En pistä kovinkaan suurta painoarvoa kaksinaismoralistista toimintaa harrastavan mielipiteille.

Anonyymi

Elikkäs minun miehen sisko harjoittaa kaksinaismoralistista toimintaa minua kohtaan, kun päivänä jolloin sain tietää isäni sairastuneen syöpään en jaksanut heti sillä punaisella sekunnilla olla vastaamassa hänen tekstiviestiin oli tämä marttyyriksi heittäytymisen maailman mestari heti anoppikokelaalle vollottamassa siitä miten nyt hän mielensä siitä hyvästä pahoitti kun ei heti vastattu.

Missä sitten ilmenee se otsikossa mainittu kaksoisajattelu? Se ilmenee sillä tavalla, että tämä marttyyriksi heittäytymisen suorastaan kultamitallitason nainen itse saattaa jättää vastaamatta viesteihin kokonaan, mutta ymmärtäväisenä en ole nostanut siitä minkäänlaista metelliä kun olen ajatellut että vastaa sitten kun kerkeää ja siltä tuntuu. Mautonta silti alkaa valittamaan jostain noinkin mitättömästä asiasta, kun ihmisen pitäisi ymmärtää että hänen viestit ei välttämättä ole se ykkösprioriteetti hetkenä jolloin ihminen saa tietää elämänsä toiseksi rakkaimman ihmisen sairastuneen vakavasti eikä tuolloin vielä edes tiedetty että syöpä on levinnyt kaikkialle.

Toinen hetki nyt lyhyen ajan sisään jolloin on kaksinaismoralistinen toimintamalli tämän ihmisen toiminnassa näyttäytynyt olivat minun syntymäpäiväjuhlat joista oli ilmoitettu puoli vuotta etukäteen ja tämä tyyppi tiesi tasantarkkaan, että milloin ja missä ne on vaan eipä vaivautunut silti edes soittamaan tai viestiä laittamaan kun oli tärkeämpää mennä mökille kavereiden kanssa ryyppäämään että ei pääse tulemaan paikalle. Syntymäpäivä onnitteluiksi se sitten tekstiviestin laittoi minun jo siinä kohtaa vaihtuneeseen vanhaan puhelinnumeroon päivän myöhässä ja taas veti hernepalkokasvin nokkaan, kun ei se vanhaan puhelinnumeroon tullut viesti luonnollisestikkaan tullut perille. Taas oli kauhea vollotus anoppikokelaalle asiasta että voi kun mieleni niin taas pahoitin. Uusi puhelinnumero on jätetty ilmoittamatta tälle henkilölle juurikin tästä syystä, että en aina jaksa olla hyppimässä hänen pillinsä mukaan tällä ihmisellä, kun ei tunnu olevan minkäälaista empatiakykyä muiden kokeamia murheita kohtaan valittaa aina vain hänen omista vastoin käymisistään aina jokaisella kerralla kun me tapaamme live-elämässä. No ei tavata kyllä enään, kun minunkin mitta on tullut täyteen ja en jaksa tätä henkilöä ja hänen mauttomia letkautuksia laukovaa aviomiestään.

Meillä on kuukausi tasan ikäeroa ja olen ottanut sellaisen periaatteen että ne jotka eivät osallistu minun syntymäpäiville on turha odottaa minunkaan vaivautuvan heidän syntymäpäiväjuhlilleen, koska viimeiset 8 vuotta olen aina muistanut tätä naishenkilöä hänen merkkipäivinään ja ostanut vähistä rahoistani lahjan hänelle mutta viimeisen 8 vuoden aikana hän on tehnyt samoin minulle vain kerran mikä kertoo taaskin siitä kaksinaismoralistisesta ajattelumallista, koska hänen mielestään hänelle kyllä pitää aina lahja ostaa, mutta ite ei tee samoin minulle. Odotti silti kovasti minun tulevan hänen juhliinsa ja taas kantavan lahjoja sylintäydeltä, vaikka itse ei antanut edes syntymäpäiväkorttia minulle vaan teki niinkin mauttoman tempun että pisti minun miehen syntymäpäiväkorttiin meidän molempien nimet. Mitä V*a? Me ei olla mitään siamilaisia kaksosia vaan kaksi erillistä ihmistä ja on aivan sanonko kuinka mautonta pistää korttiin molempien nimet miehen syntymäpäivänä vaikka meillä onki kahden viikon aikana ensin minulla ja kaksi viikkoa myöhemmin minun miehen. Meillä on kuitenki kolme vuotta ikäeroa ja me ei olla mitään siamilaisia kaksosia.

Muija ei näe toiminnassaan mitään mautonta, vinkuu vain anoppikokelaalle kokoajan ja sieltä sitten taas saan kuulla mitä kaikkea tämä oman elämänsä väärin ymmärretty marttyyri on taas joutunut kärsimään. Viimeinen kuitti oli ehdottomasti se, kun minun isä kuoli syöpään ja tämä pisti vain viestiä eikä tullut paikalle osoittamaan osanottoaan sillä hetkellä päätin että vaikka olisi kuinka paljon vain miehen sukulainen niin jos ei tule paikalle, kun toiselta kuolee läheinen ei tarvi tulla paikalle enään ollenkaan ja tämän päätöksen mukaan olen elänyt enkä aio olla tämän ihmisen kanssa enään missään tekemisissä, ärsyttää vain kun anoppikokelas muistelee aina mitä tämä marttyyri aina milloinkin vinkuu ja valittaa miten elämä koettelee häntä ja kynnen lohkeaaminenkin saa tämän jo itkemään.

Ite olen kaikessa hiljaisuudessa kärsinyt isän kuoleman, kolme keskenmenoa, murtuneet kylkiluut ( kaksi kertaa samana vuotena), tiedon siitä että en voi saada lapsia yms oikeasti helvetin raskaita kokemuksia ja samalla kuunnellut tämän naishenkilön valitusta. Voi luoja miten jotkut ihmiset osaa olla itseään täynnä ja eivät ajattele ollenkaan, että jollain toisellaki voi olla ihan oikeita murheita, kun tämä ite tekee tyhmiä päätöksiä joista sitten kärsii ja sitten muiden pitäisi kuunnella sitä. X.x Pitäisiköhän katkaista välit anoppikokelaaseenkin, ettei marttyyri pysty käyttämään sitä kanavaa enään siihen että valittaa kaikesta?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joksenkin suorasukaisena ihmisenä olisin sanonut kaiken tämän päin naamaa kyseiselle ihmiselle, mutta koska mies haluaa pysyä väleissä siskonsa kanssa olen vaiennut ja nytkin olen tyytynyt siihen että en vain ole tekemisissä tämän henkilön kanssa sen sijaan että olisin antanut hänen kuulla ansaitusti kunniansa.

      • Anonyymi

        Siitä ei muutes ole kovinkaan pitkäaika, kun tämä kyseinen henkilö meni naimisiin ja ei oltu minun miehelle ja minulle järjestetty sellaista ruokaa mitä me pystyisimme ruoka-allergiamme puolesta syömään vaikka mies itse tarjoutui tulemaan paikalle ja tekemään sellaista ruokaa mitä me voisimme syödä. Silti piti kyllä heille maksaa 50€ per naama ruoasta, mutta mistä ruoasta kun ei meille oltu järjestetty ruokaa? Siitä on nyt kokonaiset 7 kuukautta, kun ollaan viimeksi oltu tekemisissä kasvotusten ja en ole kyllä aikeissa olla enään tekemisissä tämän henkilön kanssa. Mietin jopa että jättäisinkö minun miehen että voin olla varma ettei tarvi enään ikinä tulevaisuudessakaan olla tämän ihmisen ja hänen sikailua harrastavan miehen kanssa tekemisissä.


    • Anonyymi

      Nyt viimeisinpänä se tuli kysymään aivan pokkana, että "mitä kuuluu?" häivyin, en jaksanut alkaa enään teeskentelemään kun toisen äö ei riitä siihen, että tajuaisi tehneensä väärin ja loukannensa minua syvästi.

      Aion jättää minun miehen, että ei tarvi olla enään tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä eikä sen muiden kierojen sukulaisten kanssa. Vapaus täältä tullaan.

    • Anonyymi

      Nyt minulle on tarjottu vuokra-asuntoa toiselta puolen suomea! :D Unelmat voivat näemmä toteutua, laatikot vaan kasaan tyhjänpäiväiset romut roskiin ja tämä tyär muuttaa muualle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe