Työtön tai käyhä, mikä koulutus sulla on?

Anonyymi

Oletko kouluttautunut työttömäksi vai onko sulla ammatti? Mä olen yo merkonomi, ekonomi ja maisteri... mutta iloisesti työtön omasta halusta. Viisas työtön ja osaava,mutta osaamista en ilmaiseksi anna. Jos ei palkkaa ei tehdä töitäkän.

43

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen käyhä koneensuunnittelu insinööri. Valmistunut 1964. Koko koulutushistorian aikana järjestyksessä 4932.
      Käyhyyteni on virallista koska pieni eläkkeeni johtuu siitä, että minulle maksettiin joskus palkkaakin hakeuduttuani sellaisiin tehtäviin joissa se oli mahdollista.
      Tuon seurauksena laiskistuin reippaasti etuajassa ja ryhdyin elämään aktiivivuosien aikana kertyneellä pesämunalla.
      Mutta virallisen määritelmän mukaan olen käyhä.
      Virallinen käyhyys ei välttämättä merkitse varattomuutta!

    • Anonyymi

      Työttömänä on oltu, minulle ei ole enää tarvetta, virastoissa yksi tkee kaikkien työt. Viisas olen mutta koneet mua viisaampia. Olen miellelläni kotona, kun siitä kerran maksetaan.

    • Anonyymi

      monia tutkintoja ja koulutuksia on, mutta töitä palkalla ei löydy.. Elämä menny jatkuvassa koulutuksessa, josta ei juuri hyötyä ole ollu noin kun ei saa palkkatöitä.

    • Anonyymi

      Kun ei valmistumisen jälkeen saanut töitä, niin kouluttauduin kokonaan toiselle alalle eli sellaiselle, missä on työvoimapulaa. Palkka oli jonkin verran alhaisempi, mutta töitä riittäisi loputtomiin jos vain viitsii tehdä. Jäin kuitenkin jo eläkkeelle kohtuullisen 35 vuoden työrupeaman jälkeen, sillä eläkettä oli kertynyt jo tavikselle tarpeeksi.
      Nytkin kannattaa suuntautua niille aloille, missä on työvoimapulaa !!

      • Anonyymi

        EI! Vaan siihen mihin kiinnostaa. Minusta on turhauttavaa tehdä VAIN töitä kyllä siinä pitää olla mielenkiinto alaa kohtaan.

        Itse en voisi olla hoitoalalla, enkä ole koskaan onneksi ollutkaan. En voisi tehdä työtä sen vuoksi että olisi joku työvoimapula, ja että jotain työtä saa koska vain, aina pääsee kun vaan hakee.
        Minulla pitää olla työ josta pidän. Sen vuoksi olenkin ytötön kun ei ole omaa alaa, enkä mene tekemään työtä josta en pidä. Siinä kärsii silloin kaikki, työnantaja, minä ja mahdolliset asiakkaat ja muut ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI! Vaan siihen mihin kiinnostaa. Minusta on turhauttavaa tehdä VAIN töitä kyllä siinä pitää olla mielenkiinto alaa kohtaan.

        Itse en voisi olla hoitoalalla, enkä ole koskaan onneksi ollutkaan. En voisi tehdä työtä sen vuoksi että olisi joku työvoimapula, ja että jotain työtä saa koska vain, aina pääsee kun vaan hakee.
        Minulla pitää olla työ josta pidän. Sen vuoksi olenkin ytötön kun ei ole omaa alaa, enkä mene tekemään työtä josta en pidä. Siinä kärsii silloin kaikki, työnantaja, minä ja mahdolliset asiakkaat ja muut ihmiset.

        Niukkus ja nälkä opettivat järjestyksen.
        Perustoimeentulo = ravinto ja suojautuminen ilmaston vaikutuksia vastaan.
        Lähitulevaisuuden varmistaminen.
        Vaatimattomat tavoitteet kuten fillari ja vanha, halpa auto.
        Jne.

        Mahdollisuus oppia uutta, tulevaisuudessa ehkä hyödyllistä.
        Varmuus jatkuvuudesta.
        Työn sisältö ja kiinnostavuus.
        Työympäristö ml. ihmiset.
        Mahdollisuus itsensä kehittämiseen.

        Noilla eväillä olin koko aktiivi-ikäni aikana oikesti työttömänä 13 kalenteripäivää.

        3 - 5:n vuoden välein vaihdoin työpaikkaa koska aina silloisessa en kokenut enää uusia haasteita enkä itseni toteutusmahdollisuuksia.
        Oli yksi useamman vuoden poikkeus. Lapset olivat vaunu- ja ratasikäisiä sekä talovelat niskassa. Se piteli paikallaan penskojen yläaste ikään saakka.

        Oli puitteiltaan vittumoisia töitä joista sai asiallisen korvauksen ja niitä sieti niiden määräaikaisuuden ja selkeän tavoitteellisuuden vuoksi.
        Viimeisessä vakituisessa palkkani putosi puoleen edellisestä koska tähtäsin putken päähän joka onnistuikin.
        Olen tyytyväinen koska olen kahlannut noinkin laajalti työelämää.
        12v havumajassa yöpyen saaressa propsin kuorinnasta haalariduuneihin 3:n valtion alueella eivätkä ne olleet komennustöitä.
        Suurin osa vuosista kaulusduuneja jotka loppupäästä olivat konsulttitoimeksiantoja.

        Vaihdoin aina vauhdissa työstä mielestäni jossakin suhteessa parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niukkus ja nälkä opettivat järjestyksen.
        Perustoimeentulo = ravinto ja suojautuminen ilmaston vaikutuksia vastaan.
        Lähitulevaisuuden varmistaminen.
        Vaatimattomat tavoitteet kuten fillari ja vanha, halpa auto.
        Jne.

        Mahdollisuus oppia uutta, tulevaisuudessa ehkä hyödyllistä.
        Varmuus jatkuvuudesta.
        Työn sisältö ja kiinnostavuus.
        Työympäristö ml. ihmiset.
        Mahdollisuus itsensä kehittämiseen.

        Noilla eväillä olin koko aktiivi-ikäni aikana oikesti työttömänä 13 kalenteripäivää.

        3 - 5:n vuoden välein vaihdoin työpaikkaa koska aina silloisessa en kokenut enää uusia haasteita enkä itseni toteutusmahdollisuuksia.
        Oli yksi useamman vuoden poikkeus. Lapset olivat vaunu- ja ratasikäisiä sekä talovelat niskassa. Se piteli paikallaan penskojen yläaste ikään saakka.

        Oli puitteiltaan vittumoisia töitä joista sai asiallisen korvauksen ja niitä sieti niiden määräaikaisuuden ja selkeän tavoitteellisuuden vuoksi.
        Viimeisessä vakituisessa palkkani putosi puoleen edellisestä koska tähtäsin putken päähän joka onnistuikin.
        Olen tyytyväinen koska olen kahlannut noinkin laajalti työelämää.
        12v havumajassa yöpyen saaressa propsin kuorinnasta haalariduuneihin 3:n valtion alueella eivätkä ne olleet komennustöitä.
        Suurin osa vuosista kaulusduuneja jotka loppupäästä olivat konsulttitoimeksiantoja.

        Vaihdoin aina vauhdissa työstä mielestäni jossakin suhteessa parempaan.

        Siis 12v = 12v ikäisenä! Ensimmäinen "oikea" työni oli 14v ikäisenä paikallisen EG:n tehtaan koko kesäloman kestänyt duuni 8h:n päivittäisellä työajalla.
        15v ikäisenä opin samalla työnantajalla puikkohitsauksen.
        Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI! Vaan siihen mihin kiinnostaa. Minusta on turhauttavaa tehdä VAIN töitä kyllä siinä pitää olla mielenkiinto alaa kohtaan.

        Itse en voisi olla hoitoalalla, enkä ole koskaan onneksi ollutkaan. En voisi tehdä työtä sen vuoksi että olisi joku työvoimapula, ja että jotain työtä saa koska vain, aina pääsee kun vaan hakee.
        Minulla pitää olla työ josta pidän. Sen vuoksi olenkin ytötön kun ei ole omaa alaa, enkä mene tekemään työtä josta en pidä. Siinä kärsii silloin kaikki, työnantaja, minä ja mahdolliset asiakkaat ja muut ihmiset.

        Kaikki haluaa jollekin IT-alalle, mutta kun kaikille sinne koulutetuille ei vaan riitä töitä !
        Kannattiko kouluttautua sinne, missä on jo ennestään tunkua. ?
        Sen sijaan ihan tavallisiin , palkallisiin duunarihommiin ei meinaa löytyä tekijöitä.
        Hoitajista, putkimiehistä, sähkömiehistä on jatkuvaa pulaa .
        Tapasin lomalla putkimiehen, joka sulkee puhelimen perjantaina puolen päivän aikaan, sillä muuten se soisi koko viikonlopun uusien työtarjousten takia. Ei sitä kukaan kestä.
        Mutta voihan sitä tietysti terhakkaasti syrjäytyä kotisohvallakin. Ja vinkua tukiaisia.


    • Anonyymi

      Miksi opiskelette työttömäksi prkl missä jotain maistereita tarvitaan.Työharjoitteluun niin tulee virkeyttä.

      • Anonyymi

        Kelassa varmaan ehehhee


      • Anonyymi

        Kun opiskelet työttömäksi saatrahaa olemisesta. Se on pääasia. Työnteko sairastuttaa ja käyhdyttää ihmisen.


      • Anonyymi

        Koko ajan TE- toimiston opiskelua, Saa ilmasen opiskelun ja opiskelusta viellä maksetaan.Lisäkisi siinä :Opiskelu perustuu siihen ei joudu työ-harjotteluun.Sa opiskelijana matkalipun halvemmalla ja opiskelijan ruokailun halvalla eri oppilaitoksiin ruoka kävelee sisään,näytää vaan opiskelija korttia.Hyvä lounas joka päivä maksimi honta 3e.


    • Anonyymi

      Ei kannata kouluttautua työttömäksi. Menee vaan töihin eikä tuhlaa aikaansa turhuuksiin.

    • Anonyymi

      Aloitukseen sen verran että kirjoitappa missä olet lukion käynyt,merkonomikoulutus,maisteri,ekonomi. Elikä noista kaikista oppilaitosten nimet ja ajankohdat.

      • Anonyymi

        Meinaatko alkaa stalkata mua? Älä luule että ekonomi olisi noin hullu että kirjoittelisi mitään tunnisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko alkaa stalkata mua? Älä luule että ekonomi olisi noin hullu että kirjoittelisi mitään tunnisteita.

        Heh heh sulla mitään koulutusta ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh sulla mitään koulutusta ole

        Sinä voit ajtatella mitä tahdot, en tule kertomaan sinulle taustoitani. ivaat siten kuin paljon tahansa tai yrität udella, en kerro.


    • Anonyymi

      rento Eläkeläinen 53v

    • Anonyymi

      On kyllä ihanaa olla kotona. Ihmiset jotka menevät töihin ja sanoo että se on kivaa, valehtelevat. Kovasti odottavat kesälomaa, viikonloppuja ja vapaita, että kuin sitä lomia sitten odoteltaisiin?

      Minä ainakin nautin että pääsen shoppailemaan sillon kun haluan, nukkua sillon kun haluan ja tehdä mitä haluan ja jos en halua en tee mitään.
      Viis siitämitä kukakin sanoo, he ovat katelllisia.

      Turhauttavaa mennä duuniin jos ei saa un sen 9 e päiväkorvauksen. Enempää ei kukaan maksa, koska tuolla rahalla on lupa teettää hommia. ON SUOMI VAAN ANKEA MAA TYÖLÄISILLE.

      Kun korvauksia saa enempi, niin snaoisin että suomessa on hyvä olla työtön.

    • Anonyymi

      Ei haittaa köyhyys kun on leipää ja maitoa. Rikkaus myös ei haittaa samoin leipää ja maitoa. Lämmin sänky ja pieniä iloja. Ei kaikkia huvita opiskella paljon tai huvittaa mutta pitää silti tienata niin sitten tienaa.

    • Anonyymi

      Ei sekään nyt mistään ole kotoisin jos kouluttanut itsensä ja sitten roikkuu sossurahoilla.Nykyinen systeemi on sitä että käydään koulua koulun vuoksi.

      • Anonyymi

        Sehän juuri on kotoista kun ei tarvi tehdä mitään ja rahaa tulee. Meillekin tulee tosi hyvin kahdelle ja hyvin pärjätään. Koulutusta käytiin silloin kun kuviteltiin että koulutetut pääsevät huippupalkoille, niin ei käynyt vaikka luvataan. Nyt olemme koulutettu työttömyyteen. Osaamme laskea kumpi kanntaa työtön vai työllinen, työtön kannattaa.


      • Anonyymi

        Juu ei koulutus ole koskaan pahasta, mutta ei vaan ole sellaist akoulutusta josta olisi hyötyä. Parempi olla kelan rahoill akuin olla 9 e päiväkorvaustöissä tai muutoin alipalkattuna.

        Itse en voisi ikinä tehdä ilmaista työtä, Kerran muistan kun mua pyydettiin tekemään hyväntekeväisyyttä, töitä olisi ollut siinä puljussa vaikka kuinka, mutta palkkaa eivät pystyneet maksamaan. Siihen en lähtenyt, olisi hullua että yritys pyörisi mutta tekijät eivät saisi tekemästään työstä korvausta. Niin alhaista.


    • Anonyymi

      Suomessa voi istua koulussa vanhuuteen asti. Sitten ei kelpaa enää töihin vaikka on useita tutkintoja!
      Ja näitä liikaa opiskelleita, työttömyyttä piilossa olleita, on tosi paljo.
      Ja jos pää ei kestä opiskelua, tai perslihakset, niin osaamatonkin joutuu tem, te, typ "koulutus" kuntoutus kierteeseen. Tekee vuosia erilaisia aktiivisuunnitelmia, yms.. työllistäen näin yli suurta tem hallintoa.

      Jos alipalkattuja töitä tarjoillaan liikaa, niin voi olla täysin ymmärtämätön. Olen huomannu, että vain alipalkka töitä on tarjolla. Pula siis on orjatyövoimasta.

      Ja kun sitten heittäytyy pyhäksi mieheksi, esim johonkin uskontoon, niin voi päivät levätä, ( rukoilla ja siittää..) ja pureskella kavereiden kanssa khattia, tms pyhää toimitusta. Jotkut saa huvia kun leikkii profeettaa, jne.. Papit on aina saanu pelottelemalla ja kiihoittamalla elintason!

      Että onhan näitä perinteisiä työn välttelijöitä aina ollu ja lisää tuodaan ulkomailta, jotta asuntokeinotteluun saadaan siirrettyä verorahaa miljardeja e/vuosi !!

      Ikävää se, että näin vähitellen talous ja se hyvinvointivaltio romahtaa!

      • Anonyymi

        Sinulla on jokin asennevamma, kun väität Suomessa tarjolla olevan vain orjatöitä. Kyllä ei pidä lainkaan paikkaansa, sillä jatkuvasti on tarjolla hyväpalkkaisia töitä koulutetuille ja jopa kouluttamattomille.

        Ja mitä tulee väittämääsi, että ulkomailta mukamas tuodaan työn välttelijöitä, sekään ei pidä paikkaansa, sillä mm. Tilastokeskuksen työvoimatutkimus kertoo ihan muuta. Ja tulevaisuudessa Suomeen tarvitaan ulkomailta lisää työvoimaa. https://www.hs.fi/talous/art-2000007933975.html
        https://www.verkkouutiset.fi/yrittajat-suomi-tarvitsee-tyovoimaa-ulkomailta/#0d5725e0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on jokin asennevamma, kun väität Suomessa tarjolla olevan vain orjatöitä. Kyllä ei pidä lainkaan paikkaansa, sillä jatkuvasti on tarjolla hyväpalkkaisia töitä koulutetuille ja jopa kouluttamattomille.

        Ja mitä tulee väittämääsi, että ulkomailta mukamas tuodaan työn välttelijöitä, sekään ei pidä paikkaansa, sillä mm. Tilastokeskuksen työvoimatutkimus kertoo ihan muuta. Ja tulevaisuudessa Suomeen tarvitaan ulkomailta lisää työvoimaa. https://www.hs.fi/talous/art-2000007933975.html
        https://www.verkkouutiset.fi/yrittajat-suomi-tarvitsee-tyovoimaa-ulkomailta/#0d5725e0

        No on toki muitakin, mutta vähimmässä määrin, koska on luvallista kierrättää ilmaisia työntekijöitä ja käyttää häikäilemättömästi heitä hyväkseen.

        Palkkoja ei pahemmin enää makseta, kun ei tarvi.

        Kyllä ulkomailta tuodaan halpatyövoimaa jotta saadaan suomen palkat poljettua. Sitten on hyvä syy haukkua suomlaiset ahkerat työntekijät laiskoiksi kun eivät ota vastaan alipalkattuja töitä. Millä eläteät perheesi ja maksat laskusi, kantasuomalainen ei saa samoja rahallisia etuja eikä saa asua hotelleissa yhteiskunnan piikkiin niinkuin nämä ulkolaiset.

        Jos ei palkkaa ei tehdä töitäkään.


    • Anonyymi

      Olen konepuuseppä ja maalarimestari. Myös cnc koneiden koulutus mutta sitä hommaa en ole tehnyt tuntiakaan koskaan

    • Anonyymi

      Eikös maalaushommia löytys vaikka niih olet maalarimestari.Ainahan sitä jotain maalataan.

      • Anonyymi

        Mie maalaan omia juttuja en tee kelleen, maalatkoon ite. Jos maksat 3500 niin maalaan sulle. Riippuuasiasta mistä maalaa, tuoli on 3500 e, pöytä 5 000 e, seinä 10 000 e ja sitä rataa, mitä suurempi sen kalliimpi, tlaon maalaus 50 000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie maalaan omia juttuja en tee kelleen, maalatkoon ite. Jos maksat 3500 niin maalaan sulle. Riippuuasiasta mistä maalaa, tuoli on 3500 e, pöytä 5 000 e, seinä 10 000 e ja sitä rataa, mitä suurempi sen kalliimpi, tlaon maalaus 50 000 e.

        Mullakin oli eräs kahden alan ammattimies kaverina, mutta juuri tuolla asenteella.
        Nyt kun hän on eläkeiässä, niin eläke on 1100 €, mistä reilu 900 € käteen.
        Jokainen tekee elämässään valintoja, mitkä vaikuttaa kauas tulevaisuusteen.


    • Anonyymi

      On tämän palstan kirjoittajat kyllä poikkeuksellisen tyhmää porukkaa.

      • Anonyymi

        Ei, vaan he ovat omia itsejä. Silloin ihminen vapautuu kun ei ole orjatöissä, siellä ihmisen mieli kräsii valtavasti, tulee katkeruutta, stressiä, väsymystä, sairautta... työ tekee ihmisestä kuoren.

        Vapaana kuin taivaan lintu, on oma itsensä, ja levollinen. Siksi työtömyys on ihmiselle hyvää aikaa, työ vaan sairastuttaa ja tekee ihmisestä sellaisen, joka se ei ole.


      • Anonyymi

        On juu kun esim kirjoitin tuosta etteikö maalaushommia löytys niin apinan vastaus.


    • Anonyymi

      olen, minä olen. noin kaks velästä virkkoivat viälä mummojensa muistoja, miten sortavalassa oli kleppäkerttuja toi'sTELEmasa tsointuij, kui karjalaissi muisti unhvoituiduididäbs...... KÄKÄ
      terveisi.et prkele arvaa, että kuka on kyseessä, et milloinkaan, jäitkö arvailemaan, et vain tainnut jiähä, hähähähähähähähähähäh-ä
      KYTÄT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      kjiähkjiäh
      rauhallista illanjatkoa, turvallista
      kauas tulimme..............hymy, näin :)
      https://www.youtube.com/watch?v=9sc6MI1sAqs

    • Anonyymi

      Oma koulutukseni;
      -Kansakoulu
      -Kansalaiskoulu
      -Rippikoulu
      -Ammattioppilaitos, kaupallinen koulutus, valmistuin alan teknikoksi.
      -Autokoulu
      -Konttoriopistoa iltakouluna.
      -Puolustusvoimien tarjoama koulutus Rauk:ssa (v. 1978)
      -Puolustusvoimien tarjoamaa koulutusta reservin kertausharjoituksissa (v. 1983).
      -Koulutus lentolupakirjaan (v. 1984)
      -Tanssikoulu Å Blomqvist (v. 1988)
      -Balettikoulu (v. 1989)
      -Ulkomaankauppakurssi (v. 1992)
      -Puolustusvoimien tarjoamaa koulutusta reservin kertausharjoituksissa, lähinnä uuteen kalustoon ja varusteisiin, sekä osallistuminen ulkomaisten tarkkailijoiden kanssa harjoituksiin (v. 1993).
      -Sienien kasvatuskurssi kansalaisopistossa (v. 1995)
      -Osallistuminen erilaisiin koulutustilaisuuksiin vuosittain pidettäviin EU:n direktiivien ajantasaistamiseksi (v. 1995 - 2020).
      -Metsästäjän tutkinto (v. 2019)
      -Verkko-opiskelua ammattitaidon ylläpitämiseksi ja drive in tentit.

      Työttömänä olen ollut vain omasta tahdostani, eli en ole koskaan jäänyt työttömäksi, vaan olen jättäytynyt työttömäksi. Työttömänä olen ollut lyhyen jakson elämässäni.
      Töitä on ollut aina tarjolla ja tulee olemaan. Köyhäksi luokiteltu olen tulojen vuoksi.

    • Anonyymi

      Olet köyhä sen takia kun sinulla on ymmärtämisessä häikkiä. Mikä ihmeen merkitys jollakin kertausharjoituksella on elämään ja siihen paljonko saa rahaa.

      • Anonyymi

        Kertausharjoitukset on tärkeitä, niiden avulla pystyy aika hyvin verkostoitumaan, siten vaikutusta elämään ja koulutusta kysyttiin.
        Ja muutenkin eri koulutuksilla pystyt verkostoitumaan moneen eri ryhmään. Eli sinulla on ymmärtämisen vaikeus. Lisäksi luetun ymmärrys hakusessaan, kerroin olevani tulojen puoleen köyhäksi luokiteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertausharjoitukset on tärkeitä, niiden avulla pystyy aika hyvin verkostoitumaan, siten vaikutusta elämään ja koulutusta kysyttiin.
        Ja muutenkin eri koulutuksilla pystyt verkostoitumaan moneen eri ryhmään. Eli sinulla on ymmärtämisen vaikeus. Lisäksi luetun ymmärrys hakusessaan, kerroin olevani tulojen puoleen köyhäksi luokiteltu.

        Omaan ammattialaan liittyvät, pitkät koulutus rupeamat sekä projektiluontoiset tehtävät ovat tehokkaita "verkottajia".
        Varsinkin aktiivi-iän myöhempinä vuosina olen havainnut sen. Ei ole tarvinnut etsiä töitä vaan minulta on kyselty tilannettani ja mielenkiintoani kuhunkin tarjolla olevaan.


    • Anonyymi

      Otsikon kirjoittaja hyvä olet onnelinen työtön,käsitin tietoisesti työtön.Sinun valintasi ja samalla olet selkärangatonko?

    • Anonyymi

      Valmistuin 1987 enkä ole tehnyt sen alan hommia päivääkään. Miksi? Kun niitä ei ole.

      Nyt olentyötön ja rahan tuloa ei voi estää. Elän tosi hyvin ja voin tehdä mitä haluan.

    • Anonyymi

      En ole käynyt mitään kouluja peruskoulusta päästyäni, työkkärin kursseilla olen toki ollut "oppimassa" ties mitä höpöjuttuja, muttei mitään oikeaa sillä ei siitä olisi mitään hyötyä enää sillä ikää kohta 40v.

      Työhistoria on kuntouttavia ja tuollaisia työkkärin tarjoamia kahden viikon kursseja. Hyvältä näyttää.

      • Anonyymi

        Niin, kehitysvammaisen näkökulmasta varmaan näyttää hyvältä, kun ei ole käynyt muuta kuin kansakoulun ja sen jälkeen maannut kotona tyhjän panttina täysin hyödyttömänä ihmisenä ja kansalaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kehitysvammaisen näkökulmasta varmaan näyttää hyvältä, kun ei ole käynyt muuta kuin kansakoulun ja sen jälkeen maannut kotona tyhjän panttina täysin hyödyttömänä ihmisenä ja kansalaisena.

        No heistä en tiedä, mutta toivotaan heille että tulevaisuus on hyvää. Sinä varmaan et, olet sen verran jullikka, että tykkäät halveerata kehditysvammaisia, sairaita, vanhuksia, eläkeläisiä, heitä heikompia. Se on surullinen piirre, mutta jos on itse saanut saman kohtalon niin laita kiertoon julmuudet.

        Kyllä olen käynyt kansakoulun ja kansalaiskoulun ja siihen aikaan oelvan kauppaopsiton, ym kurseja. Olen ollut kotona ja olen edelleen, tykkään olla kotona, Harmillista että sulla on paha olla kotona. Mitä voisit tehdä sen eteen?

        MInä voin olla ihan mitä sinä haluat minun olevan, en voi siihen sun mietintään vaikuttaa mitenkään. Jos sulle tulee siitä hyvä olo, niin anna mennä vaan hauku niin paljon kun jaksat... ei se mitään, minä ymmärrän jos sulla on paha olla kotona ja aina ollut jo lapsuudessa, siitä nuo angstit yleensä johtuu, huonosta lapsuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe