Miksi kutsuisit yksin eläjää

Et ole parisuhteessa, miksi kutsut itseäsi.
Onko sinkku hyvä termi vai onko joku muu parempi?

42

89

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsenäinen ihminen pystyy pitämään huolen itsestään, ei tarvitse toista tuekseen.

    • Anonyymi

      Itselleni sanasta sinkku tulee mieleen ihminen joka elää yksin mutta on avoin suhteeseen. Joko etsii tai toivoo, joka ehkä viihtyykin yksin mutta sopivan tullessa eteen on positiivinen suhteen aloittamiseen.
      Tai sitte voi olla sellainen jolla ihmissuhdetaidot ei riitä kumppanin saamiseen vaikka haluaisi.
      Minä en ole mitään noista. En tykkää nimittää itseäni sinkuksi, paremman nimityksen puutteessa itsellinen vaikka. Ei sekään kyllä hyvä.

    • Anonyymi

      Sinkku on itsekäs ihminen.

    • Kyllä mä kutsuin ja kutsuisin itseäni sinkuksi, jos en seurustele tai ole parisuhteessa siis ylipäänsä.

      Vapaa, sinkku. Se on tila josta voi luopua, jos se hyvälle tuntuu luopua. No mulla on oikeesti aina niin, että joko olen sinkku tai varattu.

      Jos mulla on minkäänlaista intiimisuhdetta ollut, niin en ole enää ajatellut olevani sinkku. Sillä tavalla yks kerrallaan tyyppiä, jo alkumetreiltä.

    • No vaikka yksineläjäksi.. 🤔

      Mies voi olla poikamies, naisesta vastaavaa nimitystä ei oikein ole. Paitsi vanhanaikainen ja halveksuva nimitys vanhapiika..neitikin kuulostaa naurettavalta aikuisesta naisesta, eikä se nykyään edes tarkoita että olisi yksineläjä. Toisaalta voi suhteessa olevakin olla yksineläjä.

      Sinkku on minusta ihan ok, mutta kuten tuossa joku mainitsikin, niin jotenkin siitä tulee mieleen että on "haku" päällä..

      Eli summa summarum: Yksineläjä on hyvä.

    • Anonyymi

      Sinkku, vapaa, eronnut, yksinhuoltaja, leski, naimaton, yksineläjä.....same but different. Ei se termi vaikuta oikein mihinkään. Ihminenhän sen termin takana lopulta on. Joko se kiinnostaa tai sitten ei.

      • Anonyymi

        Lisäisin että noista anonyymeimmat ovat mielestäni sinkku ja vapaa.


    • Anonyymi

      Sinkku on itsekäs ja varallinen henkilö, ellei peräti sitten kuin Roope Ankka, ei huoli ketä tahansa..

    • Anonyymi

      Ihminen. Se on mielestäni hyvä termi.

    • Anonyymi

      Ätmi

    • Anonyymi

      Eikös noissa virallisissa lomakkeissa usein ole vaihtoehtona "naimaton".

      • Avoliitossa eläväkin on naimaton..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Avoliitossa eläväkin on naimaton..

        Pitää paikkansa.

        Joissain virallisissa lomakkeissa tuo oletusarvo lienee, että sitä joko ollaan naimattomia, naimisissa tai leskiä.


    • Anonyymi

      Erakko?

    • Anonyymi

      Itselläni on rakas kanssaeläjäni jo kuollut. Emme olleet naimisissa, niin en ole siis leski. Olen sitten sinkku tai itsekäs paska?

    • Sinkku on aivan hyvä nimitys. Tosin en kiinnitä huomiota siihen, onko joku parisuhteessa vai ei. Oleellisemmat asiat kiinnostavat. Siis ihminen ihmisenä.

    • Anonyymi

      Sinkku on hyvä termi.

      • Anonyymi

        Sinkku ei kerro sitä, onko henkilö naimaton tai eronnut. Se ei myöskään kerro, elääkö henkilö yksin omassa talodessa tai asunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkku ei kerro sitä, onko henkilö naimaton tai eronnut. Se ei myöskään kerro, elääkö henkilö yksin omassa talodessa tai asunnossa.

        Kyllähän nuo selviää kun tutustuu. Mikä ongelma?


    • Anonyymi

      Naimaton. Kaikki sinkut ja naimattomat ei välttämättä elä yksin, siksi yksineläjä on harhaan johtava käsite.

      • Anonyymi

        Kaikki yksineläjät elävät yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yksineläjät elävät yksin.

        Ihan varmasti mutta kaikki naimattomat ja sinkut eivät elä yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti mutta kaikki naimattomat ja sinkut eivät elä yksin.

        Sinkku=vapaa, ei parisuhdetta, usein haku päällä, voi olla naimaton tai eronnut, voi elää yksin tai toisten kanssa
        Naimaton=vapaa tai seurustelee tai voi olla jopa avoliitossa, ei kuitenkaan avioliittoja ja avioeroja parisuhdehistoriassa, voi elää yksin tai toisten kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti mutta kaikki naimattomat ja sinkut eivät elä yksin.

        Avauksen otsikossa taidettiin mainita yksinelävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avauksen otsikossa taidettiin mainita yksinelävät.

        Niinpä mainittiinkin. Keskityin tuohon sinkku ja naimaton termeihin liikaa. Yksinelävä voi olla naimaton, eronnut, seurustella tai jopa naimisissa, jos puoliso asuu eri asunnossa eri maassa tai paikkakunnalla. Asumismuoto ei paljasta aina parisuhdestatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä mainittiinkin. Keskityin tuohon sinkku ja naimaton termeihin liikaa. Yksinelävä voi olla naimaton, eronnut, seurustella tai jopa naimisissa, jos puoliso asuu eri asunnossa eri maassa tai paikkakunnalla. Asumismuoto ei paljasta aina parisuhdestatusta.

        Johtopäätös: pelkkä asumismuodon kysyminen ei riitä, tulee kysyä myös parisuhdestatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös: pelkkä asumismuodon kysyminen ei riitä, tulee kysyä myös parisuhdestatus.

        Avauksessa oli maininta siitäkin.


    • Anonyymi

      "Et ole parisuhteessa, miksi kutsut itseäsi.
      Onko sinkku hyvä termi vai onko joku muu parempi?"

      Sinkku on hyvä. En tosin asu yksin, joten en mene yksin eläjästä, vaikka en parisuhteessa olekaan. Sinkku lienee siis selkein termi.

    • Anonyymi

      Minähän voisin olla soturimunkki eli temppeliritari.

      • Anonyymi

        Ovatko värisi templareiden punavalkoiset?


    • Anonyymi

      Eronnut ja karannut. En nyt välttämättä syntinen kuitenkaan.

    • Anonyymi

      Mikä on Silverline on tietystikin golf-mailojen valmistaja. Minulla pm

      Selviytyjät sarja tulee nelosella juuri nyt.

    • Anonyymi

      Harmittaa vähän jos tuo joku tyttönen on lähtenyt taas pois kun en edes ehtinyt tutustuokaan... mutta niin Silverline... golf-juttuja kalliita mailojja.

    • Anonyymi

      Mä kutsun itseäni sinkuksi vaikka sana ei oikein kuvaakaan. Olen eronnut ja mulla on lapsia, en metsästä ketään mutta ihastun silloin tällöin. Aika kurja sinkku olen kun jo 10 v saanut yksin näivettyä... Siksi vähän vierastankin sinkku-sanaa. Mutten ole naimatonkaan,enkä Vanhapiika, tai yksineläjä.

    • Anonyymi

      Njaa, onnellinen!

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Yksin eläjä on hyvä. Sanasta sinkku tulee mieleen aina Sinkku elämää -sarjan naiset tai Bridget Jones ja muhun ne eivät sovi, vaikka kyllä molemmista pidänkin. Jos mun elämästä tehtäisiin sarja, niin katsojaluvut jäisivät varmaan aika alhaisiksi =D No, tosin katsojat saattaisivat saada annoksen 1960-80 -lukujen musiikkia ja nähdä mun sisustuksessa värikkäitä värejä kuten kirkkaanpunaista ja oranssia ja vähän pinkkiä ja myös vihreää. Ja kukkakuvioita. Niitä mulla on vähän joka puolella.

    • Tai sitten ihan vaan ihminen.

    • Yksin eläjä sopii sikäli muhun, kun asun yksin. Olen yhden hengen talous.

    • Anonyymi

      Sinkku on itsekäs, mutta niin mennäämpä kaikki nukkumaan sairaaloihin ja pedeille helppoa elämää kun sairaanhoitja hoitva

    • Anonyymi

      Sairaaloihin nukkumaan ja viettämään aikaa huvikseen.

      Muttza joo ei hirveästi kiinnosta, kyllä olen ollut sairaanhoitajien hoidettavana.
      Ei mitään pahaa sinänsä, mutta kun on siinä jossain pedissä ja jne...

    • Anonyymi

      Tämä nyt taas riippuu vähän siitä mikä on se syy miksi tuota kysytään. Voin käyttää itsestäni montaakin määritelmää, tilanteesta riippuen.

      Parisuhdestatukseltani olen sinkku. Onhan sitä toki tullut parisuhteesta erottuakin, mutta jotenkin musta toi "eronnut" sopii vain akuuttiin tilanteeseen. Itse koin olevani eronnut siihen saakka, kunnes olin ns. sinut sen asian kanssa, kaikki oli käsitelty ja jätetty taakse.

    • Anonyymi

      Varokaa näitä digitermejä lapsukaiset. Ehkei kotona ispät ja äispät koskaan sanoneet, mutta Jumala kutsuu koko nimellä. Kyllä, on suuri romanssi se on totta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      2290
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      154
      2021
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      43
      1892
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      134
      1737
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      104
      1583
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      52
      1378
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      77
      1258
    8. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      84
      1041
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      1035
    10. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      1019
    Aihe