Elikkä, mun kolesteroli (erityisesti huono kolesteroli) noussut viime testeistä reippaasti joten vedin kylmä kalkkunan herkkuihin. Nyt tekis kuitenkin mieli välillä jotain herkkuakin saada niin osaisko joku täällä neuvoa missä herkuissa on vähän tyydyttynyttä rasvaa? Ainoa jonka itse tiedän, on pulla.
Mitä herkkuja ihmiselle jolla korkea kolesteroli
5
879
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu varmaan siitä, minkä verran herkkuja tarvitsee. Jos syö hyvän ruokavalion lisäksi hallitusti herkkuja, niin tuskin terveys siihen kaatuu. Jos herkkujen syönti on muutenkin ollut runsasta, niin kannattaa vähitellen laittaa ruokavaliota uusiksi. Kylläisellä ihmisellä ei ole tarvetta herkutella. Vatsan saa täyteen riittävästä perusruuasta. Jos säännöllisten aterioiden lisäksi kaipaa herkkuja, on itse aterioiden koostumuksessa jokin vika.
Itse syön pähkinöitä. Niiden rasva on hyvää. Pieni annos pähkinöitä ja ehkä muutama kuivattu hedelmä samalla kertaa. Itselleni myös kuuma kaakao on herkku. Se on lähes pelkkään veteen tehty ja sokeroimaton (hiven steviaa).
Kolesterolia saattaa saada parannettua myös liikunnalla, mikäli liikuntakin on jäänyt liian vähiin. Verenpaine- ja kolesteroliarvoissa saattaa olla vuodenaikojen mukaista vaihtelua.- Anonyymi
Niin siis eihän herkkujen sisältämä tyydyttynyt rasva riipu yhtään siitä paljonko niitä syö. Suklaapatukassa on aina se sama määrä tyydyttynyttä rasvaa per patukka, söit niitä sitten yhden tai viisi.
Ja mua lähinnä kiinnostaisi missä herkuissa on vähän tyydyttynyttä rasvaa.
Tiedän että erityisesti suklaasta, sipseistä ja uppopaistetuista pitää pysyä kaukana.
En koe että ihmisellä joka haluaa herkutella kerran tai kaksi viikossa, olisi ruokavalio "viallinen".
Mulla oli muutaman kuukauden ajan herkkujen syönti runsasta koska mut leikattiin ja olin lääkityksellä joka sai mut voimaan pahoin eikä ruoka maistunut ja söin herkkuja jotta saisin mahdollisimman paljon kaloreita koska niitä ei tullut tarpeeksi (olin tuossa vaiheessa laihtunut jo liki 20 kiloa lyhyellä aikavälillä). Tähän lisäksi sukurasitteena sepelvaltimotauti ja sairastumisen aiheuttama stressi niin siinähän ne arvot pompsahti.
Nyt alan olla pikkusen paremmassa kunnossa ja haluan laittaa kolesteroliarvot uusiksi.
Liikuntaa harrastan lähes joka päivä 1-2 tuntia joten sen puolesta asia on kunnossa. Niin ja verenpaine mulla on ollut jo monta kuukautta ihanteellinen tai normaali tuloksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siis eihän herkkujen sisältämä tyydyttynyt rasva riipu yhtään siitä paljonko niitä syö. Suklaapatukassa on aina se sama määrä tyydyttynyttä rasvaa per patukka, söit niitä sitten yhden tai viisi.
Ja mua lähinnä kiinnostaisi missä herkuissa on vähän tyydyttynyttä rasvaa.
Tiedän että erityisesti suklaasta, sipseistä ja uppopaistetuista pitää pysyä kaukana.
En koe että ihmisellä joka haluaa herkutella kerran tai kaksi viikossa, olisi ruokavalio "viallinen".
Mulla oli muutaman kuukauden ajan herkkujen syönti runsasta koska mut leikattiin ja olin lääkityksellä joka sai mut voimaan pahoin eikä ruoka maistunut ja söin herkkuja jotta saisin mahdollisimman paljon kaloreita koska niitä ei tullut tarpeeksi (olin tuossa vaiheessa laihtunut jo liki 20 kiloa lyhyellä aikavälillä). Tähän lisäksi sukurasitteena sepelvaltimotauti ja sairastumisen aiheuttama stressi niin siinähän ne arvot pompsahti.
Nyt alan olla pikkusen paremmassa kunnossa ja haluan laittaa kolesteroliarvot uusiksi.
Liikuntaa harrastan lähes joka päivä 1-2 tuntia joten sen puolesta asia on kunnossa. Niin ja verenpaine mulla on ollut jo monta kuukautta ihanteellinen tai normaali tuloksella."Niin siis eihän herkkujen sisältämä tyydyttynyt rasva riipu yhtään siitä paljonko niitä syö."
Vain se merkitsee, mitä syö.
"Suklaapatukassa on aina se sama määrä tyydyttynyttä rasvaa per patukka, söit niitä sitten yhden tai viisi."
Jos syö yhden patukan saa tietyn määrän kaloreita ja sitä rasvaa, viidestä saa viisinkertaisen määrän.
Hedelmät ja marjat ovat hyviä herkkuja, ja jos haluat päälle kastiketta, osta Kotimaista kaurakasvirasvavalmistetta, joka on rypsiöljyyn ja sitäpaitsi parempaa kuin kerma.
- Anonyymi
Mulla myös korkea kolesteroli. Tein vappumunkkeja niin että laitoin taikinaan öljyä rasvaksi ja vielä paistoin öljyssä. Mietomakuisen oliiviöljyn ja rypsiöljyn sekoitetta.
Sitten laitan tummaa kaakaojauhoa, vehnäjauhoa, vähän sokeria, vaniljasokeria. rypsiöljyä ja tilkka rasvatonta maitoa, niin että tulee paksu mössö. Sitä syön hitaasti nuoleskellen lusikalla. Jotain pitää keksiä joskus vaikka yleensä syön terveellisesti.
Pähkinöitä myö nakerran ja joskus narskutan cornflakesia kourallisen. Rusinoita joskus. - Anonyymi
Itse ostin pullaa, siinä se tyydyttynyt rasva niin vähäistä. Mitään uppopaistettua en uskalla pitkään aikaan syödä enkä suklaata vaikka siitä erityisesti tykkään.
Täytyy toivoa että sais nyt tota stressiäkin vähennettyä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065