Kiireellä pilataan oma työ

Anonyymi

Miksi pidät kiirettä, siis liikaa kiirettä niin että työ alkaa kärsiä ja sinä alat kärsiä siitä kiireeestä? Älä pidä kiirettä, tee työ normaaliin tahtiin.

Kyllä minäkin olen siihen sortunut, se alkaa rassaamaan. Silloin otan tauon, nyt prkl loppu kiire tähän tai vaan hidastan tahtia. Sekä jos työpäivä uhkaa venyä ylitöille viime tinkaan tulevan tehtävän takia niin sitä ei voi silloin ottaa vastaan.

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liika hosuminen ei ole hyväksi. Saman paikan hinkkaaminen ja nyhveröinti sekin on myös turmiollista. Ei saa mitään aikaiseksi. Aikaa tuhraantuu tupeltamiseen. Hyvän korjaamiseen. Ei tule valmista. Sellaistakin tapahtuu paljon. Nopeus ja kiire ovat tietenkin eri asioita. On heitäkin jotka kykenevät tekemään työt joutuisasti valmiiksi ilman kiirettä. Sopiva joutuisuus näkyy yleensä hyvänä työn laatuna. Jos oma kaappi on sekaisin niin tulee kiirettä, hosumista ja huonoa laatua. Jos oma kaappi on sekaisin, niin aika kuluu nyhjäämiseen ja leppoisteluun. Ei tule valmista ja laatukin on mitä sattuu. Parhaat erottuvat eduksensa sillä, että he tekevät työt joutuisasti ilman kiirettä ja hosumista. Silloin ei edes ole mitään tarvetta ylitöillekään. Niin ja se oma saha on pidettävä aina terävänä. Tylsä ja kulunut sahanterä ei puuta syö, Työkalut ja koneet on vaihdettava uusiin.Risat ja loppuunkäytetyt ja vääränlaiset työkalut ovat suurin syy heikkoon tuottavuuteen. Myös ammattitaidottomuutta on paljon. Työkokemus on eri asia kuin ammattitaito.

    • Anonyymi

      Asian ytimessä!
      Kiire ei ole tehokas toimintamuoto missään. Kiire voi olla hetkellistä, mutta ei normaalia. Kiire ei kuulu toimivan firman pohjaksi ja asenteeksi.

      Jos firmassa aina kiire on silloin kyse järjestelykyvyn puutteesta! Se pitää heti parantaa oikeaan tasoon!

      Jos kiire johtuu henkilömääräärän puutteesta on firmaan hankittava lisää tekijöitä jotta firma toimii kuten pitää.

      Pelastuslaitosten toiminta on kiireistä tiettyinä hetkinä ei jatkuvasti. Samoja ei jatkuvasti pidetä kiireisinä, vaan lisäapua hälytetään tilanteeseen jotta asia saadaan hallintaan. Samaa ideaa firmoihin!

      Se toimii jos mikä!

      • Anonyymi

        Aloittaja tarkoitti kiireellä ihmisen eli yksilön itse itsellensä luomaa turhaa kiirettä.
        Firmojen ja yritysten häslingit ja kiireet ovat ihan toinen tarina. Sinänsä totta sekin puoli asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe