Miksi ministerit haluavat koko ajan olla riihessä? Eikö näillä olisi varaa olla linnoissa ja saleissa, voisi kai mökilläkin olla tai hienoissa taloissa? Kesällä ollaan pois riihestä, mutta syksyllä mennään kuulema takaisin riiheen. Miksi riihi on nyt niin in? Mitä mediaan uskominen, riihi peittoaa hulppeimmat hotellitkin. On vain riihi. Toivottavasti tätä ei kerrota ulkomailla asti mitä me Suomessa touhuamme.
Miksi haluavat riiheen
29
241
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä riihi on englanniksi? Onko se an old loghouse? Vai mikä? Farmer’s shelter?
- Anonyymi
Hävettää kunhan Merkel ja Macron saavat kuulla, että täältä tullaan sinne suoraan riihestä, kaikki ministerit riihen kautta. Englannissa saattavat mennä pubin kautta...
- Anonyymi
Olisivatko voineet tilapäisesti käyttää presidentin linnaa vuokraa vastaan? Tärkeitä asioita ja niin huonot olosuhteet...
- Anonyymi
Tietoa https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Riihi riihestä ja sen syvimmästä olemuksesta.
Maanviljelys lienee Suomessa niin uusi keksintö, että agraarielämään kuuluvat sanat ovat vasta tulleet sanontoihin ja vertauksiin. Kuten että pitää erotella jyvät akanoista silloinkin kun ei käsitellä viljaa.
Similä kuvittelee, että riihessä olisi heinää, mutta sitähän säilötään ladoissa (Venäjällä Ladoissa).
Sanakirja.org:in ensimmäinen käännös on aika kattava "traditional Scandinavian and Russian grain drying and threshing cabin", drying barn on kenties kuvaava, mutta yhdistäminen budjetin tekoon on hiukan kaukaa haettu, muuten kuin että aikansa riihessä on vietettävä kunnes tulee valmista.
On näitä maanviljelysvertauksia muissakin kielissä. Sitä niität, mitä kylvät. "as you sow, so shall you reap". https://www.youtube.com/watch?v=QByihCyvNJIscrg kirjoitti:
Maanviljelys lienee Suomessa niin uusi keksintö, että agraarielämään kuuluvat sanat ovat vasta tulleet sanontoihin ja vertauksiin. Kuten että pitää erotella jyvät akanoista silloinkin kun ei käsitellä viljaa.
Similä kuvittelee, että riihessä olisi heinää, mutta sitähän säilötään ladoissa (Venäjällä Ladoissa).
Sanakirja.org:in ensimmäinen käännös on aika kattava "traditional Scandinavian and Russian grain drying and threshing cabin", drying barn on kenties kuvaava, mutta yhdistäminen budjetin tekoon on hiukan kaukaa haettu, muuten kuin että aikansa riihessä on vietettävä kunnes tulee valmista.
On näitä maanviljelysvertauksia muissakin kielissä. Sitä niität, mitä kylvät. "as you sow, so shall you reap". https://www.youtube.com/watch?v=QByihCyvNJIRiihessä puidaan, mutta mikäs ero olikaan aitalla ja ladolla?
Wwuwuw kirjoitti:
Riihessä puidaan, mutta mikäs ero olikaan aitalla ja ladolla?
Oman käsitykseni mukaan ladossa säilötään heinää, mutta aitassa viljaa.
Huom! Käsitys on tarkistamaton.Thymallus kirjoitti:
Oman käsitykseni mukaan ladossa säilötään heinää, mutta aitassa viljaa.
Huom! Käsitys on tarkistamaton.Aitassa voi myös ihmiset nukkua..piiat jarengit?
Wwuwuw kirjoitti:
Aitassa voi myös ihmiset nukkua..piiat jarengit?
Niin kait, jommat kummat. Mutta piioilla aina ovi rookissa.
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Oman käsitykseni mukaan ladossa säilötään heinää, mutta aitassa viljaa.
Huom! Käsitys on tarkistamaton.Kyllä ~ vilja-aitta, heinälato. Oikein.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Aitassa voi myös ihmiset nukkua..piiat jarengit?
Kyllä. Nukkumisaitat. Myös varusteaitat. Oikein.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Maanviljelys lienee Suomessa niin uusi keksintö, että agraarielämään kuuluvat sanat ovat vasta tulleet sanontoihin ja vertauksiin. Kuten että pitää erotella jyvät akanoista silloinkin kun ei käsitellä viljaa.
Similä kuvittelee, että riihessä olisi heinää, mutta sitähän säilötään ladoissa (Venäjällä Ladoissa).
Sanakirja.org:in ensimmäinen käännös on aika kattava "traditional Scandinavian and Russian grain drying and threshing cabin", drying barn on kenties kuvaava, mutta yhdistäminen budjetin tekoon on hiukan kaukaa haettu, muuten kuin että aikansa riihessä on vietettävä kunnes tulee valmista.
On näitä maanviljelysvertauksia muissakin kielissä. Sitä niität, mitä kylvät. "as you sow, so shall you reap". https://www.youtube.com/watch?v=QByihCyvNJIVarstalla https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Varsta saatiin jyvät irti tähkistä. Ja kyllä, Similä oli väärässä.
Toisaalta mitä englannin lainasanoihin ja Suomen omiin agraarilähtöisiin tulee, valitsen jälkimmäiset. Ei ole sen parempi jos ministerit olisivat ”kabinetissa” vrt. puinen laatikko.
Riihessä on heinää ja panemassa käyvät siellä, kuten ennenwanhaan. Vanhanen ei silloin yksi päivä enään jaksanut ja joutui poistumaan. Hymyssä suin toki.
- Anonyymi
Siemenet siellä lentää joka tapauksessa.
- Anonyymi
Molemmat väärin, heinä sekä pano.
- Anonyymi
Kunpa sen tietäisi?Heidän pitäisi pitää riitansa,siellä saleissa 4-seinän sisällä,eikö?
- Anonyymi
Uutisissa että humalaåä'issään ampuneet toisiaan jälleen ja myrkkyhuume tappaa nuorisoa _D
- Anonyymi
Tota minäkin pohdin, että tuo termi pitäisi muuttaa. Nyt sama tiimi, joka nämä uudet VOK:n logot ja suojatien liikennemerkit suunnitteli, miettimään uussannaa riihelle!
- Anonyymi
Nahkurin orret?
- Anonyymi
Nythän taas kun kannabis laillistetaan, niin riihet tulevat arvoonsa takaisin, kun itä-Helsinkiläiset hipsterit alkavat niissä kuivattelemaan hamppua.
- Anonyymi
TaqlousTeltta olisi hyvä nimi.
- Anonyymi
Heh. Melkosen hyvä jopa.
- Anonyymi
Ehkä se oli kerran siveä se kansallispuku, mutta nyt pukeudutaan sitraan ja jokaisesta tehdään potentiaalinen näyttelijä.
-touhuturkka- Riihessä päätetään miten riihikuivat käytetään. 🤟
- Anonyymi
Riihi seuraa hämmästyttävän useassa käänteessä kielessämme. Suomalainen on mieltynyt riiheen. Kansallisromantiikka elää muuallakin kuin Kolin maisemissa.
- Anonyymi
Riihessä erotetaan jyvät korsista. Kuivaten ja sitten varstoilla hakaten. Oli sellainen riihi joskus kaukana menneisyydessä.
- Anonyymi
Riihessä tehtiin kova ja likainen työ. Oli kuivaa, kuumaa ja pölyistä.
Mulla on vielä tuollaisen riihen hirret tallessa. (Siis ne jotka olivat vielä pelastamisen arvoisia.) Niistä tehdään vielä joskus jotain.
- Anonyymi
Tuollaisissa luumurtumajutuissa, pitäisi pitää erittäin lähellä toista isompaa luu6ta sita paranee paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673