Renkaiden vaihto matkailuautoon

Anonyymi

Ostin syksyllä matkailuauton, mihin ostin uudet talvirenkaat. Nuo renkaat vaihdettiin samalla alle ostopaikasta. Nyt sitten mietin, että uskaltaako tuohon vaihtaa itse kesärenkaat vai pitäisikö käydä vaihdattamassa liikkeessä. Ongelma on siinä, että minulla on 1,5 t hallitunkki ja auto painaa 3200 kg. Vai onko siinä ongelmaa? Siinä siis ongelma. Eikö se ole tavallaan vain 1/4 painoa per rengas, joten silloin tuo 1500 kg riittäisi. Eli kun vaihdat itse renkaat matkailuautoon, niin onko sinulla käytössä tuollaista turkkia?

4

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aina kannattaa ottaa pikku riskejä elämässä, maksaahan se renkaan vaihto varmaankin jopa muutaman kympin.

• Anonyymi

Ei se ihan mene 1/4 . Kun nostat yhtä nurkkaa ylös auto kallistuu nousee myös perästä samalla jonkun verran. Jako menee tasan ainoastaan siinä tilanteessa kun auto on tasaisella alustalla, vaakasuorassa, neljän tunkin varassa ja silloinkin kun auton painopiste keskellä autoa.

• Anonyymi

Rengasliikkeissä survovat kiireessä hylsyjä pultti koneella alumiinivanteiden reikiin. Vanteisiin jää pikkuhiljaa joka kerta kolhuja reikien ympärille.

• Anonyymi

Itse rakensin lankuista ajoluiskan jonka päälle ajoin auton. Nostin parilla tunkilla luiskoja ylöspäin että sain ujutettua auton alle rakennustyömaalta jääneitä harkkoja päällekkäin. Sitten vapautin tunkilla luiskoja alas ja auton pohja jäi harkkojen varaan. Sitten vaan renkaat irti ja that's IT. POIs vasta järjestyksessä. Aikaa kului puoli päivää mutta säästyi 35€minkä kiskuri korjaamo olisi veloittanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60