Pitkäaikaistyöttömällä ei usein voi olla.

Anonyymi

Harmillinen juttu. Itse en ole päässyt kokemaan työpaikkaromansseja koska olen pitkäaikaistyötön ja se masentaa lisää. Mielessäni usein kuvittelen kun näen ja kuulen kaupoissa, myymälöissä, tungoksissa ihmisten flirttailevan golleegoilleen. Oi taas ne tekee tota ja mun pitää olla tässä vain etten huomaisi ja ettei ne huomaisi mua. Se on piinaa, (heh) mut en mä juo viinaa, ainakaan sen takii :) Usein varmaan monien normi ihmissuhteet kärsii noista romansseista jotka usein varmaan alkaa ja loppuu nopeasti, mut kirvelee sielussa pitkää. Eikä noissa tukipaikoissa paljoo ihmissuhteita perusteta paitsi niitä juopporinkejä kun taas ratketaan. Onkohan monacossa työttömien työpajoja? Siellä varmaan peuhataan koko ajan, prinssi napsauttaa sormiaan ja kehitys neuvottelu alkavat jahdilla. Okei suomessa köyhästä kassaneidistä tuli pääministeri, mut voiko jossain leipäjonossa olevat pariskunta olla jonain päivänä ruhtinaita, kuningas ja kuningatar tai nykyisin tietenkin sukupuolettomat arvonimet pelkät kuningat. Ensitöikseen he varmaan lakkauttaisivat leipäjonot post-traumojen takia, räntä sateessa kylmässä venttailut loppuis. Ainakin niiltä. Ja sitten he riitaantuisivat toisiinsa ja tuhoaisivat valtakunnan niiden näkemys erojen takia, juottaisivat myrkkyä toisilleen ja kuolisivat. Eli ei parijonoja leipäjonoihin. Parempi kun kaikki elää yksin yksiöissään, juhlivat yksin, kuolevat yksin niin valtakunta säilyy elossa.

3

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä vakituisessa työssä käyväkin voi olla vähävarainen- jopa köyhä.
      Ei kaikilla pienituloisilla elämä sen kummempaa ole, paitsi että aamuisin on pakko herätä aikaisin ja työpäivät ovat pitkiä. Vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Työajat ovat sellaiset ettei sinne leipäjonoonkaan koskaan pääse, menisin siksi että saisin säästettyä uusiin kesäkenkiin kun vanhat ovat aivan lintassa.
      Palkka riittää niukinnaukin yksiön vuokraan että mitään avustuksia en ole oikeutettu saamaan. En tupakoi enkä käytä alkoholia. En matkustele eikä minulla ole varaa autoon. Kutsuja sukulaisten juhliin välttelen koska ei ole varaa juhlavaatteisiin eikä lahjoihin, itse vietän kaikki merkkipäiväni yksin kun ei ole varaa mitään kenellekkään järjestää.
      Mukavaa kevättä kuitenkin aloittajalle.

      • Anonyymi

        Ja mikä oli koulutus? Mikä oli ymmärrys valtion tuki mahdollisuuksista? Rikos- ja mielenterveys historia? Miksi pitää asua liian kalliisti suomi on täynnä lähes ilmaisia asuntoja ja jos kerran on jo pehva-aukinen niin ei voi haitata tulotason putoaminen eikä eläke kertymän pieneneminen, koska köyhänä et eläke päiviä näe jos et lopeta työskentelyä pieni palkkainen ei koskaan saa fuduja jos on ahkera ja muistaa mielistellä johtajaa. Aamusta se päivä kaikilla alkaa, eikä päivässä ole kuin 24h että jos 16h painaa niin varmaan riittää. Lisäksi köyhänä kaveri piirisi jos heidät ylpeydeltäsi hyväksyisit ovat myös köyhiä jotka seisovat siellä jonossa päivisin, he voivat tuoda sinulle sen 70 sentin paahtoleivän että saat ne merkki himo lenkkarit jalkaasi. Tuskin ne sinun "sukulaiset" sinua sinne juhliin edes tahtovat kun tuo menttaali näyttää olevan "menen katujyrän alle". Lisäksi sinun ainut merkkipäivä on se kun olet aamulla ajoissa töissä, mitään muuta merkittävää sinun elämässäsi ei ole, mutta sehän kerroit jo tuossa itse. Loppujen lopuksi tuosinun "kirjoituksesi" ontui pahasti ja se ei pidä paikkaansa mistä lienee olet ajatuksesi kopioinut, luultavasti Vasemmistoliiton vappu huiskasta, voi kun mulla on kurjaa yhyyy.. xd


      • Anonyymi

        Tule tänne mun kaksioon niin et olet yksinäinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe