Vantaa-Kerava työllisyyden kuntakokeilu

Anonyymi

Ei ihan ole kokeilu lähtenyt käyntiin kuten luvattiin maaliskuussa. Työtarjouksia on kyllä tullut jo pari kappaletta. Toisessa masinoitiin yrityksen ostamista työpaikaksi, josta työtömänä rahan puutteen vuoksi jouduin kieltäytymään, sekä muutenkin nyt korona-aikana, kun pienyrittäjillä on vaikeaa, se olisi kovin riskialtista. Olen myös yrittäjänä toiminut, joten tämänkin herkun olen maistanut. Tästä kuultuaan viranomainen tottakai keskeytti tukien maksatuksen, koska olen kuulemma kieltäytynyt töistä, kun en tuota firmaa ostanut.
Seuraavalla viikolla vaadittiin panemaan hakemus työpaikkaan, jossa piti olla teknisen alan insinööri ja prosessialan ohjelmointikokemusta. En ole koskaan edes työskennellyt teknisellä alalla , enkä ohjelmoinut. Minulla on vain ammattikoulutus, ei insinöörin papereita. Lisäksi työpaikkaan vaadittiin oma auto ja minulla kun ei ole edes ajokorttia.
Ketä tällainen kyykyttäminen palvellee? Kuntiako? Ei ainakaan työnantajan työhönottajan resursseja!
Kernaasti ottaisin oman alani töitä jos niitä vain olisi yli 50-vuotiaalle naiselle tarjolla, älkää epäilkö, ettenkö niitä olisi ihan omatoimisesti hakenut.

7

1358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hirvittävää. Tekisin tuosta valituksen.

• Anonyymi

niin kenelle?

• Anonyymi

Tarkoitus on että kyllästyt kyykyttämiseen ja hyväksyt karenssin niin suomi säästää

• Anonyymi

Jos työtön haluaa saada työttömyysajalta työttömyysturvaa, ei työkkärissä koskaan pidä ilmoittaa, että haluaa yrittäjäksi, tai on kiinnostunut yrittäjäksi ryhtymisestä. Muuten et saa työttömyysturvaa, koska olet ilmoittanut, että haluat olla yrittäjä, ja yrittäjähän ei hae aktiivisesti työpaikkoja, eli ei saa työttömyysturvaa, mikä on työnhakijoille. Tulee selvityspyyntö, minkä alan yrittäjä olet / tai minkäaalan yrittäjäksi aiot. Ja pahimmassa tapauksessa käy pahimmassa tapauksessa, niinkuin aloittajalle. Jos haluat työttömyysturvaa, ilmoitat, että haet kokoaikatyötä, ja niitä sitten haet, ja sillä hyvä. Tämä ei estä sinua itsenäisesti ryhtymästä yrittäjäksi. Kun aloitat yritystoiminnan, katkaiset työnhaun ja sillä hyvä. TE-toimisto ei auta sinua yrityksesi perustamisessa. TE-toimiston tehtävä on vain varmistaa, ettei yrittäjä saa työttömyysturvaa.

• Anonyymi

Pieni korjaus äskeiseen. Työkkäri voi kyllä hyvinkin auttaa sinua yrityksesi perustamisessa, ja antaa ohjeistusta tarvittaessa. Mutta et vain saa siltä ajalta työttömyysturvaa. Tyylin: "Hakijlla ei ole oikeutta työttömyysturvaan, koska hän ei hae kokoaikatyötä". "Hakija on ilmoittanut ryhtyvänsä päätoimiseksi yrittäjäksi, eikä näin ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä suostu vastaanottamaan hänelle tarjottua työtä." Been there, done that:(

• Anonyymi

Vantaalla ne toimii ihan omien sääntöjensä mukaan ja niiltä on ihan turha odottaa lain noudattamista. Ainoa mitä voi tehdä on äänittää kaikki ja ottaa oikeusaputoimistoon yhteyttä jos on todisteet.

• Anonyymi

Ilmaistöihun vaan ja trkrmään tulosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163