Kun joskus mainitsin että on ollut uskomatonta väsymystä.

Anonyymi

Banaanit auttoivat vähän mutta nyt on tuollaisia tabletteja, jotka sisältävät:

Onkohan tuollaisessa vitamiinilisä-pillerissä kaikki mitä päivittäin tarvitsee, lista:

A-vitamiinia 800ug
D3-vitamiinia 5,0ug
E-vitamiinia 12mg
C-vitamiinia 80mg
B1-vitamiinia 1,4mg
B2-vitamiinia 1,6mg
Niasiinia 18mg
B6-vitamiinia 2,2mg
Foolihappoa 300ug
B12-vitamiinia 3,0ug
Biotiinia 50ug
Pantoteenihappoa 6,0mg
Sinkkiä 15mg
Mangaania 2,5mg
Seleeniä 55ug
Kromia 50ug

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkähän ikäinen olet? Uskomattoman väsymyksen kohdalla kannattaisi käydä lääkärissä. Ihminen menestyy kohtuullisen hyvin mitä moninaisimmilla dieeteillä. Oikeasti harvalla on ravintoainepuutoksia, vaikka syöminen ei olisi ihan tip top. En ole kuullut banaanin olevan hyvä lääke mihinkään. Joskus pahan närästyksen aikaan kokeilin, josko ne tuntuisivat mahassa hyvältä. Mutta sokeria niissä on paljon, eli ei kannata montaa banaania päivässä syödä.

      Väsymyksen taustalla voi olla esim. diabetes tai kilpirauhasongelmat tai masennus. Jos kyseessä on diabetes, on banaanihoidosta ollut vain vahinkoa. Ravintoainepuutoksissa yleisimpiä lienee rauta (hedelmällisillä vuotavilla naisilla ja tytöillä lähinnä). B12-vitamiini (erilaisissa sairauksissa, vanhuksilla, vatsaongelmaisilla, kasvissyöjillä). Folaatti (hedelmällisen ikäisillä naisilla voi tulla puutteesta sikiövaurioita). C-vitamiinina aiheuttama keripukkikin on harvinainen, mutta joku sen aina onnistuu äärimmäisen tiukalla dieetillä aikaan saamaan. D-vitamiinin puute on pohjoisen pimeässä talvessa tavallinen lievänä.

      Käytän itsekin monivitamiini-hivenaineita ja vastaavia, mutta ei niitä yleisesti suositella. Liiallisista ravintoainemääristä ei ole hyötyä, päin vastoin. Mene lääkäriin, monivitamiini ei ole mikään lääke. Se voi olla paikallaan vaikkapa huonosti syövällä vanhuksella. Hyvin syövällä aikuisella ihan turha, ei vaikuta käytännössä mihinkään. D-vitamiinin voi syödä erikseen, ja nyt sitä saa jo auringostakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe