Ateismi-palsta on uskovaisten paratiisi

Anonyymi

Tällä palstalla uskovaiset voivat tuomita ateistit mielensä mukaan ja haukkua heitä sydämettömyytensä kyllyydestä. Sellaisia piruja he olisivat siellä taivaassakin, jos sellainen paikka vain olisi olemassa. Tämän he tietävät ja toteuttavat hartaan toiveensa jo nyt täällä maan päällä.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kasvamaton lapsi haukkuu, halventaa ja tuomitsee vajaaälyisiksi. Se on henkisen kehityksen tarkka merkkipaalu, kun huomaa itsetunnon olevan tasolla, missä pitää alkaa muita ihmisiä haukkumaan. Yleensä pilkkaajilla on haavautumis ongelma. He uhriutuvat ja loukkaantuvat pienistä asioista, mutta käyttävät itse kovaa ääntä. Kristityt seuraavat Jeesusta. Oliko Hän kasvamaton pilkkaaja?

      Kulki siivilä päässä halventamalla ihmisiä tois arvoisiksi?. Osoitti käytöksellään ja puheillaan olevansa Jumalan Poika, kun halventaa. Ei suinkaan. Jos ja Kun, Jumala on Rakkaus ja Jeesus lähettiläs. On selvä että samaistutaan. Jos argumentit loppuvat niin silloin alkaa parjaaminen, mutta Jeesus on esimerkillinen kaikille ihmisille ateistit mukaan lukien.

      • Anonyymi

        "Jeesus on esimerkillinen kaikille ihmisille ateistit mukaan lukien."

        Mustanaamiokin on hyvin esimerkillinen kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus on esimerkillinen kaikille ihmisille ateistit mukaan lukien."

        Mustanaamiokin on hyvin esimerkillinen kaikille.

        Jeesus ei ole "moraalinen esimerkki", vaan Herra.

        Tämä herruus, hengellisen, nk. uudestisyntymän kautta, toimii sisäisesti ihmisessä ja hänen hengenmaailmassaan. Ihminen suostuu, hänessä nyt toimivan ja vaikuttavan Jumalan Hengen "kuljetettavaksi".

        (Paavalin kirje galatalaisille) Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole "moraalinen esimerkki", vaan Herra.

        Tämä herruus, hengellisen, nk. uudestisyntymän kautta, toimii sisäisesti ihmisessä ja hänen hengenmaailmassaan. Ihminen suostuu, hänessä nyt toimivan ja vaikuttavan Jumalan Hengen "kuljetettavaksi".

        (Paavalin kirje galatalaisille) Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        *

        "Tämä herruus, hengellisen, nk. uudestisyntymän kautta, toimii"

        Mielisairailla toimii


    • Anonyymi

      Jos ajatellaan vaikkapa negatiivisen ja positiivisen ateismin eroja. Vain yhtenä niistä ateismia määrittelevistä lukuisista tekijöistä, joita siitä voidaan käyttää. On tällöin itsestään selvää, että ateismista ilmiönä ja sen rajapinnoista kiinnostuneita ihmisiä riittää. Ateismikin on vain historiansa tuotos.
      Sen sijaan jokaisen ihmisen henkilökohtainen yksilöllinen ateismi on sellainen, että se saa olla. Mutta sen sisältöjä ja argumentaatioita saa ilmeisesti kommentoida, vaikkei se ihan taannoin muodissa ollutta kivapuhetta olisikaan. Ihmisen henkilökohtaiset ominaisuudet ja ajatukset ovat hänen oma asiansa.
      Sikäli, kun ne eivät kuulu esim. rikoslain piiriin. Ja sitten vielä jotenkin saavu niistä vastaavien tahojen tietoon siten, että niitä asioita käsittelevien tahojen piirissä syntyy motivaatio. Ja siellä on myös annettu mahdollisuus ryhtyä toimenpiteisiin. (joka ei siis tarkoita keskustelua viha/kivapuheesta) vaan kaikista muista asioista.

      Kirjoituksia on kuitenkin helppoa laatia. Ja jälkikäteen niistä on vaikea sanoa kuka niitä on laatinut.

    • Anonyymi

      "Tällä palstalla uskovaiset voivat tuomita ateistit mielensä mukaan ja haukkua heitä sydämettömyytensä kyllyydestä. Sellaisia piruja he olisivat siellä taivaassakin, jos sellainen paikka vain olisi olemassa. "

      Tuosta tutusta ilmiöstä tulee mieleen se, että sellainen yksilö kuin jumalkuvansa.

      Mutta unohtamatta myöskään sitä, miten uskovat kiivaasti tuomaroivat myös toinen toisiaan, usein jopa omien kuppikuntiensa sisällä ja puhumattkkaan eri tavalla tuota ristiriitaista Raamattua tulkitsevia muiden kuppikuntien uskovia. Vastaavaa ilmenee muissakin uskonnoissa kuin vain kristitinuskossa.

      Miten jumaluskovuudet ovatkin aiheuttaneet niin paljon jakaumia, kiistoja, vainoja, julmia tekoja, epäinhimillisyyttä, universaalien ihmisarvojen polkemista, verenvuodatusta ja sotia kautta ihmiskunnan historian.

      Tuo edellä manitsemani "arvomaailma" ja mentaliteetti on vahvasti esillä ja vallalla myös s24:n uskontopalstoilla, eli uskovuuksien ihmiskunta ei vaikuta lainkaan kasvaneen arvoiltaan parempaan ja arvokkaampaan suuntaan.

      • Anonyymi

        "uskovuuksien ihmiskunta ei vaikuta lainkaan kasvaneen arvoiltaan parempaan ja arvokkaampaan suuntaan."

        Ikävä kyllä asia on juuri noin.


    • Anonyymi

      minä ateistina en tule säälimään uskovaisten kohtaloa 🤣

      • Anonyymi

        Säälimättömyys ja ylimielinen suhtautuminen kuuluvat ateismiin(kin). Siksi niin monet ovatkin mieluummin kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälimättömyys ja ylimielinen suhtautuminen kuuluvat ateismiin(kin). Siksi niin monet ovatkin mieluummin kristittyjä.

        Lisään edelliseeni: 10:48

        Säälimättömyys ja ylimielinen suhtautuminen kuuluvat teismiin(kin). Siksi niin monet ovatkin mieluummin olematta kristittyinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään edelliseeni: 10:48

        Säälimättömyys ja ylimielinen suhtautuminen kuuluvat teismiin(kin). Siksi niin monet ovatkin mieluummin olematta kristittyinä.

        Onhan se joidenkin pahasti harhautuneiden kristittyjen kohdalla joskus noinkin. Toivottavasti ei sentään kaikkien ateistien, vaikka joskus netissä sen kuvan saakin.


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajan näkemyksen.

      Juuri noin toimivat ylimieliset anabaptistit (uudelleen kastajat), eli helluntailaisuus ja siitä erkaantuneet muut anabaptisti-lahkot. False flag-kristittyinä esiintyen, synnyttävät erilaista kristittyjen vastaisuutta. He eivät ole aitoja, kristittyjä uskovia.

      Osa näistä vaikuttaa liikkuvan muilla mottiiveilla kuin itse Kristuksen asialla, sillä Jeesus itse kielsi tuollaisen käytöksen. He eivät siis ole Jeesuksen opetuslapsia, eivät ole koskaan halunneetkaan ymmärtää Raamatun UT:n sanomaa.

      Opillisesti kristinusko perustuu nimenomaan nk. alkukristittyjen, eli Kristuksen itsensä ja Hänen apostoliensa opetuksiin.

      Luukas 14: 7-24
      7 Ja huomatessaan, kuinka kutsutut valitsivat itselleen ensimmäisiä sijoja, hän puhui heille vertauksen ja sanoi heille:
      8 "Kun joku on kutsunut sinut häihin, älä asetu aterioimaan ensimmäiselle sijalle; sillä, jos hän on kutsunut jonkun sinua arvollisemman,
      9 niin hän, joka on sinut ja hänet kutsunut, ehkä tulee ja sanoo sinulle: 'Anna tälle sija', ja silloin sinä saat häveten siirtyä viimeiselle paikalle.

      10 Vaan kun olet kutsuttu, mene ja asetu viimeiselle sijalle, ja niin on se, joka on sinut kutsunut, sisään tullessaan sanova sinulle: 'Ystäväni, astu ylemmäksi'. Silloin tulee sinulle kunnia kaikkien pöytäkumppaniesi edessä.
      11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      12 Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
      13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
      14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."
      15 Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi hänelle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"

      16 Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
      17 Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
      18 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
      19 Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
      20 Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.

      21 Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
      22 Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
      23 Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
      24 sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."
      *
      Joten, Herramme 👑 toivottaa myös kaikki ateistit tervetulleiksi Taivasten illallisilleen, luokseen!

      • Anonyymi

        "Opillisesti kristinusko perustuu nimenomaan nk. alkukristittyjen, eli Kristuksen itsensä ja Hänen apostoliensa opetuksiin."

        Tarkoitat siis ettei kirkollista vihkimistä tarvita. Alkukristityt eivät tälläistä tunteneet.

        LippuHelvettiinKiitos


    • Anonyymi

      Uskovaiset jahtaavat palstalla ateisteja enemmän kuin istuvat kirkossa palvelemassa satuolentoansa.

    • Ne on enimmäkseen vaan ateistitrolleja jotka esiintyy uskovaisina.

      • Anonyymi

        Kuten sinäkin olet?


    • Anonyymi

      Jeesuskin olisi halunnut uskoa, mutta hän oli uskomaton.
      Hän mainitsi kerran opetuslapsilleen: "Totisesti, totisesti minä sanon teille. Ennen uskon Joulupukkiin kuin juutalaisten höpinöihin."

    • Anonyymi

      Toivoisin että uskovat osaisivat perustella jumalan olemassaolon jotenkin muuten kuin että jumala on olemassa uskon kautta. Jos ei siis usko että jumala on olemassa, hän ei ole olemassa. Tästä voi tehdä sen johtopäätöksen että jumala on vain uskovan oman mielen syövereissä, ei missään muualla, ei todellisuudessa.

      • Anonyymi

        Se, että Jumala olisi olemassa vain koska häneen uskotaan, ei tee Hänestä yhtään vähemmän mahtavaa ja jopa kaikkivoipaista.

        Rahankin mahti perustuu pelkästään luottamukseen ja uskoon. Ja sen mahti näkyy kaikkialla, väitetäänpä jopa, että se pystyisi tuhoamaan koko maapallon.


      • Anonyymi

        Kaikki tiet vievät Roomaan ja Myös Kristuksen kautta voi ymmärtää Jumalaa.
        Sekä tieteen kautta. Yliluonnollisten kykyjen kautta >>vrt. armolahjat<<
        Luonnon kautta voi ymmärtää varsin hyvin >> secret geometry<<
        Jeesus toimi ihmisenä ollessaan Oppaana. On tehtävä sydämen muutosilmoitus

        >>verottajalle<<

        palkkiona on hyvä tulevaisuus. Pilkka pois elämästä konsanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tiet vievät Roomaan ja Myös Kristuksen kautta voi ymmärtää Jumalaa.
        Sekä tieteen kautta. Yliluonnollisten kykyjen kautta >>vrt. armolahjat<<
        Luonnon kautta voi ymmärtää varsin hyvin >> secret geometry<<
        Jeesus toimi ihmisenä ollessaan Oppaana. On tehtävä sydämen muutosilmoitus

        >>verottajalle<<

        palkkiona on hyvä tulevaisuus. Pilkka pois elämästä konsanaan.

        "Jeesus toimi ihmisenä ollessaan Oppaana. "

        Jeesus on aina ollut vain satuhahmo. Hänen sanomisensa on samanlaista puhekuplaviidakkoa kuin Aku Ankalla. Kumpikaan ei ole ikinä kirjoittanut pätkääkään itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      31
      6015
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      270
      3706
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      3157
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      143
      2752
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2390
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      112
      2053
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      218
      1969
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      200
      1862
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      58
      1502
    10. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1446
    Aihe