Oli tesla model 3 long range testissä niin en ottaisi missään nimessä autoksi. En aikonut ostaa vaan testasin huvikseen.
Lyhyt sähköajo on liian iso ongelma.
Ei voi käydä lähialueilla ja tulla takaisin koska akku loppuisi kesken ja jäisi tien varteen.
500km todellinen suomen talvessa ja lämmityslaite puhaltaa kuumaa samalla ja pitää auton lämpimänä on minimi. Kaikissa nyt 2021 markkinoilla olevissa sähköautoissa liian pieni sähköajo.
Nyt kun on 70L tankki dieselille ja 6,5L pääsee 100km vaikka lumipyryssä tai -25 pakkasessa. Voin ajella 150km päähän huoletta ja pyöriä siellä asioilla ja tulla takaisin kotiin, auto voi pyöriä huoletta.
Nämä kaikki 7000eur hintaisella autolla.
Sähköauton haltijat ajelevat vain yhtä isoa tietä eteenpäin laturilta toiselle jos sanovat että voi käyttää missä tahansa.
500km sähköajo on minimi, talvella
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi sinulla ei ole tarvetta autolle lainkaan. Lääkitys pitäisi kuitenkin laittaa ajan tasalle pian.
- Anonyymi
Hmm... Testasitkohan oikeasti? Teslan model 3 long rangen virallinen toimintasäde on 614 km (WLTP). Toki tuo lyhenee paljon talvella, mutta ei se kovin lyhyt silloinkaan ole. Ehkä ei 500 km, mutta tuon esimerkkisisi 150 km matkan pääsee edestakaisin huoletta keskellä talveakin. Ja vielä hieman pyöriä asioillakin tuon päälle.
- Anonyymi
"Teslan model 3 long rangen virallinen toimintasäde on 614 km (WLTP). Toki tuo lyhenee paljon talvella, mutta ei se kovin lyhyt silloinkaan ole."
Käytännössä pahimmillaan vain 350 km, normaaleina talvipäivinä ehkä 420 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Teslan model 3 long rangen virallinen toimintasäde on 614 km (WLTP). Toki tuo lyhenee paljon talvella, mutta ei se kovin lyhyt silloinkaan ole."
Käytännössä pahimmillaan vain 350 km, normaaleina talvipäivinä ehkä 420 km.Sekin ylittää tuon esimerkissä olleen 150 km edestakaisen matkan. Ja on toimenpiteitä, joilla tuota toimintamatkaa saa pidennettyä, kuten esilämmitys ennen lähtöä.
- Anonyymi
"Hmm... Testasitkohan oikeasti?"
Turhaan hukkaat aikaasi kertomalla faktoja näille änkyröille. Heille maailma muodostuu vanhentuneista mielikuvista ja siihen maailmaan faktat eivät sovi kun ne ovat ristiriidassa vanhentuneen mielikuvan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin ylittää tuon esimerkissä olleen 150 km edestakaisen matkan. Ja on toimenpiteitä, joilla tuota toimintamatkaa saa pidennettyä, kuten esilämmitys ennen lähtöä.
Juu, kyllä Tesla M3 LR täyttää aloittajan tarpeet ainakin toisen M3 LR kuskin mielestä.
Toki sen verran kannattaa valmistautua ennen pisimpiä ajoja, että edellisenä päivänä pistää akun latausrajan 100%:iin normaalin 80% tai 90% sijaan.
Jos supereita on matkalla, sittenhän tuo on helppoa. 15 minuutissa niistä saa melkoisesti rangea, jopa 50% lisää.
Tai vaihtoehtoisesti määränpäälataus. Ei tarvitse edes olla kovin kummoinen latausteho, 3,7 kW luultavasti enemmän kuin riittää.
- Anonyymi
"Sähköauton haltijat ajelevat vain yhtä isoa tietä eteenpäin laturilta toiselle jos sanovat että voi käyttää missä tahansa."
Kukaan ei ole koskaan sanonut missään että sähköauto olisi ratkaisu kaikille. Täysin sun omasta päästä vetämä väite. - Anonyymi
Kumma ettei autonvalmistajat ole panostaneet pieniin tai keskisuuriin sähköautohin.?
Ford Fiesta, Opel corsa, polo luokan autot olisivat kevyitä ja kun niihin laittaisi 70-80kw akuston niin luulisi rangen pyörivän jossain 600-800km hujakoilla.- Anonyymi
Mitä ihmeen käyttöä olisi jollain pikkuautolla jossa olisi 800km range?
Niillä ajetaan vain lyhyitä matkoja. Kuka lähtisi ajamaan Helsingistä Rovaniemelle Fiestalla ja olisi ehdoton pakko aaa koko matka ilman yhtään pysähdystä?
Ei ole kyllä tästä maailmasta tuollaiset tarpeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen käyttöä olisi jollain pikkuautolla jossa olisi 800km range?
Niillä ajetaan vain lyhyitä matkoja. Kuka lähtisi ajamaan Helsingistä Rovaniemelle Fiestalla ja olisi ehdoton pakko aaa koko matka ilman yhtään pysähdystä?
Ei ole kyllä tästä maailmasta tuollaiset tarpeet.Niin mutta eipä tarvitsisi latailla jatkuvasti. Kerrostaloasukille jossa ei ole latauspaikkaa ne olisi just sopivia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta eipä tarvitsisi latailla jatkuvasti. Kerrostaloasukille jossa ei ole latauspaikkaa ne olisi just sopivia.
Kerrostaloasukki varmaan lataisi autonsa kauppareissun yhteydessä. Ruokakaupassa tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa joten 300km range riittää paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloasukki varmaan lataisi autonsa kauppareissun yhteydessä. Ruokakaupassa tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa joten 300km range riittää paremmin kuin hyvin.
No sulle ehkä riittäisi. Minulle ei.
- Anonyymi
Eiköhän tuossa ole ainakin toistaiseksi ongelmana sen akkukapasiteetin hinta. Noin isolla akulla kun jonkun Corsan tai Fiestan hinta olisi 45 0000- 50 000 euroa niin eipä niitä kovin moni ostaisi.
- Anonyymi
Siellä ei ole muuta kuin akkuja auto täynnä ja kuka nyt ajelee pikkuautolla pitkiä ajoja, hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sulle ehkä riittäisi. Minulle ei.
JA sinun tarpeesi kiinnostaa ja on tärkeää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloasukki varmaan lataisi autonsa kauppareissun yhteydessä. Ruokakaupassa tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa joten 300km range riittää paremmin kuin hyvin.
Eli Hki-Tre-Hki ei edes onnistu ilman lataustaukoja.
P aska konsepti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen käyttöä olisi jollain pikkuautolla jossa olisi 800km range?
Niillä ajetaan vain lyhyitä matkoja. Kuka lähtisi ajamaan Helsingistä Rovaniemelle Fiestalla ja olisi ehdoton pakko aaa koko matka ilman yhtään pysähdystä?
Ei ole kyllä tästä maailmasta tuollaiset tarpeet.No ainakin eräs tarjoilija Saarisellällä sanoi ajelevansa viikonlopuiksi Helsinkiin ihan vastaavalla atolla. Ei kaikilla ole kauppakassia, sähköautoa ja maantieautoa erikseen.
- Anonyymi
Suomessa autolla ajetaan keskimäärin 50 km päivässä. Yli 200 km reissuja per suunta ei moni tee edes vuoden aikana. Turhaa maksaa ylisuuresta akusta.
- Anonyymi
Niinpä ja se ylimääräinen massa jota muka kuljettaa kuluttaa sähköä, renkaita ja jarruja ym..
- Anonyymi
Suomessa ne pitkät reissut voi tehdä autojunalla. Pääsee täyteenladatulla autolla jatkamaan Rovaniemeltä Saariselälle tai Leville.
- Anonyymi
Mutta ei paljon muualle, ei esimerkiksi Tampereelta Ouluun, saatika sitten Savonlinnaan.
- Anonyymi
Teslan ja 7000 euron autojen omistajat ovat eri porukkaa, aina.
- Anonyymi
Mulla on 7000eur auto
Ja 500 000eur pankkitillä. Käyttörahaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 7000eur auto
Ja 500 000eur pankkitillä. KäyttörahaaJuu, ihan varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 7000eur auto
Ja 500 000eur pankkitillä. KäyttörahaaHihii, se onkin järkevää säästää koko elämänsä rahaa tilille, että voi vaarina sitten tutkia tilitietoja ja olla ylpeä. Tosin elämä meni hukkaan ja perikunta jos sellaista on niin laittaa ne rahat sileäksi ja nauraa vaari oli aikanaan todella hölmö.
No oikeasti ei sulla ole rahaa kuin juuri ja juuri hengissä pysymiseen ja sekin sossun tuella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, se onkin järkevää säästää koko elämänsä rahaa tilille, että voi vaarina sitten tutkia tilitietoja ja olla ylpeä. Tosin elämä meni hukkaan ja perikunta jos sellaista on niin laittaa ne rahat sileäksi ja nauraa vaari oli aikanaan todella hölmö.
No oikeasti ei sulla ole rahaa kuin juuri ja juuri hengissä pysymiseen ja sekin sossun tuella.Rahalle löytyy paljonkin hyvää käyttöä, kuten vaikka työn lopettaminen vuosia ennen eläkeikää. Tai ostaa hyvän talon. Auto ei kuulu ainakaan minulla tärkeimpien asioiden listalle. Esimerkiksi keittiötarvikkeet ovat minulle tärkeämpiä kuin auto.
Auto ei ole muuta kuin kulkuväline, autoilla kerskailevatkin ovat lähinnä aivottomia älykääpiöitä. Kukaan ei oikeasti piittaa pätkääkään millä muut ajavat. Miljonääritkin pääosin kulkevat tavisautoilla, et edes erota heitä liikenteessä.
Itsellä puolestaan on suunnilleen saman arvoinen auto, mutta vaivaiset 150 tonnia säästössä ja sijoituksissa (pääosin sijoituksissa). Minulla on kuitenkin noille suunnitelma, mutta autoon en rahojani haaskaa.
Toki 500 000 euron pitäminen tilillä ei ole kovin järkevää, sen voisi sijoittaa järkevämminkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahalle löytyy paljonkin hyvää käyttöä, kuten vaikka työn lopettaminen vuosia ennen eläkeikää. Tai ostaa hyvän talon. Auto ei kuulu ainakaan minulla tärkeimpien asioiden listalle. Esimerkiksi keittiötarvikkeet ovat minulle tärkeämpiä kuin auto.
Auto ei ole muuta kuin kulkuväline, autoilla kerskailevatkin ovat lähinnä aivottomia älykääpiöitä. Kukaan ei oikeasti piittaa pätkääkään millä muut ajavat. Miljonääritkin pääosin kulkevat tavisautoilla, et edes erota heitä liikenteessä.
Itsellä puolestaan on suunnilleen saman arvoinen auto, mutta vaivaiset 150 tonnia säästössä ja sijoituksissa (pääosin sijoituksissa). Minulla on kuitenkin noille suunnitelma, mutta autoon en rahojani haaskaa.
Toki 500 000 euron pitäminen tilillä ei ole kovin järkevää, sen voisi sijoittaa järkevämminkin.Lisään... Ja itse tunnen monia hyvätuloisia perheitä, joilla ei ole edes autoa. Eikä kyse ole rahan puutteesta, koska sitä olisi riittämiin. Pk-seudulla tämä ei ole mitenkään harvinaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 7000eur auto
Ja 500 000eur pankkitillä. KäyttörahaaVai että pidät käyttötilillä puoli miljoonaa. Taidat olla oikein talousnero, korkotappiota tulee johonkin muuhun verrattuna pari tonnia kuukaudessa vähintään.
- Anonyymi
En kyllä sähköautoa voisi ottaa, lataus on niin iso lisätyö ja käytännössä jokaisen ajon jälkeen, odottelu. Lataushybridiäkään en haluaisi lisävaivan takia, lisäriskin, lisäpainon. Kovempi kulutus
Polttomoottorilla käytännössä kerran Kuukaudessa tankki piripintaan. Pieni bensaturbo antaa hyvän käytettävyyden tai isompi diesel.
Huolettomuus ja helppous ja käytettävyys.- Anonyymi
"En kyllä sähköautoa voisi ottaa, lataus on niin iso lisätyö ja käytännössä jokaisen ajon jälkeen, odottelu."
Ei latausta tarvitse siinä auton vieressä odottaa eikä joka kerta ladata!
"Polttomoottorilla käytännössä kerran Kuukaudessa tankki piripintaan. Pieni bensaturbo antaa hyvän käytettävyyden tai isompi diesel."
Tässä tapauksessa joudut lataamaan kuukaudessa korkeintaan 2-3 kertaa. 10-20 latauksen työ vastaa yhtä tankkausta.
"Huolettomuus ja helppous ja käytettävyys."
Kuulostaa hyvin väkinäiseltä ja todellisuudesta vieraantuneelta. Täyssähkö on PALJON huolettomampi, käytettävämpi ja helpompi todellisuudessa. Ei tarvitse kuin ajaa ja käyttää muutama hassu sekunti viikossa latausta varten.
Ei tarvitse sähköautossa talvella palella koskaan, toisin kuin dinoautoilla. Eikä kesällä auto ole koskaan pätsi autoon noustessa. 2 vuoden kokemuksella. - Anonyymi
"Polttomoottorilla käytännössä kerran Kuukaudessa tankki piripintaan."
Taitaa sinulle tulla kilometrejä jopa huikeat 800-1000 km/kk
Kyllä siinä joutuisit sähköautoa lataamaan joka päivä?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En kyllä sähköautoa voisi ottaa, lataus on niin iso lisätyö ja käytännössä jokaisen ajon jälkeen, odottelu."
Ei latausta tarvitse siinä auton vieressä odottaa eikä joka kerta ladata!
"Polttomoottorilla käytännössä kerran Kuukaudessa tankki piripintaan. Pieni bensaturbo antaa hyvän käytettävyyden tai isompi diesel."
Tässä tapauksessa joudut lataamaan kuukaudessa korkeintaan 2-3 kertaa. 10-20 latauksen työ vastaa yhtä tankkausta.
"Huolettomuus ja helppous ja käytettävyys."
Kuulostaa hyvin väkinäiseltä ja todellisuudesta vieraantuneelta. Täyssähkö on PALJON huolettomampi, käytettävämpi ja helpompi todellisuudessa. Ei tarvitse kuin ajaa ja käyttää muutama hassu sekunti viikossa latausta varten.
Ei tarvitse sähköautossa talvella palella koskaan, toisin kuin dinoautoilla. Eikä kesällä auto ole koskaan pätsi autoon noustessa. 2 vuoden kokemuksella.Sähköautot eivät ole automaattisesti lämpimiä, kylmiäkin löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole automaattisesti lämpimiä, kylmiäkin löytyy.
Sähköauto on selvästikin mahdollista rakentaa lämpimäksi, mutta jos vertaa suurin piirtein vastaavia automalleja niin kyllähän esim. TM:n vertailussa ID.3:ssa oli selvästi heikompi lämmityslaite kuin vaikka hybridi-Octaviassa. Hajonta on sähkiksissä selvästi suurempi, on muutama malli jossa on erittäin hyvä lämmityslaite mutta sitten myös monia malleja joissa taas lämmityslaite on heikkotehoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En kyllä sähköautoa voisi ottaa, lataus on niin iso lisätyö ja käytännössä jokaisen ajon jälkeen, odottelu."
Ei latausta tarvitse siinä auton vieressä odottaa eikä joka kerta ladata!
"Polttomoottorilla käytännössä kerran Kuukaudessa tankki piripintaan. Pieni bensaturbo antaa hyvän käytettävyyden tai isompi diesel."
Tässä tapauksessa joudut lataamaan kuukaudessa korkeintaan 2-3 kertaa. 10-20 latauksen työ vastaa yhtä tankkausta.
"Huolettomuus ja helppous ja käytettävyys."
Kuulostaa hyvin väkinäiseltä ja todellisuudesta vieraantuneelta. Täyssähkö on PALJON huolettomampi, käytettävämpi ja helpompi todellisuudessa. Ei tarvitse kuin ajaa ja käyttää muutama hassu sekunti viikossa latausta varten.
Ei tarvitse sähköautossa talvella palella koskaan, toisin kuin dinoautoilla. Eikä kesällä auto ole koskaan pätsi autoon noustessa. 2 vuoden kokemuksella.Huolettomuus, helppous, varmuus, ei rajoituksia, edullinen käyttö ja kaikki kulut. Nämä toteutuu polttomoottorillisessa autossa.
Akkuautolla joudut ajamaan toiseen kuntaan kaupan laturille ja pitkäksi aikaa odottelemaan jos haluat tulla lähialuilta takaisin kotiin.
Aivan erilaista käyttöä ja huonompaan suuntaan. Akkuautoilija viettää pitkiä aikoja huoltoasemien latureilla, katselee jatkuvasti paljonko matkaa, pyörittelee päässä missä ladata ja joutuu ajamaan
Ei voi ajella todellakaan normaalisti kaikkialla. Se vaatisi pikalatureita kaikkialle myös hiekkateiden varteen pienten kuntien väliin kaikkialle
- Anonyymi
Mietin kovasti pystyykö ihminen päättämään tai ajattelemaan omia ajotarpeitaan enää nykyaikana lainkaan, eli onko ihmisestä tullut tyhmä ja idiootti?
- Anonyymi
Patteriauto on ihan käytännölinen kaupunkipyöritykseen. Mutta mutta. Kaupungeissa pääsee joka paikkaan julkisillakin joten patteriautoilla ajavat eivät oikeastaan edes autoa tarvitse. Polkupyörä ja julkiset riittäisivät näille aivan mainioisti. Henkilöt jotka pystyvät perustelemaan pistokeladattavan patteriauton hankinnan tulisivat todennäköisesti aivan hyvin toimeen kokonaan ilman autoakin.
- Anonyymi
Yksinkertainen kevyt akkuauto ison kaupungin sisäiseen liikkumiseen ok. Esim postien ja pakettien jakoon, mahdollisemman yksinkertainen auto jotta kierrätys ja sen päästöt pienet, myös niille jotka siellä elää ja istuu valoissa. Sellainen jossa akuston vaihto tehty helpoksi.
Hölmöläisten hommaa lisätä haitallista tekniikkaa joka vikaantuu varmuudella, esim elektroniikka, tietokoneet, automaattinen ajo, kaistavahdit, yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertainen kevyt akkuauto ison kaupungin sisäiseen liikkumiseen ok. Esim postien ja pakettien jakoon, mahdollisemman yksinkertainen auto jotta kierrätys ja sen päästöt pienet, myös niille jotka siellä elää ja istuu valoissa. Sellainen jossa akuston vaihto tehty helpoksi.
Hölmöläisten hommaa lisätä haitallista tekniikkaa joka vikaantuu varmuudella, esim elektroniikka, tietokoneet, automaattinen ajo, kaistavahdit, yms.Voi olla vähissä sähköauton kilometrit ilman mitään tietokoneita. Moottoreita kun ohjataan niillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271418
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka611271Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha91215Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.291165Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?291164Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641067Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne131063Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan331048Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se71043Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61032