Kiireellä pilataan oma työ

Anonyymi

Miksi pidät kiirettä, siis liikaa kiirettä niin että työ alkaa kärsiä ja sinä alat kärsiä siitä kiireeestä? Älä pidä kiirettä, tee työ normaaliin tahtiin.

Kyllä minäkin olen siihen sortunut, se alkaa rassaamaan. Silloin otan tauon, nyt prkl loppu kiire tähän tai vaan hidastan tahtia. Sekä jos työpäivä uhkaa venyä ylitöille viime tinkaan tulevan tehtävän takia niin sitä ei voi silloin ottaa vastaan.

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liika hosuminen ei ole hyväksi. Saman paikan hinkkaaminen ja nyhveröinti sekin on myös turmiollista. Ei saa mitään aikaiseksi. Aikaa tuhraantuu tupeltamiseen. Hyvän korjaamiseen. Ei tule valmista. Sellaistakin tapahtuu paljon. Nopeus ja kiire ovat tietenkin eri asioita. On heitäkin jotka kykenevät tekemään työt joutuisasti valmiiksi ilman kiirettä. Sopiva joutuisuus näkyy yleensä hyvänä työn laatuna. Jos oma kaappi on sekaisin niin tulee kiirettä, hosumista ja huonoa laatua. Jos oma kaappi on sekaisin, niin aika kuluu nyhjäämiseen ja leppoisteluun. Ei tule valmista ja laatukin on mitä sattuu. Parhaat erottuvat eduksensa sillä, että he tekevät työt joutuisasti ilman kiirettä ja hosumista. Silloin ei edes ole mitään tarvetta ylitöillekään. Niin ja se oma saha on pidettävä aina terävänä. Tylsä ja kulunut sahanterä ei puuta syö, Työkalut ja koneet on vaihdettava uusiin.Risat ja loppuunkäytetyt ja vääränlaiset työkalut ovat suurin syy heikkoon tuottavuuteen. Myös ammattitaidottomuutta on paljon. Työkokemus on eri asia kuin ammattitaito.

• Anonyymi

Asian ytimessä!
      Kiire ei ole tehokas toimintamuoto missään. Kiire voi olla hetkellistä, mutta ei normaalia. Kiire ei kuulu toimivan firman pohjaksi ja asenteeksi.

Jos firmassa aina kiire on silloin kyse järjestelykyvyn puutteesta! Se pitää heti parantaa oikeaan tasoon!

Jos kiire johtuu henkilömääräärän puutteesta on firmaan hankittava lisää tekijöitä jotta firma toimii kuten pitää.

Pelastuslaitosten toiminta on kiireistä tiettyinä hetkinä ei jatkuvasti. Samoja ei jatkuvasti pidetä kiireisinä, vaan lisäapua hälytetään tilanteeseen jotta asia saadaan hallintaan. Samaa ideaa firmoihin!

Se toimii jos mikä!

• Anonyymi

Aloittaja tarkoitti kiireellä ihmisen eli yksilön itse itsellensä luomaa turhaa kiirettä.
        Firmojen ja yritysten häslingit ja kiireet ovat ihan toinen tarina. Sinänsä totta sekin puoli asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      156
      6848
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4058
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3326
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3114
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2896
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2206
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2003
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      52
      1958
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1816
    Aihe