Kompromissihalu ja feminismi

Ei liene tavallista, että puolisoitten halut olisivat täsmälleen samat. On periaatteessa kolme mahdollisuutta ratkaista ristiin menevät toivomukset:

1. Nainen päättää, esimerkiksi missä kaappi seisoo, montako snadilaista hankitaan, miten ja missä asutaan, missä määrin vietetään aikaa muiden kanssa, minne lomalle.

2. Mies päättää.

3. Pyritään kompromissiin.

Vaihtoehto 2 lienee jo niin hylätty, ettei se enää ole mahdollinen. Olen ollut havaitsevinani että normaalit ihmiset eli tavikset pyrkivät kompromissiin, feministit korostavat "naisen oikeutta päättää omasta ruumiistaan". Kaikki asiat koskevat naisen ruumista. Olen ollut myös havaitsevinani, että eräiden feministien mielestä miehellä ei tätä oikeutta aina ole.

On siis ilmeisesti kaksi kantaa jäljellä, kompromissi ja naisen oikeus. Kysymys kuuluu lopulta tuleeko yhdessäolo järjestää oikeuksien vai kompromissien pohjalta.

76

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KomproMissi kuin Kompressori.

    • Anonyymi

      Miehellä on täsmälleen sama oikeus kehoonsa kuin naisella.

      Kehosta puhuttaessa kompromisseja ei tarvitse tehdä. Jokaisella on yhtäläinen oikeus omaan kehoonsa.

      Feministit antavat miehelle jopa paremman oikeuden omaan kehoonsa kuin muut naiset, koska feministit ymmärtävät, milloin käsillä oleva asia on kehoa koskeva.

      Muissa kuin puhtaasti itsemääräämisoikeuteen kuuluvissa asioissa vain kompromissi tai win-win on järkevä tapa sopia asioista. Win-win on vielä parempi kuin kompromissi.

      🦄

    • Anonyymi

      Todella inhottavia juttuja, jos kaadut vahingossa jonnekin, osasin kuitenkin että jos niin tekee niin nyrkkeilytaustaisena, osasin suojata pääkalloani käsivarsilla refleksinomaisesta.

      • Anonyymi

        Portaissako kaaduit?


    • Anonyymi

      Joo älä liukasta itseäsi lattiolla, voi kaatua sitten kun jalat lähtee alta jos likastuu.

    • Ensin haluaisin tarkennusta seuraavaan lauseeseen:
      ” feministit korostavat "naisen oikeutta päättää omasta ruumiistaan". Kaikki asiat koskevat naisen ruumista. Olen ollut myös havaitsevinani, että eräiden feministien mielestä miehellä ei tätä oikeutta aina ole.”

      Eli miehelläkö ei ole oikeutta aina päättää naisen ruumiista, vai omastaan? Tuon voi tulkita kummin vaan.

      Ja minusta yhteinen eläminen ja koko suhde pitää rakentaa yhdessä. Ja kummankin on myös osallistuttava siihen, ei vaan siksi että saisi tahtonsa läpi, vaan että tulisi kuulluksi.
      Ja tuo kuulluksi tuleminen on tärkeämpää kuin se kaapin paikka.
      Ja jos ei tule kuulluksi toiselle, voi olla, ettei halua jakaa ruumistaan, kun ei saa jaettua muutakaan. Ja tämä ei minun mielestä ole mikään tahdon asia tai pihtaamista, se on loukkaus jos ei tule kuulluksi.

      • Olenko mä ainoa, jota häiritsee ruumis -sanan käyttö, kun puhutaan kehosta, eli vartalosta?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Olenko mä ainoa, jota häiritsee ruumis -sanan käyttö, kun puhutaan kehosta, eli vartalosta?

        Minun mielestä sana ruumis on oikein hyvä esimerkiksi silloin, kun tavoitellaan tiettyä shokkiarvoa, mikä on joskus enemmän kuin tarpeen, esimerkiksi oikeus omaan ruumiiseensa on hieman ytykkäämpi kuin ilmaisu keho tässä tapauksessa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Olenko mä ainoa, jota häiritsee ruumis -sanan käyttö, kun puhutaan kehosta, eli vartalosta?

        1800-luvulla suomessa oli nimitys sekä elävälle että kuolleelle ihmisvartalolle, ruumis. Kalmo tarkoitti vain kuollutta. Virosta lainattiin keho, viroksi keha, tarkoituksella, että ruumis merkitsisi vain kuollutta ja keho vakiinnutettaisiin tarkoittamaan eläviä.

        Käytäntö on jäänyt sekavaksi. Esimerkiksi ruumiinkulttuuri, mutta kehonrakentaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä sana ruumis on oikein hyvä esimerkiksi silloin, kun tavoitellaan tiettyä shokkiarvoa, mikä on joskus enemmän kuin tarpeen, esimerkiksi oikeus omaan ruumiiseensa on hieman ytykkäämpi kuin ilmaisu keho tässä tapauksessa.

        Avasin ensimmäistä kertaa tämän puolen feminismi-keskustelun.

        Humanistisissa ja yhteiskunnallisissakin tieteissä puhutaan ruumiillisuuden tutkimuksesta. Kehoa käytetään enemmän lääketieteen ja anatomian puolella. Näissäkin on eri koulukuntia. Arkipäiväisessä keskustelussa ruumiilla on toki myös elämänjälkeinenkin ulottuvuus. Ruumis on vähän painavampi, tymäkämpi ilmaisu, kuin ilmavampi ja kevyt keho.

        - Sivusta


      • Miup kirjoitti:

        1800-luvulla suomessa oli nimitys sekä elävälle että kuolleelle ihmisvartalolle, ruumis. Kalmo tarkoitti vain kuollutta. Virosta lainattiin keho, viroksi keha, tarkoituksella, että ruumis merkitsisi vain kuollutta ja keho vakiinnutettaisiin tarkoittamaan eläviä.

        Käytäntö on jäänyt sekavaksi. Esimerkiksi ruumiinkulttuuri, mutta kehonrakentaja.

        Niin, mä luin myös tuon wikipediasta, kuten vissiin säkin..

        Ehkä mä olen kattonut liikaa jotain zombi-leffoja yms..."Kohta tulee ruumiita"☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avasin ensimmäistä kertaa tämän puolen feminismi-keskustelun.

        Humanistisissa ja yhteiskunnallisissakin tieteissä puhutaan ruumiillisuuden tutkimuksesta. Kehoa käytetään enemmän lääketieteen ja anatomian puolella. Näissäkin on eri koulukuntia. Arkipäiväisessä keskustelussa ruumiilla on toki myös elämänjälkeinenkin ulottuvuus. Ruumis on vähän painavampi, tymäkämpi ilmaisu, kuin ilmavampi ja kevyt keho.

        - Sivusta

        Entäs somaattinen?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Olenko mä ainoa, jota häiritsee ruumis -sanan käyttö, kun puhutaan kehosta, eli vartalosta?

        No en keskity yksittäisiin sanoihin, vaan asiaan.

        Mutta on hyvä nostaa esiin se, jos joku sana saa niskakarvat vähän pystyyn. Suomen kieli on tosi vajavainen kieli.

        Minä voin käyttää sanaa keho tuon ruumiin sijaan kyllä. Ehkä poimin sen tuolta aloituksesta suoraan sen kummempia miettimättä. 🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin, mä luin myös tuon wikipediasta, kuten vissiin säkin..

        Ehkä mä olen kattonut liikaa jotain zombi-leffoja yms..."Kohta tulee ruumiita"☺

        Kyllä tämä oli minulle tuttu jo vuosikymmeniä sitten, jolloin Wikipediasta ei ollut edes suunnitelmia. Jos ihan oikein muistan, luin siitä lukiossa 60-luvun alussa Kielikellosta, jota käytettiin äipän tunnilla.


      • Miup kirjoitti:

        1800-luvulla suomessa oli nimitys sekä elävälle että kuolleelle ihmisvartalolle, ruumis. Kalmo tarkoitti vain kuollutta. Virosta lainattiin keho, viroksi keha, tarkoituksella, että ruumis merkitsisi vain kuollutta ja keho vakiinnutettaisiin tarkoittamaan eläviä.

        Käytäntö on jäänyt sekavaksi. Esimerkiksi ruumiinkulttuuri, mutta kehonrakentaja.

        Hyvä tietää...

        Mutta haluaisin myös täsmennyksen tuohon aloitukseen...

        ” feministit korostavat "naisen oikeutta päättää omasta ruumiistaan". Kaikki asiat koskevat naisen ruumista. Olen ollut myös havaitsevinani, että eräiden feministien mielestä miehellä ei tätä oikeutta aina ole.”

        Eli tarkoititko tällä mitä? Sitä, että mitä oikeutta feministit mielestäsi eivät miehelle suo, päättää omasta kehostaan, vai naisen kehosta?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin, mä luin myös tuon wikipediasta, kuten vissiin säkin..

        Ehkä mä olen kattonut liikaa jotain zombi-leffoja yms..."Kohta tulee ruumiita"☺

        Sitten on se sanonta "vain kuolleen ruumiini yli". Eli kyllä eläväkin ruumis on. "Vain kuolleen kehoni yli" kuulostaa hölmöltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on se sanonta "vain kuolleen ruumiini yli". Eli kyllä eläväkin ruumis on. "Vain kuolleen kehoni yli" kuulostaa hölmöltä.

        Kuolluthan se sitten olisi. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on se sanonta "vain kuolleen ruumiini yli". Eli kyllä eläväkin ruumis on. "Vain kuolleen kehoni yli" kuulostaa hölmöltä.

        Toivottavasti ruumiinavaaja pysyttelee kuitenkin kuolleissa tapauksissa.. samoin ruumisarkkuun harvemmin eläviä laitetaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on se sanonta "vain kuolleen ruumiini yli". Eli kyllä eläväkin ruumis on. "Vain kuolleen kehoni yli" kuulostaa hölmöltä.

        Ruumiin voitelulla ei muuten taideta vartalovoidetta tarkoittaa..Ruumisvoide..😬


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toivottavasti ruumiinavaaja pysyttelee kuitenkin kuolleissa tapauksissa.. samoin ruumisarkkuun harvemmin eläviä laitetaan..

        Tiedätkös mitä ruumiinavaaja tekee rentoutuakseen?

        Avaa romaanin. 🤣


      • interlocutrice kirjoitti:

        Tiedätkös mitä ruumiinavaaja tekee rentoutuakseen?

        Avaa romaanin. 🤣

        Jeeps. Kahdella aalla☝️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ruumiin voitelulla ei muuten taideta vartalovoidetta tarkoittaa..Ruumisvoide..😬

        Islamin uskoiset pesevät ruumiin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Olenko mä ainoa, jota häiritsee ruumis -sanan käyttö, kun puhutaan kehosta, eli vartalosta?

        Et ole mullekin tulee arkkuasukki mieleen sanasta ruumis.


    • Anonyymi

      Sairaanhoitajat laittavat makaamaan sänkyyn ja nukkumaan, vähän hassu mutta näin on.

    • Anonyymi

      KomproMissi eli nainen.

      Itse pystyn olemaan aika pitkiäkin aikoja sikaroimatta, kun teen pyöräilylenkkejä ja sellaisiakin niin en polta ollenkaan, en edes nicoretteakaan käytä.

      • Ei sikaroimista pidä lopettaa. Presidentti Clinton osoitti omalla esimerkillään, miten sikaroimisella hoidetaan henkilösuhdetta harjoittelijaan.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Ei sikaroimista pidä lopettaa. Presidentti Clinton osoitti omalla esimerkillään, miten sikaroimisella hoidetaan henkilösuhdetta harjoittelijaan.

        Ja parisuhdetta siinä samalla. Jos äijä ei olisi yhtäaikaa sekä tyhmä että rikas, olisi Hillary laittanut lusikat jakoon.


    • Anonyymi

      Eipä taida enää tasa-arvoisissa yhteiskunnissa sellaista parisuhdetta ollakaan, jossa asiat tehtäisiin vain toisen osapuolen mielen mukaan.

    • Jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, ei kannata tehdä kompromissia, vaan etsiä toinen kumppani.

      • Anonyymi

        Näinpä. Ei ole oikein evätä lapsia haaveilevalta toiveen toteutumista, eikä ole oikein taivutella lapsia haluamatonta mukaan perhe-elämään, jollaista hän ei toivo. Siinä on vaarana että jompikumpi muuttuu ajan myötä katkeraksi päätöksestään.


      • Anonyymi

        Asia, josta ei todellakaan voi tehdä kompromisseja. Etenkin jos toinen aivan ehdottomasti haluaa ja toinen aivan ehdottomasti ei halua.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Onhan miehellä oikeus omaan ruumiiseensa, mitä oikein poraat taas?

      • Anonyymi

        No tietysti, että naisten tulisi parisuhteessa kompromissina herttailla (antaa muille miehille oikeus työntää elimensä itseensä) miehen näin halutessa, vaikka se naista miten inhottaisi.

        Mutta mikä se miehen osuus kompromissista on? Tietysti päästä halutessaan panemaan kaikkea missä on reikä, vaikka se puolisoa loukkaisi kuinka.


      • Porata tarkoittanee tässä yhteydessä itkemistä.


      • Oletko sama opiskelutoverini 60-luvulta, joka näytit minulle kahvittelun lomassa kauniita ja hurmaavia naisellisia elimiäsi, vieläpä pyytämättä. Epäilykseni heräsi tuosta sanasta porata. Olen muistanut tekoasi suurena ystävällisyyden osoituksena. Sain rauhassa katsella kauneintasi.


    • Anonyymi

      Naisilla ON oikeus päättää ruumiistaan. Kuten on miehilläkin.

      - feministi

      • Näin usein sanoo usein myös feministi, joka toimii toisin. Laiha feministisesti suuntautunut vaimo saattaa nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta, vaikka sen pitäisi kuulua miehen oikeuspiiriin. Saattaa jopa vaatia kasvissyöntiä.


      • Miup kirjoitti:

        Näin usein sanoo usein myös feministi, joka toimii toisin. Laiha feministisesti suuntautunut vaimo saattaa nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta, vaikka sen pitäisi kuulua miehen oikeuspiiriin. Saattaa jopa vaatia kasvissyöntiä.

        Kysymys tähän kuuluukin, että miksi mies alkaisi suhteen tuollaisen naisen kanssa? Onko pakko? Eikö mies voi itse päättää, kenen kanssa suhteeseen rupeaa? 🤔

        Vähän kaukaa haettu esimerkki...


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Näin usein sanoo usein myös feministi, joka toimii toisin. Laiha feministisesti suuntautunut vaimo saattaa nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta, vaikka sen pitäisi kuulua miehen oikeuspiiriin. Saattaa jopa vaatia kasvissyöntiä.

        Tietysti ihmisellä on oikeus syödä ihan miten tahtoo. Toisella osapuolella on myös yhtä suuri oikeus olla katselematta, kun toinen syö itsensä hengiltä. Jokaisella on myös oikeus ryypätä niin paljon kun haluaa ja toisaalta myös olla katselematta toisen ryyppäämistä. Sama tupakoinnin ja kaikkien muidenkin vastaavien juttujen kanssa. Itse en ymmärrä nalkuttamista oikeastaan mistään asiasta. Itse en jaksa kovin montaa kertaa aikuiselle ihmiselle huomauttaa. Sanon suoraan mikä mua nyppii ja missä määrin se nyppii ja toivon toisen toimivan samoin. Siitä voidaan puhua, että onko asian muuttaminen mahdollista ja missä määrin sitä voi muuttaa. Toinen osapuoli päättää itse millaiseen muutokseen on hakukas, tai onko lainkaan. Jos asia nyppii liiaksi ja muutos on mahdoton niin kannat vastakkain ja eri suuntiin.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Näin usein sanoo usein myös feministi, joka toimii toisin. Laiha feministisesti suuntautunut vaimo saattaa nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta, vaikka sen pitäisi kuulua miehen oikeuspiiriin. Saattaa jopa vaatia kasvissyöntiä.

        Jokaisella on toki vapaus valita mitä syö. Silti jos syö liikaa, lihoo, ja se vaikuttaa paitsi lihavan ihmisen omaan terveyteen (mielenterveys ml.) myös kumppaniin, monellakin tavalla. Koskakohan aletaan ymmärtää, että sairaalloinen liikalihavuus on ennenkaikkea mielenterveyden riippuvuusongelma, johon tarvittaisiin terapiaa ja muuta apua? Näin sitten vältyttäisiin lihavuussairauksilta kuten diabetekselta. Ylensyönnin(juonnin) ja jatkuvan mässäilyn takana on usein muitakin mielen ja elämänhallinnan ongelmia.

        Liikasyömisessä on sama ongelma pohjalla kuin liikajuomisessa: kun kumppani siitä sanoo, vaikka kuinka hellästi ja hienosti, liikakumpanin mielestä hän on täysin normaali. Sehän nyt on naurettavaa, ettei saisi juoda lavallista kaljaa tai litroittain sokerikokista tai syödä pellillistä pullaa kerralla.

        PS. Kasvisruoka on terveellistä, mutta siinä on vähintään yhtäpaljon kaloreita kuin liharuuissa. Ellei sitten syö pelkkää porkkanaa ja salaatinlehtiä, mutta sekään ei ole terveellistä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Näin usein sanoo usein myös feministi, joka toimii toisin. Laiha feministisesti suuntautunut vaimo saattaa nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta, vaikka sen pitäisi kuulua miehen oikeuspiiriin. Saattaa jopa vaatia kasvissyöntiä.

        Riippuvuudet ja oikeudet ovat aika eri juttu. Samoin nalkuttamisella ja nalkuttamisella on eroa.

        " nalkuttaa lihavalle miehelleen ruokavaliosta"
        Kerrohan miten nainen osoittaa miehelleen olevansa huolissaan tämän terveydestä, kun miehellä 30kg liikaa? "

        Nalkuttamisena pitäisin tuossa edellisessä asiassa esim. mies syö 3-4 normaalikokoista ateriaa päivässä ja on viisi kiloa ylipainoinen. Jos tästä tulee toistamiseen sanomista, se on nalkutusta. Kohtuuttomat pyynnöt ovat nalkutusta. Huoli toisen terveydestä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti ihmisellä on oikeus syödä ihan miten tahtoo. Toisella osapuolella on myös yhtä suuri oikeus olla katselematta, kun toinen syö itsensä hengiltä. Jokaisella on myös oikeus ryypätä niin paljon kun haluaa ja toisaalta myös olla katselematta toisen ryyppäämistä. Sama tupakoinnin ja kaikkien muidenkin vastaavien juttujen kanssa. Itse en ymmärrä nalkuttamista oikeastaan mistään asiasta. Itse en jaksa kovin montaa kertaa aikuiselle ihmiselle huomauttaa. Sanon suoraan mikä mua nyppii ja missä määrin se nyppii ja toivon toisen toimivan samoin. Siitä voidaan puhua, että onko asian muuttaminen mahdollista ja missä määrin sitä voi muuttaa. Toinen osapuoli päättää itse millaiseen muutokseen on hakukas, tai onko lainkaan. Jos asia nyppii liiaksi ja muutos on mahdoton niin kannat vastakkain ja eri suuntiin.

        " Siitä voidaan puhua, että onko asian muuttaminen mahdollista ja missä määrin sitä voi muuttaa. Toinen osapuoli päättää itse millaiseen muutokseen on hakukas, tai onko lainkaan"

        Jos sanoo kumppanilleen suoraan "Minua nyppii kun olet kovasti lihonut, paljonko olet valmis laihduttamaan." niin ei tuokaa oikein hyvin mielestäni toimi. Ainakin itse näen, että jokaisen itsensä on tehtävä muutos. Aika usein siihen ei pystytä mielenterveyssyistä. Toisesta johtuvat muutokset myös ovat aniharvoin pysyviä, jos niitä nyt saadaan aikaiseksi ollenkaan. Samoin toisten toiveiden pohjalta tehduistä muutoksista seuraa muita hankaluuksia suhteeseen, kuten valtataistelu.

        Meillä töissä on hieno ohjelma ongelmatilanteisiin "varhainen puuttuminen". No ei se sielläkään toimi, mutta ideana hyvä. Siitä voisi kehittää toimivamman version parisuhtetta silmällä pitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siitä voidaan puhua, että onko asian muuttaminen mahdollista ja missä määrin sitä voi muuttaa. Toinen osapuoli päättää itse millaiseen muutokseen on hakukas, tai onko lainkaan"

        Jos sanoo kumppanilleen suoraan "Minua nyppii kun olet kovasti lihonut, paljonko olet valmis laihduttamaan." niin ei tuokaa oikein hyvin mielestäni toimi. Ainakin itse näen, että jokaisen itsensä on tehtävä muutos. Aika usein siihen ei pystytä mielenterveyssyistä. Toisesta johtuvat muutokset myös ovat aniharvoin pysyviä, jos niitä nyt saadaan aikaiseksi ollenkaan. Samoin toisten toiveiden pohjalta tehduistä muutoksista seuraa muita hankaluuksia suhteeseen, kuten valtataistelu.

        Meillä töissä on hieno ohjelma ongelmatilanteisiin "varhainen puuttuminen". No ei se sielläkään toimi, mutta ideana hyvä. Siitä voisi kehittää toimivamman version parisuhtetta silmällä pitäen.

        Jos ongelma oikeasti on toisen lihominen niin kyllä se ihan suoraan kannattaa ilmaista. Suoraan ilmaiseminenhan ei ole millään tasolla sama, kuin sanoa pahasti tai vittuilla. Kannattaa opetella antamaan kritiikkiä asiallisella tavalla. Mitä luultavimmin se painonnousu häiritsee sitä toista itseäänkin. Harva ihminen tykkää valtavasti, jos oma paino on noussut. Asiallisesti sanominen voi parhaimmillaan antaa tukea toisen omaan toiveeseen painonpudotuksesta. Sanomatta jättäminen on se kaikkein pahin mahdollinen, jos asia todella itseä nyppii. Se on se varma keino saada suhde lopulta kaatumaan ko. ongelmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on toki vapaus valita mitä syö. Silti jos syö liikaa, lihoo, ja se vaikuttaa paitsi lihavan ihmisen omaan terveyteen (mielenterveys ml.) myös kumppaniin, monellakin tavalla. Koskakohan aletaan ymmärtää, että sairaalloinen liikalihavuus on ennenkaikkea mielenterveyden riippuvuusongelma, johon tarvittaisiin terapiaa ja muuta apua? Näin sitten vältyttäisiin lihavuussairauksilta kuten diabetekselta. Ylensyönnin(juonnin) ja jatkuvan mässäilyn takana on usein muitakin mielen ja elämänhallinnan ongelmia.

        Liikasyömisessä on sama ongelma pohjalla kuin liikajuomisessa: kun kumppani siitä sanoo, vaikka kuinka hellästi ja hienosti, liikakumpanin mielestä hän on täysin normaali. Sehän nyt on naurettavaa, ettei saisi juoda lavallista kaljaa tai litroittain sokerikokista tai syödä pellillistä pullaa kerralla.

        PS. Kasvisruoka on terveellistä, mutta siinä on vähintään yhtäpaljon kaloreita kuin liharuuissa. Ellei sitten syö pelkkää porkkanaa ja salaatinlehtiä, mutta sekään ei ole terveellistä.

        - Sheena

        Siis jo sinäkin kaukonalkutat netitse, feministi miehelle, ikään kuin mies ei kuitenkaan olisi TÄYSIN vapaa päättämään omasta itsestään.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Siis jo sinäkin kaukonalkutat netitse, feministi miehelle, ikään kuin mies ei kuitenkaan olisi TÄYSIN vapaa päättämään omasta itsestään.

        Tietysti on. Sitten vaan nainen päättää, jääkö katselemaan vai ei. Mun mielestä on silti kohteliasta edes kerran sanoa, että toi mässääminen ei sytytä, ennen kuin paukkaa oven lopullisesti kiinni perässään. :-)


    • Anonyymi

      KomproMissi, eli Miss Suomi esim. ja kompura on kompressori, Missin ja kompressorin yhdistelmä.

    • Anonyymi

      Jostain kaapin paikoista ja muista nyt on helppo päästä yhteisymmärrykseen, jos on yhtään aitoa halua tulla toimeen toisen kanssa. En tiedä kuinka monelle täyspäiselle ihmiselle kaapin sijainti tai verhojen väri ihan oikeasti on elämää suurempi kysymys. Itse en ole vielä koskaan törmännyt yhtenkään sellaiseen ihmiseen. Jos puhutaan isommista asioista, kuten vaikka asunnosta, niin niiden suhteen voi jo joutuakin vääntämään kompromissia ja miettimään mitkä jutut ovat todella olennaisia ja mitkä eivät. Jos taas puhutaan niin olennaisesta asiasta kuin vaikka lasten lukumäärä niin siinä ei pitäisi joutua edes miettimään mitään kompromisseja, vaan noin iso asia pitäisi keskustella läpi ennen suhteen muuttumista vakavaksi. Itse ainakaan en näe lasten lukumäärän olevan sellainen asia, jossa kompromissia olisi edes mahdollista saada aikaiseksi. Eikä siinä ole kyse vain vanhemmista, vaan lapsenkaan ei kuulu joutua olemaan mikään kompromissi, jonka suhteen toinen vanhemmista on "myöntynyt". Aika epämiellyttävä ajatus.

    • Aina ei voi tehdä kompromissia, koska siinä voi olla molempien vaihtoehtojen huonot puolet. Kaksi ihmistä ei myöskään voi tehdä demokraattista enemmistöpäätöstä.

      Käytännössä toimivana näen sen, että ensinnäkin voidaan jakaa asioita, joista osa kuuluu toisen ja osa toisen päätäntävaltaan. Toiseksi voi harrastaa hallitus/toimitusjohtaja-työnjakoa, eli toinen voi vetää isot linjat ja toiselle jää sitten samassa asiassa mikromanagerointi. Ja jossain toisessa asiassa sitten toisin.

      • Anonyymi

        "Käytännössä toimivana näen sen, että ensinnäkin voidaan jakaa asioita, joista osa kuuluu toisen ja osa toisen päätäntävaltaan."

        Noin sen itsekin näen. Mielenkiinnon ja suuntautuneisuuden mukaan asiat jaetaan päätettäviksi kummallekin.

        Suurimpien kysymysten äärellä kannatan sellaistakin, että yhdessä vedetään asiaan isot linjat tai kehykset ja päätetään siellä raamien sisällä molemmille oma tontti hoidettavaksi.


    • Sen olen sekä nettikeskusteluissa että lehdissä ollut havaitsevinani, että normaali-ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, vetoavat enemmän pragmaattisiin syihin ja suosivat kompromissia. Feministit taas vetoavat pääasiassa oikeudellisiin seikkoihin, tyyliin "minulla on oikeus...".

      • Anonyymi

        Poissulkeeko se jotain hyvän tapahtumista?


      • Anonyymi

        Ei nyt taida oikein ottaa tulta alleen tämä sun provoyritys vaikka kuinka yrität feminismiä sekaan tuputtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt taida oikein ottaa tulta alleen tämä sun provoyritys vaikka kuinka yrität feminismiä sekaan tuputtaa.

        Eikun feministit voimattomana huohottaa vaakatasossa, kun ne läkähty viime ottelussa.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        Eikun feministit voimattomana huohottaa vaakatasossa, kun ne läkähty viime ottelussa.

        Kovasti aina uikutat ettet jaksa feministien kanssa jutella, mutta heti kun he puuttuvat keskustelusta niin oletkin pahoillasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti aina uikutat ettet jaksa feministien kanssa jutella, mutta heti kun he puuttuvat keskustelusta niin oletkin pahoillasi?

        En ole ollenkaan pahoillani. Palstakiusaaja yritti väittää, että olisin yrittänyt provosoida mainitsemalla feminismin, mutten olisi sittenkään menestynyt siitä päätellen, että kommentteja on tullut niin vähän. HÄN siis LUULI, että olisin pahoillani.

        Jos hänen tapaansa "menestystä" mitattaisiin kommenttien määrällä, olisi menestys jo nyt illalla ollut murskaava, sillä hänen jälkeensä on tullut noin 30 kommenttia, joihin hitaana, sairaana ja vanhana olen hukkumassa.

        Tietenkään en ajattele hänen tapaansa. Tässä muuten sinulle kukkanen tai auto 🌹🚗.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        En ole ollenkaan pahoillani. Palstakiusaaja yritti väittää, että olisin yrittänyt provosoida mainitsemalla feminismin, mutten olisi sittenkään menestynyt siitä päätellen, että kommentteja on tullut niin vähän. HÄN siis LUULI, että olisin pahoillani.

        Jos hänen tapaansa "menestystä" mitattaisiin kommenttien määrällä, olisi menestys jo nyt illalla ollut murskaava, sillä hänen jälkeensä on tullut noin 30 kommenttia, joihin hitaana, sairaana ja vanhana olen hukkumassa.

        Tietenkään en ajattele hänen tapaansa. Tässä muuten sinulle kukkanen tai auto 🌹🚗.

        Älä jaksa sössöttää. Sinä olet keski-ikäinen Kelaelätti ja roikut täällä koko ajan fyysisesti täysin terveenä. Sulta vaan tyypillisesti loppuu argumentit.


      • Anonyymi
        Miup kirjoitti:

        En ole ollenkaan pahoillani. Palstakiusaaja yritti väittää, että olisin yrittänyt provosoida mainitsemalla feminismin, mutten olisi sittenkään menestynyt siitä päätellen, että kommentteja on tullut niin vähän. HÄN siis LUULI, että olisin pahoillani.

        Jos hänen tapaansa "menestystä" mitattaisiin kommenttien määrällä, olisi menestys jo nyt illalla ollut murskaava, sillä hänen jälkeensä on tullut noin 30 kommenttia, joihin hitaana, sairaana ja vanhana olen hukkumassa.

        Tietenkään en ajattele hänen tapaansa. Tässä muuten sinulle kukkanen tai auto 🌹🚗.

        Oletkin yrittänyt provosoida mainitsemalla feminismin. Muuta syytä pakkomielteellesi ei ole.

        Nyt vaan on niin että palstan uusimmatkin tulokkaat ovat huomanneet, että olet trolli ja täällä ainoastaan provoamassa. Kukaan ei siis jaksa enää käyttää energiaansa trollin ruokkimiseen.


    • Anonyymi

      Njaa, ei puolisoa, ei tarvetta kompromisseihin!

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Anonyymi

      Antifeminismi, esim Yhdysvalloissa, Men Going Their Own Way, M GTOW, mies separatismi, heteroniehet rajoittavat kanssakäymistä naisten kanssa, luopuvat perheestä reaktiona feminismiin. Kiinassa hallinto kannustaa naisia kotiin ja hankkimaan 2 lasta.

      • Oletkohan joku tekoälybotti?


      • Anonyymi

        Voihan sitä Anu-Liisa Saarikosken lailla heittäytyä 38 vuoden mittaiseen selibaattiin - kunnes maailma on oikeudenmukainen! tms. (oikeasti hänen kohdallaan ei ole kyse edes siitä). Mutta käytännöllinen ihminen yrittää elää ja pärjätä tämänhetkisisä olosuhteissa parhaansa mukaan. Ts. vaikka miehen osa onkin oikeudellisesti tällä hetkellä huonompi, ei se saa estää yrittämästä. Ja käytännössä se vain tarkoittaa, että parhaitten naisten markkina-arvo nousee ja huonoimpia pitää välttää.

        Koska ihmisissä on eroja, eikä jokainen käytä kaikkia mahdollisuuksiaan hyväksi. Kuitenkin MGTOW on ihan luuresointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä Anu-Liisa Saarikosken lailla heittäytyä 38 vuoden mittaiseen selibaattiin - kunnes maailma on oikeudenmukainen! tms. (oikeasti hänen kohdallaan ei ole kyse edes siitä). Mutta käytännöllinen ihminen yrittää elää ja pärjätä tämänhetkisisä olosuhteissa parhaansa mukaan. Ts. vaikka miehen osa onkin oikeudellisesti tällä hetkellä huonompi, ei se saa estää yrittämästä. Ja käytännössä se vain tarkoittaa, että parhaitten naisten markkina-arvo nousee ja huonoimpia pitää välttää.

        Koska ihmisissä on eroja, eikä jokainen käytä kaikkia mahdollisuuksiaan hyväksi. Kuitenkin MGTOW on ihan luuresointia.

        MGTOW on erinomainen liike. Yhä useamman miehen kannattaisi lakata miettimästä naisia ja keskittyä omaan elämäänsä, vailla huolia pesän jahtaamisesta ja naisten nalkutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MGTOW on erinomainen liike. Yhä useamman miehen kannattaisi lakata miettimästä naisia ja keskittyä omaan elämäänsä, vailla huolia pesän jahtaamisesta ja naisten nalkutuksesta.

        Se olisi hienoa jos siihen aidosti pystyisitte ja unohtaisitte siten myös naisvihanne. Naisiltahan vastaava vaikuttaa luonnistuvan oikein onnistuneesti..


    • Anonyymi

      Manosfääri, kertomus punaisesta pilleristä, länsimaisessa yhteiskunnassa miehiä syrjii naisia suosiva feministinen salaliitto. Ottaessaan punaisen pillerin siirtyy eliittiin, joka tiedostaa tuon kavalan feministisen salaliiton. Ja valhe että ylipäänsä koskaan länsimainen yk olisi ollut patriarkaatti, ollut gynosentrinen alun alkaen. Viittaukset matrixiin, messianistiseen Neo sankariin, poiskytkeytyminen. Ja nuorten miesten väistämätön liike kohti punaista pilleriä, vaikkeivät ole valmiita poiskytkeytymiseen. Kaikki muut vihollisia näille radikaaleille. Ja uusmaskuliinien kotisivu Returnof Kings, Aragon joka johtaa joukkonsa kasvotonta vihollista vastaan. Men going their own way- liike ylistää naimattomutta, nerot kuten da Vinci, tesla samaistuskohteita. Tarinoilla voi auttaminen
      Manosfäärin/Matias nurminen

      • Anonyymi

        Onneksi sammuit. Ei olisi jaksanut lukea yhtään pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sammuit. Ei olisi jaksanut lukea yhtään pidempään.

        Toi oli huomattava referointi originaalista jaarituksesta.


    • Anonyymi

      Olisi tuollaisessakin operaatio sitten jos pitäisi ostaa luonnon eläimillekin ruokaa kaupasta.

    • Anonyymi

      Naisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan. Tietysti miehellä ja muu sukupuolisella aivan sama oikeus, tsestäänselvyyksiä 🤷‍♀️. Samoin ihmisoikeudet kuuluvat kummallekin parisuhteen osapuolelle ☝.

      Parisuhteessa neuvotellaan asioista, sekä sovitellaan niitä yhteen. Normaalisti tämä onnistuu melko leikiten, jos molemmilla hitustakaan rakkautta, arvostusta, yhteisymmärrystä ja empatiaa toisiaan kohtaan.

      Yhteisymmärrykseen päästään parhaiten tuntemalla oma itsensä ja kumppani. Mitä kumpainenkin suhteelta odottaa, mistä tykkää, mitä inhoaa jne. Niiden perusteella päätetään asiat. Itsestäänselvyys jälleen, että yhdessä voidaan päättää aivan noiden kolmen kohdan mukaisesti; eli joskus toinen päättää, joskus toinen. Joskus tehdään kompromisseja.

      Oikeudesta omaan ruumiiseen ei ole neuvottelukysymys, se on oikeus, itsestäänselvyys. Kuten molempien ihmisoikeudetkin, ei neuvotella, ei esitetä mielipiteitä.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Jos pari asuu betonikuutiossa ja molemmat tekevät kodin ulkopuolella töitä yhtä paljon, eikä muita töitä ole kuin kotityöt. niin se on jo lähtökohtaisesti ongelma. Ei sitä voi millään tyydyttävästi ratkaista.

      Itse aloittajan kysymykseen jokainen varmasti tietää vastauksen.

      • Anonyymi

        Mikä tuossa on ongelma? Minusta ei ole. On todella hienoa, jos molemmat käyvät työssä ja kotityötkin tulevat tehdyksi. Varmaan vielä harrastetaan jotain, yhdessä, erikseen ja muiden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on ongelma? Minusta ei ole. On todella hienoa, jos molemmat käyvät työssä ja kotityötkin tulevat tehdyksi. Varmaan vielä harrastetaan jotain, yhdessä, erikseen ja muiden kanssa.

        Sitä mäkin ihmettelin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on ongelma? Minusta ei ole. On todella hienoa, jos molemmat käyvät työssä ja kotityötkin tulevat tehdyksi. Varmaan vielä harrastetaan jotain, yhdessä, erikseen ja muiden kanssa.

        Kotia pidetty naisen alueena, sisustuksestakin yleensä päättää. Miehellä omakotitalossa omat selkeät puuhansa, joita kerrostalossa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotia pidetty naisen alueena, sisustuksestakin yleensä päättää. Miehellä omakotitalossa omat selkeät puuhansa, joita kerrostalossa ei ole.

        Juu, vanhaan hyvään aikaan oli toki noin.

        Nykypäivänä moni mies stailaa asuntoaan ja todella näkee vaivaa sisustuksen pohtimiseen. Nykypäivänä moni nainen pyörittää ok-taloa yksin, tehden ne "miestenkin" työt itse.

        Kerrostalossakin riittää sekä miehille että naisille kotitöitä tehtäväksi. Asui sitten yksin tai yhdessä, niin pyykkiä, tiskiä, imuroitavaa, pestävää ja pyyhittävää löytyy aina.


    • Anonyymi

      Feminismi ei liity mitenkään kompromisseihin. Jokainen järjestää yhdessäolonsa haluamallaan tavalla.

    • Jos ihan puolisoiden haluista puhutaan niin sanoisin että minä miehenä olen päättänyt ja lisäksi puoliso naisena on myös päättänyt. Eiköhän nämä suuret linjat päätetä jo siinä vaiheessa kun valitaan kumppania. Harvempi kai vuosien yhdessäolon jälkeen vasta rupea kyselemään lapsimäärän toiveita tai tulevaisuuden asumistoiveita.

      Jos ihan puolisoiden toiveista puhutaan niin se on sitten ihmistyypeistä kiinni halutaanko kompromissi tai tekeekö päätöksen se jolla on asiasta enemmän tietoa ja/tai kiinnostusta. On myös muistettava että elämässä tulee yllätyksiä ja aina ei kompromissikaan ole mahdollinen.

    • Anonyymi

      Onhan naisen ruumis suhteessa kuitenkin se, joka joutuu suhteessa ottamaan iskut vastaan. Ehkäisy, jatkuvat gynekologi käynnit, mahdollisten raskauksien aiheuttamat muutokset, peräaukon sulkijalihas kun voi synnytyksessä vaurioitua pysyvästi, äitiyden vaikutukset työuraan... Jos mieskin joutuisi käymään urologin kopeloitavana vuosittain saisi vähän tuntumaa naisten tilanteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe