Riskiryhmä 2 koronarokote.....

Anonyymi

Oon tässä pohtinu asiaa omalta kannalta että kuulunko riskiryhmä 2 vai en.
Oon kysynyt kahdelta eri lääkäriltäkin asiaa. Toinen sanoi joo ja toinen ei.
Koronapuhelimesta ei voi kysyä koska siellä on ollut jatkuva ruuhka nyt 2 viikkoa. Ei vaan pääse läpi. Oon yrittänyt soittaa vaikka mihinkä numeroihin,mutta kun hirveät ruuhkat.

Mulla on niveltulehduksia ja reumasairaus joka kuuluu autoimmuunisairauksiin, mutta ei kuitenkaan mitään tuossa listassa mainittua lääkitystä(toki kortisonia joutunut aina välillä syömään, mutta siitä on jo hiukan aikaa). Eikä ole edes pysyvää lääkitystä vielä kun etsitään sopivaa parhaillaan ja katsotaan mikä pitää kivut ja tulehdukset kurissa parhaiten.

Multa löytyy kyllä paljon muitakin sairauksia(mielent. ja muita fyys.)mutta ne ei kuulu mihinkään riskikategoriaan.

Mitä mieltä te olette? Ei todellakaan huvita viedä kenenkään mua sairaamman vuoroa:( joten olisi kiva saada tietää teidän mielipide että onko yhtä ristiriidassa kun omat ja lääkäreiden pohdinnat.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli täälläkään kukaan ei osaa vastata. Jos varaa ajan niin kai sitten lähettävät sieltä pois jos ei oo heidän mielestä 2.riskiryhmää.

    • Anonyymi

      Periaatteessa kuulut 2 ryhmään, kun on autoimmuunisairaus. Tuo pysyvän lääkityksen puuttuminen voi vaikuttaa, ehkä kannattaa varata aika. Olet mielestäni ansainnut rokotuksen, reuman takia.

    • Anonyymi

      Sitä juuri mietinki että autoimmuunisairaus, mutta hoidetaan tällä hetkellä tulehduskipulääkkeillä. Lisäks löytyy mukavasti nivelrikkoa käsistä ja polvista ja lonkasta. Tuntuu kun olisi jo todella vanha vaikka vasta 37-vuotias.

      Ehkä varaan ajan ja katon miten käy,
      Lähettävätkö kotiin. Noloa se kyllä olis.

      Kuinkahan tarkkoja ovat?
      Mulla on dg. Kyllä paperilla jonka otan mukaan.

      • Anonyymi

        Jos luettelosta ei löydy tarkasti oman sairauden ja lääkityksen mukaista rokotusoikeutta, voi olla että käännyttävät pois (tarkistava myös Kanta-palvelusta). Mutta voihan tuota yrittää jos ei haittaa joutuminen uusintakierroksella. Tuttavani teki noin astmaatikkona ja käännytettiin pois kun ei ollut "oikea" lääkitys, mutta sai nyt ykkösryhmän mukana sitten rokotuksen toisella käynnillä.


    • Anonyymi

      Rasittavaa kun lääkärit on eri mieltä ja ei voi kysyä mitään mistään kun ei vaan vastata numeroista kun ruuhkaa.

      Maksaa vissiin liikaa laittaa lisää henkilöstöä sinne😒. No ainahan Suomessa on tämä ongelma ettei rahaa oo mihinkään hyödylliseen jaettavaksi.

      Ehkä skippaan kuitenkin. Ei oo tollasia lääkityksiä. Eipä taida siellä auttaa selittää että lääkäri sanoi Joo.
      Sairauksia itsellä on 10. Luulis että monisairaat huomioitais, mutta ei.

      Taidan olla hilkulla riskiryhmä 2. Niveltulehduksia löytyy, nivelrikkoa, fibromylgia ja eri mielenterveysongelmia. Mutta lääkitykset on väärät. Jos ovat noin tarkkoja.

      • Anonyymi

        Minäkin olisin saanut rokotuksen riskiryhmän perusteella jo kauan sitten, heti ensimmäisenä. Mutta kun olenkin 70 niin kaikki sairaudet unohdettiin kertaheitolla ja rokotuksen kannalta olen muka täysin terve ja sain rokotuksen vasta nyt.


    • Anonyymi

      Juuri tuli täällä turussa päin ilmoitus turun sanomissa että ihmiset varaa huonosti aikoja tonne rokotuksiin. Yli 65-vuotiaat. Voisivat kuulemma rokottaa päivässä 100 enemmän kun nyt.

      Itsellä vähän samantyyppinen tilanne kun aloittajalla. Itse olen varannut ajan, mutta joudun varmasti palaamaan kotiin tyhjin käsin ns. mikä sinänsä outoa kun kerran noita aikoja jää käyttämättä.

      • Anonyymi

        Harmillista että kunnat joutuvat noudattamaan tiukasti määrättyä rokotusjärjestystä, mutta eihän rokotteet mene hukkaan, niitä ei vaan valmistella rokotettavaksi jos ei ole aikoja varattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe