Hei SOTE-alan työntekijät
Olen tuleva SOTE-alan työntekijä ja aloittaessani opinnot, ei ollut tartuntalakipykälää 48, jolla mahdollistetaan henkilöstön pakkorokotukset influenssaa, vesirokkoa ja MMR-tauteja vastaan. Haluaisin kuulla rehellisiä kokemuksia, kuinka tämä "pakkorokotus" totetuu työpaikoilla, erityisesti influenssarokotuksen osalta.
Ketkä kaikki joutuvat ottamaan/saavat ottaa rokotteen?
Kuka laittaa rokotteen? Saako rokotteen laittaa itse?
Saako olla osallistumatta työpaikan rokotukseen, jos hommaa itsenäisesti rokotteen yksityiseltä?
Riittääkö oma suullinen ilmoitus rokotteesta? Vaaditaanko rokotuksesta kirjallinen lappu? Pitääkö rokotetieto laittaa johonkin potilasjärjestelmään?
Saako rokotteesta kieltäytyä halutessaan? Jos kieltäytyy, saako jatkaa samoja työtehtäviä ja tuleeko siirto johonkin muihin hommiin, potkuja ei kai voi antaa, vai voiko lomauttaa ym?
Jos ei aiemman reaktion takia voi ottaa rokotetta, voiko jatkaa samassa työtehtävässä?
Toivon asiallisia kommentteja, koska kerään tietoa, kuinka tätä uutta pykälää sovelletaan työpaikoilla. Olen ymmärtänyt, että pykälän tulkinta on ollut hyvin tiukkaa joissain paikoissa ja kevyempää toisissa. En tavoittele tällä avauksella mitään hyvä rokote/huono rokote/rokotevastustaja -keskustelua. Kiitos :)
SOTE-alan (pakko)rokotukset
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354633- 563200
- 302873
- 612815
- 62400
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542185- 211629
- 181591
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81538- 161514