi ja matkii Led Zeppeliniä, mutta niin kuin yksi sanoi, että mitä sitten, vaikka tekisivätkin niin. He ovat hyviä. Tulee nuoruus mieleen.

        Ja kyllähän noita kappaleita on, joista joku saattaa tulla mieleen. Nyt en lähde kuitenkaan heti sanomaan, mistä niin käy. Ei muistu mieleen heti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minä pidän Led Zeppelinistä, Eagleseista ja Phil Collinsista. Ja kyllä, 2000 luvun bändistä Greta Van Fleetistä. Sanovat, että kopioi ja matkii Led Zeppeliniä, mutta niin kuin yksi sanoi, että mitä sitten, vaikka tekisivätkin niin. He ovat hyviä. Tulee nuoruus mieleen.

        Joskus tulee Greta van Fleetista Zeppelin mieleen, mutta muuten bändin laulajasta Josh Kizkasta tulee mieleen The Whon:n Rodger Daltrey, näyttääkin jonkun verran samannäköiseltä kuin Daltrey nuorena.

        Monet tunnetut artistit ovat saaneet vaikutteita joltain toiselta. Esim. Freddie Mercury ja David Coverdale ihailivat Paul Rodgersia ja sanotaan, että Robert Plant olisi saanut vaikutteita esim. Steve Marriottilta (Small faces/Humble pie) sekä Terry Reidiltä (englantilainen muusikko ja laulaja-lauluntekijä, Jimmy Page ajatteli häntä ensin uuden bändinsä, tulevan Zeppelinin laulajaksi). Mutta kyllä Freddie Mercury, David Coverdale ja Robert Plant silti, vaikka vaikutteita olisivatkin ottaneet joltain toiselta ovat ihan omanlaisiaan laulajia ja omilla ansioillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minä pidän Led Zeppelinistä, Eagleseista ja Phil Collinsista. Ja kyllä, 2000 luvun bändistä Greta Van Fleetistä. Sanovat, että kopioi ja matkii Led Zeppeliniä, mutta niin kuin yksi sanoi, että mitä sitten, vaikka tekisivätkin niin. He ovat hyviä. Tulee nuoruus mieleen.

        Tykkään Greta van Fleetin kappaleesta "Black smoke rising".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Niitä artisteja, musiikin tekijöitä on niin mielettömästi mistä pidän, etten mitenkään pysty tiputtelemaan nimiä paremmuusjärjestyksessä.

      Mutta tällä hetkellä eniten olen kuunnellut Havanaa kaikkien featuring tyyppien kera. Tätä ehkä soitan eniten ja monta kertaa vuorokaudessa.

      https://youtu.be/L5eRgrC3pL4

      Musiikki saa mut hyvälle tuulelle, se toimii.

    • Anonyymi

      Oletpa sinä jäänyt pahasti jumiin musiikkimaussasi.

      • Tarkoitatko mua? Kuuntelen sitä mikä musta kuulostaa hyvältä ja suurin osa mun kuuntelemasta musiikista sattuu olemaan vanhempaa musiikkia, mutta joskus kuuntelen nykymusiikkiakin. Ja enpä ainakaan genrejen osalta tiedä tuosta jumiutumisesta tai vuosikymmenienkään, kun kuuntelen musiikkia lähes kaikista genreistä ja useammalta vuosikymmeneltä.


    • 60-luvun musiikki kärsii siitä, että äänitys- ym. tekniikka oli vielä kivikaudella silloin, joten kaikki kuulostaa aina vähän "rahisevalta vinyyliltä". On aika iso loikka joihinkin 70-luvun lopun tuotoksiin, jonka jälkeen sitten ei enää olekaan tapahtunut niin paljon. Joten 60-luku on mulle museo, jossa voi vierailla ja löytää kaikkea kivaa, mutta ei sinne viitsi jäädä olemaan.

      Tuosta on 50 vuotta. (young, -71, heart of gold)
      https://www.youtube.com/watch?v=MkGOrIBCcg4
      - hey hey, my my, rock'n roll will has already died -

    • Anonyymi

      Näihin ei lähdetä.

    • Anonyymi

      Aika vähän tulee bändejä kuunneltua...Dingo on varmaan kovin ja aina pienet Deep Purplet tai Rainbow:t pitää välillä ottaa. Enemmän soolotyyppejä kuten ulkomaanelävistä Paul Simon, Leonard Cohen, Chris Rea, Frank Sinatra tai Barbra Streisand. Kotimaa on kuitenkin tärkein ja jos lähtisi vanhimmista liikkeelle niin vaikkapa: Tapio Rautavaara, Veikko Lavi, Juha Vainio, Hector, Juice, Mikko Alatalo, Edu Kettunen, Samuli Putro, Juha Tapio.

      Selvinpäin en kuuntele musiikkia koskaan, muuta kuin vähän radiosta. Tämä jo ihan siitä syystä että en halua arkipäiväistää niin hienoja juttuja.

      • Anonyymi

        Kuuntelen vain selvin päin Souvareita, Juha Vainiota, Veikko Lavia, Eero Avenia, Eero Maggaa, Tarja Ylitaloa ja Erkki Rankaviitaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe