Karkkipiilo,karkin ja jäätelön hinta.

Anonyymi

Siinä säästää vuodessa paljon rahaa kun ostaa vain isoja karkkipusseja eikä pieniä patukoita.
Ongelmani on ollut se että olen syönyt heti ne kaikki jos olen ostanut kaappiin esim ison suklaalevyn tai karkkipussin
Teen nyt niin että VIEN ne halvat karkit kellariin ja haen sieltä muutaman kerran viikossa 50g

MONINKERTAINEN HINTA
Sama juttu on jäätelössä pehmis maksaa kioskissa 3,5 euroa ja 1 litra kermajäätelöä 1,25 eur (2:den pikku patukan hinnalla saa ison suklaalevyn)

Teen niin että kun menen kaupunkiin ja aion syödä pehmiksen otan lähtiessä palan jäätelöä ruokatermospulloon se pehmenee sopivasti tunnin kuluttua

Karkkia ja jäätelöä EI kannata koskaan syödä suuria määriä,koska ne lihottaa silloin nopeasti.

96

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos aamun nauruista 😂😂😂😂

      • Äläs nyt. Tuo jäätelö ruokatermokseen on ihan hyvä idea.

        Itse en karkkia osta muuta kuin satunnaisesti lakritsipötkön mutta jäätelöä vähintään viikoittain. Irtojäätelön hinta on ihan posketon (tosin paikallinen konditoria tekee itse jäätelönsä ja laatu on hyvä). Jahka palaan kotiin niin syönen jäätelöni tuolla konstilla kun voin hyödyntää niin itse tehtyä jäätelöä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Äläs nyt. Tuo jäätelö ruokatermokseen on ihan hyvä idea.

        Itse en karkkia osta muuta kuin satunnaisesti lakritsipötkön mutta jäätelöä vähintään viikoittain. Irtojäätelön hinta on ihan posketon (tosin paikallinen konditoria tekee itse jäätelönsä ja laatu on hyvä). Jahka palaan kotiin niin syönen jäätelöni tuolla konstilla kun voin hyödyntää niin itse tehtyä jäätelöä.

        Pehmis Hesburgerissa tms pikaruokalassa maksaa muuten tosi vähän kun vertaa kioskien hintoihin. Kaupungissa käydessä voi hakea jäätelönsä sieltä jos pihuilee. Meillä on monta paikkaa mistä saa italialaista jäätelöä niin tulee pari kertaa kesässä sorruttua amarettoon ja pähkinäjäätelöön. Mielimakuani Zuppa Ingleseä ei ole saanut mistään nyttemmin. Muutama vuosi sitten sain ehtaa italialaista.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pehmis Hesburgerissa tms pikaruokalassa maksaa muuten tosi vähän kun vertaa kioskien hintoihin. Kaupungissa käydessä voi hakea jäätelönsä sieltä jos pihuilee. Meillä on monta paikkaa mistä saa italialaista jäätelöä niin tulee pari kertaa kesässä sorruttua amarettoon ja pähkinäjäätelöön. Mielimakuani Zuppa Ingleseä ei ole saanut mistään nyttemmin. Muutama vuosi sitten sain ehtaa italialaista.

        T kn

        Minä en kauheasti välitä pehmiksestä mutta jäätelöstä kyllä. Teknisesti ottaen meikäläiset jäätelöt eivät ole oikeita jäätelöitä vaan maitojäädykkeitä italialaisen gelaton tapaan. Oikeassa gelatossa on vaan enemmän makuainetta. Oikea jäätelökin on hyvää mutta on melkoinen energiapommi. Voisi kyllä ostaa kesämökillekin jäätelökoneen jos löytyy halvalla eli max 200 €. Tai voisi viedä jäätyneen banaanin muhjaimeni sinne. Se olisi halpa mutta noita ei taida enää olla myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehmis Hesburgerissa tms pikaruokalassa maksaa muuten tosi vähän kun vertaa kioskien hintoihin. Kaupungissa käydessä voi hakea jäätelönsä sieltä jos pihuilee. Meillä on monta paikkaa mistä saa italialaista jäätelöä niin tulee pari kertaa kesässä sorruttua amarettoon ja pähkinäjäätelöön. Mielimakuani Zuppa Ingleseä ei ole saanut mistään nyttemmin. Muutama vuosi sitten sain ehtaa italialaista.

        T kn

        "Muutama vuosi sitten sain ehtaa italialaista."

        Tarkoitan tällä edelleen jäätelöä. ;-]

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä en kauheasti välitä pehmiksestä mutta jäätelöstä kyllä. Teknisesti ottaen meikäläiset jäätelöt eivät ole oikeita jäätelöitä vaan maitojäädykkeitä italialaisen gelaton tapaan. Oikeassa gelatossa on vaan enemmän makuainetta. Oikea jäätelökin on hyvää mutta on melkoinen energiapommi. Voisi kyllä ostaa kesämökillekin jäätelökoneen jos löytyy halvalla eli max 200 €. Tai voisi viedä jäätyneen banaanin muhjaimeni sinne. Se olisi halpa mutta noita ei taida enää olla myynnissä.

        Kävin eilen taas hakemassa proteiinijäätelöä Lohiloa kun oli saapunut erä minttusuklaata. Maksaa 4 € boksi. Voi hyvällä omallatunnolla syödä kun boksissa on alle 300 kcal, oliko 230 tms. Täyteläistä ja kermaista.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin eilen taas hakemassa proteiinijäätelöä Lohiloa kun oli saapunut erä minttusuklaata. Maksaa 4 € boksi. Voi hyvällä omallatunnolla syödä kun boksissa on alle 300 kcal, oliko 230 tms. Täyteläistä ja kermaista.

        T kn

        Saattaisi onnistua itsevalmistuskin. Makeutettu laktitolilla joten karppisokerikin toimii. Mukana hiukan glukoosia estämään kiteytyminen ja kerman korvikkeena maitoproteiinia.

        Minulla ongelmana autottomuus eli jäätelön vieminen mökille vaatii taksikyydin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Äläs nyt. Tuo jäätelö ruokatermokseen on ihan hyvä idea.

        Itse en karkkia osta muuta kuin satunnaisesti lakritsipötkön mutta jäätelöä vähintään viikoittain. Irtojäätelön hinta on ihan posketon (tosin paikallinen konditoria tekee itse jäätelönsä ja laatu on hyvä). Jahka palaan kotiin niin syönen jäätelöni tuolla konstilla kun voin hyödyntää niin itse tehtyä jäätelöä.

        "Itse en karkkia osta muuta kuin satunnaisesti lakritsipötkön mutta jäätelöä vähintään viikoittain."

        Kiitos hyvistä nauruista


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä en kauheasti välitä pehmiksestä mutta jäätelöstä kyllä. Teknisesti ottaen meikäläiset jäätelöt eivät ole oikeita jäätelöitä vaan maitojäädykkeitä italialaisen gelaton tapaan. Oikeassa gelatossa on vaan enemmän makuainetta. Oikea jäätelökin on hyvää mutta on melkoinen energiapommi. Voisi kyllä ostaa kesämökillekin jäätelökoneen jos löytyy halvalla eli max 200 €. Tai voisi viedä jäätyneen banaanin muhjaimeni sinne. Se olisi halpa mutta noita ei taida enää olla myynnissä.

        Oletko maistanut 3 Kaverin jäätelöä? He mainostavat, etteivät puhalla jäätelön sekaan ollenkaan ilmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko maistanut 3 Kaverin jäätelöä? He mainostavat, etteivät puhalla jäätelön sekaan ollenkaan ilmaa.

        Jäätelöön kuuluu ilma. En erityisesti pidä heidän jäätelöistään mutta eivät ne huonoja ole. Moni gelato on liian tiivis ja perusjäätelöt liian höttöisiä ja paras löytyy sieltä keskeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehmis Hesburgerissa tms pikaruokalassa maksaa muuten tosi vähän kun vertaa kioskien hintoihin. Kaupungissa käydessä voi hakea jäätelönsä sieltä jos pihuilee. Meillä on monta paikkaa mistä saa italialaista jäätelöä niin tulee pari kertaa kesässä sorruttua amarettoon ja pähkinäjäätelöön. Mielimakuani Zuppa Ingleseä ei ole saanut mistään nyttemmin. Muutama vuosi sitten sain ehtaa italialaista.

        T kn

        Italialaisesta jäätelöstä en tiedä, kun olen aina ostanut sitä halvempaa. Mutta kun se purkki on tyhjä ja jäänyt pesemättä, niin se haisee liimalle ja näkyy, että se on jotain maustettua maidonlitkua.
        Kyllä mieliteko jäätelöön lähti!
        Mutta kaveri teki kotona tosi hyvää ja vähemmän epäterveellistä.
        Ostin jäätelökoneen, mutta en jaksanut käyttää sitä.
        Nykyisin on monenlaisia pikakoneita jäätelöön.
        Minun "jäätelöni" koostuu nykyisin rahkaa+liraus mehua.
        Tai rahkaa+kenelia+inkivääriä+banaania.
        Maukasta ja ravitsevaa!


    • Anonyymi

      kyllä kyllä, juuri näin
      tämähän se on elämän tarkoitus

      nauttia siitä lyhyestä ajasta mikä meillä täällä on, termosjäätelöllä

      • Anonyymi

        😂🤣😂🤣😂😅 Juurikin näin!!! Apua kuolen nauruun näille kellarikarkeille ja termosjäätelöille. 😵🤣😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂🤣😂🤣😂😅 Juurikin näin!!! Apua kuolen nauruun näille kellarikarkeille ja termosjäätelöille. 😵🤣😂🤣

        Jos ostat suklaata,niin sulle pitää siis olla sitä tarjolla koko ajan,ja se pitää olla koko ajan käden ulottuvilla että voit syödä sitä,JA lihoa.


    • Anonyymi

      "Teen niin että kun menen kaupunkiin ja aion syödä pehmiksen otan lähtiessä palan jäätelöä ruokatermospulloon se pehmenee sopivasti tunnin kuluttua"

      Minä teen niin että kun menen kaupunkiin ja aion syödä pehmiksen niin syön pehmiksen. En pakettijäätelöä sillä se ei ole pehmistä.

      Täytyy olla tosi pahasti sokeririippuvainen jos joutuu suunnittelemaan strategian karkkien syömiseen ja piilottamaan karkit itseltään ja toisaalta on pakottava tarve saitana ostaa suuria määriä kerralla vain sen takia että ovat halpoja. Monenlaista kontrollifriikkiyttä ja pakkoneuroosia ihmisillä onkin syömiseen liittyen.

      • Anonyymi

        Tuo aloittajahan on häiriintynyt persoona joka osaa harvinaisen hyvin imitoida massiivikalorimiestä.

        Tuossa ei siis ole kysymys todellisesta tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloittajahan on häiriintynyt persoona joka osaa harvinaisen hyvin imitoida massiivikalorimiestä.

        Tuossa ei siis ole kysymys todellisesta tilanteesta.

        Ja mistäs tuon asian tiedät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistäs tuon asian tiedät ?

        Joillakin ihmisillä todellisuudentaju on kehittyneempi kuin toisilla. Viime kädessä kyse on keskushermostosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistäs tuon asian tiedät ?

        Palstalla siedetään huonosti erilaisuutta. Palstalaiset ovat kuin ihmisiä, jotka eivät ole saaneet rakkautta ja jotka eivät kykene myöskään sitä antamaan.


      • Anonyymi

        Pakettijäätölöstä tulee pehmis kun se on tunnin jääkaapissa tai ruokatermospullossa,ja monia karkkeja ei saa edes ostaa pienissä erissä.Nämäkin lidin hedelmättoffee karkit on todella hyviä ja niitä myydään vain isoissa pusseissa.


      • Anonyymi

        Juu aloittaja on varsin neuroottinen samoin kuin KNM. Päinvastoin kuin minä joka olen erittäin neuroottinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakettijäätölöstä tulee pehmis kun se on tunnin jääkaapissa tai ruokatermospullossa,ja monia karkkeja ei saa edes ostaa pienissä erissä.Nämäkin lidin hedelmättoffee karkit on todella hyviä ja niitä myydään vain isoissa pusseissa.

        Pehmis valmistetaan eri tavalla.


    • Anonyymi

      Loistavaa!

      Kun minä hiihdän tai pyöräilen kaupunkiin, ostan aina VALTAVAN pussin HYVIÄ karkkeja, sillä PAHOILLA karkeilla ei laihdu. Säilytän karkkeja - en termospullossa - vaan jääkiekkokassissa. Siellä ne pysyvät sopivassa lämmössä, jotta voin laihtua lisää.

      Olen laihtunut nyt vinkeilläsi, joita annat joka ikinen aamu, yhteensä 120 kiloa. Oletko harkinnut sitä, että tästä opastamisesta tulisi sinulle uusi ammatti? Niin hyvät kokemukset minulla on tästä oppikurssistasi.

      • Anonyymi

        Varmaan tuntuu mukavalta, kun satula hieroo "karkkiasi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tuntuu mukavalta, kun satula hieroo "karkkiasi".

        Kyllä eturauhanen on vähä kovilla mutta se laihduttaa. Ja kyllä jöpöttää mutta väliin paikoissa missä ei tarttis.


    • Anonyymi

      Kuinka helppoa oma elämäni onkaan kun ei tarvi ostaa karkkeja jemmaan eikä syödä ja kytätä niitä eikä miettiä miten söisi jäätelöä mahdollisimman halvalla. Eikä tarvi sitten hiihtää myöskään 10 h päivässä. Säästyy rahat, hampaat, terveys ja aika muuhun.

    • Anonyymi

      Hahahhaaa!!!

      *Kierii lattialla*

      T kn

    • Anonyymi

      "Siinä säästää vuodessa paljon rahaa kun ostaa vain isoja karkkipusseja eikä pieniä patukoita."

      Todella esimerkillinen laihduttaja?

      • Anonyymi

        Tässähän on kyse rahan säästämisestä.Kaikki ostaa jäätelöä ja karkkia aivan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän on kyse rahan säästämisestä.Kaikki ostaa jäätelöä ja karkkia aivan varmasti.

        "Tässähän on kyse rahan säästämisestä.Kaikki ostaa jäätelöä ja karkkia aivan varmasti."

        Alkoholisti voisi ostaa sammion viinaa kellariin mistä voi laskea litran päiväannoksia niin ei tule sorruttua liikajuomiseen? ;-D

        Kun kaikki ostaa viinaa varmasti?


        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tässähän on kyse rahan säästämisestä.Kaikki ostaa jäätelöä ja karkkia aivan varmasti."

        Alkoholisti voisi ostaa sammion viinaa kellariin mistä voi laskea litran päiväannoksia niin ei tule sorruttua liikajuomiseen? ;-D

        Kun kaikki ostaa viinaa varmasti?


        T kn

        Näin kyllä kerran alkoholiautomaatin, jossa oli sellainen systeemi että mittaosa täyttyi hyvin hiljakseen ja vehkeestä sai ehkä pari paukkua päivässä.

        Minä en varastoi mitään mille olen perso. Kun oli lounasetu niin vein vanhemmilleni usein parikin kiloa suklaata (kaupasta lounassalaatti ja loppu setelistä suklaaseen). Suklaan varastointi ei ole minulle ongelma ja vanhempani eivät olleet erityisen kranttuja suklaan suhteen vaan joku private label kelpasi hyvin.


    • Anonyymi

      Tämä systeemi oikeasti toimii,koska jos karkit ja suklaa ei ole siinä heti käden ulottuvilla et voi syödä niitä.

      Harva pystyy siihen että jos kaapissa on karkkipussi tai suklaalevy ottaa vain muutaman karkin tai vain yhden rivin suklaata koko päivän aikana,vaan
      ne tulee yleensä syötyä pikkuhiljaa pois aivan kaikki,jos niitä yleensä kaapissa on.

      • Anonyymi

        Vähän sama ongelma seksin kanssa. Kokeillaan vähän vaan ja annetaan sitten olla, mutta ei se onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama ongelma seksin kanssa. Kokeillaan vähän vaan ja annetaan sitten olla, mutta ei se onnistu.

        Laihduttajalla seksi onkin suklaan korvike. :-D

        T kn


      • Anonyymi

        Kyllä se todellakin TOIMII ainakin minulla .Kellarissani noin 3 kiloa halpaa karkkia ja suklaata,enkä ole syönyt niitä tänään kuin 50 g
        JOS ne olisivat kaapissani olisin syönyt niitä ainakin 500g JA LIHONUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se todellakin TOIMII ainakin minulla .Kellarissani noin 3 kiloa halpaa karkkia ja suklaata,enkä ole syönyt niitä tänään kuin 50 g
        JOS ne olisivat kaapissani olisin syönyt niitä ainakin 500g JA LIHONUT.

        Näitä minulla on 4 pussia,hyvää hedelmätoffeeta,maku on vähän kirpeä .
        Salmiakkia en enään syö koska se aiheuttaa verenpainetta.Verenpaineet on laskenut jo nyt normaalitasolle kun lopetin salmiakin syönnin.Ja marabou suklaata 2 levyä

        https://www.lidl.de/de/sugarland-fruchtkaubonbons/p31584


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä minulla on 4 pussia,hyvää hedelmätoffeeta,maku on vähän kirpeä .
        Salmiakkia en enään syö koska se aiheuttaa verenpainetta.Verenpaineet on laskenut jo nyt normaalitasolle kun lopetin salmiakin syönnin.Ja marabou suklaata 2 levyä

        https://www.lidl.de/de/sugarland-fruchtkaubonbons/p31584

        Heti kun vein karkit pois käden ulottuvilta kalorini pienentyi 500 kaloria päivässä.
        JA tämä toimenpide estää nämä 4000-5000 kalorin päivät ainakin karkin osalta.

        Toinen lihomista estävä asia.Ei osta kotiinsa pullia ja muita herkkuja josta voi lihoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun vein karkit pois käden ulottuvilta kalorini pienentyi 500 kaloria päivässä.
        JA tämä toimenpide estää nämä 4000-5000 kalorin päivät ainakin karkin osalta.

        Toinen lihomista estävä asia.Ei osta kotiinsa pullia ja muita herkkuja josta voi lihoa.

        No vihdoin viimein järkevää puhetta. En minäkään osta kotiin olutta koska se väistämättä lisää kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun vein karkit pois käden ulottuvilta kalorini pienentyi 500 kaloria päivässä.
        JA tämä toimenpide estää nämä 4000-5000 kalorin päivät ainakin karkin osalta.

        Toinen lihomista estävä asia.Ei osta kotiinsa pullia ja muita herkkuja josta voi lihoa.

        "Heti kun vein karkit pois käden ulottuvilta kalorini pienentyi 500 kaloria päivässä.
        JA tämä toimenpide estää nämä 4000-5000 kalorin päivät ainakin karkin osalta.

        Toinen lihomista estävä asia.Ei osta kotiinsa pullia ja muita herkkuja josta voi lihoa."

        :-D
        Eikö sama metodi toimisi myös karkkien kohdalla? Ettei siis osta niitä ollenkaan kotiinsa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se todellakin TOIMII ainakin minulla .Kellarissani noin 3 kiloa halpaa karkkia ja suklaata,enkä ole syönyt niitä tänään kuin 50 g
        JOS ne olisivat kaapissani olisin syönyt niitä ainakin 500g JA LIHONUT.

        "Kyllä se todellakin TOIMII ainakin minulla .Kellarissani noin 3 kiloa halpaa karkkia ja suklaata,enkä ole syönyt niitä tänään kuin 50 g
        JOS ne olisivat kaapissani olisin syönyt niitä ainakin 500g JA LIHONUT."

        Tämä on kyllä hauska. :-D
        Siis karkkien lihottavuus perustuu siihen missä niitä kotona varastoi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun vein karkit pois käden ulottuvilta kalorini pienentyi 500 kaloria päivässä.
        JA tämä toimenpide estää nämä 4000-5000 kalorin päivät ainakin karkin osalta.

        Toinen lihomista estävä asia.Ei osta kotiinsa pullia ja muita herkkuja josta voi lihoa.

        Ennen kaikki syömäni karkki oli juuri salmiakkia joka nostaa verenpainetta vanhoja autoja ja turkinpippuripatukoita ja vähän pätkiksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se todellakin TOIMII ainakin minulla .Kellarissani noin 3 kiloa halpaa karkkia ja suklaata,enkä ole syönyt niitä tänään kuin 50 g
        JOS ne olisivat kaapissani olisin syönyt niitä ainakin 500g JA LIHONUT."

        Tämä on kyllä hauska. :-D
        Siis karkkien lihottavuus perustuu siihen missä niitä kotona varastoi.

        T kn

        Kyllä se niin on,jos ne eivät ole käden ulottuvilla niin niitä EI voi syödä.Toimii minulla oikein hyvin.Niitä saa olla eikä niitä kannata kieltää kokonaan,mutta ne ei saa olla hyvin tarjolla.
        Silläkin on lihottava vaikutus jos ne kieltää kokonaan.

        Fitneskisaajallakin karkit on vaaranpaikka kohta 8:40
        https://www.youtube.com/watch?v=wtYTlqv35Ks


    • Olen keksinyt ongelmaasi aivan loistavan ratkaisun eli karkkiautomaatti, joka annostelee päivässä 50 g karkkia. Materiaalina karkaistu teräs ja vehkeen sisällä annos voihappoa helposti sulavassa pullossa ja toinen ohuessa lasikuulassa. Nuo rikkoutuvat kovasta tärinästä tai lämmöstä joten rikkominen ei onnistu. Avain sitten luottohenkilölle täyttöä varten.

      • Anonyymi

        "Olen keksinyt ongelmaasi..."

        hoopovee

        milloin ajattelit keksiä ratkaisun omaan ongelmaasi???


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen keksinyt ongelmaasi..."

        hoopovee

        milloin ajattelit keksiä ratkaisun omaan ongelmaasi???

        Veku, minähän olen keksinyt ongelmaani ratkaisun ja se on laihduttaminen virallisterveellisellä ruokavaliolla. Diabeteslääkitys laskee koko ajan kuten painokin. Ei ole nälkä eikä tarvitse elää omituisella ja hirvittävän rajoittuneella ruokavaliolla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku, minähän olen keksinyt ongelmaani ratkaisun ja se on laihduttaminen virallisterveellisellä ruokavaliolla. Diabeteslääkitys laskee koko ajan kuten painokin. Ei ole nälkä eikä tarvitse elää omituisella ja hirvittävän rajoittuneella ruokavaliolla.

        "Veku, minähän olen keksinyt ongelmaani ratkaisun ja se on laihduttaminen virallisterveellisellä ruokavaliolla"

        Kerroppa mitä syöt ja minkä verran


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Veku, minähän olen keksinyt ongelmaani ratkaisun ja se on laihduttaminen virallisterveellisellä ruokavaliolla"

        Kerroppa mitä syöt ja minkä verran

        Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä.

        Tuossahan on kaikki kohdillaan. Miksi Veijo on sinulle aina vihainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on kaikki kohdillaan. Miksi Veijo on sinulle aina vihainen?

        "Miksi Veijo on sinulle aina vihainen?"

        Miksi olisi vihainen. Kiitän hyvistä nauruista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä.

        "Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä."

        Eli kaikki luulojen mukaisesti. Unohdit kertoa minkä verran. Minulla on vaikeaa uskoa että sokeri laihduttaa. Minulla ja johtavalla ravintotieteellä.
        Sama koskee lääkinnän vähentymistä jollet ole alkanut todella korkeilta tasoilta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi Veijo on sinulle aina vihainen?"

        Miksi olisi vihainen. Kiitän hyvistä nauruista.

        Veijoa suututtaa kun joku laihtuu muulla kuin LCHF-dieetillä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veijoa suututtaa kun joku laihtuu muulla kuin LCHF-dieetillä.

        "Veijoa suututtaa kun joku laihtuu muulla kuin LCHF-dieetillä."

        hoopovee

        ei suututa mutta kuten sinä niin epäonnistuvat.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä.

        Nuo on kyllä suositusten mukaisia mutta itse huomasin että määriä joutuu kyllä kyttäämään tarkasti. Kala ja hedelmät on tosi tarkkoja.

        Jotain rasvaista kalaa toki on vaikea syödä isoja määriä mutta hiilarit on todella hankalia kun ruokamäärät joutuu pitämään niin pieninä. Ei välttämättä tule kylläiseksi. Kun sitten haluaa syödä hiilaria niin ei kala-annoskaan saa olla kovin iso ettei kalorit ylity. Jatkuvaa tasapainoilua. Kun alkaa viikonloppujen luontovaellukset niin voi niinä päivinä syödä mitä vaan kun kuluttaa sen 2000 kcal 1500 kcal.

        Yksi hedelmä on jo iso tekijä jos on kyse painavasta hedelmästä. Harvemmin puoliakaan syödään vaan 1 hedelmä = 1 annos.

        Minä ostin päärynöitä kun ne on herkkua enkä ole aikoihin syönyt ... ei ole korkea GI ja on hyvin kuitua. Niin yksi päärynä on painava ja joutuu ehkä jättää leivän pois siltä päivältä. Ainakin suklaan saa unohtaa.

        Se hyvä puoli tässä vuoden laihdutusurakassa on ollut että annoskoot on pienentyneet kaikilta osin sama mitä syö. Muutenkin tällänen pitkä projekti on painunut enempi selkärankaan kuin joku nopea pussikuuri joita toki olen itsekin harrastanut huonolla menestyksellä. Ei ehdi pussikuurien aikana keho sopeutua ja oppia uutta tapaa vaan haikailee entisiä addiktioita. Mutta annokset on pakko pieninä pitääkin jos ei halua taas alkaa lihomaan.

        Yksi riemuvoitto mulla on juuston syönnin väheneminen ja linssien ja leseiden vakiintuminen ruokavalioon. Mulla on tämä ihan oma systeemi mikä on mulle hyvä. Tarkoitan että rajoitan rasvaa mutta vielä enempi hiilaria. Nämä makrot on joutunut oppimaan käytännön ruoanlaiton kautta, mutta ovat iskostuneet tapoihin perusteellisesti.

        Huomasin että kun kävelee päivittäin ja kuluttaa sen parikin sataa kaloria ylimääräistä niin on sitten sille namulle (johon mm kauraleipä kuuluu) tilaa.

        Kävelen noin 4 km päivässä ulkona. Laitoin tarkkailuun. Lisäksi kylmäuintia pari kertaa viikko toistaiseksi. Kohta vedet lämpiää niin sitten uintimatka alkaa pitenemään. Toiveissa olis päästä vielä joskus uimahalliin.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on kyllä suositusten mukaisia mutta itse huomasin että määriä joutuu kyllä kyttäämään tarkasti. Kala ja hedelmät on tosi tarkkoja.

        Jotain rasvaista kalaa toki on vaikea syödä isoja määriä mutta hiilarit on todella hankalia kun ruokamäärät joutuu pitämään niin pieninä. Ei välttämättä tule kylläiseksi. Kun sitten haluaa syödä hiilaria niin ei kala-annoskaan saa olla kovin iso ettei kalorit ylity. Jatkuvaa tasapainoilua. Kun alkaa viikonloppujen luontovaellukset niin voi niinä päivinä syödä mitä vaan kun kuluttaa sen 2000 kcal 1500 kcal.

        Yksi hedelmä on jo iso tekijä jos on kyse painavasta hedelmästä. Harvemmin puoliakaan syödään vaan 1 hedelmä = 1 annos.

        Minä ostin päärynöitä kun ne on herkkua enkä ole aikoihin syönyt ... ei ole korkea GI ja on hyvin kuitua. Niin yksi päärynä on painava ja joutuu ehkä jättää leivän pois siltä päivältä. Ainakin suklaan saa unohtaa.

        Se hyvä puoli tässä vuoden laihdutusurakassa on ollut että annoskoot on pienentyneet kaikilta osin sama mitä syö. Muutenkin tällänen pitkä projekti on painunut enempi selkärankaan kuin joku nopea pussikuuri joita toki olen itsekin harrastanut huonolla menestyksellä. Ei ehdi pussikuurien aikana keho sopeutua ja oppia uutta tapaa vaan haikailee entisiä addiktioita. Mutta annokset on pakko pieninä pitääkin jos ei halua taas alkaa lihomaan.

        Yksi riemuvoitto mulla on juuston syönnin väheneminen ja linssien ja leseiden vakiintuminen ruokavalioon. Mulla on tämä ihan oma systeemi mikä on mulle hyvä. Tarkoitan että rajoitan rasvaa mutta vielä enempi hiilaria. Nämä makrot on joutunut oppimaan käytännön ruoanlaiton kautta, mutta ovat iskostuneet tapoihin perusteellisesti.

        Huomasin että kun kävelee päivittäin ja kuluttaa sen parikin sataa kaloria ylimääräistä niin on sitten sille namulle (johon mm kauraleipä kuuluu) tilaa.

        Kävelen noin 4 km päivässä ulkona. Laitoin tarkkailuun. Lisäksi kylmäuintia pari kertaa viikko toistaiseksi. Kohta vedet lämpiää niin sitten uintimatka alkaa pitenemään. Toiveissa olis päästä vielä joskus uimahalliin.

        T kn

        Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa.

        Itse teen usein isoja annoksia ruokaa mutta annoskoko on pienentynyt jostain reilusta kilosta ehkä 500 g:aan. Tuossakin vähän rasvaa ja maltillisesti hiilihydraattia eli esimerkiksi 400 g keitettyä täysjyväpastaa ja 100 g kastiketta. Jotain 50 g hiilihydraattia ja 25 g proteiinia. Tänään meni kyllä 100 g Savustettua porsaan ulkofilettä ja 400 g pastaa. Täytyy näet syödä jääkaappi tyhjäksi. Huomenna tomaattisipulisalaatti ja aamiaisleivillä loput 100 g porsaan ulkofilettä. Syy kohtuuttomaan savustetun porsaan ulkofilee syöntiin se, että se oli punalaputettuna reilut 10 € kg (todennäköisesti vanhenenemassa ollutta lihaa ja lämmintiskin sulkeuduttua).


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa.

        Itse teen usein isoja annoksia ruokaa mutta annoskoko on pienentynyt jostain reilusta kilosta ehkä 500 g:aan. Tuossakin vähän rasvaa ja maltillisesti hiilihydraattia eli esimerkiksi 400 g keitettyä täysjyväpastaa ja 100 g kastiketta. Jotain 50 g hiilihydraattia ja 25 g proteiinia. Tänään meni kyllä 100 g Savustettua porsaan ulkofilettä ja 400 g pastaa. Täytyy näet syödä jääkaappi tyhjäksi. Huomenna tomaattisipulisalaatti ja aamiaisleivillä loput 100 g porsaan ulkofilettä. Syy kohtuuttomaan savustetun porsaan ulkofilee syöntiin se, että se oli punalaputettuna reilut 10 € kg (todennäköisesti vanhenenemassa ollutta lihaa ja lämmintiskin sulkeuduttua).

        "Itse teen usein isoja annoksia ruokaa mutta annoskoko on pienentynyt jostain reilusta kilosta ehkä 500 g:aan. Tuossakin vähän rasvaa ja maltillisesti hiilihydraattia eli esimerkiksi 400 g keitettyä täysjyväpastaa ja 100 g kastiketta."

        Etkö opi ikinä mitään??


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa.

        Itse teen usein isoja annoksia ruokaa mutta annoskoko on pienentynyt jostain reilusta kilosta ehkä 500 g:aan. Tuossakin vähän rasvaa ja maltillisesti hiilihydraattia eli esimerkiksi 400 g keitettyä täysjyväpastaa ja 100 g kastiketta. Jotain 50 g hiilihydraattia ja 25 g proteiinia. Tänään meni kyllä 100 g Savustettua porsaan ulkofilettä ja 400 g pastaa. Täytyy näet syödä jääkaappi tyhjäksi. Huomenna tomaattisipulisalaatti ja aamiaisleivillä loput 100 g porsaan ulkofilettä. Syy kohtuuttomaan savustetun porsaan ulkofilee syöntiin se, että se oli punalaputettuna reilut 10 € kg (todennäköisesti vanhenenemassa ollutta lihaa ja lämmintiskin sulkeuduttua).

        400g keitettyä pastaa kerralla? Paljonko päivässä syöt osimoilleen hiilaria? Oletko laskenut tai tarkkailetko? Täysjyväpastaa noin paljon on 63g hh, siihen kai kastikekin sisältää hiilaria?

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa.

        Itse teen usein isoja annoksia ruokaa mutta annoskoko on pienentynyt jostain reilusta kilosta ehkä 500 g:aan. Tuossakin vähän rasvaa ja maltillisesti hiilihydraattia eli esimerkiksi 400 g keitettyä täysjyväpastaa ja 100 g kastiketta. Jotain 50 g hiilihydraattia ja 25 g proteiinia. Tänään meni kyllä 100 g Savustettua porsaan ulkofilettä ja 400 g pastaa. Täytyy näet syödä jääkaappi tyhjäksi. Huomenna tomaattisipulisalaatti ja aamiaisleivillä loput 100 g porsaan ulkofilettä. Syy kohtuuttomaan savustetun porsaan ulkofilee syöntiin se, että se oli punalaputettuna reilut 10 € kg (todennäköisesti vanhenenemassa ollutta lihaa ja lämmintiskin sulkeuduttua).

        "Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa."

        Kauraleipäviipaleet on tosi pieniä, 32g. Siihen ei paljon mitään mahdu. Laitan yleensä paistetun munan ja siihen kalkkunat päälle, tämä normiaamainen. Joskus oivariinia.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Leipä on kyllä petollista kun iso viipale leipää rasvalla ja runsailla päällisillä Vastaa ateriaa. Valmiiksi viipaloitu juusto on suoranainen ansa."

        Kauraleipäviipaleet on tosi pieniä, 32g. Siihen ei paljon mitään mahdu. Laitan yleensä paistetun munan ja siihen kalkkunat päälle, tämä normiaamainen. Joskus oivariinia.

        T kn

        Itse syön paljon Oululaisen jälkiuunipaloja. Sama paino ja yleensä päällä kevytmajoneesia ja kasviksia. Monelle kyllä leipä ja erityisesti leivänpäällysteet ovat ongelma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        400g keitettyä pastaa kerralla? Paljonko päivässä syöt osimoilleen hiilaria? Oletko laskenut tai tarkkailetko? Täysjyväpastaa noin paljon on 63g hh, siihen kai kastikekin sisältää hiilaria?

        T kn

        Tavoite on 150 g hiilihydraattia päivässä. Aamiaisesta tulee noin 30 g ja oluesta 20-40 g niin jäljelle jää 80 g. Osa siitä päivittäisestä smoothiesta. Jonkin verran salaatista.

        Hastikkeessa on tietysti hiukan hiilihydraattia mutta ei tomaatti pohjaisissa kovinkaan paljoa jollei ole mukana papuja.


      • Anonyymi

        Toisia nimittelemällä nolaa vain itsensä.
        "Allekirjoitus" silti oikein!


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse syön paljon Oululaisen jälkiuunipaloja. Sama paino ja yleensä päällä kevytmajoneesia ja kasviksia. Monelle kyllä leipä ja erityisesti leivänpäällysteet ovat ongelma.

        "Itse syön paljon Oululaisen jälkiuunipaloja. Sama paino ja yleensä päällä kevytmajoneesia ja kasviksia. Monelle kyllä leipä ja erityisesti leivänpäällysteet ovat ongelma."

        Siltä näyttää


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse syön paljon Oululaisen jälkiuunipaloja. Sama paino ja yleensä päällä kevytmajoneesia ja kasviksia. Monelle kyllä leipä ja erityisesti leivänpäällysteet ovat ongelma.

        Oululaisen jälkiuunipaloilla ei ole Sydänmerkkiä, päinvastoin kuin Oululaisen Jälkiuuniviipaleilla. Johtuu palojen korkeasta suolapitoisuudesta (paloilla 1,1 % vs. viipaleilla 0,7 %).

        Jos syöt 180 g jälkiuunileipää päivässä, saat viikossa 5 grammaa suolaa vähemmän, kun vaihdat jälkiuunipalat jälkiuuniviipaleisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oululaisen jälkiuunipaloilla ei ole Sydänmerkkiä, päinvastoin kuin Oululaisen Jälkiuuniviipaleilla. Johtuu palojen korkeasta suolapitoisuudesta (paloilla 1,1 % vs. viipaleilla 0,7 %).

        Jos syöt 180 g jälkiuunileipää päivässä, saat viikossa 5 grammaa suolaa vähemmän, kun vaihdat jälkiuunipalat jälkiuuniviipaleisiin.

        Jälkiuuniviipaleissa on näköjään hiivaleipäjauhojakin (vehnää). Hiivaleipäjauho on tosin lähes täysjyväjauhon veroista ravintoainepitoisuudeltaan.

        Paloissa on 100 % täysjyväruista, viipaleissa vain 75 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suositusten mukaan eli täysjyväviljaa, vaaleaa lihaa, kalaa, kasviöljyjä, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, palkokasveja, kasviksia ja hedelmiä."

        Eli kaikki luulojen mukaisesti. Unohdit kertoa minkä verran. Minulla on vaikeaa uskoa että sokeri laihduttaa. Minulla ja johtavalla ravintotieteellä.
        Sama koskee lääkinnän vähentymistä jollet ole alkanut todella korkeilta tasoilta

        "Minulla on vaikeaa uskoa että sokeri laihduttaa. Minulla ja johtavalla ravintotieteellä."

        Kiitos hyvistä nauruista!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oululaisen jälkiuunipaloilla ei ole Sydänmerkkiä, päinvastoin kuin Oululaisen Jälkiuuniviipaleilla. Johtuu palojen korkeasta suolapitoisuudesta (paloilla 1,1 % vs. viipaleilla 0,7 %).

        Jos syöt 180 g jälkiuunileipää päivässä, saat viikossa 5 grammaa suolaa vähemmän, kun vaihdat jälkiuunipalat jälkiuuniviipaleisiin.

        Maku ei ole sama mutta vaihdan itse tehtyyn ruisleipään jahka pääsen mökille ja siihen käytän vähänatriumista suolaa.

        Viipaleista tulee hyvää valkosipuli leipää. Voihin tai margariiniin sotketaan paljon valkosipulia ja sipaistaan leipien päälle. Kuivataan uunissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkiuuniviipaleissa on näköjään hiivaleipäjauhojakin (vehnää). Hiivaleipäjauho on tosin lähes täysjyväjauhon veroista ravintoainepitoisuudeltaan.

        Paloissa on 100 % täysjyväruista, viipaleissa vain 75 %.

        Maku, suuntuntuma tai puruvastus eivät ole ihan samoja näillä eri jälkiuunileivillä. Viipaleissa on kyllä merkittävästi vähemmän suolaa, joten vaihtoa tai vaihtelua voisi kyllä harkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on vaikeaa uskoa että sokeri laihduttaa. Minulla ja johtavalla ravintotieteellä."

        Kiitos hyvistä nauruista!!!

        Sinä olet kyllä melkoinen täti kikattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maku, suuntuntuma tai puruvastus eivät ole ihan samoja näillä eri jälkiuunileivillä. Viipaleissa on kyllä merkittävästi vähemmän suolaa, joten vaihtoa tai vaihtelua voisi kyllä harkita.

        Täällä olisi listaus ruokaleivistä, jotka ovat saaneet Sydänmerkki-tunnuksen:

        https://www.sydanmerkki.fi/tuotteet/?tuoteryhma=viljavalmisteet-1&alituoteryhma[]=leivat

        Sydänmerkki-tunnus on maksullinen, joten kaikki leipomot eivät ehkä edes hae sitä, vaikka leipä täyttäisi Sydänmerkki-kriteerit.

        https://www.sydanmerkki.fi/millainen-tuote-saa-sydanmerkin/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä olisi listaus ruokaleivistä, jotka ovat saaneet Sydänmerkki-tunnuksen:

        https://www.sydanmerkki.fi/tuotteet/?tuoteryhma=viljavalmisteet-1&alituoteryhma[]=leivat

        Sydänmerkki-tunnus on maksullinen, joten kaikki leipomot eivät ehkä edes hae sitä, vaikka leipä täyttäisi Sydänmerkki-kriteerit.

        https://www.sydanmerkki.fi/millainen-tuote-saa-sydanmerkin/

        Toinen linkeistä meni rikki, joten tässä varmasti toimiva lyhytlinkki leipälistaukseen: https://tinyurl.com/zpfc6ata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oululaisen jälkiuunipaloilla ei ole Sydänmerkkiä, päinvastoin kuin Oululaisen Jälkiuuniviipaleilla. Johtuu palojen korkeasta suolapitoisuudesta (paloilla 1,1 % vs. viipaleilla 0,7 %).

        Jos syöt 180 g jälkiuunileipää päivässä, saat viikossa 5 grammaa suolaa vähemmän, kun vaihdat jälkiuunipalat jälkiuuniviipaleisiin.

        Ajattele kuinka paljon suolaa jää syömättä kun jättää leivät pois kokonaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuinka paljon suolaa jää syömättä kun jättää leivät pois kokonaan!!

        Ajateltu on: minulla ei ole pienintäkään aikomusta pudottaa leipää ruokavaliosta. Kokojyväviljat ovat paras kuidun lähde, ja kokojyväviljoissa leipä on paras tai parhaimmistoa.

        Patonki tmv. ei ole leipää, vaan pullaa. En syö pullaa kuin harvoin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tavoite on 150 g hiilihydraattia päivässä. Aamiaisesta tulee noin 30 g ja oluesta 20-40 g niin jäljelle jää 80 g. Osa siitä päivittäisestä smoothiesta. Jonkin verran salaatista.

        Hastikkeessa on tietysti hiukan hiilihydraattia mutta ei tomaatti pohjaisissa kovinkaan paljoa jollei ole mukana papuja.

        "Tavoite on 150 g hiilihydraattia päivässä."

        Ihan tottako hoopovee.
        Kiitos kun aina todistat miksi hoitosi on umpitsässä jo 20 vuoden ajan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajateltu on: minulla ei ole pienintäkään aikomusta pudottaa leipää ruokavaliosta. Kokojyväviljat ovat paras kuidun lähde, ja kokojyväviljoissa leipä on paras tai parhaimmistoa.

        Patonki tmv. ei ole leipää, vaan pullaa. En syö pullaa kuin harvoin.

        "Kokojyväviljat ovat paras kuidun lähde"

        Eniten kuitua kuitenkin on psylliumissa ja sokerijuurikaskuidussa eli ovat paras kuidun lähde. Kuten myös vähäenergisimmätkin, lähes hiilarittomat ja suolattomat. Lisäksi Fibrexissä on muita hyödyllisiä mineraaleja.

        Jokainen kuitenkin käyttää lähteitä jotka on itselle miellyttävimpiä. Eli mikä itselle on hyvä, maukkain tai sopivin, ei siis yleisesti kuituarvoltaan paras. :-)

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele kuinka paljon suolaa jää syömättä kun jättää leivät pois kokonaan!!

        Näin. Viljatuotteet ovat naisilla keskimäärin suurin suolanlähde ja miehillä toiseksi suurin. Miehet taitavat saada makkarasta vielä enemmän suolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajateltu on: minulla ei ole pienintäkään aikomusta pudottaa leipää ruokavaliosta. Kokojyväviljat ovat paras kuidun lähde, ja kokojyväviljoissa leipä on paras tai parhaimmistoa.

        Patonki tmv. ei ole leipää, vaan pullaa. En syö pullaa kuin harvoin.

        Leipää ei kannata suolan ja kaloreiden takia syödä paljoa. Itse syön vilja-smoothie sekoituksen.

        Tänään: 50 g soijarouhetta, 50 g ruishiutaleita, 70 g Voimakauraa, 30 g kauralesettä. Voimakaura tekee smoothien rakenteesta paksun, mutta silti juotavan.

        Lisäksi 350 g Lidlin kasviskääryleitä, 30 g rypsiöljyä ja 160 grammaa maitosorbettijäätelöä (Lidlissä kampanjatuote). 10 dl rasvatonta maitoa. Mansikoita 380 g. Kesäkurpitsaa 80 g. Appelsiini 230 g.

        2289 kcal, 113 g proteiinia, 314 g hiilihydraatteja, 65 g kuitua, rasvaa 50 g, josta tyydyttyneitä rasvahappoja 7 g, suolaa 3,1 g.

        Lysti maksoi 9,77 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipää ei kannata suolan ja kaloreiden takia syödä paljoa. Itse syön vilja-smoothie sekoituksen.

        Tänään: 50 g soijarouhetta, 50 g ruishiutaleita, 70 g Voimakauraa, 30 g kauralesettä. Voimakaura tekee smoothien rakenteesta paksun, mutta silti juotavan.

        Lisäksi 350 g Lidlin kasviskääryleitä, 30 g rypsiöljyä ja 160 grammaa maitosorbettijäätelöä (Lidlissä kampanjatuote). 10 dl rasvatonta maitoa. Mansikoita 380 g. Kesäkurpitsaa 80 g. Appelsiini 230 g.

        2289 kcal, 113 g proteiinia, 314 g hiilihydraatteja, 65 g kuitua, rasvaa 50 g, josta tyydyttyneitä rasvahappoja 7 g, suolaa 3,1 g.

        Lysti maksoi 9,77 euroa.

        "Tänään: 50 g soijarouhetta, 50 g ruishiutaleita, 70 g Voimakauraa, 30 g kauralesettä. Voimakaura tekee smoothien rakenteesta paksun, mutta silti juotavan.

        Lisäksi 350 g Lidlin kasviskääryleitä, 30 g rypsiöljyä ja 160 grammaa maitosorbettijäätelöä (Lidlissä kampanjatuote). 10 dl rasvatonta maitoa. Mansikoita 380 g. Kesäkurpitsaa 80 g. Appelsiini 230 g."

        Toivottavasti et ole edes tuleva diabeetikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tänään: 50 g soijarouhetta, 50 g ruishiutaleita, 70 g Voimakauraa, 30 g kauralesettä. Voimakaura tekee smoothien rakenteesta paksun, mutta silti juotavan.

        Lisäksi 350 g Lidlin kasviskääryleitä, 30 g rypsiöljyä ja 160 grammaa maitosorbettijäätelöä (Lidlissä kampanjatuote). 10 dl rasvatonta maitoa. Mansikoita 380 g. Kesäkurpitsaa 80 g. Appelsiini 230 g."

        Toivottavasti et ole edes tuleva diabeetikko

        Tänään oli kyllä hiilihydraatteja normaalia enemmän (kasviskääryleet ja sorbettijäätelö yhteensä 118 g hiilihydraatteja). Hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes 2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli kyllä hiilihydraatteja normaalia enemmän (kasviskääryleet ja sorbettijäätelö yhteensä 118 g hiilihydraatteja). Hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes 2.

        "Tänään oli kyllä hiilihydraatteja normaalia enemmän (kasviskääryleet ja sorbettijäätelö yhteensä 118 g hiilihydraatteja). Hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes 2."

        Mikäpä oli vaikuts. Mittasitko 2 tunnin kuluttua?

        Tasapaino lääkityksellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kokojyväviljat ovat paras kuidun lähde"

        Eniten kuitua kuitenkin on psylliumissa ja sokerijuurikaskuidussa eli ovat paras kuidun lähde. Kuten myös vähäenergisimmätkin, lähes hiilarittomat ja suolattomat. Lisäksi Fibrexissä on muita hyödyllisiä mineraaleja.

        Jokainen kuitenkin käyttää lähteitä jotka on itselle miellyttävimpiä. Eli mikä itselle on hyvä, maukkain tai sopivin, ei siis yleisesti kuituarvoltaan paras. :-)

        T kn

        Psyllium ja sokerijuurikaskuitu ovat ravintolisiä eivätkä varsinaista ruokaa. Niitä kyllä kannattaa käyttää jos kuidun saanti jää vähäiseksi. Psylliumin etuna on se, että sitä voi käyttää leivontaan ja se parantaa leivän koostumusta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Psyllium ja sokerijuurikaskuitu ovat ravintolisiä eivätkä varsinaista ruokaa. Niitä kyllä kannattaa käyttää jos kuidun saanti jää vähäiseksi. Psylliumin etuna on se, että sitä voi käyttää leivontaan ja se parantaa leivän koostumusta.

        Kyllä ne ihan ruokahyllyssä kaupassa on. Missä on LESEET tai gluteenittomat hiutaleet. Riippuu kaupasta . Ravintolisät merkataan eri koodilla
        valikoimissa ja on ihan eri tuoteryhmä. Pidätkö tattaria ja maissijauhoa ja leseitä ravintolisinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne ihan ruokahyllyssä kaupassa on. Missä on LESEET tai gluteenittomat hiutaleet. Riippuu kaupasta . Ravintolisät merkataan eri koodilla
        valikoimissa ja on ihan eri tuoteryhmä. Pidätkö tattaria ja maissijauhoa ja leseitä ravintolisinä?

        Ravintolisien myyntipakkauksiin vaadittavista merkinnöistä säädetään elintarvikeasetuksessa ja ravintolisäasetuksessa. Mm. pakkauksessa pitää lukea sana "ravintolisä".

        Ravintolisien myynti ei tarvitse viranomaisen ennakkotarkastusta eikä lupaa. Elinkeinonharjoittajan, joka valmistaa, valmistuttaa tai tuo maahan ravintolisää, on tehtävä ravintolisäilmoitus 1.1.2019 alkaen Ruokavirastolle. Rekisteri ei ole julkinen.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20100078


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipää ei kannata suolan ja kaloreiden takia syödä paljoa. Itse syön vilja-smoothie sekoituksen.

        Tänään: 50 g soijarouhetta, 50 g ruishiutaleita, 70 g Voimakauraa, 30 g kauralesettä. Voimakaura tekee smoothien rakenteesta paksun, mutta silti juotavan.

        Lisäksi 350 g Lidlin kasviskääryleitä, 30 g rypsiöljyä ja 160 grammaa maitosorbettijäätelöä (Lidlissä kampanjatuote). 10 dl rasvatonta maitoa. Mansikoita 380 g. Kesäkurpitsaa 80 g. Appelsiini 230 g.

        2289 kcal, 113 g proteiinia, 314 g hiilihydraatteja, 65 g kuitua, rasvaa 50 g, josta tyydyttyneitä rasvahappoja 7 g, suolaa 3,1 g.

        Lysti maksoi 9,77 euroa.

        Eilen meni noin 200 grammaa täysjyväleipää ja tänään saman verran. Niin myös huomenna ja ylihuomenna. 200 g leipää menee joka päivä, täysjyvänä, ei vaaleana pullana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne ihan ruokahyllyssä kaupassa on. Missä on LESEET tai gluteenittomat hiutaleet. Riippuu kaupasta . Ravintolisät merkataan eri koodilla
        valikoimissa ja on ihan eri tuoteryhmä. Pidätkö tattaria ja maissijauhoa ja leseitä ravintolisinä?

        Nuo eivät ole siinä mielessä ruokaa että niitä ei käytetä perinteisessä mielessä ruokana vaan niillä lisätään kuidun saantia. Ei tuo ole mitenkään negatiivista, hyviä tuotteita.

        Muistaakseni kokeilin fibrexiä joskus mureketaikinassa ja toimi paremmin kuin korppujauho. Saatoin kyllä jauhaa hienommaksi. Psyllium on arvokas leivän teossa, parantaa rakennetta paljon mutta kyllä se siinäkin on jotain muuta kuin perinteinen raaka-aine.

        Kuitulisiä voisi useampikin käyttää koska suurin osa ihmisistä saa kuitua liian vähän.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Psyllium ja sokerijuurikaskuitu ovat ravintolisiä eivätkä varsinaista ruokaa. Niitä kyllä kannattaa käyttää jos kuidun saanti jää vähäiseksi. Psylliumin etuna on se, että sitä voi käyttää leivontaan ja se parantaa leivän koostumusta.

        Samaa mieltä, nuo ovat enemmänkin ravintolisiä, joita saa myös luontaistuotekaupoista. Tuoteselosteen mukaan tuote on silti ns. terveellinen, kotimainen ja edullinen tuote. Ei anna kuitenkaan tavikselle mitään lisää, jos käyttää kokojyväviljaa. Erikoisruokavaliot sitten erikseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nuo eivät ole siinä mielessä ruokaa että niitä ei käytetä perinteisessä mielessä ruokana vaan niillä lisätään kuidun saantia. Ei tuo ole mitenkään negatiivista, hyviä tuotteita.

        Muistaakseni kokeilin fibrexiä joskus mureketaikinassa ja toimi paremmin kuin korppujauho. Saatoin kyllä jauhaa hienommaksi. Psyllium on arvokas leivän teossa, parantaa rakennetta paljon mutta kyllä se siinäkin on jotain muuta kuin perinteinen raaka-aine.

        Kuitulisiä voisi useampikin käyttää koska suurin osa ihmisistä saa kuitua liian vähän.

        Psyllium on Prismassa leivontatarvikkeiden hyllyssä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nuo eivät ole siinä mielessä ruokaa että niitä ei käytetä perinteisessä mielessä ruokana vaan niillä lisätään kuidun saantia. Ei tuo ole mitenkään negatiivista, hyviä tuotteita.

        Muistaakseni kokeilin fibrexiä joskus mureketaikinassa ja toimi paremmin kuin korppujauho. Saatoin kyllä jauhaa hienommaksi. Psyllium on arvokas leivän teossa, parantaa rakennetta paljon mutta kyllä se siinäkin on jotain muuta kuin perinteinen raaka-aine.

        Kuitulisiä voisi useampikin käyttää koska suurin osa ihmisistä saa kuitua liian vähän.

        Kuten varmaan jo itsekin huomasit niin "perinteisyys" ei määrittele jotakin tuotetta ravintolisäksi tai "ruuaksi tai epäruuaksi". Jos tuote on meidän markkinoilla uusi, ei sillä voi tietenkään olla perinnettä mutta se ei tee tuotteesta epäruokaa tai ravintolisää vain siksi että sinusta asia on niin.

        Varsin uusia tuotteita meillä on myös soijatuotteet, kvinoat, bulgurit, kikhernejauhot, merilevät jne eli muualla perinteiset tuotteet. Sokerijuurikas on ikivanha viljelykasvi vaikka sille on keksitty nyt uutta käyttöä. Eihän sokeriakaan pidetä ravintolisänä, vaikka se saadaan juurikkaasta?

        Olihan täällä se yksi möhnämies joka määrittelee Shiratakin laihdutuslääkkeeksi. Sitä myydään aasialaisten elintarvikkeiden tai nuudelien hyllyssä. Sinulla taas kaikki hiilihydraatiton on joku demonisoinnin kohde vain siksi koska karppaajat syö sitä tai hyötyy tuotteesta.

        Muistan muuten kun vielä niinkin myöhään kuin v 1990 ei paikkakunnaltani saanut oliiviöljyä ruokakaupasta vaan apteekista. Tarvitsin sitä vauvan päänahkaan. Se oli siis apteekkituote, itsehoitolääke voiteena, vaikka Italiassa sitä on viljelty ja myyty ikiajat kanisterissa joka ruokakaupassa. Samoin kikherne ja linssit oli minulle täysin tuntemattomia tuotteita ennen kuin sain niitä ulkomailla normaalina ruokana.

        Keliaakikko voisi sinun tapasi käyttäen määritellä kaikki viljatuotteet myrkyksi ja pidettäväksi lukkojen takana erillään elintarvikkeista.

        Meillä on tietty kaikilla näitä omia mieltymyksiä ja tapa kategorioida asioita jokin omassa ruokavaliossa "lisäksi" tai "korvikkeeksi"mutta sitten on olemassa niitä vähän virallisempiakin määrityksiä.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, nuo ovat enemmänkin ravintolisiä, joita saa myös luontaistuotekaupoista. Tuoteselosteen mukaan tuote on silti ns. terveellinen, kotimainen ja edullinen tuote. Ei anna kuitenkaan tavikselle mitään lisää, jos käyttää kokojyväviljaa. Erikoisruokavaliot sitten erikseen.

        "Samaa mieltä, nuo ovat enemmänkin ravintolisiä, joita saa myös luontaistuotekaupoista"

        Tämä ei ole mielipidekysymys.
        Luontaistuotekaupastaa saa mm luomuvehnänjyviä, luomuohraa, ruista ja muita hyviä ja jauhoa, juomia, suklaata, teetä, kahvia, hedelmiä, vegetuotteita eli nämä ovat siis "ravintolisiä" :-D

        Luontaistuotekaupassa myydään myös kosmetiikkaa. Tekeekö se kosmetiikasta jotain muuta kuin kosmetiikkaa koska sitä myydään luontaistuotekaupassa?

        Lähes kaikkea mitä myydään luontaistuotekaupoissa saa myöskin marketista.

        Kummassakin on kuitenkin erikseen jauhohyllyt ja ravintolisähyllyt sekä kosmetiikkahyllyt ja kaikki on viranomaisten koodaamaa ja luokittelemaa.

        Epäilen ettet ole koskaan edes käväissyt luontaistuotekaupassa kun tiedot on noin puutteelliset.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyllium on Prismassa leivontatarvikkeiden hyllyssä.

        K-marketissamme psyllium on gluteenittomien tuotteiden hyllyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten varmaan jo itsekin huomasit niin "perinteisyys" ei määrittele jotakin tuotetta ravintolisäksi tai "ruuaksi tai epäruuaksi". Jos tuote on meidän markkinoilla uusi, ei sillä voi tietenkään olla perinnettä mutta se ei tee tuotteesta epäruokaa tai ravintolisää vain siksi että sinusta asia on niin.

        Varsin uusia tuotteita meillä on myös soijatuotteet, kvinoat, bulgurit, kikhernejauhot, merilevät jne eli muualla perinteiset tuotteet. Sokerijuurikas on ikivanha viljelykasvi vaikka sille on keksitty nyt uutta käyttöä. Eihän sokeriakaan pidetä ravintolisänä, vaikka se saadaan juurikkaasta?

        Olihan täällä se yksi möhnämies joka määrittelee Shiratakin laihdutuslääkkeeksi. Sitä myydään aasialaisten elintarvikkeiden tai nuudelien hyllyssä. Sinulla taas kaikki hiilihydraatiton on joku demonisoinnin kohde vain siksi koska karppaajat syö sitä tai hyötyy tuotteesta.

        Muistan muuten kun vielä niinkin myöhään kuin v 1990 ei paikkakunnaltani saanut oliiviöljyä ruokakaupasta vaan apteekista. Tarvitsin sitä vauvan päänahkaan. Se oli siis apteekkituote, itsehoitolääke voiteena, vaikka Italiassa sitä on viljelty ja myyty ikiajat kanisterissa joka ruokakaupassa. Samoin kikherne ja linssit oli minulle täysin tuntemattomia tuotteita ennen kuin sain niitä ulkomailla normaalina ruokana.

        Keliaakikko voisi sinun tapasi käyttäen määritellä kaikki viljatuotteet myrkyksi ja pidettäväksi lukkojen takana erillään elintarvikkeista.

        Meillä on tietty kaikilla näitä omia mieltymyksiä ja tapa kategorioida asioita jokin omassa ruokavaliossa "lisäksi" tai "korvikkeeksi"mutta sitten on olemassa niitä vähän virallisempiakin määrityksiä.


        T kn

        Minulle on jäänyt epäselväksi koko ravintolisäasetus. Onko se lainsäätäjän mielestä tuotteen kehumista, jos valmistaja väittää sen olevan ravintolisä (jolloin se _saadaan_ pistää Ruokaviraston ravintolisärekisteriin) , vai onko se paha, jos tuote on ravintolisä (jolloin se _pitää_ ehdottomasti pistää ravintolisärekisteriin)?


    • Anonyymi

      Itse pakastelen sitruunavettä mehujäämuotteihin ja imeskelen niitä pitkin päivää. Erittäin hyvää ja kaloreita lähes nolla.

      • Anonyymi

        Muista hammaskiille. Sitruunahappo aiheuttaa eroosiota.


    • Anonyymi

      Laihutan minäkin tai paremminkin
      vähitellen karsin lihottavia juttuja pois.
      En osta, päästä kotiin jätskiä, suklaata
      sipsiä, limua ,tuoremehua ym.
      Ja jotain muuta tilalle, paprika on
      makeaa leivällä, samoin kurkku, salaatti,
      sipuli, siis niitä leivän päälle tai sinänsä
      syön samalla esim.kauravelliä, perunasosekeittoa ja sen päälle vihreää
      krassia, ruohosipulia, ym.
      vielä pitää laihistella joku 10 kiloa
      ja samalla opettelen ja luen kasvisruokaohjeita.
      minulla on multivitamiinit ja rautatapletit.
      välillä heikottaa kun liikuin heikotus
      meni ohi kun nukahin.
      yritän päässä kahvista ,kahvi saa hengen haisemaan ja tekee huonon olon., join tilalle itsetehtyä marjamehua
      sen laimennan vedellä,vissyllä ilman
      sokeria.
      itse tehdyssä vähemmän kaloreita kuin
      kaupan tuoremehuissa.,keräsin kesällä
      metsästä marjoja., vain itselle pakastin
      on n.100 litraa eli pieni pakastin
      en tehe leivoksia, piirakoita koska ne lihottaa. soppaa vois tehä välillä vähällä
      sokerilla.

      • Anonyymi

        "kahvi saa hengen haisemaan"

        Kyllä syy taitaa olla muualla kuin kahvissa. Haju voi tulla ihan hammashygienian puutteista tai suoliston tai mahalaukun bakteereista. Ketoosissahan hengitys tuppaa haisemaan aluksi. Sitruuna ja minttu voi vähän helpottaa.

        T kn


    • Anonyymi

      Hyvä on tämä siun treffi ilmoitus . Tekee hyvän vaikutuksen kun tulee treffeille pyörällä ja jätskiä termoksessa kun ei raaski ostaa kioskijäätelöä. Naisetko tykkää visukintuista papoista?

    • Anonyymi

      "Karkkia ja jäätelöä EI kannata koskaan syödä suuria määriä,koska ne lihottaa silloin nopeasti'

      Ehdotan näin mullistavasta keksinnöstä Nobelin palkintoa. 🏆

    • Anonyymi

      Ei tuo kätkeminen auta.
      Edesmennyt vaimoni oli perso herkuille ja todennäköisesti ylipaino tappoi hänet lopulta.
      Kun hänen jälkeen siivosin ja tyhjensin kaappeja ja paikkoja niin niitä karkkeja yms. herkkuja löytyi vaikka millä mitalla.
      Myös kaikennäköisiä laihdutusvalmisteita oli kaapit täynnä, eihän niillä ole vaikutusta kun ei käytä.

      Eli jos on ongelma makean syömisessä niin älkää ostako makeaa kaappeihin tai kellareihin.

      Itse olen huono oastaamaan karkkeja ja keksejä, jäätelöä ostan jonkin verran kutta jokin aika sitten heitin roskiin vanhentuneita puikkoja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe