Kun rakastat EU:ta niin vihaat Suomea. Kun rakastat Suomea niin vihaat EU:ta.

Näin se valitettavasti on, mutta ei tarvitsisi olla. EU on ristiriitainen juttu, siinä on sekä hyvää, että pahaa. Se paha on nyt kuitenkin nyt niskan päällä. Se paha on integraatiopolitiikka. "Integraation syventäminen" merkitsee Suomen tuhoa. Suomi-vihaajille Suomen tuho on hyvä asia, näin Suomi-vihaajat ainakin uskovat. Suomi-vihaajille Suomi on paha, joka pitää tuhota.

EU-vihaajat toivovat, että EU hajoaisi tai, että Suomi eroaisi EU:sta. EU-vihaajien mielestä Suomi pelastuu vain jos EU hajoaa tai Suomi lähtee EU:sta. EU-vihaajat toivovat EU:n tuhoa.

Minä en vihaa Suomea, mutta en vihaa myöskään EU:ta. "Vihaan" EU:n intgraatiopolitiikkaa. Integraation syventäminen nakertaa Suomen itsenäisyyttä ja vaikeuttaa monin tavoin elämää Suomessa. "Vihani" on kuitenkin järkiperäistä ei tunneperäistä sioutumista. Järkeni sanoo, että integraatiopolitiikka tuhoaa sekä Suomen, että Euroopan Unionin. Euroopan kansojen sulauttaminen yhdeksi massaksi, jota uusi imperiumi voisi hallite keskitetysti on mahdoton tavoite. Yritys toteuttaa mahdottomuus väkipakolla tulee johtamaan kaaokseen ja tuhoon.

EU on ristiriitainen juttu ja EU polarisoi. Näin ei tarvitsisi olla. Jos EU:sta poistettaisiin se paha, jos luovuttaisiin "integraation syventämisestä" niin jäljelle jäisi hyvä. Se hyvä olisi demopkratian ja rauhan puolustaminen, jäsenmaiden välisten ristiriitojen sääntely ja jäsenmaiden yhteisten etujen puolustaminen muusta maailmasta tulevia uhkia vastaan. EU voisi panna toimeen erilaisia projekteja ja hankkeita, joihin jäsenmaat voisivat osallistua tarpeidensa ja resurssiensa mukaisesti täysin vapaaehtoisesti.

EU voisi vahvistaa jäsenmaidensa kansallista demokratiaa sen sijaan että se nyt pyrkii heikentämään sitä. EU vahvistuisi sitä enemmän mitä paremmin jäsenmaat hoitaisivat omia asioitaan. Vain suomalaiset kykenevät korjaamaan sen, mikä Suomessa on pielessä ja vain kreikkalaiset kykenevät korjaamaan sen, mikä Kreikassa on pielessä.

Tällainen olisi unelmieni EU. Unelma ei ole utopia, se perustuu koeteltuihin ja toimiviksi todettuihin systeemeihin. Se perustuisi siiihen, että jäsenvaltiot ja niiden kansalaiset ymmärtävät, mikä on hyvää ja hyödyllistä ja mikä toimii. Hyvä EU ei perustuisi vallanhimoon, ei alistamiseen eikä pakottamiseen. Hyvä EU ei olisi pakkovaltaa eikä ihmisten huijaamista johonkin, joka hyödyttää vain huijateita. Hyvä EU perustuisi demokraattisten kansallisvaltioiden yhteistyöhön.

3

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi tuo "hyvä EU" on se olemassa oleva.
      Muu on kuvittelua, vaikka Oikonomi on muuten ihan fiksu kirjoittaja.

• Anonyymi

Kun vihaat Unionia ja vastustat Natoa, rakastat Putinin Venäjää.

• Anonyymi

Vastakkainasettelusta syntyy paremman maailman mahdollistava sota

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5420
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      223
      2787
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2405
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2141
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2076
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1480
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1330
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1292
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1257
    Aihe