Ihannetilanne sinkkunaiselle

Anonyymi

olisi yrittäjä-mies (ammatiltaan, ei muu vonkaus). Olisi mahtavaa olla yhteisyrittäjä. Tehdä yhdessä arjet sitä, mistä molemmat tykkää (sama ala ja mielenkiinto sekä tavoitteet). Vapaus päättää yhdessä aikatauluista ja nähdä toista arjessa. Mitä ajattelette? Vai tulisiko liikaa kitkaa? En usko.

33

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melkoisen ruusuinen kuva on nyt yrittäjyydestä.

      • Anonyymi

        Mikä ruusu? En puhu työstä vaan siitä, että yhdessä tehdään. Työhän on aina mitä on, mutta mies, se oli ydinasia.


    • Anonyymi

      Mitä ajattelet omistuspohjasta? 50-50 vai kallellaan jommalle kummalle?

      Haluaisin itsekin yrittäjäksi, mutta yli 50 % omistuksella ja sivutoimisesti.

      Olen nainen.

      • Anonyymi

        Puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet.

        Ei taitaisi toimia, koska voisi tulla ongelmia päätöksenteossa. Ei voisi tehdä enemmistöpäätöksiä.

        51-49 ääritilanteessa. Parempi olisi esim. 40-40-20 ja joku ulkopuolinen mukaan tuomaan lisäosaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taitaisi toimia, koska voisi tulla ongelmia päätöksenteossa. Ei voisi tehdä enemmistöpäätöksiä.

        51-49 ääritilanteessa. Parempi olisi esim. 40-40-20 ja joku ulkopuolinen mukaan tuomaan lisäosaamista.

        No jälkimmäinen olisi hyvä. 20 % ulkopuoliselle vielä ok ja senkin osaaminen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jälkimmäinen olisi hyvä. 20 % ulkopuoliselle vielä ok ja senkin osaaminen käyttöön.

        Entä jos ei tarvita ketään ulkopuolista osaamaan koska osaaminen löytyy jo, 50-50 olisi sopiva suhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos ei tarvita ketään ulkopuolista osaamaan koska osaaminen löytyy jo, 50-50 olisi sopiva suhde.

        Tuolla sanottiin, että vois tulla ongelmaa päätöksen teossa, mut jos on sopuisaa porukkaa niin 50-50 toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla sanottiin, että vois tulla ongelmaa päätöksen teossa, mut jos on sopuisaa porukkaa niin 50-50 toimii.

        Eikö ongelmaa tule kun äänestys menee 2-1? Ei tule yrittäjäpariskunnalle riitaa sen vuoksi?
        Ei tule eroa sen vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ongelmaa tule kun äänestys menee 2-1? Ei tule yrittäjäpariskunnalle riitaa sen vuoksi?
        Ei tule eroa sen vuoksi?

        "Ei tule yrittäjäpariskunnalle riitaa sen vuoksi?"

        Tulee sellainen riita, jonka ratkaiseminen on vähän työläämpää. Silloin pitäisi nimittäin saada muutettua osakeyhtiölakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tule yrittäjäpariskunnalle riitaa sen vuoksi?"

        Tulee sellainen riita, jonka ratkaiseminen on vähän työläämpää. Silloin pitäisi nimittäin saada muutettua osakeyhtiölakia.

        Toinen vaihtoehto on tietysti määrätä osakkeet erilajisiksi yhtiöjärjestyksessä siten, että ne tuottavat eri määrän ääniä. Ja toivoa sitten että joku haluaa sijoittaa niihin vähemmän ääniä tuottaviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on tietysti määrätä osakkeet erilajisiksi yhtiöjärjestyksessä siten, että ne tuottavat eri määrän ääniä. Ja toivoa sitten että joku haluaa sijoittaa niihin vähemmän ääniä tuottaviin.

        On muitakin yritysmuotoja kuin osakeyhtiö.


    • Anonyymi

      Se olisi siksi hyvä, ettei nykytyöarjessa kumppania enää näe. Menee vuorot koko ajan ristiin.

    • Anonyymi

      Hyvä juttu tuo yhteisyrittäjyys ja tietysti 50/50 paras.

    • Anonyymi

      Joo, minullekin olisi ihanne, jos jostain tulisi nainen, jolla olisi täydellinen ja kannattava liikeidea, että voisin vaihtaa nykyisen alipalkatun ja ylityöllistetyn umpikujatyöpaikkani yrittäjyyteen.

      • Anonyymi

        Miksi et itse yritä etsiä kannattavaa ja täydellistä liikeideaa. Tulee mieleen nössö joka ei saa mitään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et itse yritä etsiä kannattavaa ja täydellistä liikeideaa. Tulee mieleen nössö joka ei saa mitään aikaan.

        Ei se idean keksiminen ole niin helppoa, kun moni ala on ylikilpailtu eikä mitään tusinafirmankaan perustaminen houkuta.

        Toki olisin voinut myös vastata sinun tapaas, että tottakai sinkkunaisen unelmana on tulla valmiiseen pöytään varakkaalle yrittäjälle. Sitä kutsutaan hypergamiaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et itse yritä etsiä kannattavaa ja täydellistä liikeideaa. Tulee mieleen nössö joka ei saa mitään aikaan.

        Ap ei sanonut tätä kommenttia.


    • Anonyymi

      Ei.
      Ei kiinnosta yrittäjyys ylipäätään ollenkaan, ja varsinkaan jonkun toisen kanssa.
      Se olisi yksin tai ei ollenkaan.
      En halua minkäänlaisia sitoumuksia. En minkään laisia. Ei parisuhdetta, ei lapsia, ei odotuksia velvollisuuksia, riitaa, kitkaa, ongelmia.
      Minulle riittää työni isossa ruotsalisessa omistuksessa olevassa firmassa joka oli tavoitteeni ja jonka sain. Nyt keskityn siihen ja eteenpäin menoon. Työ jää työpaikalle kun työpäivä loppuu, sen jälkeen olen vapaa.
      En vaihda.
      Uranainen

    • Anonyymi

      Joo ei kiitos. En halua olla kumppanissa kiinni koko ajan. Tarvitsen myös omaa aikaa.

      -palstahessu

    • Anonyymi

      Houkuttelloo mutta siinä olis jo miulle liikoo.

      Tiedän etten jaksais kauvoo.

      Enkä mä muutenkaan nyt mitä tahansa yritteis, kun en itseasiassa miteen.

      Emmä vuoan jaksa .

      Mun on aika saada levätä.

    • Anonyymi

      Siis ei parisuhdekumppanimies, vaan työkaveri- ja yrityskumppanimies? Mikäpä ettei. Yrittäjyys paukuttaa takaraivossa yhäkin, vaikka nyt on vakivirka, hyvä palkka, kiinnostava työ, kivoja työkavereita. Mutta yrittäjyys..... kyllä se vielä kiehtoo ja houkuttaa. Yhdessäyrittäjän kanssa varmasti olisi myös mukavaa kokeilla, olisi toinen jakamassa päätöstenteon taakkaa ja töidenpaiskimista. Sivutoimista yrittäjyyttä varmaan tässä jatkan, kunhan muut projektit helpottaa. Nähtäväksi jää, missä muodossa ja porukassa.

    • Anonyymi

      On tuollainenkin sanonta että citygirls, mutta jooh tiedän asuu niitä :D
      Ei ole loukkaava nimitys vaan niin noh sellainen sanonta vain lempinimi.

    • Tiedän ettei toimisi ainakaan omalla kohdallani. Pelkästään ajatus siitä, että naisystävä tms. sotkeutuisi yritykseni asioihin, ei kuulosta hyvältä idealta. Eri juttu tietenkin olisi se, että jos naisystävä tms. olisi osaava, kiinnostunut ja oma-aloitteisesti halukas auttamaan jossain käytännön työasiassani niin miksipä ei, mutta siinäkin liikuttaisiin vähän harmaalla alueella kun pitäisi olla työsopimus, jos kuitenkin sattuisi jotain työtapaturmia. Ja se, että tasapuolisessa suhteessa en haluaisi jäädä kiitollisuudenvelkaa naiselle siitä että tämä olisi auttanut mua työssäni.

      Ja olen tottunut muutenkin tekemään asiat omalla tavallani, omalla aikataululla jne. niin tiedän että jonkun yrityksen yhteisomistuksessakin todennäköisesti tulisi kipinöintiä, varsinkin jos toimiala olisi yhtä miehekäs ja nainen luulisi tietävänsä aiheesta jotain.

      Joillekin "yrittäjäpariskunta" ratkaisu toki sopiikin. Vaikka en äijästä tai yrityksestä erityisemmin pidäkään, niin esimerkiksi Heikki Salmelan ja tämän vaimon pitkää yhteistä taivalta yrittäjänä kyllä tietyllä tapaa ihailen. Tosin, on tainnut Heikin työssä olla muutama nolla enemmän kaikkien summien perässä verrattuna mun työhöni/yritystoimintaani 🙄

      • Tai no, lukemani perusteella mainitsemani Salmelat ovat aloittelevina yrittäjinä nuorena todennäköisesti eläneet huomattavasti niukemmin ja tiukemmalla kuin mä koskaan ja silloinhan se rakkaus punnitaan. Mutta mutta, nyt ei eletä enää 60-70 lukua.


    • Toimisi tosi harvalla pariskunnalla.

      Muutenkin yrittäjät hautautuu töihinsä, niin sitten kun oma kumppani olisi siinä mukana, ei paljoa kotona ja vapaalla tarvitsisi olla.

      Itse en missään tapauksessa alkaisi yrittäjäksi edes. Jos ryhtyisinkin, niin niin kevyesti, että työaika vaan lyhenisi nykyisestä.

    • Enpä tiedä, olen ollut perheyrityksessä äänetön yhtiömies. Vanhemmat on olleet 3 kertaa yrittäjinä. Pari kertaa yhdessä ja isä yksinäänkin. Onhan se pienyrittäjänäkin aika puuhaa. Saahan siinä toki yhdessä tehdä töitä.

      Yksin meinasin nuorempana toiminimellä aloittaa, mutta tulin järkiini.

    • Anonyymi

      Riippuu niin ihmisistä, tilanteesta, minkä tyyppistä yritystoimintaa ym. Yrittäjyys on yksi mahdollisuus muiden työkuvioiden mahdollisuuksista. Mutta ei mitään kepeetä touhua.

    • Anonyymi

      Yrittäjämies on kaikkea muuta kuin ihanne. Yhteisyrittäjyys mahdoton.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Olisipa hirveää jos olis kaikki munat samassa korissa tuolleen, sekä parisuhde että elanto. Ryppy kun tulee jompaan kumpaan niin hihhei koko elämä vessasta alas samoin tein. No, jotkut ne tykkää elää reunalla.


    • Anonyymi

      Pienyrittäjyys on useimmiten aivan perseestä. Köyhien harrastuksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe