Jäätelöahmattina ja tuoreena painontarkkailijana ajattelin tässä varautua auringonpaisteeseen keräämällä muutamat kevyimmät jäätelöt muistilistaksi, jos joskus tulee tarve =)
Tuotteet ovat ryhmässään järjestyksessä kevyimmästä vähiten kevyeen. Kaikki tuotteet ovat ENINTÄÄN 2 pistettä eli noin 120 kcal. (Solero Shots esim. 0,5p.)
MEHUJÄÄT:
- Solero Shots (80-85g)
- Lipsi -mehujääpuikot (70g)
- Grandi -mehujääpuikot (60-70g)
- Twister -mehujääpuikko (72g)
- Solero Ice (70g)
- Ässä Mix-mehujääpuikko (90g)
- Solero Exotic (75g)
- Solero Smoover (95g)
JÄÄTELÖT:
- Jade mustikkapikari, vähärasvainen (55g)
- Jade karhunvadelmapikari, vähärasvainen (65g)
- Ville Vallaton -puikot (27-29g)
Jäätelön voi tietysti korvata home-made-pirtelöllä: 1 dl rasvatonta maitoa 2 dl jäisiä, sokeroimattomia marjoja tehosekoittimella sekaisin (makeutusainetta maun mukaan), lopputuloksena 0,5 pisteen eli enintään 30 kcal herkku. Saman systeemin voi kai tehdä rasvattomalla jogurtillakin (pikarillinen jogurttia) jolloin lopputulos 1,5 pistettä eli jotain 90 kcal.
Jäätelökesä?
5
908
Vastaukset
- tuskainen
Kannattaa syödä noita kevytjäätelöitä vain tosi pieniä annoksia kerrallaan! Siis pieniä annoksiahan sä tuossa listasitkin, mutta silti.
Nimittäin joka kerta kun olen syönyt kevytjäätelöä, esim. nyt viimeksi valion toffee kevytjäätelöö, rasvaa 3%, sellaset puoli litraa, niin jumalauta millainen vatsapöhö on seurannut joka kerta. Luulin elimistöni repeävän, niin kammottava olo oli. Jotain 12 tuntia se kesti, makasin sängyssä kippurassa (ainoa asento jossa pystyin edes jotenkin olemaan). Hirveät ilmavaivat, lopuksi äkäinen ripuli, kunnes alkoi helpottaa. Tavallisesta jäätelöstä ei ole koskaan tullut mitään tällaista. En tiedä mitä myrkkyjä noihin kevytjäätelöihin laitetaan, mutta ei ainakaan ihmiskeholle tarkoitettuja taida olla. Itse syön tästä eteenpäin mieluummin tavallista jäätelöä, jos sitä nyt pitää ylipäätään syödä. :(- pikkupullero
Pitääpä tarkkailla tuollaisia sivuoireita =) Tarkoitus kuitenkin oli nauttia esimerkiksi tuollainen Jade-mustikkapikari välipalan osana parvekkeen aurinkotuolilla kerran tai kaksi viikossa heinäkuun helteissä. Ei siis lapiolla suuhun niin paljon kuin mahtuu =)
Sitä paitsi henkilökohtainen suosikkini taitaa olla Ässä Mix -mehujää.
Toivottavasti säästyt jatkossa vastaavilta vaivoilta. Mulle suklaa missä tahansa muodossa tekee joskus tuon... - rutsi
Ihan sama juttu, mutta mulle toi tulee kaikista jäätelöistä, jos syö enemmän ku jotain 2dl. Voi johtua laktoosi-intoleranssista, mutta kun muista maitotuotteista ei tule mitään, nii aikas outo juttu... mitäköhän niihin sitten pistetään...?
rutsi kirjoitti:
Ihan sama juttu, mutta mulle toi tulee kaikista jäätelöistä, jos syö enemmän ku jotain 2dl. Voi johtua laktoosi-intoleranssista, mutta kun muista maitotuotteista ei tule mitään, nii aikas outo juttu... mitäköhän niihin sitten pistetään...?
mun poikakaverilla on sama juttu aina jätskistä alkaa piereskelemään ja paskomaan mut ei muista maitotuotteista!aika jännää..
- Khrisse
ylipainoinen kirjoitti:
mun poikakaverilla on sama juttu aina jätskistä alkaa piereskelemään ja paskomaan mut ei muista maitotuotteista!aika jännää..
mäkin olen saman vaivan joskus huomannut, kun olen jäätelöä mättänyt. taisi olla jotain kasvisrasva jätskiä. ja muista maitotuotteista ei tullut mitään. Mahssa alkoi kuplia ja tuli vähän huono olo. ei kuitenkaan kummempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent2403365Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks2483113Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa352692Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär2362366En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1251675Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina2161437Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm111255Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa931220Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas
Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi2151212- 1181022