https://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165891.html
edellä mainitsemassa linkissä esimerkki.
miten thommanilta myydään tuotteita noinkin halvalla?
onko esim. kyseisen paketin kitara mistään kotoisin vai mistä johtuu noinkin edullinen hinta?
sama koskee monia muita kitaroita joita thomannilla on myynnissä..myykö edes yksityisille vai onko se joku kauppa yrityksille?
eli tiivistettynä sama; mikä thommannin halpoihin hintoihin selitys?
Thomann
21
2534
Vastaukset
- ftmch90
thomann on saksalainen euroopan suurin nettimusiikkiliike josta saa ostettua halvalla kamaa... yritys myy yksityisille ja olen itsekin tilannut thomannilta kitara setin oli jotain 200€ hinta/laatu suhde oli liiankin hyvä :D kannattaa tilata, rahtikulut suomeen 20€....
- !?!?!!?
..olisiko tuommoinen edullinen setti enemmän aloittelijalle sopiva?
kun itse olen vähän jo kokeneempi soittaja (noin 2.5 vuotta soittanut),että olisiko tuommoinen halvempi setti kovinkin huono valinta..? - Jussi
!?!?!!? kirjoitti:
kun itse olen vähän jo kokeneempi soittaja (noin 2.5 vuotta soittanut),että olisiko tuommoinen halvempi setti kovinkin huono valinta..?Moikka !
Siis älä osta sikaa säkissä. Jos jo olet soittanut, niin käy kotimaan liikkeissä katsomassa itsellesi hyvän tuntuinen kitara.
Aloittelija ei osaisi erottaa huonoa ja hyvää tuntumaa. Sinulla jo semmoinen on.
Jos taas Thomanilla on hyväksi tiedetty kitara halvalla, osta se. Harley Bentonia eivät ole monet kehuneet...varo ainakin. - sadas
Eikös se ole tanskalainen? Ja kannattaa tosiaan kokeilla ensin suomessa. Monissa kotimaisissa liikkeissä hinnassa on tinkaamisvaraa kiitettävästi. Eli aika lähelle thomannin hintoja pääsee kun tinkailee (voi mainita thomannin halvat hinnat huahua).
- omasta kokemuksesta
!?!?!!? kirjoitti:
kun itse olen vähän jo kokeneempi soittaja (noin 2.5 vuotta soittanut),että olisiko tuommoinen halvempi setti kovinkin huono valinta..?Suurin moka minkä aloitteleva kitaristi tai soittaja yleensä voi tehdä on ostaa halpa kitara / kitara paketti.
Tollaset paketit on järestään täyttä paskaa (varsinkin nää Bentonit) ja tappavat alkaneen soittoinnostuksen nopeasti. Halpojen kitaroiden intonaatiot on mitä on ja muitakin ongelmia alkaa ilmetä varsin nopeasti. Esim. kaulan vääntymistä tms. Ongelmana tässä juuri on se että aloitteleva soittaja ei tälläista hoksaa ja luulee kehityksen tössäämisen johtuvan omasta lahjattomuudesta, vaikka iso vaikuttava tekijä on juurikin se paska kitara.
Nyrkkisääntönä onkin, että osta niin kallis kitara kun rahatilanteesi vain antaa periksi. Yleensä paras vaihtoehto on, että ostat jostain musiikkikaupasta hyvän käytetyn kitaran. Itsellä ainakin pääosin hyviä kokemuksia Suomen musakapaupoista, eikä niissä pahemmin kuseteta tai myydä täyttä paskaa todellisena helmenä.
Toki yksityiseltäkin voi ostaa, mutta pitää muistaa, että aina on niitä kusettajia liikenteessä, jotka urittävät keltanokkaa rahastaa. Ja jos mahdollista niin aina kannattaa ottaa joku kaveri mukaan, millä pitempi kokemus soitosta kun kitaraa lähtee ostamaan.
En nyt tässä rupea mittän tiettyjä kitara merkkejä/malleja listailemaan kun ne kitenkin on niin pitkälle makuasioita ja aina on joku sanomassa et ei se noin mene. Mutta kuitenkin pari neuvoa mitkä tulee mieleen.
- Älä osta sitä saman kitaran halppis mallia, mitä se sun oma idoli käyttää.
- Älä laita liikaa painoarvoa kitaran ulkonäölle. ts. Jotkun esim. B.C. Richin kitarat voi olla ihan käheen näkösiä, mutta halpamallit niistäkin ihan paskoja. = ulkonäkö tekee 80% hinnasta ja ite kitaralla ei tee mitään. Paitsi ehkä seinäkoristeena.
- Osta mieluiten aluksi kiinteä tallainen kitara eikä mitään floyd rosea. Yleensä noissa ns. halvemissa kitaroissa on lisenssi floikat, jotka takaavat sen, että kitarasi ei pysy viressä. Itse en muutenkaan suuremmin välitä koko floikka tallasta mutta se taas makuasia.
Eiköhän tässä nyt ollu ne tärkeimmät mitä mieleen tuli.
- musi-kaali
Nuo Harleyt on semmonen ostos että kohta alat katsella parempia soittopelejä,huonosti pysyvät vireessä ym., vanhoista et pääse kovin helposti eroon, musiikkiliikkeet ei yleensä ota niitä, tai hyvittävät muutamia euroja niistä koska ei niitä osta kukaan joka soittimista vähänkään ymmärtää. Järkevämpää ostaa samalla hinnalla käytetty, vaikka sellainen kolhuinenkin kunhan katsot että on teknisesti soittokelpoinen.
- uskovainen,--
Täällä taas nämä makuuhuone-kitaristit haukkuvat harley bentonin kitaroita.. =) jouluna tilasin thomanista itelleni halvimman mahdollisen harleyn kakkos-kitaraksi ja hyvin on toiminu! yhtä hyvin on pysynyt vireessä kuin Gibsonin Les Paul joka mulla on ykköskitarana.
mikit on ainoa huonopuoli näissä kitaroissa. Mutta esim. keikoilla olen pari biisiä aina harleylla vetäny ja ihan hyvin pelittää! =)
tää musi-kaali varmaan soitteleeki joitain stadion-keikkoja joille toi Harley ei niin sovellu varmaan =) mut klubeille on just sopiva keppi ja kevytkin.. - makkaritiluttaja
uskovainen,-- kirjoitti:
Täällä taas nämä makuuhuone-kitaristit haukkuvat harley bentonin kitaroita.. =) jouluna tilasin thomanista itelleni halvimman mahdollisen harleyn kakkos-kitaraksi ja hyvin on toiminu! yhtä hyvin on pysynyt vireessä kuin Gibsonin Les Paul joka mulla on ykköskitarana.
mikit on ainoa huonopuoli näissä kitaroissa. Mutta esim. keikoilla olen pari biisiä aina harleylla vetäny ja ihan hyvin pelittää! =)
tää musi-kaali varmaan soitteleeki joitain stadion-keikkoja joille toi Harley ei niin sovellu varmaan =) mut klubeille on just sopiva keppi ja kevytkin..Joopa joo jos soittelet jotain sointurenkutuksia niin varmaan pärjäät hbllä. Kyllä noilla kitaroilla on eroa ei siitä pääse mihinkään, tuskinpa edes omistat lptä. Tai lienetkö koskaan keikallakaan ollut. Tosin on totta se että joskus löytää harvinaisen hyviä yksilöitä halvemmissa ja kun mikit vaihtaa niin toimii kyllä. Kun thomannilta tilaa ei tiedä minkä yksilön saa. Miksihän muuten kaikki pro soittajat käyttävät kalliimpia kitaroita jos kerran hoopee on niin kova? Myös klubikeikoilla siis?
- ...puhut kakkaa
uskovainen,-- kirjoitti:
tää musi-kaali varmaan soitteleeki joitain stadion-keikkoja joille toi Harley ei niin sovellu varmaan =) mut klubeille on just sopiva keppi ja kevytkin..et taida mikään keikka kitaristi olla sillä takaan ja alleviivaan, että harrikalla et vedä yhtään keikkaa ilman että sut kivitetään lavalta... ei kukaan voi sillä keikkaa vetää jos ei se pysy etes vireessä mikit ovat silkkaa kuraa, se on tehty selluloosasta ja liimasta.... joten se ei tosiaan ole kevyt vaan painaa kuin synti .. uskonpa että sinulla ei ole sen kummemmin harrikkaa kuin myöskään tota gibsonin les paulia, sillä kukaan gibsonin omistaja joka heittää vielä keikkaa ei varmasti ota etes nelos kitarakseen harrikkaa eikä varsinkaan sillä mene lavalle soittelemaan.
- uskovaanmitäuskot
...puhut kakkaa kirjoitti:
et taida mikään keikka kitaristi olla sillä takaan ja alleviivaan, että harrikalla et vedä yhtään keikkaa ilman että sut kivitetään lavalta... ei kukaan voi sillä keikkaa vetää jos ei se pysy etes vireessä mikit ovat silkkaa kuraa, se on tehty selluloosasta ja liimasta.... joten se ei tosiaan ole kevyt vaan painaa kuin synti .. uskonpa että sinulla ei ole sen kummemmin harrikkaa kuin myöskään tota gibsonin les paulia, sillä kukaan gibsonin omistaja joka heittää vielä keikkaa ei varmasti ota etes nelos kitarakseen harrikkaa eikä varsinkaan sillä mene lavalle soittelemaan.
Niin no bändi jossa soitan ei omistakaan mitään levytyssopimusta, että ihan harrastelijoit ollaan =) mut hyvin se kitara toimii. Myös liideissäkin eikä pelkässä sointurunkkauksessa..riffit myös pelittää hyvin ja saa aika muhkean soundin myös noista humbuckereista ;)
mut voihan sieltä thomanista tulla vähän huonompiki yksilö tosiaan..tästäkin piti vähän kaularautaa säätää ja uudet kielet laittaa, mutta niiden jälkeen kyllä toimii =)
Niin ja olenkin tälläinen uuden sukupolven kitaristi, joka on tajunnut että musiikki ei sittenkään ole välineurheilua. Ennen minäkin kuvittelin että joku Marshall/Gibson on ainoa vaihtoehto rokkarille ja että Bossin pedaalit on ainoat hyvät. Nyt olen kokeneempi ja viisaampi ;)
Niin ja noissa Gibsoneissa ja Marshalleissa on sitä hintaa merkin edestä. Harleyssa maksat ainoastaan kitarasta. Et mistään brändistä =) - uskonedelleen
...puhut kakkaa kirjoitti:
et taida mikään keikka kitaristi olla sillä takaan ja alleviivaan, että harrikalla et vedä yhtään keikkaa ilman että sut kivitetään lavalta... ei kukaan voi sillä keikkaa vetää jos ei se pysy etes vireessä mikit ovat silkkaa kuraa, se on tehty selluloosasta ja liimasta.... joten se ei tosiaan ole kevyt vaan painaa kuin synti .. uskonpa että sinulla ei ole sen kummemmin harrikkaa kuin myöskään tota gibsonin les paulia, sillä kukaan gibsonin omistaja joka heittää vielä keikkaa ei varmasti ota etes nelos kitarakseen harrikkaa eikä varsinkaan sillä mene lavalle soittelemaan.
Niin että missä sinä herra mahtava iso herra mahdat asua? Voisin katella jos päästäisiin sinne päin heittämään keikkaa, niin lupaan soittaa vaikka koko keikan tuolla Harleylla =)
heh..ja jos vielä haluat, niin voin lainata kaverilta lisäksi Harleyn vahvistimen sille keikalle =) siinäpä saat itkeä yleiössä kun oot maksanut vehkeistäs 10000€ ja minä olen selvinny alla tonnilla ;) - jorma jormainen
makkaritiluttaja kirjoitti:
Joopa joo jos soittelet jotain sointurenkutuksia niin varmaan pärjäät hbllä. Kyllä noilla kitaroilla on eroa ei siitä pääse mihinkään, tuskinpa edes omistat lptä. Tai lienetkö koskaan keikallakaan ollut. Tosin on totta se että joskus löytää harvinaisen hyviä yksilöitä halvemmissa ja kun mikit vaihtaa niin toimii kyllä. Kun thomannilta tilaa ei tiedä minkä yksilön saa. Miksihän muuten kaikki pro soittajat käyttävät kalliimpia kitaroita jos kerran hoopee on niin kova? Myös klubikeikoilla siis?
Kyllä sillän varmaan joku Gibsonin lespa voi ollakin. Siis Les Paul Epiphone by Gibson ja halvinta Korea mallia tietenkin. Ja varmasti myös toi keikkailu harleylla pitää paikkansa. Katos kun Punk piireissä soittotaidottomuus ja epävire nostava katu-uskottavuutta useampaan potensiin. Tai näin ainakin ite epäilen.
heheh - keikalle
uskonedelleen kirjoitti:
Niin että missä sinä herra mahtava iso herra mahdat asua? Voisin katella jos päästäisiin sinne päin heittämään keikkaa, niin lupaan soittaa vaikka koko keikan tuolla Harleylla =)
heh..ja jos vielä haluat, niin voin lainata kaverilta lisäksi Harleyn vahvistimen sille keikalle =) siinäpä saat itkeä yleiössä kun oot maksanut vehkeistäs 10000€ ja minä olen selvinny alla tonnilla ;)Torniossa asun ... enkä ole ikinä omistanut 100000 euron soittopelejä tokain love rock ja fenderin ikivanha perintö strato on ne joilla olen pärjäillyt gibsonista sen verran että kyllä olen semmoisella soittanut ja omistanut yhden harrikan (hbl500bk) testi mielessä tilasin... ei olisi kannattanut! kaikki nippelit ovat niin heikkolaatuisia(varsinkin ne "humbuckerit" että olisin voinut yhtä hyvin uusia kaikki osat siitä... mutta ei siinä mitään järkeä olisi ollut kun kitara ei ollut edes puuta... myin kaverille 60 eurolla liikkeessä ei edes huolinu!! Niin että ylistäkää vaan niitä romuja, mutta miettikää myös sitä että täällä monet vasta-alkajat satsaavat vähät euronsa sellaisiin.... kiitos teidän "neuvojen" eivätkä saa käteensä kuin hatullisen pas*aa
- elukkaniinq
keikalle kirjoitti:
Torniossa asun ... enkä ole ikinä omistanut 100000 euron soittopelejä tokain love rock ja fenderin ikivanha perintö strato on ne joilla olen pärjäillyt gibsonista sen verran että kyllä olen semmoisella soittanut ja omistanut yhden harrikan (hbl500bk) testi mielessä tilasin... ei olisi kannattanut! kaikki nippelit ovat niin heikkolaatuisia(varsinkin ne "humbuckerit" että olisin voinut yhtä hyvin uusia kaikki osat siitä... mutta ei siinä mitään järkeä olisi ollut kun kitara ei ollut edes puuta... myin kaverille 60 eurolla liikkeessä ei edes huolinu!! Niin että ylistäkää vaan niitä romuja, mutta miettikää myös sitä että täällä monet vasta-alkajat satsaavat vähät euronsa sellaisiin.... kiitos teidän "neuvojen" eivätkä saa käteensä kuin hatullisen pas*aa
Kyllä ja puunlaatu on todella tärkeä kitaroissa ja se monestako puusta on tehty jne...Noissa Hbeissä on 5 eri puusta halvinta pskaa ja ei ole välttämättä kuivunut kunnolla (ja kuten sanottua joskus löytyy parempia yksilöitä). Kaula saattaa olla kiero, mikit on perseestä. Ja kyllä välineet vaikuttaa ja paljon ellei sitten soita jotain punkkia/grungea, miksi muuten huippusoittajat (kuten minä) käyttävät kalliita kamoja? Ja kyllä ainakin mua vituttaa kun ei vehkeet pysy vireessä...Ja kun itse soitan progea, metallia, fuusiota pistän kitaran koville on välttämätöntä että keppi on laadukas silloin. Ja kyllä efekteilläkin on käyttöä ja mitä laadukkaampi sitä kestävämpi (kun keikkaakin on välillä ihan riittävästi). Ja säätövaraa on usein enemmän, soundit on huomattavasti paremmat jne jne...Sustain on kalliimmissa kitaroissa parempi myöskin...Tottakait myös vahvarit vaikuttaa, mutta on tottaa että soittaja itse luo viimekädessä sen saundin, paskoilla kamoilla se vaan ei onnistu.
- mmmmmmm
elukkaniinq kirjoitti:
Kyllä ja puunlaatu on todella tärkeä kitaroissa ja se monestako puusta on tehty jne...Noissa Hbeissä on 5 eri puusta halvinta pskaa ja ei ole välttämättä kuivunut kunnolla (ja kuten sanottua joskus löytyy parempia yksilöitä). Kaula saattaa olla kiero, mikit on perseestä. Ja kyllä välineet vaikuttaa ja paljon ellei sitten soita jotain punkkia/grungea, miksi muuten huippusoittajat (kuten minä) käyttävät kalliita kamoja? Ja kyllä ainakin mua vituttaa kun ei vehkeet pysy vireessä...Ja kun itse soitan progea, metallia, fuusiota pistän kitaran koville on välttämätöntä että keppi on laadukas silloin. Ja kyllä efekteilläkin on käyttöä ja mitä laadukkaampi sitä kestävämpi (kun keikkaakin on välillä ihan riittävästi). Ja säätövaraa on usein enemmän, soundit on huomattavasti paremmat jne jne...Sustain on kalliimmissa kitaroissa parempi myöskin...Tottakait myös vahvarit vaikuttaa, mutta on tottaa että soittaja itse luo viimekädessä sen saundin, paskoilla kamoilla se vaan ei onnistu.
ja yleensä näiden räpsyjen kehujat ovat niitä jotka eivät paremmasta tiä
- khkkjk
onko ýksikään hb:n haukkuja ikinä edes kokeillut kyseistä kitaraa?
- täällä
minä olen ja olin myös niitä jotka aluksi yrittivät uskotella itselleen että vain pientä säätöä vähän niin kyllä se on hyvä... mutta ei halpoja romuja ne on eikä niillä tosiaan tee mitään
- Saddam70
täällä kirjoitti:
minä olen ja olin myös niitä jotka aluksi yrittivät uskotella itselleen että vain pientä säätöä vähän niin kyllä se on hyvä... mutta ei halpoja romuja ne on eikä niillä tosiaan tee mitään
Olen useampaakin kokeillut ja, valitettavasti, omistanutkin pari ko. merkkiä. Eihän tuosta voi sanoa kuin että PA#&%¤. Jos on mahdollista ostaa joku muu niin OSTA!!!! Enää en sorru hb:n merkkiin, en sitten missään muodossa.
- lespattaja
Ostin Thomannilta Epiphonen LP std:n. Vaikka HB:t onkin ihan täyttä romulastulevyä niin Thomannilta saa ihan hyvään hintaan laatukitaroita. Myös saamani palvelu oli varsin mainiota verrattuna siihen, että netin kautta tilasin.
Kuten joku sanoikin. Hyväksi havaittu soitin on ihan turvallista ostaa liikkeestä. Se hinta ei hämää muissa ku Bentoneissa yms. halpismerkeissä. Onneksi kaverini varoittivat HB:sta ja ostin tuon omani. - Harley Kokemusta
Huonoa noissa webbikaupoissa on että laitetta ei pääse testaamaan paikanpäällä.
Kitaraa pitäisi päästä kokeilemaan. Henkilökunta on tosin todella ammattitaitoista tuossa kaupassa ja kaikki toimii paremmin kun voisi kuvitellakkaan.
Ihan kaikkein halvimpia bentoneita en suosittele kun kitaratelineeseen. Vaatiivat aikapaljon säätöä. Pikkusen hintavammat on jo ihan ok pelejä, mutta taas siihen hintaan alkaa saada ibanetsiä ja jacksonia.
Mutta kitarat on yksilöjä ja jos hyvä sattuu vaan kohdalle. Suosittelen laittamaan kitaraan 300-600 euroa,sillä hintaa pitäisi saada jo ihan kelpopeli. Jos ei itse niistä ymmärrä niin kaveri testaamaan joka tietää.
Tuossa kaupassa on rahat takaisin mahdollisuus jos tuote ei olekkaan hyvä.
Työtä tosin se teettää sen verran että joutuu soittamaan sinne suomenkieliseen asiakasnumeroon,suomalaisesta kaupasta ostaessa tuote ei tarvitse kun tökätä takaisin kauppaan josta sen on ostanut.
300 saa yleensä jo kelpokitaran jos ei ulkonäköön viimeisenpäälle halua panostaa, taas jos laittaa tuon 600 niin saa jo aikapaljon valita minkälaiset erikoiskoristelut haluaa.
Yleisesti ottaen nuo harley bentonin kitarat on ok hintaisekseen. Nauhat ei revi sormia mutta kielet,kaulansäätö ja hienovire niissä yleensä on ihan mitä sattuu. Säätämistä luvassa jos halvalla meinaa saada hyvän.
Suosittelen silti merkki kitaraa jos pitempään on jo soittanut. Ihan ensimmäiseksi kitaraksi tuommonen benton on ihan jees,, jos mielenkiinto lopahtaa niin sen voi myydä kaverille vaikka samana päivänä, ei ainakaan pahasti ota takkiinsa koska hinta on niin naurettava. Kalliimassa kitarassa arvo tippuu jo kaupasta ulos kannettaessa yhen tuommosen bentonin hinnan.
Ja noissa kitaroissa on eroja, mihin on tottunut määrää sen mikä on hyvä. Itse olen tottunut soittamaan vähän kallimmilla kitaroilla ja omistanut 4 harley bentonia. Jotkut on vaan hyviä ja ne mitkä on hyviä kannattaa kyllä säilyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241