https://www.youtube.com/watch?v=LfOwd_YEDdQ
Efesolaisille 2:8-9
Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on: Ei töistä, ettei yksikään kerskaisi.
Pelastuminen yksin uskosta
2
150
Vastaukset
- Anonyymi
Usko aiheuttaa tekoja, kuten synnin pois panemisen eli "paranna tapasi" kuten Jeesus sanoi.
Pelkkä usko ei ole uskoa jos et jätä pois itseäsi tuhoavaa tahoa.Kun ihminen pelastuu tapahtuu sisäinen muutos, mutta se ei välttämättä näy ulospäin. Vaikka uskova ei tekisi mitään töitä, hän on silti Raamatun mukaan pelastunut:
Roomalaisille 4
5. Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi.
6. Niinkuin myös David sanoo: autuus on sen ihmisen, jolle Jumala vanhurskauden lukee ilman töitä:
7. Autuaat ovat ne, joidenka vääryydet ovat anteeksi annetut, ja joidenka synnit peitetyt ovat.
8. Autuas on se mies, jolle Jumala ei syntiä lue.
Töitä kristittyjen tietenkin tulisi tehdä, mutta pelkkää ulkoista elämää katsomalla ei voi selvittää sitä, että mitä ihminen sydämessään uskoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622967
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742209
- 962046
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361843- 121636
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301460