Skotlannin äänestyksen tulos

Skotlannin itsenäisyysmieliset voittivat. Eikö tämä ole siis Perussuomalaisille hieno tulos kun itsenäisyysmieliset voittavat vallit?

Tosin Skotlanti haluaa Euroopan Unionin jäseneksi. Mitä tästä pitäisi päätellä?

210

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä, ettei maailmassa ole edelleenkään asiaa mitä sinä et kääntäisi persuihin. Niin että milloin sinä haet apua itsellesi elämää hallitsevaan persupakkomielteeseesi?

    • Anonyymi

      Tämä on todella hyvä kysymys ja kuulisin mielelläni persujen mielipiteitä asiaan. Onko Skotit hölmöjä kun haluavat EU:hun takaisin?

      Miksei persut kommentoi näin tärkeää asiaa (asiallisesti)?

      • Anonyymi

        Hienoa, että skotit voivat äänestää haluamallaan tavalla, vai mitä haluaisit kuulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että skotit voivat äänestää haluamallaan tavalla, vai mitä haluaisit kuulla?

        Niin voivatko itse asiassa, jos Boris Johnson mitätöi vaalituloksen ja kansan tahdon?


      • Eikös ollut aika hyvä kysymys tuossa aloituksessa?

        Se saa näyttämään suomalaisen persuilun.. no siltä itseltään.


      • Anonyymi

        Mitäs sitä T..lle muuta? Muista äänestää Lailaa.


      • No sait hyökättyä ilmeisesti viestintuojaa vastaan.

        Mutta miten itse aloitus, puhutaanko siitä? Eikö tuo näytä aika ongelmalliselta Perussuomalaisten näkökulmasta. Skotlanti haluaa olla itsenäinen ja kuulua Euroopan Unioniin.


      • Anonyymi

        Älä houraile, minä kirjoitin tuon toisen kysymyksen jossa toivoin myös asiallista keskustelua ja en ole threadin aloittaja.


      • Anonyymi

        Ovat, mutta tämä ei edelleenkään liity persuihin.


      • landlord kirjoitti:

        Niin voivatko itse asiassa, jos Boris Johnson mitätöi vaalituloksen ja kansan tahdon?

        Eihän se vaalitulosta voi mitätöidä. Käsittääkseni Britannian kunkkukunnan valtiosopimuksessa on turvattu mahdollisuus eroon, kun taas esimerkiksi Espanjassa perustuslaki kieltää valtion hajottamisen. Tai jotain tämmöttistä, jos joku tietää tarkemmin niin kertoo.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Niin voivatko itse asiassa, jos Boris Johnson mitätöi vaalituloksen ja kansan tahdon?

        Ei Boris voi mitätöidä tuon äänestyksen tulosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Boris voi mitätöidä tuon äänestyksen tulosta.

        En tunne heidän järjestelmää niin hyvin, että voisin ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Boris voi mitätöidä tuon äänestyksen tulosta.

        SMP kulkee jälleen WOitosta Woitttooooonnnn


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        No sait hyökättyä ilmeisesti viestintuojaa vastaan.

        Mutta miten itse aloitus, puhutaanko siitä? Eikö tuo näytä aika ongelmalliselta Perussuomalaisten näkökulmasta. Skotlanti haluaa olla itsenäinen ja kuulua Euroopan Unioniin.

        Persujen mielestä itsenäisten EU-maiden määrä ei tuolla muutu, koska Suomi on antamassa itsenäisyytensä pois EU-tukipaketilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Persujen mielestä itsenäisten EU-maiden määrä ei tuolla muutu, koska Suomi on antamassa itsenäisyytensä pois EU-tukipaketilla.

        Suomihan on menettänyt jo itsenäisyytensä kun valtio velkaantui 1990-luvulla. Velkainen maa on aina riippuvainen, etenkin jos on oma keskuspankki. Mutta kun omistetaan EKP:sta osuus, tilanne on toinen.

        Mutta ollako EU:ssa vai "itsenäisenä" Venäjän kainalossa, itse ottaisin EU:n.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        No sait hyökättyä ilmeisesti viestintuojaa vastaan.

        Mutta miten itse aloitus, puhutaanko siitä? Eikö tuo näytä aika ongelmalliselta Perussuomalaisten näkökulmasta. Skotlanti haluaa olla itsenäinen ja kuulua Euroopan Unioniin.

        Mitä sä kyselet aina tyhmiä? Ootko ihan pihalla?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        No sait hyökättyä ilmeisesti viestintuojaa vastaan.

        Mutta miten itse aloitus, puhutaanko siitä? Eikö tuo näytä aika ongelmalliselta Perussuomalaisten näkökulmasta. Skotlanti haluaa olla itsenäinen ja kuulua Euroopan Unioniin.

        Ketään ei kiinnosta sun lässytykset koska sä oot niin pihalla maailman menosta ja politiikasta muutenkin. Sun pitää pysyä piian hommissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä kyselet aina tyhmiä? Ootko ihan pihalla?

