Tänään olen polttanut tosi vähän tupakkia ja pari tuntia sitten jopa mietti olisin pystynyt muutaman jättää välistäkin mutta nyt tekee koko ajan mieli tupakkia vaikka poltin 3 puolessatoissa tunnissa eli voi tulla ikävä ja pitkä ilta ja jos ei tule uni vaan joutuukin polttamaan yöllä tupakkia nyt ei ole kivaa
Mikä avuksi
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen lopettelemassa itsekin tupakan polttamista: ensinnäkään noniin pyöräilen en edes kehtaakaan polttaa tupakkaa tuntienkaan pyöräilymatkalla, mutta kymmeniä nicorettetabletteja-lakritstan makuisia... menee.
Todella olen joo lopettelemassa kokonaan sikarit. Alkoholin alaisena en edes kehtaakaan kenellekään enää esiintyä, sekin vähentynyt paljon, mutta ulkoilu on lisääntynyt.
Siirtymäaikaa sinänsä..- Anonyymi
Niin voishan sitä kokeilla nicorette purkkaa mutta saako sitten enemmän nikotiiniä eli jää purkka koukkuun mutta kun pystyis olemaan viikon kaksi polttamatta niin kai purkasta ehkä helpommin voi vähentää pikku hiljaa mutta kun polttaa yhdenkin tupakin niin polttaa koko päivän ja yhden jälkeen haluaa toisen jne jne
- Anonyymi
Ja onko purkka sama kuin tupakki vai onko pian leuat kipeät kun päivässä menee pari pakettii purkkaa ja silti tulee poltettua vai onko purkassa tehoa
- Anonyymi
Jos olet paljon polttanut tupakkaa kuin tuossakin joku Duke Nukem sikari suussa, kuvassa, njiin on vaikeaa päästä eroon, monia nicorettetabletteja kuin nuuskaa suuhun kerralla auttaa ehkäå eh.
Mutta joo alkoholin hillittömän käytön mitä joku viinamies suorittaa lopetin jo aikoja sitten.
Duke Nuke Them:; sikari suusa ja järisyttävät aseet joilla tappaa kaikki vastaantulijat: https://www.youtube.com/watch?v=_R8IGdJovb8 - Anonyymi
Ostaminen on polttamispäätös. Teet niin, ettet osta tupakkia. Ei ole tupakkia mitä poltella: problem solved.
Ikinä en ole tupakkaa poltellut, mutta edellisellä menetelmällä olen päässyt eroon salmiakin ja suklaan syönnistä. Vaikken siis niitä tolkuttomia määriä syönytkään, niin elimistöni herkkyyden vuoksi piti salmiakki jättää pois ajat sitten (1 pantteripussi viikossa > verenpaine nousi, olin 20v).
- Sheena- Anonyymi
Ei se niin toimi. Karamelli ei nyt kuitenkaan aiheuta sellaista riippuvuutta, mitä tupakka ja huumeet. Mutta monella lopettaneella on avaamaton tupakkarasia tallessa, jos sittenkin...
Silloin kun lopetit salmiakin ja suklaan syönnin, niin tuskin revit hiuksiasi pinna niin kireällä, että jos joku olisi sulle sanonut jotain negatiivista, olisit räjähtänyt hirveään huutoon samalla kun sulla oli jatkuva karkin himo, ja mitä et meinannut kestää.
Tupakoinnin lopettamisessa on sama tilanne, kuin opiaatin tai opioidin lopettamisessa. Hirveät vieroitusoireet iskee päälle, eikä mitään muuta pysty ajattelemaan, ja pinna on jatkuvasti kireällä jne.
Olen kokenut molemmat. Olen vierottanut itsestäni niin fentanylin, kuten miedomman opiaatin panacodin. Fentanyl on sata kertaa vahvempaa kuin morfiini, ja kymmeniä kertoja heroiinia vahvempaa. Näiden vieroitus ei ollut helppoa, vaan vietinkin 5 viikkoa yleispsykiatrian osastolla vieroituksessa, ja sain loppuvaiheessa myös vieroitusoireita estäviä lääkkeitä.
Tupakoinnin lopettaminen ei ole sen helpompaa, sillä myös siinä iskee vieroitusoireet päälle. Itse onnistuin lopettamaan niinkin helposti kuin sen tein, koska olin jo kahden vuoden ajan antanut asian muhia alitajunnassa. Sen lisäksi lääke auttoi mulla. Edellisellä kertaa ei auttanut, vaan olin kahden savuttoman päivän jälkeen kuin räjähdys valmis atomipommi.
- Anonyymi
Tsemppiä. Toivottavasti pääset tupakista eroon.
Mä tumppasin vuosi sitten tammikuussa viimeisen tupakan yli 22 vuoden polttamisen jälkeen. Olin testannut nicorettet aiemmin, enkä saanut niistä mitään apuja. Olin sitä ennen miettinyt pari vuotta lopettamista, ja jos 2018 olisi tuota jalkaterän virheasentoa alettu korjaamaan, olisin lopettanut siinä vaiheessa. Näin ei kuitenkaan tehty, koska leikkauksessa epäonnistumisen riski oli suurempi.
Seuraavana kesänä, siis 2019,sain tietää että multa löytyi sekundaarisena löydöksenä aivoinfarktijälki, ja kun neurologi kardiologin ohella suositteli lopettamista, oli päätös helppo. Pyysin reseptiä champixiin, kun tiesin etten muilla konsteilla tule onnistumaan. rTMS -hoidon, siis magneettistimulaatiohoidon jälkee joulukuussa aloitin kuurin. Ennen kuurin aloitusta olin pystynyt vähentämään reippaasti, jolloin siinä vaiheessa poltin enää 6-8 tupakkaa päivässä.
Tammikuun toisen päivän oli tarkoitus olla ensimmäinen savuton päivä, ja sitä ennen olin kaksi viikkoa syönyt lääkettä ja samalla polttanut. Tiesin aikaisemmasta looettamisyrityksestä että olisin liian hermoja raastavaa jos kokonaan lopetan, joten tein sen päätöksen että poltan korkeintaan kolme tupakkaa päivässä.
Pikkuhiljaa vähensin tupakoiden määrää, kunnes poltin enää yhden päivässä. Tähän oli auttanut se, että olin muuttanut päivän rutiineja erilaiseksi mitä ne oli olleet, jotta vanhat tavat jäisivät pois, ja sitä kautta olisi helpompi olla menemättä tupakalle.
Esimerkiksi mun vanhat aamurutiinit menivät seuraavasti: herättyä kävin vessassa, sitten laitoin kahvin tippumaan ja menin siksi aikaa tupakalle. Kahvin juotuani menin uudelleen tupakalle.
Muutin rutiinia siten, että muutoin tein samat kuin ennen, paitsi että tupakalle menon sijaan menin suoraan koneelle odottamaan kahvin tippumista.
Se auttoi myös vähentämään ja lopulta lopettamaan kokonaan, että mulla oli säännöllinen aikataulu, enkä ollut 24/7 kotona vaan muualla, jolloin oli helpompaa kestää tupakantuskaa ja olla menemättä tupakalle kuin kotona olisi ollut.
Lääkettä söin vielä pari kuukautta lopettamisen jälkeen. Helmikuussa kun mulla oli ylirasitustila päällä, oli todella lähellä että olisin mennyt tupakalle rauhottamaan hermojani. Olin siinä vaiheessa ollut pari viikkoa polttamatta, ja ajattelin itsekseni, että ei helvetti, en mene. Enkä mennyt. Eikä ole tehnyt yhtään mieli menneen vuoden aikana, vaikka vieressäni poltettiin ja haistoin itse savun.
Tässä mun tarina lopettamisesta. Antaisin sellaisen neuvon, että jos tietää ettei pysty olemaan täysin polttamatta, koska nikotiinin himo aiheuttaa räjähdysalttiin olon, kannattaa yrittää vähentää tupakka kerrallaan sen sijaan että lopettaisi seinään.
Kun edellisen kerran yritin lopettaa vuonna 2005, sanoi savuton äitini mulle kahden lakkopäivän jälkeen, et aloita taas polttamaan. Ei sua pysty kattoon.- Anonyymi
Toivottavasti jokainen nainenkin pääsee4 alkoholista eli siideristä eroon joskus.
- Anonyymi
Viinilasi viikossa on alkoholistin merkki.
Hail to the King vauveli-poju sanoisi Duke Nuke,m :D
- Niskastqa itseä kiinni ja lopettaa viinin ryyppääminen..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199