karenssi+toimeentulotuki

Anonyymi

mites karenssin saaneet?.oko mahdollista saada toimeentulotukea karenssin saaneea

4

723

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ite sain toimeentulotukea, kun olin ensin kuluttanut säästöni. En vain tiedä, että kuinka suuri säästö saisi olla tilillä. Eli saisko olla esim muutama satanen. Voihan sitä yllättäen vaikka joutua menemään yksityiselle lääkärille, jos sattuu ettei julkiseen oteta sisään.

• Anonyymi

Tottakai. Suomen laki velvoittaa aina johonkin tukeen. Itse sain karenssin aikana toimeentulotukea ja asuntotukea.

• Anonyymi

Juu, hyvin juoksevat muut tuet sitten karenssin aikana.

• Anonyymi

"Tottakai. Suomen laki velvoittaa aina johonkin tukeen. Itse sain karenssin aikana toimeentulotukea ja asuntotukea."

Asumistuessa on 20% omavastuu osuus vaikka tulot olisi 0 euroa. Seuraus: lisääntynyt asunnottomuus.

Toimeentulotukea vähennetään 20% tai jopa 40% jos anoo tukea koska on työttömyystuen saannin suhteen karenssissa. Seuraus: leipäjonot pitenivät kilometrisiksi.

Ja kuten joku jo kertoi toimeentulotukea jopa alennettuna myönnetään vain anomuksesta ja vasta kun säästöt on syöty.

-Lisäksi toimeentulotuen saajaa sitten odottaa joka kuukautinen kuittiralli, missä tuen saaja ja sosiaaliviranomainen yhdessä käyvät tuen saajan pankkitilin otetta läpi tyyliin että tuossakin menossa olisit säästänyt 10 senttiä jos olisit ostanut sen mitä silloin ostit sieltä 10 km päässä olevasta marketista etkä lähikaupasta. Asiaa sivuten muuan tuttu työskenteli kerran vähän aikaan sosiaaliviranomaisena ja joutui viran puolesta olemaan mukana tuossa kuittirallissa, ja sanoi että ei käsitä miten ne asiakkaat yleensä pystyivät niin pienin menoin selviämään kuukaudesta toiseen, mutta silti hänen oli viranpuolesta yrittettävä niitä neuvoa miten menojaan voisi edelleen pienentää.

-Joku vuosi tai vuosikymmen sitten Tampereella sikäläisen kokoomuspolitikon suuren idean seurauksena toimentulotuen saajia aiottiin velvoittaa myymään puhelinosakkeensa. Toimeentulotuen saajien kitinä että toimivasta puhelinliittymästä olisi apua jopa työnhaussa ja internetin myötä kaikenlaisessa asioinnissa ei Tampereen kokoomuslaisille oikein kelvannut. Köyhä pääsee liian helpolla jos köyhällä on käytössään puhelin ja internet oli Tampereen kokoomuslaisten mielestä silloinen asioiden tila. Ja eiköhän se mielipide ole niin siellä Tampereen kuin muittenkin paikkakuntien ylhäisöläisten parissa edelleen erittäin yleinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82