Tietojen luovutus Kuntakokeilu = pakko TYP/Mopa?

Anonyymi

Kysyvätkö tietojen luovutus lupaa kun asiakkuus siirtyy TE-toimistolta työllisyyden kuntakokeilulle? Tapahtuuko siirto automaattisesti? Mitä jos ei anna lupaa kyseiseen siirtoon?

Voiko luvan tietojen luovuttamisesta perua?

En ole ollut TYP palvelun asiakas, olen ollut TE-palvelun asiakas ja tehnyt aina tavallisen Työllistysmissuunnitelman.

Ilmeisesti mikäli tekee Monialaisen työllistymissuunnitelman niin samalla antaa oikeuden tietojen luovutukseen Kelan, Sosiaalitoimen ja Kunnan kesken?

Onko mahdollista siirtyä Kuntakokeilusta takaisin TE-palveluun vaikka Kuntakokeilu on voimassa?

23

1525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei koska laissa määrätty juttu, ei ole enää vapaaehtoinen. Toki voit keskustella mitä tietoja sinusta saa jakaa ja kenen kanssa. Olin aikoinaan typassa ja kertaakaan en sossua nähnyt vain oma ohjaajani. Nyt kuntakokeilussa minulle on soitettu ja laitettu työtarjous. Hain sitä ja nyt odotan vastausta saanko työn vaiko en. Työkkäri aikana näitä ei juuri tullut, tosin olin koulutuksissa kun niihin itse hain. Olen myös ajatellut että vast edeskin mielummin menen koulutuksiin kun kursseille mistä ei ole mitään hyötyä työllistymisen kannalta.

    • Anonyymi

      Varokaa kuntakokeilua oikeesti. En tiedä, kysyvät kuntakokeilun työntekijät asiakkaalta tietojenluovutuslupaa. Kuntakokeilun työntekijät saattavat katsella asiakkaan terveystietoja esim. kanta.fi:stä jos asiakas antaa tai on antanut tietojenluovutusluvan. Kuntakokeilu vaihtaa asiakkaan tietoja Kelan, kunnan (sossu) ja TE-toimiston kanssa. Kuntakokeilu vaihtaa asiakkaan tietoja eri viranomaistahojen kanssa. En tiedä, mitkä muut eri viranomaistahot ovat. Teidän (asiakkaat) yksityiselämänne vaarantuu jos annatte tietojenluovutusluvan kuntakokeilupaskan työntekijöille.
      Kuntakokeilussa ja TYP-paskapuljussa on samanlaiset palvelut. Tässä vinkki: älkää antako tietojenluovutuslupaa. Älä suostu tietojenluovutuspyyntöön vaikka kuntakokeilun työntekijä koittaisi painostaa tai tyrkyttää. En tiedä, pakottaako kuntakokeilun työntekijä asiakasta esim. terveystarkastukseen. Kuulemani mukaan kuntakokeilun työntekijä painostaa tai pakottaa asiakasta kuntouttavaan työtoimintaan ja jopa palkattomaan työkokeiluun. Kuulin jotakin siitä, että kuntakokeilun työntekijä pakottaa asiakasta koulutukseen vastoin asiakkaan ammatti- tai koulutustoivetta. Kuntouttava työtoiminta (orjatyötoiminta) on sosiaalihuoltolain mukainen sosiaalipalvelu. Muista olla tarkkana jos olette alkukartioituksessa. Kannattaa tallentaa tai äänittää keskustelua salaa jos olette kuntakokeilun työntekijän vastaanotolla.. Teidän oikeusturvanne turvaamiseksi teidän kannattaa tallentaa tai ääntää keskustelua. Työntekijät saattavat muuttaa asiakkaan kertomista ja vääristellä asiaa. Muistakaa arvoisat asiakkaat, että älä puhu kuntakokeilun työntekijälle mitään yksityiselämästä.

      Kuntakokeilussa ja TYPissä on epäkohtia, perus- ja ihmisoikeusongelma.

      Yksi asia. Nykyään kuntakokeilun asiakkuus on pakollista. Käy lukemassa kuntakokeilu-juttuja keskustelupalstalta.

      • Anonyymi

        Jos ei sinua kiinnosta työhön pääseminen niin lopeta työttömyyskorvausten nostaminen kokonaan jos tuntuu että pakotetaan. Mitä ihmettä yksityiselämässäsi jos sitä pitää salailla?


        Olet vain kuullut jotain työtä vältteleviltä ja vieroksuvilta niin älä puhu niiden perusteella vaan jos on omia kokemuksia. Kunta joutuu maksamaan sakkomaksuja pitkäaikaistyöttömistä jos ei järjestä jotain virikkeitä niille. Pakjonko aiot maksaa veronmaksajille jos et suostu mihinkään etkä työllisty omin voiminkaan. Sinulla ei siis ole mitään vastuuta muuta kuin nostaa vastikkeetonta tukea kun kaikille on jo selvää että tuet ovat muuttuneet vastiikkeellisiksi nykyään niin ettei voi sohvalla maata koko viikkoa niin että pitää lähteä minimissään 4h /viikko johonkin työttömien kerhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua kiinnosta työhön pääseminen niin lopeta työttömyyskorvausten nostaminen kokonaan jos tuntuu että pakotetaan. Mitä ihmettä yksityiselämässäsi jos sitä pitää salailla?


        Olet vain kuullut jotain työtä vältteleviltä ja vieroksuvilta niin älä puhu niiden perusteella vaan jos on omia kokemuksia. Kunta joutuu maksamaan sakkomaksuja pitkäaikaistyöttömistä jos ei järjestä jotain virikkeitä niille. Pakjonko aiot maksaa veronmaksajille jos et suostu mihinkään etkä työllisty omin voiminkaan. Sinulla ei siis ole mitään vastuuta muuta kuin nostaa vastikkeetonta tukea kun kaikille on jo selvää että tuet ovat muuttuneet vastiikkeellisiksi nykyään niin ettei voi sohvalla maata koko viikkoa niin että pitää lähteä minimissään 4h /viikko johonkin työttömien kerhoon.

        Miksi työnantajille puhumattakaan keskustelupalstoista kuuluu ihmisten yksityiselämä kun kuitenkin kyse on yksityishenkilöistä eikä julkisuuden henkilöistä?


      • Anonyymi

        Näinhän ne natsikin hivuttivat yhteiskunnan lait ja moraalin rappioon, sama suuntaus on tässäkin kaksinaismoralismi ja totalitarismi oiken paistavat lävitse.

        Kun poliittinen ideologia edellä jotain tehdään niin yhteiskunnasta tulee helvetti suurelle osalle ihmisistä, ensin pää auki yhdelle joukolle ja sen jälkeen tie on auki oikeiston fasismiin.


      • Anonyymi

        Lainaan alla yllä olevan kirjoutusta. Epäilnen tämä rikkoo yksityisuuden suojaa, eikä millään tapaa edistä työllisyyttä. Entä jos työnhakija asuu pienessä kunnassa? Kunnan kaikki virkailija tietää kaiken hänestä. Ei yhtään hyvä juttu tai reilua niinku oikeesti.

        "Kuntakokeilun työntekijät saattavat katsella asiakkaan terveystietoja esim. kanta.fi:stä jos asiakas antaa tai on antanut tietojenluovutusluvan. Kuntakokeilu vaihtaa asiakkaan tietoja Kelan, kunnan (sossu) ja TE-toimiston kanssa. Kuntakokeilu vaihtaa asiakkaan tietoja eri viranomaistahojen kanssa. En tiedä, mitkä muut eri viranomaistahot ovat. Teidän (asiakkaat) yksityiselämänne vaarantuu jos annatte tietojenluovutusluvan kuntakokeilupaskan työntekijöille."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua kiinnosta työhön pääseminen niin lopeta työttömyyskorvausten nostaminen kokonaan jos tuntuu että pakotetaan. Mitä ihmettä yksityiselämässäsi jos sitä pitää salailla?


        Olet vain kuullut jotain työtä vältteleviltä ja vieroksuvilta niin älä puhu niiden perusteella vaan jos on omia kokemuksia. Kunta joutuu maksamaan sakkomaksuja pitkäaikaistyöttömistä jos ei järjestä jotain virikkeitä niille. Pakjonko aiot maksaa veronmaksajille jos et suostu mihinkään etkä työllisty omin voiminkaan. Sinulla ei siis ole mitään vastuuta muuta kuin nostaa vastikkeetonta tukea kun kaikille on jo selvää että tuet ovat muuttuneet vastiikkeellisiksi nykyään niin ettei voi sohvalla maata koko viikkoa niin että pitää lähteä minimissään 4h /viikko johonkin työttömien kerhoon.

        "Mitä ihmettä yksityiselämässäsi jos sitä pitää salailla?"

        Minkälainen paukapää esittää tällaisen kysymyksen? Jokaisella normaalilla ihmisellä on jotakin salattavaa. Ja sitä sanotaan yksityiselämäksi.

        Tyhmä provo.


    • Anonyymi

      Itsellä oli te-toimistossa hommat kesken( lausunoa ym.) mutta NYT kaikki meni jäihin. meni työpaikka ohi, kun pitää odottaa että kaupungin kuntakokeilu ihminen soittaa ja saadaan homma pyörimään taas.
      Olen jo ennestään TYPin asiakas ja ollut jo vuodesta 2013.... sieltä siirsivät hommat te-palvelulle ja nyt siirtivät takaisin kaupungin murheeksi :D muiden mukana...


      silloin sanoivat (typ) ettei heillä ole resurseja eikä taitoa hoitaa hommaa loppun...

      Kuntakokeilu estää työnsaannin 100%, vain pyöröovi koulutukseen ja palkattomiin töihin..

      • Anonyymi

        Työstä pitäisi aina saada vähintää tesin mukainen korvaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työstä pitäisi aina saada vähintää tesin mukainen korvaus!

        kyllä saa Tessin mukaisen palkan JOS on Työsuhteessa. mutta usein on merkitty ihan muu suhde. joten rikotaan lakia oikein kunnolla.. :(

        Jos saa töitä, se on jotain hiton palkkatuki paikka jossa saa vain n,50-85% tessin mukaisesta palkasta.. :( mikä on väärin..

        työehtosopimuksessa on niin monta porsaan reikää


      • Anonyymi

        Mä olin vuosia sitten työkkärissä TYPin asiakkaana, siirrettiin sinne, kun taisin olla vaikea työllistettävä jonkun työkkärineuvoja mielestä. Typin puolella oli fiksu henkilö, jonka luona asioin, ei pitänyt mua laiskana paskana, tajusi ett mulla on jotkut alat oikeasti terveyssyistä poissuljettuja, olin joutunut vuosia aiemmin toimittamaan lääkärintodistuksen sairauksistani. Tein niinkuin pyydettiin typinkin puolella. Typin neuvoja ei oikein ymmärtänyt miksi mut oli sinne siirretty, kun en ollut vaikea tapaus. Hän sanoi, ett mulla ollut vaan huonoa tuuria työllistymisen suhteen. Olin kouluttanut itseäni, vaihtanut alaakin, en ollut ehdoton siitä mitä teen työkseni, terveyssyistä ei ollut mitään järkeä yrittää alaa, joka pahentaisi mun terveyttä. Tietenkin ketuttaa etten voinut unelma-alaa edes ajatella työkseni tekeväni, jo nuorena sain kuulla lääkäriltä ettei suosita sitä alaa mulle, aikuisiällä allergiatesteissä tuli ilmi ett olis ollut lisäesteitäkin sille alalle, olisin joutunut luopumaan alasta joka tapauksessa. Aina ei mene niinkuin haaveilisi, pitää muuttaa suunnitelmiaan syystä tai toisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin vuosia sitten työkkärissä TYPin asiakkaana, siirrettiin sinne, kun taisin olla vaikea työllistettävä jonkun työkkärineuvoja mielestä. Typin puolella oli fiksu henkilö, jonka luona asioin, ei pitänyt mua laiskana paskana, tajusi ett mulla on jotkut alat oikeasti terveyssyistä poissuljettuja, olin joutunut vuosia aiemmin toimittamaan lääkärintodistuksen sairauksistani. Tein niinkuin pyydettiin typinkin puolella. Typin neuvoja ei oikein ymmärtänyt miksi mut oli sinne siirretty, kun en ollut vaikea tapaus. Hän sanoi, ett mulla ollut vaan huonoa tuuria työllistymisen suhteen. Olin kouluttanut itseäni, vaihtanut alaakin, en ollut ehdoton siitä mitä teen työkseni, terveyssyistä ei ollut mitään järkeä yrittää alaa, joka pahentaisi mun terveyttä. Tietenkin ketuttaa etten voinut unelma-alaa edes ajatella työkseni tekeväni, jo nuorena sain kuulla lääkäriltä ettei suosita sitä alaa mulle, aikuisiällä allergiatesteissä tuli ilmi ett olis ollut lisäesteitäkin sille alalle, olisin joutunut luopumaan alasta joka tapauksessa. Aina ei mene niinkuin haaveilisi, pitää muuttaa suunnitelmiaan syystä tai toisesta.

        Sinulla jäi kertomatta saitko pysyvää työtä ???

        Typ on aikapaljon " sisäverkosto" joka voi suositella työnantajalle työntekiää ja antaa ison porkkanan työnantajalle että edes antaa mahdollisuuden näyttää mihin kykenee.

        itse en loista haastattelussa mutta olen hyvä työntekiä,, jos töihin pääsen. mutta paskan jauhamiseksi typissä meni pitkälti.. kateettomia lupauksia.. ei homma mihinkään edennyt. kaikki 101% ja enemmän panostin. TE-toimistossa homma eteni johonkin suuntaan, ei nopeasti mutta etenee..... MUTTA kun tuli tämä kuntakokeilu. kaikki jäätyi n.2vuodeksi. ("asia ei kuulu enään te-toimistolle, ota yhteyttä omaan kuntakokeilu kuntaan") joten... ouh..shit .. ja närhen munat.

        joten hyvää 2vuoden sapattia teillekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä saa Tessin mukaisen palkan JOS on Työsuhteessa. mutta usein on merkitty ihan muu suhde. joten rikotaan lakia oikein kunnolla.. :(

        Jos saa töitä, se on jotain hiton palkkatuki paikka jossa saa vain n,50-85% tessin mukaisesta palkasta.. :( mikä on väärin..

        työehtosopimuksessa on niin monta porsaan reikää

        Palkkatukilaisen kuuluu saada normaalia palkkaa tekemästään työstä. Se ei ole mikään prosenttiosuus normaalista palkasta. Jos työnantaja kieltäytyy maksamasta tes:n mukaista palkkaa palkkatukilaiselle työnantaja varastaa silloin palkkatukilaisen palkan.

        Palkkatuki on työnantajalle maksettava korvaus. Se ei ole tukea työntekijälle.

        Palkkatuki kattaa 50% tai jopa 100% työntekijän palkasta jotta työnantaja välttyy itse palkanmaksuvelvoitteestaan. Työnantajan ei tarvitse itse maksaa silloin työntekijän palkkaa kokonaan, tai joissakin tilanteissa ollenkaan, koska työntekijälle tarkoitettu korvaus tulee palkkatukirahoista.

        Palkkatukilaisena kannattaa myös ottaa selvää kyseisen alan oikeasta tes:n mukaisesta palkasta. Palkkatukijärjestelmää hyväksikäyttävät työnantajat pitävät palkkatukioikeutettuja pitkäaikaistyöttömiä tyhminä ja valehtelevat paljon. Usein väittävät maksavansa tes:n mukaista palkkaa vaikka palkkatukilaisen korvaus ei olisi lähelläkään tes:n mukaista palkkaa.

        Työllistämistuki oli aikoinaan muistaakseni 85% normaalista palkasta. Mikä on aivan perusteetonta. Mikä helvetti voi olla tekosyynä sille että tietyille työntekijöille ei makseta edes kyseisen alan alinta tes:n mukaista korvausta vaikka he tekevät aivan normaalia työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla jäi kertomatta saitko pysyvää työtä ???

        Typ on aikapaljon " sisäverkosto" joka voi suositella työnantajalle työntekiää ja antaa ison porkkanan työnantajalle että edes antaa mahdollisuuden näyttää mihin kykenee.

        itse en loista haastattelussa mutta olen hyvä työntekiä,, jos töihin pääsen. mutta paskan jauhamiseksi typissä meni pitkälti.. kateettomia lupauksia.. ei homma mihinkään edennyt. kaikki 101% ja enemmän panostin. TE-toimistossa homma eteni johonkin suuntaan, ei nopeasti mutta etenee..... MUTTA kun tuli tämä kuntakokeilu. kaikki jäätyi n.2vuodeksi. ("asia ei kuulu enään te-toimistolle, ota yhteyttä omaan kuntakokeilu kuntaan") joten... ouh..shit .. ja närhen munat.

        joten hyvää 2vuoden sapattia teillekkin.

        Ei tullut pysyvää työpaikkaa, taitaa olla utopiaa nykyään kuvitella, ett joku työpaikka olisi pysyvä. Tuolloin piti valita mitä teen, kun toinenkin omaisista sairastui muistisairauteen, olisi elämä mennyt todella vieläkin rankemmaksi, jos olisin kaikesta yrittänyt selvitä, joten tein päätöksen ja rupesin virallisesti omaishoitajaksi, ensimmäistä olin hoitanut epävirallisesti. En mä siinä hommassa helpolla päässyt, jos joku niin kuvittelee, ei ollut vapaa-aikaa ollenkaan, eikä öisinkään pystynyt nukkumaan kunnolla, kun piti vahtia toisen perään ja eikä ollut kotihoitoa apuna, piti itse toimia sairaanhoitajana, lääkitä toista ilman mitään koulutusta. Kun tuo työ loppui tai no, eihän sitä työnä pidetä, kun se vaan on omaishoitoa, piti työkkärin kautta mennä työnhakuvalmennukseen, missä sitten valmentaja intopiukeena tuputti mulle hoitotyöhön liittyviä aloja, ei ottanut kuuleviin korviin etten oikeasti enää pysty sitä työtä tekemään ammatikseen, omaishoitohommassa kroppa oli joutunut koville, ei puhettakaan ett pystyisin useita kertoja päivässä toisia nostelemaan tällä selälläni, se ei tule kestämään.
        Nyt pitäisi taas aloittaa tyhjästä, ikääkin on jo liikaa moniin töihin, siivoojan työkin on poissuljettu terveyssyistä, joten eipä ole oikein mitään mahdollisuuksia mihinkään, vielä vähempi kuin joskus aiemmin on ollut.


    • Anonyymi

      Se kuntakokeilun juttu. Voi olla, että on vaikea päästä eroon kuntakokeilusta. Kuntakokeilun työntekijä ei suostunut siirtämään asiakkuuttani takaisin TE-toimistolle vaikka olen vaatinut. Kuntakokeilun päällikkö ei vastannut mun viestiin. Eikä TYPin hallinnon johtaja vastannut viestiin. Haluan jatkaa asiakkuuttani TE-toimistolla. Yksi valitus on menossa laillisuusvalvojalle. Olen tekemässä valituksen (toinen valitus) AVIin. Löysin yhden lakipykälän.

      5§. Työ- ja elinkeinotoimisto voi jättää asiakkaan siirtämättä kokeilualueen kunnan asiakkaaksi kielellisten oikeuksien turvaamiseksi, epätarkoituksenmukaisen asiakassuhteen välttämiseksi tai muusta perustellusta syystä.

      Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto valvoo kuntakokeilun juttuja kaikilla kokeilualueilla.. Voi tehdä kantelun AVIin. Länsi- ja Sisä-Suomen yhteystiedot löytyvät AVIn nettisivulta. Kuntakokeilun valvontaa tai kuntakokeilua koskeva tiedote löytyy AVIn nettisivulta.

      • Anonyymi

        Et pääse takaisin te-toimiston asiakkaaksi jos sinut on jo kerran siirretty kuntakokeiluun. Jos olet kerran kuntakokeilun asiakas, niin olet sitä myös koko kuntakokeilun ajan, vaikka saisitkin itselesi töitä sen verran että ansiosidonnainen päiväraha täyttyisi.

        Hyvä kuitenkin että olet tehnyt asiasta kantelun.


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi työttömiä pitää pallotella sinne ja tänne kuin jotain saatanan jonglööripalloja kun siitä ei seuraa kuitenkaan työllistymistä.

        Työttömät eivät tarvitse palvelua, eivät suunnittelua, eivät valmennusta, eivät kartoittamista, eivät räätälöintiä. Ainoa asia mitä työttömät tarvitsevat on palkkatyö. Käytännössä toimeentulo. Dah?

        TE- toimistoasiantuntijat, ja typ- virkailijat ja kuntakokeilijat ja työttömien valmentajat voivat kartoittaa tiensä sinne toimistonsa ovelle ja räätälöidä itsensä ulos ovesta ja hakeutua oikeisiin töihin. Työllistymisasiantuntijuutta ainakin pitäisi heillä olla miten sinne oikeaan työelämään kartoitetaan tie.

        Ajatelkaa nyt millaisessa yhteiskunnassa me elämme. Kuka helvetin debiili keksi että työtön tarvitsee valmentajan? Tämä on niin ala- arvoista työttömien ihmisten pilkkana pitämistä että miten vitussa tällainen sonta voi olla edes mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi työttömiä pitää pallotella sinne ja tänne kuin jotain saatanan jonglööripalloja kun siitä ei seuraa kuitenkaan työllistymistä.

        Työttömät eivät tarvitse palvelua, eivät suunnittelua, eivät valmennusta, eivät kartoittamista, eivät räätälöintiä. Ainoa asia mitä työttömät tarvitsevat on palkkatyö. Käytännössä toimeentulo. Dah?

        TE- toimistoasiantuntijat, ja typ- virkailijat ja kuntakokeilijat ja työttömien valmentajat voivat kartoittaa tiensä sinne toimistonsa ovelle ja räätälöidä itsensä ulos ovesta ja hakeutua oikeisiin töihin. Työllistymisasiantuntijuutta ainakin pitäisi heillä olla miten sinne oikeaan työelämään kartoitetaan tie.

        Ajatelkaa nyt millaisessa yhteiskunnassa me elämme. Kuka helvetin debiili keksi että työtön tarvitsee valmentajan? Tämä on niin ala- arvoista työttömien ihmisten pilkkana pitämistä että miten vitussa tällainen sonta voi olla edes mahdollista?

        En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos kerta työttömiä on paljon enemmän ja työpaikkoja ei edes tilastollisesti ole kaikille työttömille, niin miten kuntakokeilu sitten muka edistää työllistämistä?
        Siivotaanko työttömät vain työkokeiluihin ja kuntouttavaan työtoimintaan ym kursseille ja merkitään että työllistyneiksi?

        Siis aivan samat jutut mitä työkkärilläkin on tarjota. Mitä kunta voi tehdä muuta että työllistyminen edistyisi? No, niitä oikeita työpaikkoja tietenkin,mutta eihän sellainen tietenkään toteudu.

        Työttömille tarjotaan palkkatukea työkokeilua ym, mutta palkkatuki paikkojakaan ei ole aina tarjolla ja niitäkään ei ole kaikille. Työkokeilussa teet ilmaiseksi töitä ja tuskin sinua palkataan siitä yhtään mihinkään. Monet paikat pyörittää toimintaansa työkokeilijoiden ja kuntouttavan voimilla eikä puhettakaan että sinne palkattaisiin ketään. No ,ehkä palkkatuelle voi pari tyyppiä päästä.

        Jos oikeasti miettii sitä, niin mielestäni tälläinen ilmaistyövoiman pyörittäminen pitäisi lailla kieltää ja maksaa ihmisille palkkaa tehdystä työstä. Nämä ilmaiset työvoimat eivät saa palkkaa ja vievät tavallaan sitten muiden työpaikat, koska työnantajat ei halua palkata ketään kun ilmaitteeksikin saa. Yhdessäkin paikassa oli kaksi palkattua työntekijää ( pomo ja sitten toiminnanohjajaaja) ja samanaikaisesti siellä oli viisi henkilöä töissä joista oli 3 oli työkokeilussa, yksi kuntouttavassa ja se viimeinen palkkatuella.


    • Anonyymi

      Mitähän ihmettä nyt taas!

      Siis miksi minut on siirretty tuohon kuntakokeiluun,vaikka olen töissä? Minulta loppui määräaikainen työsuhde ja ehdin olla työttömänä huikeat kolme päivää ja ilmoitin kyllä työkkäriin että olen saanut uuden työpaikan ( pitkä sijaisuus) ,mutta nyt sitten tulikin postissa ilmoitus että olen siirtynyt kuntakokeiluun.

    • Anonyymi

      Suomi on pystynyt vuosikymmenten ajan parantamaan ihmisten etuja ja mahdollisuuksia parantaa elämänlaatua ja terveyttä yms , vaan nykyisin maa lahjoittaa varojaan rosvoille ja rikkaimmille maille ja heikentää velkauduttuaan heikoimpien tukia niin kuin ei enää muuta elämää olisi kun palvella tätä yhteiskuntaa vaikka turhalla juoksuttamisella , ja kun juokset niin ruuvataan hihnaa nopeammalle ihan vaan kun ei muutakaan keksitä , aika sairasta kehitystä kaikinpuolin eikä tule päättymään hyvin kun oma hyvinvoinnista välittäminen ja kehittäminen heitetty romukoppaan.

    • Anonyymi

      Jos minut kutsutaan jonkun kunta kokeilu ämmän puhutteluun niin sanon sille välittömästi suorat sanat enkä luovuta mitän tietoja ja kiellän kaikki tietojen kalastelun ja muut jutut siihen saakka kunnes typ on maksanut mulle terveystarkastuksesta 600 euroa korvaukset karenssisa menetety rahat johon ne minut pakotti väittämällä että olen työkyvytön alkoholisti jolla ei ole elämänhallintaa.

      Katkaisivat tuet ja kaikki ja sain karenssin syyttä, piti ottaa pikavippi ja mennä terveystarkastukseen jotta ne ei voi pakottaa kuntouttavaan paska hommaan ja jotta sain tuet takas. Maksoin 600 euroa lääkärille joka totesi minut täysin terveeksi. Perusoikeuteni vietiin enkä voinut puolustautua silloin 2019 syksyllä joten en aio hakea töitäkään ennen kun mun oikeudet ja rahat palautetaan.

    • Anonyymi

      Jos pääsee TYP kannattaa heti vaatia kaikki terveyspalvelut jne. Sitä kautta avautuu ovet työkyvyttömyyseläkkeelle.

      • Anonyymi

        voi vaatia, mutta ei saa..... niin se typ toimii....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe