Susanna Penttilä kertoo Iltalehdessä treenanneensa liian yltiöpäisesti. Oletko koskaan itse innostunut treenaamaan liikaa? Onko kuntoilu saanut elämästäsi koskaan yliotetta?
Liiallinen treenaminen
72
62329
Vastaukset
Joskus meinannu mennä yli kun kävin treenaamassa 6 kertaa viikossa, nyttemmin taas rauhoittunut siihen neljään kertaan ja saa siinä pysyäkin. =)
- maikki
Olen sitä mieltä että lepopäivät on hyvä muistaa treenien välillä. Mulla myös 4 päivää viikossa treenit.
- TERÄSMIES
maikki kirjoitti:
Olen sitä mieltä että lepopäivät on hyvä muistaa treenien välillä. Mulla myös 4 päivää viikossa treenit.
LUE TUOSTA ALEMPAA TUO MUN KIRJOITTAMA JUTTU NIMIMERKILLA TERÄSMIES, OLETTE TE IHMISET IHAN HELVETIN TYHMIÄ !! SINÄKÄÄN ET TIEDÄ URHEILUTREENEISTÄ YHTÄÄN MITÄÄN !! NIIN ÄLÄ LAITA NOITA TYPERIÄ VASTAUKSIASI ITSELLESI ! VOIT VIELÄ USKOA NIITÄ ! ITSE OLEN SAANUT KAIKKI TIEDOT FITSESSURHEILUSTA YM BODAUKSESTA JA SALI URHEILUSTA 30 VUODEN AIKANA ! NYT TIEDÄN KAIKEN !
- TERÄSMIES
TE JAUHATTE KAIKKI ERI AIHEISTA, ERI PÄÄMÄÄRISTÄ ! TE JOKAINEN HALUATTE KOROSTAA OMAA PÄÄMÄÄRÄÄNNE ALITAJUISESTI ! JA PUHUA PULPUTATTE OMASTA TREENISTÄNNE TEILLÄ ON AASIN LAPUT SILMILLÄ ! SYLETTÄÄ KATSOA TEITÄ ONNETTOMIA TUNAREITA ! TE ETTE VOI TAJUTA HUIPPUURHEILUSTA YHTÄÄN MITÄÄN ! NÄIN ON ! SINÄKIN JÄKÄTÄT 4 PÄIVÄSTÄ ! SINÄ OLET AIVAN NUIJA JA MUUT ON TOSI NUIJIA MYÖS !! VOI HELVETIN HELVETTI IHAN ITKETTÄ TÄMÄ TEIDÄN VIISAUTENNE ! HUH HUH HUU !! ja MOI
- handman
TERÄSMIES kirjoitti:
TE JAUHATTE KAIKKI ERI AIHEISTA, ERI PÄÄMÄÄRISTÄ ! TE JOKAINEN HALUATTE KOROSTAA OMAA PÄÄMÄÄRÄÄNNE ALITAJUISESTI ! JA PUHUA PULPUTATTE OMASTA TREENISTÄNNE TEILLÄ ON AASIN LAPUT SILMILLÄ ! SYLETTÄÄ KATSOA TEITÄ ONNETTOMIA TUNAREITA ! TE ETTE VOI TAJUTA HUIPPUURHEILUSTA YHTÄÄN MITÄÄN ! NÄIN ON ! SINÄKIN JÄKÄTÄT 4 PÄIVÄSTÄ ! SINÄ OLET AIVAN NUIJA JA MUUT ON TOSI NUIJIA MYÖS !! VOI HELVETIN HELVETTI IHAN ITKETTÄ TÄMÄ TEIDÄN VIISAUTENNE ! HUH HUH HUU !! ja MOI
juu nääs dekaa suonee ja painot nousee
10/ml kumpaankin habaan jo ihme ei tapahdu mitään TERÄSMIES kirjoitti:
LUE TUOSTA ALEMPAA TUO MUN KIRJOITTAMA JUTTU NIMIMERKILLA TERÄSMIES, OLETTE TE IHMISET IHAN HELVETIN TYHMIÄ !! SINÄKÄÄN ET TIEDÄ URHEILUTREENEISTÄ YHTÄÄN MITÄÄN !! NIIN ÄLÄ LAITA NOITA TYPERIÄ VASTAUKSIASI ITSELLESI ! VOIT VIELÄ USKOA NIITÄ ! ITSE OLEN SAANUT KAIKKI TIEDOT FITSESSURHEILUSTA YM BODAUKSESTA JA SALI URHEILUSTA 30 VUODEN AIKANA ! NYT TIEDÄN KAIKEN !
=) =)
- pylly
TERÄSMIES kirjoitti:
spiiidii spiidii spiidii ni eiköhän lähe puntit lentohon ja vähä sterkkarii halmelta ni johan nousee WU HUU MÄ OON MIES MIES MIES MIES MÄ OON MIIES MIES MIES JA MÄ REENAAAN ARMOTTOMASTI
- Pieksäjän Pieksäjä
TERÄSMIES kirjoitti:
Pidä sä pieksu mölyt vaan siellä paksussa mahassasi. Turha tänne tulla huutelee tyhmii juttujas. Et sä oikeesti älyy mistään mitään. Olevinaan vielä teräsmieskin...heheh... Alushousun persus sulla on ruosteessa. Sen lähemmäs teräsmiestä sä et koskaan pääse.
- SULLE NULIKKA TIETO
Pieksäjän Pieksäjä kirjoitti:
Pidä sä pieksu mölyt vaan siellä paksussa mahassasi. Turha tänne tulla huutelee tyhmii juttujas. Et sä oikeesti älyy mistään mitään. Olevinaan vielä teräsmieskin...heheh... Alushousun persus sulla on ruosteessa. Sen lähemmäs teräsmiestä sä et koskaan pääse.
OPETTELE EDES NUOLEMAAN TERÄSMIEHEN PASKASET ALUSHOUSUT PUHTAAKSI JA HYVIN ETTEI TERÄSMIES HERMOSTU ! KUN KERRAKIN ON TUOLLANEN VAPAAEHTOINEN POJANPAMPULA NUOLIJAKSI ;) ! MUISTA JOS JÄÄ RUOSTETTA KALSAREIHIN NIIN TULEN VETELEEN SINUA TERÄSMIEHEN OMALLA ISOLLA TERÄSPIISKALLA :) JA ARVAA POJANPAMPULA SE SITTEN TUNTUU HYVÄLLE VAIKKA ITKETTÄÄKIN SINUA ! MUTTA OPIT OLEMAAN HILJAA ! SEKÄ VÄHÄN MIETTIMÄÄN ASIAA !!! NUIJA
- RHA
Kuurin aikana tulee treenattua useemmin muuten neljästi/vko.
- PieksäjänKirous
SULLE NULIKKA TIETO kirjoitti:
OPETTELE EDES NUOLEMAAN TERÄSMIEHEN PASKASET ALUSHOUSUT PUHTAAKSI JA HYVIN ETTEI TERÄSMIES HERMOSTU ! KUN KERRAKIN ON TUOLLANEN VAPAAEHTOINEN POJANPAMPULA NUOLIJAKSI ;) ! MUISTA JOS JÄÄ RUOSTETTA KALSAREIHIN NIIN TULEN VETELEEN SINUA TERÄSMIEHEN OMALLA ISOLLA TERÄSPIISKALLA :) JA ARVAA POJANPAMPULA SE SITTEN TUNTUU HYVÄLLE VAIKKA ITKETTÄÄKIN SINUA ! MUTTA OPIT OLEMAAN HILJAA ! SEKÄ VÄHÄN MIETTIMÄÄN ASIAA !!! NUIJA
Arvasin oikein. Ite pieksäjähän se siinä huutelee typeryyksiään. Homoksihan sut jo kyllä tiedettiinkin, mutta että olisit vielä noin tyhmä jolta puuttuu kokonaan itsesuojeluvaisto kun alat mulle huuteleen tollasii pervoja mielitekojasi. Madollakin on itsesuojeluvaisto, mutta sultahan ei riitä älyä edes siihen.
Että tulit sitten tänne huutelemaan kun jippii heitti sut pihalle lopullisesti.
Pesehän "teräsmies" housusi... hehehehehe - rohvessor
TERÄSMIES kirjoitti:
myös ajattelukoneistoa. Nyt ei oikein näytä olevan aivo- ja lihaskunto tasapainossa.
- Nimetön
TERÄSMIES kirjoitti:
tällä palstallahan juuri kysyttiin voiko urheilu mennä liiallisuuksiin. Mitä oikein odotit tältä palstalta ? Jotain terveellisiä elämää suurempia urheilusaavutuksia. Täällähän nimenomaan kysyttiin urheilun äärimmäisyyksiä. Itselläsi on tainnut mennä jauhot sekaisin, kun rupeat tällä palstalla urheilunarkomaaneja neuvomaan.
- candy
handman kirjoitti:
juu nääs dekaa suonee ja painot nousee
10/ml kumpaankin habaan jo ihme ei tapahdu mitäänHassua muuten sinänsä, että kun lihakset piikittämällä suurenee, niin aivot vastaavasti pienenee. Tuli vaan tällanen mieleen, kun kattelen näiden mielipiteiden "oikeinkirjotusta".
- NY PÄÄS !
TERÄSMIES kirjoitti:
Teräsmies, ensinnäkin homo, ja toiseksi koulunsa keskenjättänyt luuseri, en kehtais naamaani näyttää missään jos olisin hän
- pate
TERÄSMIES kirjoitti:
sä olet pihalla urpo,mee vittuun teräsmies täältä lässyttämästä
- TERÄSMIES
pate kirjoitti:
sä olet pihalla urpo,mee vittuun teräsmies täältä lässyttämästä
Vai on sulla sellainen pissa vaiva päässäsi että sun on suositeltava muille treenareille painumista vittuun ! Tiedätkö poika mikä se vittu on ? se onkin sellainen mistä sinä et vielä tiedä mitään ! mutta olet kuullut siitä !! kaverisi on pissattanut sinua silmään ! heh, ehei poika ei sinne vittuun ihmistä laiteta enään , heh ! ai että on kivaa, hih hih hii ! kyllä sä olet sellanen tuuri treenaaja joka rikkoo paikat väärillä tavoilla siinä se sun suuri vika on ! sä et tajua mitä olet tekemässä ! mene talouskouluun keittolinjalle tai sitten tulet viipurin nyrkkeilijöiden treeneriksi pitäisi saada muutama puuaivo siihenkin duunin! Sitten sut laitettaisiinkin sinne mistä sä olet tullut. HAH HAH HAAAAAAAAAAA
- pate
TERÄSMIES kirjoitti:
Vai on sulla sellainen pissa vaiva päässäsi että sun on suositeltava muille treenareille painumista vittuun ! Tiedätkö poika mikä se vittu on ? se onkin sellainen mistä sinä et vielä tiedä mitään ! mutta olet kuullut siitä !! kaverisi on pissattanut sinua silmään ! heh, ehei poika ei sinne vittuun ihmistä laiteta enään , heh ! ai että on kivaa, hih hih hii ! kyllä sä olet sellanen tuuri treenaaja joka rikkoo paikat väärillä tavoilla siinä se sun suuri vika on ! sä et tajua mitä olet tekemässä ! mene talouskouluun keittolinjalle tai sitten tulet viipurin nyrkkeilijöiden treeneriksi pitäisi saada muutama puuaivo siihenkin duunin! Sitten sut laitettaisiinkin sinne mistä sä olet tullut. HAH HAH HAAAAAAAAAAA
sinä teräsmies pääsi perseeseen,omaas mielellään
vitun nuija,ensinnäkään mä en tarkottanu kun sua
saatanan pelle
jos osaisit lukea niin se ehkä avartuis sullekkin
taidat olla sellanen ukkeli joka ei mistään mitään tiedä
ja painu sä takas sinne virkkauskerhoon ja häivy
häiritsemästä ihmisiä kun et siihen rotuun
nähtävästi kuulu
ja mä tiedän treenaamisesta varmasti helvetin paljon enemmän kun sinä ikinä, helvetin turvennuija
ja opettele kirjottamaan eihän tommosesta
litaniasta saa mitään selvää,että maanantaina
kouluun siitä ja kysy opettajalta miten lauseita
kirjoitetaan
vai eikö siellä apuluokalla opeteta mitään
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA - TERÄSMIES
pate kirjoitti:
sinä teräsmies pääsi perseeseen,omaas mielellään
vitun nuija,ensinnäkään mä en tarkottanu kun sua
saatanan pelle
jos osaisit lukea niin se ehkä avartuis sullekkin
taidat olla sellanen ukkeli joka ei mistään mitään tiedä
ja painu sä takas sinne virkkauskerhoon ja häivy
häiritsemästä ihmisiä kun et siihen rotuun
nähtävästi kuulu
ja mä tiedän treenaamisesta varmasti helvetin paljon enemmän kun sinä ikinä, helvetin turvennuija
ja opettele kirjottamaan eihän tommosesta
litaniasta saa mitään selvää,että maanantaina
kouluun siitä ja kysy opettajalta miten lauseita
kirjoitetaan
vai eikö siellä apuluokalla opeteta mitään
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAi sä oot kouluttanut itses viralliseksi kirjoittajaksi, mene tuonne kaupungin virastolle täyttämään ja suunnittelemaan uusia lomakkeita tai jopa voit päästä stadin lomakevaraston hoitajaksi kun olet noin virallinen ! kuka keksi tuon virallisen lomake pompottelun valtion lomake A 122 korvaa lomakkeen P 1 / onko nyt hyvä pate ? laaditko joka päivälle virallisen treeni lomakeen joka täyttää paten standardin ! Kerro kun mua kiinostaa oletko stadin duunissa jonkin viraston merkantti tai yo merkonomi ei kai,hih ! no patee kerro ? sano jos sua vähänkin ärsyttää tämä juttu niin mä lopetan. Opeta mut kirjottaa sillee kun se on eduskunnan ja viraston virallisen kirjoittajan virallisesti kirjoitettu ja virallisesti hyväksytty kirjoitusmalli !? Kiitti pate mä alan treenaa heti noita virallisii kirjotuksia ! Kiitti treeni neuvoistasi, t. aloittelija
- kick
Lämmittelin 8 vuotta sitten uudelleen vanhaa harrastustani. 3 ensimmäistä vuotta meni n.2-3 kertaa viikossa. Tuli ero ja treenikerrat jostain kumman syystä lisääntyivät. Nyt viimeiset 3 vuotta olen treenannut n. 8-11 kertaa viikossa. Välillä aamulla ennen työpäivää ja vielä illalla. Ilte treenien jälkeen ei ole nukuttanut, mutta joskus olut on auttanut nukahtamaan, kun käy liian kovilla kierroksilla. Muutenkin tuo lepo on jäänyt oikeastaan kokonaan pois. On tullut kaikenlaisia hengitysoireita, nivelkipuja, aivan hirveää väsymystä aamuisin. 3 vuotta oikeastaan todella kovassa väsymyksessä. Kuitenkin oli aina päästävä treenaamaan. Viimeisenä vuotena oli treenien jälkeen aina kylmä hiki ja vatsakipuja. Kunnes lopulta tuli lopullinen isku ja tuli välilevyn tyrä. nyt ei tarvitse enää miettiä treenaako. Treenamiseni ei ollut mitään lenkkeilyä vaan totista vääntöä ja 120 % lihasrasitusta aeroibisella ja anairobisella puolella, vai miten se nyt sanotaankaan. Lajia en viitsi täällä piirissä kertoa, mutta eräs taistelulaji on kysymyksessä. Nukkumaan menin yleensä 24-01 aikoihin ja ylös 7-8 välillä. Että voi ihminen olla tyhmä. Ei sitä näe mitä kroppa tarvitsee, jos treenaa kovaa. Itselläni on ainakin ollut niin kova kilpailu ja treenivietti, ettei vaan ole huomannut mitä kropassa tapahtuu eikä sitä miten itsestään pitäisi huolehtia. Kaikenlaisia lisäravinteita tuli koitettua ja sitäkautta etsiä helpotusta väsymykselle. Mitään steroideja en ole milloinkaan käyttänyt. Olisikohan pitänyt jossain vaiheessa tajuta, että menisi vain nukkumaan ajoissa. Toisaalta eihän se uni tule, jos treenit loppuvat 22.00. Olisihan sitä voinut treenatakin vähemmän, mutta ei vain voinut olla treenaamatta. Jonkinlainen urheilunarkomania minulla varmasti on. Vieläkin pelkään, että jos vain ja kun tulen kuntoon, niin mitäköhän mahtaa tapahtua, jos alan taas harrastaa. Mennäänköhän sitten taas täysillä... niin ja se ruokailu. Söinköhän lainkaan ? Aamulla lasi vettä, päivällä töissä normaali ruoka, illalla ei oikeastaan ollut nälkä, kun oli ollut treenit... per..le, että nyt tekisi asiat toisin, jos vain pääsisi treenaamaan...
- ...urheilla syömättä
"Aamulla lasi vettä, päivällä töissä normaali ruoka, illalla ei oikeastaan ollut nälkä, kun oli ollut treenit..."
Eipä tuota voi kuntoiluksi sanoa, kunto kun ei syömättä nouse vaikka kuinka rehkisi. Päin vastoin fyysinen rasitus liian vähällä ravinnolla pelkästään tuhoaa kudoksia. Kyseessä on fysiologinen fakta. (Bioalalla olen)
Tosin onhan niitäkin joille, pelkkä rasvaton kroppa merkitsee muka hyvää kuntoa:)
Itse näkisin tuon jopa anoreksiaa vastaavana mielenterveyden häiriönä. Tai sitten kysymyksessä on täydellinen ajattelemattomuus. (Kauniimpi nimi tyhmyydelle)
Ja lisäravinteet ovat tavallisia ruoan ravintoaineita jauhemaisessa muodossa. Eivät mitään ihmelääkkeitä. Ne ovat vain ruokaa, that`s it. Eli lisäravinteita syömällä saa vain normaaliruokaan kuuluvia energiaravintoaineita mätettyä kehoonsa hiukan tehokkaammalla tavalla.
- jaloitteluun
Enpä tiedä onko tämä varsinaisesti aiheesta treenaminen mutta laitampa kuitenkin.
Nostelin puntteja aikani kuluksi tunnin pari päivässä ilman sen kummempaa tarkoitusta. Nousihan sitä rautaa aina enemmän ja enemmän mutta niin nousi myös paino luonnollisesti. Kun sata kiloa heilui puntarin asteikolla niin vallan säikähdin koska olen aina ollut enempi hoikka, melkein ruipelo eikä tarkoitukseni edes ollut rakennella kehoa vaan koittaa kuinka paljon sitä rautaa nousee kun oikein yrittää.
No, eiku kilot pois tuumasin ja aloin kävelemään (juoksemisesta/hölkästä en ole koskaan innostunut)päivittäin 10-20 kilometriä, enkä kävellyt maisemia ihaillen vaan koko ajan hiki pinnassa. Jatkoin myös punttien kanssa painimista mutta vain pienellä teholla samoin tarkistin ruokavalioni.
Noin puolen vuoden kuluttua painoni oli normaali eli noin 70 kiloa ja hyvä niin. Mutta se ongelma, niin se oli etten voinut lopettaa päivittäistä kävelyä koska jos en lähtenyt tulin pahalle tuulelle, levottomaksi enkä saanut nukuttua. Jäin kävelyyn koukkuun.
Sittemmin ratkaisin asian niin, että otin lisätyön jossa saan muutaman tunnin joskus hyvinkin kiivaan liikunnan lähes päivittäin ja vieläpä pikkusen palkkaa siitä.
Enpä olisi uskonut, että vaikka pidän jaloin liikkumisesta niin siitä voi myös tulla riippuvaiseksi. - *elukka*
Asiahan on sillä tavalla että jos ihminen ei kykene enään tunnistamaan oman kehon viestejä,vaan voi ajautua ylirasitustilaan on syytä hakeutua hoitoon,ja nimen omaan mielenterveys puolelle,minuus on jo todennäköisesti aika kateissa ja tilalle tullut teko minuus.Teko minä tuntee vain ulkoisia viestejä,ei sisäisiä.
- kun sätkin unissanikin
kävelen aamusta iltaan hiivan maku suussa ja yölläkin jalat liikkuvat. Onkohan tämä liiallista vai pitäisikö päivällä siirrellä itseäni enemmän taksilla?
- tullut urheilusta
Aikoinaan harrastin noin 6 kertaa viikossa urheilua, ratsastusta, tennistä ja lenkkeilyä. Lisäksi kaikki matkat kouluun ja urheiluharrastuksiin kävelin tai pyöräilin. Seurauksena tuli akillesjänteen rasitusvamma, joka sattui jo melko pienessäkin kävelyssä. Lisäksi ranteeseen tuli limapussin tulehdus ja ranteeseen jäi sen seurauksena koko loppuelämäksi kyhmy, joka näkyy, kun taivutan rannetta. Toisilla fysiikka kestää paremmin urheilua, itselläni ei kestänyt.
- Berberos
... syömistottumuksistasi. Olen kuullut monista tapauksista, jossa henkilö, joka ei ole himourheilija, löytääkin äkkiä urheilun suolan ja rupeaa treenaamaan rankasti. Ongelma on, etteivät kaikki ihmiset ymmärrä syodä tarpeeksi ja monipuolisesti. Urheilija kuluttaa uskomattoman paljon tavalliseen pulliaiseen verrattuna.
Joskus varsinkin naispuoliset henkilöt, jotka innostuvat jostain kovasta lajista (esim. kuntonyrkkeily), syövät kuitenkin vanhaan tyyliin ja huomaavat, että paino tippuu ihan itsestään. Hyvä juttu, kunnes rupeaa tulla kaikenlaisia mainitsemiasi vikoja.
minulla on suuri riski heittäytyä ylilyöntiin..
tähän asti kuntoilu pysynyt aisoissa,mutta aina ns.kovan kauden alkaessa on pakon omainen tarve jokapäiväiseen rääkkiin..
nyt mennään taas ja lujaa... mutta toivottavasti näiden juttujen lukeminen avaa vähän silmiä ja kehoittaa pitämään jotakin rajaa..
-kiitos kaikille ,jotka jakaa kokemuksiaan..!!
ja terveellistä kevättä ja kesää !!!!- miettiä
tätäkin: Vaikka urheilisi vain 4 krt viikossa, silti siitä voi tulla riippuvuus... 'pakko päästä' -tunne jne.. Riippuvuudet on AINA oire psyykkisestä häiriöstä, eli täytetään jotain sisäistä tunnevammaa riippumalla jossakin (urheilu, alkoholi, tupakka, huumeet.. )
Jos tunnistat tätä itsessäsi ja heti kiellät sen (ei mulla mitään tollaista ole..) mietipä toinen kerta.. En väitä että kaikki urheilevat ihmiset olisivat riippuvaisia siitä, yritän vain sanoa että siitä tulee todella huomaamatta riippuvuus. Ja moni pitää sitä hyvänä asiana.. 'Peilin' eteen aina välillä, niin hyvä tulee.
Rentoa treenaamista kaikille ja lepoa, lepoa, lepoa kerta kaks viikossa! =)- Voi voi teitä,muistakaa koh...
... kuntoilu,mikä tahansa ,tuottaa kehoon ENDORFIINEJA,joka on morfiinin kaltainen aine ja tekee riipuvaiseksi siitä?
Siis "huume" on saatava aina kun oli ilma mikä tahansa,niin eikun harkkoihin.
Ihmettelen tietotasoanne.
Siitä on tehty jopa oikea tutkimus.
Kysyä voitte kaiketi vaikka UKK-instituutista. Voi voi teitä,muistakaa koh... kirjoitti:
... kuntoilu,mikä tahansa ,tuottaa kehoon ENDORFIINEJA,joka on morfiinin kaltainen aine ja tekee riipuvaiseksi siitä?
Siis "huume" on saatava aina kun oli ilma mikä tahansa,niin eikun harkkoihin.
Ihmettelen tietotasoanne.
Siitä on tehty jopa oikea tutkimus.
Kysyä voitte kaiketi vaikka UKK-instituutista.olen samaa mieltä.
- Nimetön
Nikita77 kirjoitti:
olen samaa mieltä.
Ite treenaan sen 1-3 kertaa viikossa. Puntil käyn frendi kaa. Painoa noussu about 5kg täs 4kk aikana. Rautaa nousee, ja iha kiva katella kehitys kaarea. Syön normaalisti miten aina ennenki. Tää on sitä tervettä :)
Mutta tosta riippuvuudesta.. perkuti et 2 kesää sit tuli lenkkeiltyä! Siihe vaa jää jumii, sitku keuhkot tottuu rasituksee ja jalat ei mee maidoille ku juoksee ni se on ku huume. Tosi juttu.. sit lopetin lenkkeilyn ku sain hyvä tietsikka peli! :D Suosittelen!! ;D Nimetön kirjoitti:
Ite treenaan sen 1-3 kertaa viikossa. Puntil käyn frendi kaa. Painoa noussu about 5kg täs 4kk aikana. Rautaa nousee, ja iha kiva katella kehitys kaarea. Syön normaalisti miten aina ennenki. Tää on sitä tervettä :)
Mutta tosta riippuvuudesta.. perkuti et 2 kesää sit tuli lenkkeiltyä! Siihe vaa jää jumii, sitku keuhkot tottuu rasituksee ja jalat ei mee maidoille ku juoksee ni se on ku huume. Tosi juttu.. sit lopetin lenkkeilyn ku sain hyvä tietsikka peli! :D Suosittelen!! ;Dja niin olin minäkin lenkkeilyyn koukussa toissakesänä..
salin lisäksi oli pakko juosta liki joka päivä 10km.. ja parantaa aikaa jne..huoh..
mutta eipä tuosta nyt kai haittaakaan ollut..
hapenotto kykyä...juu..
parempi kai se urheilu kuin huumeet.. =/
- theHunter
voihan sitä jokapaiväkin liikuntaa/kuntoilua harrastaa ilman että tulee ylikuntoa ym. oireita,
eihän se sitä tarkoita että jokapäivä pitäisi heilua punttisalilla, voihan sitä venytelläkkin ja tehdä kevyitä kävely ja juoksulenkkejä vastapainoksi jollekkin muulle treenaamiselle. Ja jos huolehtii riittävästi ruokavaliosta sekä siitä että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet niin mitää oireita ei pitäisi ilmetä. Vaan keho ja mieli pysyy vieränä ja olet reipas aamusta iltaan :)- TERÄSMIES
Olet oikeassa treenata voi vaikka joka päivä! monet ei ymmärrä että treeniin kuuluu paljon muutakin kuin raakatreeni ! Mitä kovempi ohjelma esim: hevy dyty niin silloin vedetään raakaa voimaa ja lihasmassaa kasvaa ja syödään yötäpäivää ja nukutaan hyvin venyytellään hyvin ! ja sitten lenkkarit ja radalle ja nopeita ja lyhyitä pyrähdyksiä sopivasti hapenottoa varten ei mitään yli pitkiä lenkkejä vaan pikajuoksuja muutamia minuutteja kerallaan ja toistoja oman maun mukaan, Sitten on rasvanpolttoohjelma jotka valitettavasti jää melkein kaikilta sali treenaajilta suorittamatta näin keväällä eli ei syödä paljonkaan mutta otetaan piirteet esille kehosta niin että kehoon jää vain lihas ja lihaksen päälle ainoastaan nahka ja rasvaprosentti olisi hyvä kun se on alle 10 % MUTTA SIIHEN NÄMÄ KIUKUTTELIJAT EI PYSTY ! minulla oli huippuaikana rasvaprossa 6% (KUUSI PROSENTTIA) moniko pystyy tähän ? Vain huippuyksilöt joilla on tajua ja ymmärrystä mitä treenaaminen on ! monet luulee että ihminen voi kuolla kun on rajut painonpudotukset, se on todella typerä koko ajatus! ihminen ei voi kuolla kuin nälkään ja se vie aikaa paljon! Kai olette nähneet keskitysleirikuvia ihminen laihtuu kuukausia jos ei syö ollenkaan ! Parhaiten laihdut jos et syö mitään ! juot vain vettä 1 viikon, vähän toisena viikkona, vähän salaattia 1-2 kertaa päivässä 3 porkkanaa ja salaatinlehtiä 1 nippu ! NÄMÄ SIIS YHTENÄ PÄIVÄNÄ ! ei muuta niin olet kunnossa kun vielä liikut ulkona ja kävelet reippaasti ja useitatunteja 2-6 tuntiin päivä! Moikka
aloin käymään salilla n.puolvuotta sitten melkein joka päivä jotain.tänä päivänä käyn n.5kertaa(tiedän et sekin on jo liikaa)mut välillä tuntuu et vois käydä vieläkin useammin!!siihen tosiaan jää koukkuun..salilla käyn sen 2-3 kertaa mut sit on noi jumpat(rpm,pump,rasvanpoltto)se on vaan jotenkin "ihanaa"rääkätä itseään,AIKA SAIRASTA HOMMAA!!
- sopivan harvoin
Nuorempana (~20v) tuli monta vuotta käytyä kuntosalilla ihan hulluna, 5-6 kertaa viikkoon ja 2h kerrallaan... paikat kyllä kesti, ja ei päässyt rasvaa kertymään vaikka olisi syönyt mitä ja kuinka paljon.
Muutama vuosi jäi väliin, ja nyt reilut kolmekymppisenä on tullut käytyä muutama vuosi eri metodilla: korkeintaan 2-3 kertaa viikkoon n. 1h laadukasta harjoitusta. Tuloksena on, että lihasmassa ja voima on kehittynyt aivan erinomaisesti paremmin kuin silloin nuorena! Eli ainakin tämän tyyppisessä harjoittelussa levolla on suuri merkitys. Ehkäpä jos harjoittelee rasvanpoltto mielessä vähemmän lihaksistoa rasittavasti, niin enempi harjoittelumäärä voipi olla hyvästä.- pauliini
Olen yli viisikymppinen mies ja käyn salilla
2 kertaa viikossa minusta kuntoni on pysynyt
kohtalaisena. Kuntosalilla käyntiä ole harrastanut 10 vuotta ja olen sen verran koukussa
että jos en pääse salille tuntuu että jotain puuttuu.
Sairastelin alkuvuonna kuukauden
verran eikä päässyt salille niin huomasin kuinka nopeasti kunto alkoi repsahtaa.
Mutta heti kun aloitin sali reenin kunto
alkoi nopeasti palautua.Nyt on taas kunto kohdallaan että jaksaa töissäkin olla.
- lokki
se voi viedä terveyden ja hengen
- kuntoilu
Toi kovan makennuksen,kovan sykkeenja verenpaineet nousi 200/140,meni puoli vuotta ennnenkuin pääsin masennuksesta,korkeasta sykkeestä ja verenpaine kesti liki vuoden tasaantua.Itse harrastin rullaluistelua,maastopyöräilyä,juoksemista ja jalkapalloa,mutta tärkein unohtui nimittäin lepo,olisi ollut hyvä välillä pitää huili taukoja ainakin pari kolma päivää viikossa mutta kun ei malttanut ottaa rennosti.Urheilu oli kuin huumetta,sitä oli pakko tehdö joka päivä ei voinut ajatella lepoa
- boutari
Itse olen myös vammautunut monella tavalla bodauksessa vaikken mitään erikoista ole saavuttanutkaan..
- matrix
itse löysin urheilun muutama vuosi sitten, kaverin yllyttämä aloitin punttisaliharjoittelun vaikka lääkäri oli kieltänyt saliharjoittelun(selkävaivan takia). kertaakaan en ole päätöstä katunut. kesäisin harrastan muutakin kuin pelkkää salia. selkäkin on parempi kuin vuosiin, kiitos että en uskonut hyvin lukenutta lääkäriä.
onko kuntoilu saanut yli otteen? ilmeisesti on koska tekemättömyys ei ole saanut.- sportti
Olen harrastanut nuoresta asti liikuntaa 3-5krt/vko. Joukkulajeja, mutta tällä hetekellä kilpapyöräilyä. Treenimäärät ovat siinä 6krt/vko ja se ei ole liikaa, kun osaa rytmittää kovat ja kevyet viikot oikein. Näin kroppa pysyy kondiksessa eikä tule ylirasitustiloja.
Tietenkin valmentaja on ollut suuri apu, kun meinaa mennä liian kovaa niin hän hidastaa vauhtia;)
Viime keväänä meinas mennä kuntoilu yli, kun yo-kirjoitusten jälkeen oli vapaata. Liikuin 2krt/päivässä ja se oli liikaa..aina vaan täysillä.
Nyt osaan rytmittää tehot oikein ruuan(todella tärkeä osa Harjoittelua!) ja jos tuntuu, että on ihan loppu niin silloin levätään.
Olen oppinut nauttimaan lepopäivistä, kun ne ennen olivat "tuskaa".
Tsemppiä kaikille! Muistakaa löysät ja kovat treenit oikeassa suhteessa!
- Laura
Ihminen voi jäädä koukkuun niin moneen asiaan. Liika treenaaminen mielestäni vanhentaa ihmistä. Miksi polttaa kynttilää molemmista päistä?
- paljon juossut
Oonko ikäisiäni vanhemman näköinen.
Oon juossu yli 30v ajan kaikkina vuoden aikoina.
- alex
ei pidä paikkaansa että hah hah
- Kiekkoilija
Ainakin itse ja kaverini kärsittiin aikoinaan ylikunnosta ja sen tuomista vaivoista kun pelasimme jääkiekkoa. En sitten tiedä kenen vastuulla siellä rehkittiin silloin mutta nyt ajatellen aika hullua touhua. Ja tarkoitan kesäharjoittelua, talvella oli melko normaalikunto.
- olen huolestunut
joka päivä nousen aamulla ja istun tietokoneen ääreen lukemaan sähköpostin.
kävelen autolle ja ajan töihin ja istun töissä n. 5 tuntia paikallani.
sitten ajan kotiin ja istahdan tietokoneen ääreen pelaamaan ja netissä roikkumaan.
pelkään että tässä rääkissä (6 kertaa viikossa tunteja päivässä netissä istumista)perselihakset kipeytyvät aivan.
voih tätä kuntoilun karmeutta, miten minun käy?- sienipää
Semmosta se on, kyl huomaa jos on liikaa treenannu. Särkee lihaksia eikä ne taho palautua kunnolla.
- Kalanpaska
kuntoillessa voi käydä vaikka mitä vahinkoja ja etenkin treenaamisessa! jos kaikki ihmiset olisivat 24/7 koneella/katsoisivat TV:tä eikä urheilisi niin paljon, suomessa tapahtuisi 40% vähemmän kuoleman tapauksia vuodessa. kaikilla ihmisillä olisi turvallista liikkua alkoon ja pizzeriaan ilman himopuöräilijöitä ja rullaluistelijoita.
- ....
Minä treenaan ja olen tietokoneella. Joka päivä kumpaakin.
- tyttö
kohta et enää pääsisi/jaksaisi ylös läskeinesi,kun et liiku.ja eikö sanota että tekevälle sattuu.Ei mitään tapahdu jos et tee.
pienet ja isotkin haasteet kuuluu elämään.
- niinpäniin
Susanna Penttilä tekee varmaan mitä vaan että pääsee otsikoihin, vaikkapa väittää kuntoilleensa liikaa.KUKA on Susanna Penttilä?
- tyttö
ei todellakaan näy.katopa tytön käsivarsia,tai reisiä.dieettiä pitänyt,mutta ei kuntoillut.ja mitähän se kuntoilu neidin mielestä konkreettisesti on??tyttö kaatuis kun vähän puhaltaisi..
- on...
tyttö kirjoitti:
ei todellakaan näy.katopa tytön käsivarsia,tai reisiä.dieettiä pitänyt,mutta ei kuntoillut.ja mitähän se kuntoilu neidin mielestä konkreettisesti on??tyttö kaatuis kun vähän puhaltaisi..
seksiä
- Nimetön
On kyllä mailma menossa väärään suuntaan jos nykyään alkaa sanomaan että kroppa kärsii liallisesta treenauksesta.. totta kai ihmisen kroppa kärsii jos treenaa yli 11 kertaa viikossa ilman että pitää mitää välipäivää.. jos ihminen treenaa koko ajanlman että otta huilia, niin totta kai hän saa niin sanotun "ylikunnon".. "" pitää aina muistaa ptää välipäiviä että kroppa saa lepoa..
- päivän huonoin
vitsi :-(
- hölmoläinen
Kuntoilu vei terveyden.
Pitkäaikainen himoharrastus vioitti jalan luustoa.
Seurauksena jatkuva särky ja kävelykepit.
Hullun hommaa oli intoilla liikaa.
Oli Sulkavan soudut, pyöräilymaratonit, triatlonit, voi h...tti nykytilaa.
Ei pääse enää kunnolla käveleenkään.- Ei järjen hiventä
Sairaasta tosikkomaisesta ns. kuntoilusta esimerkkinä on Kalevan kierros , yksi maailman hulluimpia keksintöjä. Siinähän hiihdetään 70 km juostaan maraton ,pyöräillään, luistellaan soudetaan ja suunnistetaaan älyttömiä matkoja.
Vanhat äijät innostuu siiä ja alkaa harjoitella hullun lailla. Ei ole yksi eikä viisikään kun on kuupannut harjoittelulenkillä.
He mainostavat sitä mukamas kuntoiluun motivoivana, mutta sairasta ihmisrääkkiä se on.
Sillä ei ole mitään tekemistä järkevän kuntoilun kanssa.
Onko hullumpaa näkyäkun 6-kymppinen äijä nylkyttää maratonin neljään ja puoleen tuntiin, ja rehkii kuin hullu päästäkseen tuohon "huipputulokseen". Itse tuo suorituskin on jo niin irvokkaan näköinen, että ei tiedä itkiskö vai naurais.
Kalevan kierroksen kiertäminen ja sitä varten harjoitteleminen on jonkinlaista huumetta, ei paljonn eroa alkoholismista. Eräs motiivi tuntuu noille ukoille olevan se että päästään kotoa marisevan akan luota pois mukamas hyvän harrastuksn pariin. Mutta samallahan sitä voi pitää paria kolmea rakastajatarta kun on kerran reisssuun päässyt.
Ne ovatkin nämä kiertäjät kuulemma kovia sarvimiehiä niipitkään kun pumppu kestää.
- timberry
Voiko treenata liikaa? Ite treenaan joka päivä. Mut hei, järjen käyttö on sallittua.!
- sipe
Jos salitreeniä joka päivä ja useamman tuntia, niin varmaan jumpannut koko kropan kerralla ( ellei treeni sitten ole ollut: meikkausta, lehdenlukemista ja flirttailua ). Ei nyt sanoa muutakun että tyhmää, levossahan se hanska kasvaa..
- Sama mies
sipe kirjoitti:
Jos salitreeniä joka päivä ja useamman tuntia, niin varmaan jumpannut koko kropan kerralla ( ellei treeni sitten ole ollut: meikkausta, lehdenlukemista ja flirttailua ). Ei nyt sanoa muutakun että tyhmää, levossahan se hanska kasvaa..
Ei salil meikat, vaan viedään läpi ohjelma joka on laadittu yhes trainerin kans. Näin saavutetaan tulokset joita halutaan.
- tres molos
Eikö Ylläpidolla ole muuta duunia kuin aloittaa paskakeskusteluja ??
- ei oo totta!
seiskan juorupalstalla joku tienasi mukavasti 100? (vai oliko se nyt 150?), kun oli nähnyt susannan salilla! samaisella aukeemalla oli pieni juttu, jonka joku oli ilmoittanut, että pate mustajärvi oli niin lärvit keikalla, että sai hädin tuskin kolme biisiä vedettyä (jä hän ei tietysti rahapalkkiota saanut). myös vanhaset oli nähty hiihtoladulla ja eiköhän siitäkin jokunen euro tullut. ei tässä mitään varsinaista pointtia ole, mutta oli vaan hauska lukee. eli jos näät julkkiksen salilla, niin ilmoitappa seiskaan :).
- Aktiiviurheilija
Eiköhän sen järjen pitäisi kertoa, jos sellaistaluoja on Naiseen/ Mieheen luonut mikä on liikunnassakin liikaa.
Mutta kenties jos haluaa itsestään täydellisyyden..
niin kenties mikään ei riitä, paitsi operointi.
Lepokin on yksi olennainen osa tuohon urheiluun pyrkiessämme huipulle.. - eräs vaan
No jopas taas kerrakseen aihetta. Jokainen tehköön niinkuin haluaa. Treenaa sitten elämänsä tai on treenamatta :) Kaikki "voi" olla liikaa ja mikään ei ole hyödyksi. Eri ihmiset kestää vaan erilailla kuntoilla :) Kuitenkin ihanaa on katsella ns. treenattuja miehiä, kuin niitä jotka kaljalla treenaa : D
- järjen häviö
Sairaasta tosikkomaisesta ns. kuntoilusta esimerkkinä on Kalevan kierros , yksi maailman hulluimpia keksintöjä. Siinähän hiihdetään 70 km juostaan maraton ,pyöräillään, luistellaan soudetaan ja suunnistetaaan älyttömiä matkoja.
Vanhat äijät innostuu siiä ja alkaa harjoitella hullun lailla. Ei ole yksi eikä viisikään kun on kuupannut harjoittelulenkillä.
He mainostavat sitä mukamas kuntoiluun motivoivana, mutta sairasta ihmisrääkkiä se on.
Sillä ei ole mitään tekemistä järkevän kuntoilun kanssa.
Onko hullumpaa näkyäkun 6-kymppinen äijä nylkyttää maratonin neljään tuntiin, ja rehkii kuin hullu päästäkseen tuohon "huipputulokseen". Itse tuo suorituskin on jo niin irvokkaan näköinen, semmoisen suorituksen kun näkee ei tiedä itkiskö vai naurais on se niin karmiva näky.
Kalevan kierroksen kiertäminen ja sitä varten harjoitteleminen on jonkinlaista huumetta, ei paljon eroa alkoholismista. Eräs motiivi tuntuu noille ukoille olevan se että päästään kotoa marisevan akan luota pois mukamas hyvän harrastuksn pariin. Mutta samallahan sitä voi pitää paria rakastajatarta kun on kerran reisssuun päässyt.
Ne ovatkin nämä kiertäjät kuulemma kovia sarvimiehiä niipitkään kun pumppu kestää.
ettäsurituspaikkakuntien naiset olkaa valppaina.- Kohtuullisesti kävellen
Se kirjoituksessasi mainittu huume on todella morfiinin tapainen ihmisen erittämä ENDORFIINI hänen kuntoillessaan.
Hyvinkin voi rinnastaa alkoholismiin.
Endorfiini annos on saatava joka päivä on ilma mikä tahansa ulkona!!!!!
Siitä voi sanoa,että onpa kuntoilija päästänyt itsensä huonoon kuntoon,kun on lähdettävä kuntoilemalla (esim juosten )noutaan päivittäinen endorfiiniannoksensa tai tulee vieroitusoireita.
- Sairaanhoitaja tyttö ;)
Jos kuntoilee liikaa lihakset voivat rasittua. Mutta esim sellaiset jotka ovat TOTTUNEET kuntoilemaan enemmän,sillä treenatessa lihakset kasvavat eivätkä rasitu yhtä helposti! ;)
- Elmeri
Moikka kaikille.Luin ton koko rimpsun erilaisia tarinoita kuntoilusta.Itse harrastin parikymppisenä aika paljonkin urheilua useita lajeja punttiksesta aina taistelulajeihin.Nyt on toinen ääni kellossa,vuosi sitte aloitin lenkkeilyn ja punttiksen ja pipariks meni.Olkapää meni leikauskuntoon ja punttiksen jälkeen aamulla ei voinu olla nauramatta ku kello soi koski joka paikkaan niin kovin että tuntu että kuolema tulee, aamutoimiin pääsin sängystä pudottautumalla ekaks lattialle ja siitä kontaten keittiöön.Nyt olen aloittanut uudella yrityksellä erittäin varovasti ja hyvin menee ei koske paljoa.Eiköhä se ole suomalaista sisua mikä meissä jyllää ha ha ha revitään hullunlailla sellasta (ROKKA ja SUS ) meinigillä.Hauskaa keväänjatkoa kaikille.
- KIIHOU!!!!!!!!!!!
nelijä kertaa viikossa salilla ja puolenvuojen välein nappikuurit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent2403365Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks2483113Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa352692Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär2362366En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1251675Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina2161437Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm111255Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa931220Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas
Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi2151212- 1181022