        Sitähän voi aina hyökätä viestintuojaa vastaan, jos ei osaa itse argumentoida asiasta. Jokainen voi päätellä kumpi on oikealla jäljillä tässä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Onko Skotlannissa perussuomalaisten puolue? En tiennytkään. Jos on sellainen puolue siellä niin kaippa se sitten hieno tulos on.

      • Anonyymi

        Kuulinkin että Mark Meechan, eli Count Dankula oli siellä ehdolla näissä vaaleissa. Oli kyllä Skotlannin libertaaripuolueessa. En tiedä onko tuo nyt sitten se Skotlannin persut.


    • Anonyymi

      Jos näkee perussuomalaisia ihan kaikkialla, niin kannattaa hakea ammattiapua moisiin harhoihin.

      • Kyllä vastaavia on kaikkialla, pitää vain vaihtaa peruksen jälkeinen osa kyseiseen kansallisuuteen. Esimerkiksi Unkarissa diktatuuria pystyttävät ”perusunkarilaiset”.


    • Anonyymi

      Englannin persut saivat maansa kovan valehtelun tuloksena ulos unionista. Nyt kuitenkin kävi niin että koko Britannia hajoaa. Kansainvälinen persuus osoitti taas osaamisensa.

      • Anonyymi

        Perussuomalaiset ovat laajentaneet Englantiin asti.
        On ne hurjia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset ovat laajentaneet Englantiin asti.
        On ne hurjia.

        KOhta persut tekee invaasion Norjaan
        Haakon korpses ei maha mittääään


    • Anonyymi

      Kyllä siis Persujen veljespuolueen voittavat kokoajan. Minulla on henkilökohtaisia tuttavia tuossa puolueessa

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että persujen skottilainen veljespuolue haluaa Skottien myös liittyvän EU:hun?


    • Anonyymi

      Persut eivät ole eroamassa EU:sta. Persut ovat EU kriittinen ja skeptinen puolue. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi

        Sama kaava jokaikisellä palstalla joissa trollaa ja niitä piisaa.


      • Anonyymi

        Mutta Suomen perussuomalaiset määräävät jo muiden valtioiden hallintoa.
        Ne alistavat kohta kaikki maailman suurvallat.

        Siinä ei mikään maailman lääkitys auta.
        Kiva olo voi tulla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama kaava jokaikisellä palstalla joissa trollaa ja niitä piisaa.

        Hassuja syytöksiä ilman todisteita.

        Vastasin vain väitteeseen, mitä minulle esitettiin. Koska vastaukseni sai noloksi kommentin esittäjän niin silloin keksitään taas jotain uutta nikkiäni kohtaan.

        Totuuden puhujalla ei ole yösijaa, valetta on kivempi uskoa.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Hassuja syytöksiä ilman todisteita.

        Vastasin vain väitteeseen, mitä minulle esitettiin. Koska vastaukseni sai noloksi kommentin esittäjän niin silloin keksitään taas jotain uutta nikkiäni kohtaan.

        Totuuden puhujalla ei ole yösijaa, valetta on kivempi uskoa.

        18 poistettua viestiä ja sinä todisteita vailla olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Suomen perussuomalaiset määräävät jo muiden valtioiden hallintoa.
        Ne alistavat kohta kaikki maailman suurvallat.

        Siinä ei mikään maailman lääkitys auta.
        Kiva olo voi tulla...

        Ai määräilevätkö persut muita maita? Ohhoh. Tämä onkin uusi tieto, missä niin sanotaan?


      • No, saitpas hyökättyä viestintuojaa vastaan.

        Mutta miten itse asia mistä kirjoitin, osaatko keskustella siitä?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Ai määräilevätkö persut muita maita? Ohhoh. Tämä onkin uusi tieto, missä niin sanotaan?

        Tehän itse väitätte että kaikki maat ovat täynnä persuja


      • Anonyymi kirjoitti:

        18 poistettua viestiä ja sinä todisteita vailla olet.

        Miten minä liityn poistettuihin viesteihin, koska minä satun olemaan se joka haluaa keskustelua?


      • Anonyymi

        Kyllä Halla-aho niin ainakin eduskuntavaaliteemanaan puhui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tehän itse väitätte että kaikki maat ovat täynnä persuja

        Persuilu tarkoittaa persupolitiikkaa, eli paikallista populismia ja vaikeiden asioiden yksinkertaistamista suurelle massalle jotta päästään valtaan. Jokaisella sama kaava, vastustetaan nykymenoa ilman että olisi vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Halla-aho niin ainakin eduskuntavaaliteemanaan puhui.

        Halla-Aho on sanonut että se ei ole realistinen tavoite


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Persuilu tarkoittaa persupolitiikkaa, eli paikallista populismia ja vaikeiden asioiden yksinkertaistamista suurelle massalle jotta päästään valtaan. Jokaisella sama kaava, vastustetaan nykymenoa ilman että olisi vaihtoehtoa.

        Anna olla TH.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Halla-Aho on sanonut että se ei ole realistinen tavoite

        Eli Halla-Aho ei ole mitään mieltä mistään, jotta voi sanoa aina sopivan mielipiteen ilman merkitystä? Eikös tämä ole juuri niitä asioita, joita rivi-persu vastustaa, venkoilua ja epärehellisyyttä?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Eli Halla-Aho ei ole mitään mieltä mistään, jotta voi sanoa aina sopivan mielipiteen ilman merkitystä? Eikös tämä ole juuri niitä asioita, joita rivi-persu vastustaa, venkoilua ja epärehellisyyttä?

        Perussuomalaiset on lievästi Euroskeptinen puolue. Me suhtaudumme lievästi skeptisesti EU:hun. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi

        Juupa juu. Maahanmuuttoktiitinen = rasisti, rokotuskriittinen = kulkutautimyönteinen. EU-kriitinen = EU- jäsenyysvastainen, jne, jne. Ei tämä persujen uuskieli hämää muita kuin heidän pölhöjä kannaatajiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halla-Aho on sanonut että se ei ole realistinen tavoite

        Ja vaatinut sitä realisoitavaksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset on lievästi Euroskeptinen puolue. Me suhtaudumme lievästi skeptisesti EU:hun. Ymmärrätkö?

        Minä en ymmärrä, mutta sinä varmaan selität meille. Moni muukin puolue on EU-kriittinen.

        Onko Perussuomalaiset siis EU-myönteinen puolue?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset on lievästi Euroskeptinen puolue. Me suhtaudumme lievästi skeptisesti EU:hun. Ymmärrätkö?

        Eli silloin kun on lievästi Euroskeptinen puolue, tarkottaa sitä että kannattaa käytännössä Euroopan Unionia koska ei vastusta sitä.

        Kuulostaa kepulaiselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        18 poistettua viestiä ja sinä todisteita vailla olet.

        Kyllä, kuka ne viestit on poistanut ja miksi?


      • Olisitte eroamassa jos voisitte, näennäinen EU:n sietäminen on vain kansan selvän tahdon peesaamista. Jos EU-vastaisuus kansassa lisääntyisi nykyisestä 20 prosentista, persuista tulisi välittömästi myös EU-vastainen ja vielä samoilla naamoilla jotka nyt hyväksyvät Unionin.


      • landlord kirjoitti:

        Persuilu tarkoittaa persupolitiikkaa, eli paikallista populismia ja vaikeiden asioiden yksinkertaistamista suurelle massalle jotta päästään valtaan. Jokaisella sama kaava, vastustetaan nykymenoa ilman että olisi vaihtoehtoa.

        Vaihtoehtojen sisällön tiedustelu johtaa vain kysyjän kömpelöön dissaamiseen. Jokaisen persujen äänestämistä harkitsevan pitäisikin tutustua vastauksiin joita somepersut tavoitteiden tarkempiin kyselyihin antavat. Halut karisisivat äkkiä, kun näkisivät että persut eivät itsekään yhtään tiedä mihin meitä veisivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset on lievästi Euroskeptinen puolue. Me suhtaudumme lievästi skeptisesti EU:hun. Ymmärrätkö?

        Ymmärrämme, että katsotte julkisen kantanne EU:hun mielipidetutkimuksista. Tällä hetkellä ”skeptisyys” on taktisesti kätevin linjaus, kun kielteisyys johtaisi kannatuksen alenemiseen tai ainakin veisi kaikki kasvun mahdollisuudet. Todellisuudessahan persuja johtaa EU-vastainen klikki, joka sanoo yhtä ja todennäköisesti ajattelee toista.


    • Anonyymi

      Aloittaja esitti ihan hyvän kysymyksen, sillä minustakin persujen ja muiden nationalistienhan pitäisi juhlia Skotlannin vaalitulosta, mutta epäilen ettei näin käy.

      Itse luulen, että konservatiiviset nationalistit eivät halua Britannian hajoavan, Britannian tapauksessa he siis ovat yllätys yllätys unionisteja! Samoin epäilen etteivät konservatiiviset nationalistit haluaisi USA:n hajoavan, vaikka periaatteessa nationalistien pitäisi ilman muuta kannattaa Texasin itsenäisyyttä ja Kalifornian eroa liittovaltiosta? Samoin nationalistien tulisi ilman muuta kannattaa itsenäistä Kurdistaniaa, mutta sitäkään he eivät todennäköisesti kannata. Missä siis vika?

      Todellisuudessa nationalistit ovat omaksuneet pysähtyneen maailmankuvan ja he vastustavat tuon pysähtyneen maailmankuvan hajoamista. Tietyt asiat vain ovat "oikein" koska no siihen on totuttu tai kun luullaan että Ison-Britannian tapauksessa unioni on oikein ja EU:n tapauksessa se on ehdottomasti väärin. Älyllinen logiikka kuitenkin ontuu todella pahasti.

      • Anonyymi

        No niin yhden äänen ihme, nappi huuleen, nalle kainaloon ja painajaisia persuista näkemään että jaksat aamulla nousta itkemään persujen perään. Vai ajattelitko viettää ensi yönkin persujen perään itkemisen parissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin yhden äänen ihme, nappi huuleen, nalle kainaloon ja painajaisia persuista näkemään että jaksat aamulla nousta itkemään persujen perään. Vai ajattelitko viettää ensi yönkin persujen perään itkemisen parissa?

        Lukuisista poistetuista kommenteista päätellen osui ja upposi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin yhden äänen ihme, nappi huuleen, nalle kainaloon ja painajaisia persuista näkemään että jaksat aamulla nousta itkemään persujen perään. Vai ajattelitko viettää ensi yönkin persujen perään itkemisen parissa?

        Täysin asiallinen kysymys, ja sinä kun et osaa vastata, niin hyökkäät aloittajaa kohtaan.

        Miten se olikaan tämä sananvapaus, onko se jotenkin rajoitettu siten ettei saa kysyä hankalia asioita?


      • Anonyymi

        "Aloittaja esitti ihan hyvän kysymyksen, sillä minustakin persujen ja muiden nationalistienhan pitäisi juhlia Skotlannin vaalitulosta, mutta epäilen ettei näin käy.

        Itse luulen, että konservatiiviset nationalistit eivät halua Britannian hajoavan, Britannian tapauksessa he siis ovat yllätys yllätys unionisteja! Samoin epäilen etteivät konservatiiviset nationalistit haluaisi USA:n hajoavan, vaikka periaatteessa nationalistien pitäisi ilman muuta kannattaa Texasin itsenäisyyttä ja Kalifornian eroa liittovaltiosta? Samoin nationalistien tulisi ilman muuta kannattaa itsenäistä Kurdistaniaa, mutta sitäkään he eivät todennäköisesti kannata. Missä siis vika?

        Todellisuudessa nationalistit ovat omaksuneet pysähtyneen maailmankuvan ja he vastustavat tuon pysähtyneen maailmankuvan hajoamista. Tietyt asiat vain ovat "oikein" koska no siihen on totuttu tai kun luullaan että Ison-Britannian tapauksessa unioni on oikein ja EU:n tapauksessa se on ehdottomasti väärin. Älyllinen logiikka kuitenkin ontuu todella "

        Tuo on laajempi ja teoreettisempi aihe.
        Tuo alkaa mennä pohdiskeluksi anarkiaan, yhteisöjen itsemääräämisoikeuteen, valtioiden teoriaan ja erilaisiin rajanvetoihin liittyen.

        Kyllä siis persunakin ymmärrän, että rajojen merkitys modernisoituneiden alueiden sisällä on jo muuttunut kovasti, monessakin mielessä...


      • Kuiva ja naseva analyysi. 👍🏻


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kuiva ja naseva analyysi. 👍🏻

        Hyvä poika kun luit kuitenkin huolellisesti. Oppimaan tänne tullaan


    • Anonyymi

      Britanniahan on myös unioni. Persujen pitäisi vaatia myös Britannian hajottamista. Kaikki valtioliitot rikki ja maat pieniksi sirpaleiksi.

    • Anonyymi

      Eihän tuosta vielä voi päätellä haluavatko skotit itsenäisiksi vai Euroopan Unionin jäseneksi.

      • Ai eikö? Sehän oli puolueen julkinen tavoite vaaliohjelmassa.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Ai eikö? Sehän oli puolueen julkinen tavoite vaaliohjelmassa.

        Se kun on kaksi eri asiaa, olla itsenäinen tai osa eu:n liittovaltiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kun on kaksi eri asiaa, olla itsenäinen tai osa eu:n liittovaltiota.

        Millä tavalla se on eri asia?


      • landlord kirjoitti:

        Millä tavalla se on eri asia?

        Korjaan:

        Millä tavalla se on eri asia? Ei EU ole liittovaltio, se on logistiikkaunioni.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Korjaan:

        Millä tavalla se on eri asia? Ei EU ole liittovaltio, se on logistiikkaunioni.

        On logistiikkaunioni joo - huumeet, rikolliset ja turvapaikkashoppailijat liikkuvat. Jos skotit joskus eroavat briteistä ja päätyvät liittyä unioniin, niin se on jo silloin liittovaltio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On logistiikkaunioni joo - huumeet, rikolliset ja turvapaikkashoppailijat liikkuvat. Jos skotit joskus eroavat briteistä ja päätyvät liittyä unioniin, niin se on jo silloin liittovaltio.

        Hassu juttu, niitä kaikkia mainitsemiasi asioita on ollut olemassa ennen EU:ia ja ne ovat liikkuneet yhtälailla. Itse asiassa paremminkin, jos Suomella ei ollut luovutussopimusta esimerkiksi Espanjan kanssa, niin Suomessa pystyi tappamaan silloin ja menemään pakoon Espanjan aurinkoon josta viranomaiset eivät saa kiinni. Sitäkö tosiaan haluat?

        Nyt saa kiinni eikä karkuun pääse. Kiitos Euroopan Unionin.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Hassu juttu, niitä kaikkia mainitsemiasi asioita on ollut olemassa ennen EU:ia ja ne ovat liikkuneet yhtälailla. Itse asiassa paremminkin, jos Suomella ei ollut luovutussopimusta esimerkiksi Espanjan kanssa, niin Suomessa pystyi tappamaan silloin ja menemään pakoon Espanjan aurinkoon josta viranomaiset eivät saa kiinni. Sitäkö tosiaan haluat?

        Nyt saa kiinni eikä karkuun pääse. Kiitos Euroopan Unionin.

        Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Nykyään pitäisi olla toimivat palautussopimukset vain eri maihin. Ainakin Somaliaan, Afganistaniin ja Irakiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Nykyään pitäisi olla toimivat palautussopimukset vain eri maihin. Ainakin Somaliaan, Afganistaniin ja Irakiin.

        Mikä ongelma?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mikä ongelma?

        Uusmarxilaisten miehitys ja invaasio


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai ai kun Putinin olisi helppo sen jälkeen luoda persujen kanssa omaa imperiumiaan. Lupaisi varmaan Suomen persujen ikiomaksi reservaatiksi ja häätäisi Suomesta pois kaikki muut.


    • Anonyymi

      > Tämä on todella hyvä kysymys ja kuulisin mielelläni persujen mielipiteitä
      > asiaan. Onko Skotit hölmöjä kun haluavat EU:hun takaisin?

      Eivät välttämättä ole. Ensimmäiset 15...20 vuotta Skotlanti tulee olemaan nettosaaja EU:n kassasta. Silkkaa selvää rahaa tulossa, kuin Virolle tai Puolalle konsanaan.

      Itsehän skotit tuon laskeskelevat. Että onko vieressä olevan Britannian markkinat heille kuitenkin tärkeämpi. kuin EU:n markkinat.

      Britannian todennäköisesti kannattanee vitkutella ja estellä Skotlannin kansanäänestyksen järjestämistä ainakin 10 vuoden ajan. Sen perästä maailmankirjat ovat Euroopassa jo aivan uudessa, ja tällä hetkellä tuntemattomassa asennossa.

      • Anonyymi

        Niin se alkoi Suomessakin se EU-huuma... uuuh aaah ihqua ny ollaan nii kansainvälistä että iha jöpöttää! Ja sitten myöhemmin joudutaan huutamaan valheita ikävien faktojen päälle, ettei tarvitse hävetä riemasteluaan ja EU-kannatustaan.


    • Anonyymi

      Vasemmistolaiset vastusti Katalonian itsenäisyysjulistusta, nyt ne on innoissaan Skotlannin itsenäisyyspyrkimyksistä, kun luulevat, että saadaan uusi jäsen Euroopan sosialistiseen talousyhteisöön.

      • Anonyymi

        No siihen persujen uuteen Neljänteen Valtakuntaanko skottien pitäisi sitten liittyä, jos ei EU:hun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siihen persujen uuteen Neljänteen Valtakuntaanko skottien pitäisi sitten liittyä, jos ei EU:hun?

        Me tolkun ihmiset emme kutsu isänmaatamme "neljänneksi valtakunnaksi", vaan ihan Suomeksi. Se neljäs valtakunta rakennettiin kolmannen päälle. Ryypiskele vähemmän sitä kiljua niin pysyy ajatuksesi selkeämpinä.


      • Repe.RuutikaIIo

        Espanjan perustuslaki tietääkseni kieltää valtion hajottamisen. Siinä se sikäläinen ongelma. Skotit voivat erota laillisesti, katalaanit eivät.

        Suurpääoma kannattaa voimakkaasti ”sosialistista” EU:ta. Voisitko selittää, miten on mahdollista, että kapitalisti kannattaa omaisuutensa ottamista valtion haltuun?

        Myös itsenäinen Katalonia olisi pysynyt EU:ssa…


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Espanjan perustuslaki tietääkseni kieltää valtion hajottamisen. Siinä se sikäläinen ongelma. Skotit voivat erota laillisesti, katalaanit eivät.

        Suurpääoma kannattaa voimakkaasti ”sosialistista” EU:ta. Voisitko selittää, miten on mahdollista, että kapitalisti kannattaa omaisuutensa ottamista valtion haltuun?

        Myös itsenäinen Katalonia olisi pysynyt EU:ssa…

        Katalaanit eivät voi erota koska Espanja on EU:n jäsen ja EU on Espanjan puolella. Britannia ei ole EU:n jäsen joten EU tukee Skotlantia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katalaanit eivät voi erota koska Espanja on EU:n jäsen ja EU on Espanjan puolella. Britannia ei ole EU:n jäsen joten EU tukee Skotlantia

        Ei EU ole kenenkään puolella, koska kiista on maan sisäinen.

        EU:lla on sopimus Espanjan kanssa, ei erillisten maakuntien kanssa. Siitähän sekamelska vasta syntyisikin.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Espanjan perustuslaki tietääkseni kieltää valtion hajottamisen. Siinä se sikäläinen ongelma. Skotit voivat erota laillisesti, katalaanit eivät.

        Suurpääoma kannattaa voimakkaasti ”sosialistista” EU:ta. Voisitko selittää, miten on mahdollista, että kapitalisti kannattaa omaisuutensa ottamista valtion haltuun?

        Myös itsenäinen Katalonia olisi pysynyt EU:ssa…

        Aikoinaan vuorineuvokset kannatti Neuvostoliittoakin bisnestensä vuoksi, sitten kun Neuvostoliitto meni konkkaan, eivät kuitenkaan osallistuneet Suomelle idänkaupasta jääneiden velkojen maksuun.

        Jos suurpääoma joutuisi omilla rahoillaan elvyttämään taloutensa tuhonneita maita, olisi varmaan toinen ääni kellossa, toisten perseellä on hyvä tulessa istua kun itsellä ei ole mitään riskiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan vuorineuvokset kannatti Neuvostoliittoakin bisnestensä vuoksi, sitten kun Neuvostoliitto meni konkkaan, eivät kuitenkaan osallistuneet Suomelle idänkaupasta jääneiden velkojen maksuun.

        Jos suurpääoma joutuisi omilla rahoillaan elvyttämään taloutensa tuhonneita maita, olisi varmaan toinen ääni kellossa, toisten perseellä on hyvä tulessa istua kun itsellä ei ole mitään riskiä.

        Vuorineuvokset eivät kannattaneet Suomen liittymistä Neuvostoliittoon tai sosialistiseen leiriin, vaan sen ostohalujen hyödyntämistä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Vuorineuvokset eivät kannattaneet Suomen liittymistä Neuvostoliittoon tai sosialistiseen leiriin, vaan sen ostohalujen hyödyntämistä.

        Kukaan järkevät ihminen ei ole koskaan ollut vasuri. Se on sellainen järjettömän kateellisten ja katkerien ihmisten kosto maailmalle


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Vuorineuvokset eivät kannattaneet Suomen liittymistä Neuvostoliittoon tai sosialistiseen leiriin, vaan sen ostohalujen hyödyntämistä.

        Ei tietenkään Neuvostoliittoon liittymistä, eihän niitä ostohaluja sieltä silloin olisi enää tarvittukaan. Idänkauppa oli Suomelle tappiollista 80-luvun puolivälin jälkeen, vuorineuvokset kuitenkin ajattelivat vain omia bisneksiään, eikä sitä, että Suomi saa takkiinsa. Tähän retkuun menivät silloiset hallitukset ja Neuvostoliiton velat jäi veronmaksajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään Neuvostoliittoon liittymistä, eihän niitä ostohaluja sieltä silloin olisi enää tarvittukaan. Idänkauppa oli Suomelle tappiollista 80-luvun puolivälin jälkeen, vuorineuvokset kuitenkin ajattelivat vain omia bisneksiään, eikä sitä, että Suomi saa takkiinsa. Tähän retkuun menivät silloiset hallitukset ja Neuvostoliiton velat jäi veronmaksajille.

        Millä tavalla idänkauppa oli tappiollista, tämä on kiinnostava väite. Venäjähän maksoi kuitenkin velat pois.


    • Anonyymi

      Itsenäisyysmielisyys - EU-mielisyys....

      Joku tässä on pahasti ristiriidassa. Täytyy olla kovasti kieroutunut mieli, jos se ristiriita ei tunnu ihan selkeästi.

      • Ei lainkaan. Skotit haluavat palata unioniin, joten heidän on itsenäistyttävä. Mitenkään muuten jäsenyys ei ole mahdollinen. Jos Britannia jonkin ihmeen tuloksena yhtäkkiä päättäisi palata, skottien halu itsenäisyyteen heikkenisi ratkaisevasti.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei lainkaan. Skotit haluavat palata unioniin, joten heidän on itsenäistyttävä. Mitenkään muuten jäsenyys ei ole mahdollinen. Jos Britannia jonkin ihmeen tuloksena yhtäkkiä päättäisi palata, skottien halu itsenäisyyteen heikkenisi ratkaisevasti.

        Perussuomalaiset eivät halua erota EU:n kauppa ja tulliliitosta. Perussuomalaiset haluavat että suomi on itsenäinen ja saa itse päättää rajoistaan ja maahanmuuttopolitiikastaan ja rahoistaan. Persut vastustavat tällaisia liittovaltio rakenteita. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset eivät halua erota EU:n kauppa ja tulliliitosta. Perussuomalaiset haluavat että suomi on itsenäinen ja saa itse päättää rajoistaan ja maahanmuuttopolitiikastaan ja rahoistaan. Persut vastustavat tällaisia liittovaltio rakenteita. Ymmärrätkö?

        Suomi on itsenäinen. EU perustuu vapaaehtoisuuteen, siellä ei ole pakko olla.

        Huvittavaa, kun PS vastustaa sitä, tätä ja tuota, mutta ei kuitenkaan vastusta. Nimittäin EU ei ole menu josta otetaan mieleisiä asioita. Jos haluaa logistiikkaunionin ja talousliiton hyödyt, sitten pitää toimia sillä tavalla.

        Suomi päättää nytkin itse rajoistaan olemalla Schengenissä. Tiedätkö sinä edes mikä on Schengen-sopimus ja miksi sellainen on olemassa niinkuin se nyt on?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Suomi on itsenäinen. EU perustuu vapaaehtoisuuteen, siellä ei ole pakko olla.

        Huvittavaa, kun PS vastustaa sitä, tätä ja tuota, mutta ei kuitenkaan vastusta. Nimittäin EU ei ole menu josta otetaan mieleisiä asioita. Jos haluaa logistiikkaunionin ja talousliiton hyödyt, sitten pitää toimia sillä tavalla.

        Suomi päättää nytkin itse rajoistaan olemalla Schengenissä. Tiedätkö sinä edes mikä on Schengen-sopimus ja miksi sellainen on olemassa niinkuin se nyt on?

        Kyllä siis suomi on jo vapaa ja itsenäinen tasavalta. Tasa-arvo on jo saavutettu eikä ole mitään rakenteellista sortoa. Mene kertomaan se Demareille ja Vihervasureille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siis suomi on jo vapaa ja itsenäinen tasavalta. Tasa-arvo on jo saavutettu eikä ole mitään rakenteellista sortoa. Mene kertomaan se Demareille ja Vihervasureille.

        Miten tämä vuodatuksesi liittyy Euroopan Unioniin ja Suomen EU-jäsenyyteen?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Miten tämä vuodatuksesi liittyy Euroopan Unioniin ja Suomen EU-jäsenyyteen?

        Ei se liity siihen vaan se liittyy intersektionaalisuuteen joka on laiton kumouksellinen aate joka valehtelee tasa-arvosta jotta he saisivat jotain erivapauksia ja bonuksia itselleen


    • Anonyymi

      Missä BREXIT siellä ongelma😆

      • Kuka olisi uskonut että muutama kuukausi eron jälkeen, Britannia lähettää sotalaivastonsa Ranskan edustalle?

        Kenen mielestä olikaan brexit hyvä juttu?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Kuka olisi uskonut että muutama kuukausi eron jälkeen, Britannia lähettää sotalaivastonsa Ranskan edustalle?

        Kenen mielestä olikaan brexit hyvä juttu?

        Koko EU:n mielestä Brexit oli hyvä juttu koska Britannia oli se euroopan globalistimiehittäjä joka kukisti Saksan toisessa maailmansodassa. EU:n liittovaltio oli Britannian käynnistämä hanke. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko EU:n mielestä Brexit oli hyvä juttu koska Britannia oli se euroopan globalistimiehittäjä joka kukisti Saksan toisessa maailmansodassa. EU:n liittovaltio oli Britannian käynnistämä hanke. Ymmärrätkö?

        Voitko perustella väitteitäsi jotenkin vapaan tajunnanvirran sijasta?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Voitko perustella väitteitäsi jotenkin vapaan tajunnanvirran sijasta?

        Tämä perustuu siis historiaan eikä vapaaseen tajunnan virtaan. Katsos toinen maailmansota oli vain jatkoa ensimmäiselle maailmansodalle. Sinä et edes tiedä ensimmäisen maailmansodan syitä koska sinun historiantietämyksesi perustuu Hollywood elokuville eikä tieteeseen.


    • Anonyymi

      Vaalit vahvistavat skottien asemaa. He eivät tunne itseään briteiksi, vaan viikingeiksi, siis pohjoismaalaisiksi.

    • Anonyymi

      Vasemmistöhörhö lanlord ei ole kiinteistöomistaja lanlord vaan anarkistihörhöhäirikkö

      Salkkuni ilman kiinteistöosiota on noussut tämän noin neljän kuukauden aikana hiukan vajaa 25 prosenttia

      Tänään Sammon karenssi päättyy ja se voi myydä Nordean pois

      Uskon näin tapahtuvan pian ja salkkuni nousee edelleen

      Kiinteistöosuuteni on 30 prosenttia, sen tuotto vaihtelee myyntien mukaan, 2020 oli yläkantissa 9%

      EnOLE LUKENUT LANLORDIN HÄIRIKKÖVIESTIÄ VASTAAN SILTI OTSIKON PERUSTEELLA

      Skotlanti ei pääse itsenäiseksi koska sen määrää Lontoon parlamentti

      EU ei ole valtio eikä voi vaikuttaa Englantiin

      EU vihaa itsenäisyysliikkeitä ja on hiljaa KUN KATALONIAN ITSENÄISYYTTÄ AJANEET RAUHANOMAISET POLIITIKOT TUOMITTIIN MONIVUOTISIIN LINNATUOMIOIHIN DEMOKRAATTISESTA TOIMINNASTA

      Lanlord on vasanarkistihäirikkö jonka hullujuttuja en lue. Äla sinäkään. Suomi takaisin. Oma kansa ensin. Muista vaalityö. Gallupit eivät äänestä

      Vashörhöjen häirinnän takia en lue tätä palstaa. Älä sinäkään, aikaa kuluu turhaan. Muista vaalityö

    • Jopas se sattui kun alettiin oikein nimittelemään viestintuojaa. Se on aina sen merkki, että on osuttu asian kantaan. Muuten, jos Perussuomalaiset ovat suomalaisten puolella, niin he ovat myös vasemmiston puolella. Sinähän taidat olla siis vassari?

      EU on kauppaliitto, se ei vihaa ketään. Maat tekevät itse päätöksensä miten toimivat. Perussuomalaiset yrittävät kuvitella tästä logistiikkaunionista vaikka ja mitä, on hyödyllisempää nähdä EU vihollisena tai uhkana, kuin hyödyllisenä instituutiona.

      Olen jopa äänestänyt joskus perussuomalaisia ja pettymyshän siitä seurasi. Tätä vasten minulla on täysi oikeus ilmaista mielipiteeni. En nimittäin saanut sitä, mitä tilasin persuilta.

      • Anonyymi

        Perussuomalaiset kannattavat kauppaliittoa mutta vastustavat schengenia ja velkaunionia. Tajuatko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset kannattavat kauppaliittoa mutta vastustavat schengenia ja velkaunionia. Tajuatko?

        Logistiikkaunioni ei toimi ilman Schengeniä.

        Jos Schengenistä luovutaan, loppuu viranomaisyhteistyö. Niko Ranta-Ahon kaltaisille tyypeille muista maista tulisi paikkoja, jonne voisivat mennä karkuun suomalaisia viranomaisia, koska se olisi poliisiyhteistyön loppu. Tätäkö haluat?

        Perussuomalaiset eivät ole esittäneet toteuttamiskelposta ratkaisua pelastuspaketille, kuten millekään muulle asialle. On sanottu, että itse otetaan laina. No, se raha otetaan vapailta markkinoilta. Pelastuspaketissa rahan painaa se keskuspankki jonka omistamme, korkoriskiä ei käytännössä ole tässä tapauksessa. USA on tehnyt tätä vastaavaa vuosikymmenet, jota Trump myös jatkoi.

        Se on niin helppoa "kannattaa" tai "vastustaa" asioita, koska ratkaisua ei tarvitse tällä tasolla esittää. Riittää että oksentaa mielipiteensä ulos ilman perusteluita.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Logistiikkaunioni ei toimi ilman Schengeniä.

        Jos Schengenistä luovutaan, loppuu viranomaisyhteistyö. Niko Ranta-Ahon kaltaisille tyypeille muista maista tulisi paikkoja, jonne voisivat mennä karkuun suomalaisia viranomaisia, koska se olisi poliisiyhteistyön loppu. Tätäkö haluat?

        Perussuomalaiset eivät ole esittäneet toteuttamiskelposta ratkaisua pelastuspaketille, kuten millekään muulle asialle. On sanottu, että itse otetaan laina. No, se raha otetaan vapailta markkinoilta. Pelastuspaketissa rahan painaa se keskuspankki jonka omistamme, korkoriskiä ei käytännössä ole tässä tapauksessa. USA on tehnyt tätä vastaavaa vuosikymmenet, jota Trump myös jatkoi.

        Se on niin helppoa "kannattaa" tai "vastustaa" asioita, koska ratkaisua ei tarvitse tällä tasolla esittää. Riittää että oksentaa mielipiteensä ulos ilman perusteluita.

        Kyllä sinä tiedät mitä sillä tarkoitetaan. Älä viitsi tuhlata aikuisten ihmisten aikaa ja rahaa tuollaisella lapsellisella saivartelulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät mitä sillä tarkoitetaan. Älä viitsi tuhlata aikuisten ihmisten aikaa ja rahaa tuollaisella lapsellisella saivartelulla.

        En kyllä tiedä, mutta sinä voit varmasti kertoa meille.

        Se ei ole saivartelua, että on kiinnostunut yksityiskohdista. Ne kuitenkin määrittelevät miten asiat toimivat. Se voi tuntua saivartelulta, jos ei osaa selittää asiaa mitä kysytään.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Logistiikkaunioni ei toimi ilman Schengeniä.

        Jos Schengenistä luovutaan, loppuu viranomaisyhteistyö. Niko Ranta-Ahon kaltaisille tyypeille muista maista tulisi paikkoja, jonne voisivat mennä karkuun suomalaisia viranomaisia, koska se olisi poliisiyhteistyön loppu. Tätäkö haluat?

        Perussuomalaiset eivät ole esittäneet toteuttamiskelposta ratkaisua pelastuspaketille, kuten millekään muulle asialle. On sanottu, että itse otetaan laina. No, se raha otetaan vapailta markkinoilta. Pelastuspaketissa rahan painaa se keskuspankki jonka omistamme, korkoriskiä ei käytännössä ole tässä tapauksessa. USA on tehnyt tätä vastaavaa vuosikymmenet, jota Trump myös jatkoi.

        Se on niin helppoa "kannattaa" tai "vastustaa" asioita, koska ratkaisua ei tarvitse tällä tasolla esittää. Riittää että oksentaa mielipiteensä ulos ilman perusteluita.

        Vasemmistohäirikkö nöyttää jatkavan paskapuheitaan häirikköpalstalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmistohäirikkö nöyttää jatkavan paskapuheitaan häirikköpalstalla

        Jälleen sinäkin hyökkäät persoonaani vastaan kun yritän saada asiallista keskustelua aiheesta kuten Schengen-sopimus.

        Tehdäänkö niin, että hauku minut ensin ja keskustellaan sitten asiasta. Jos se vaikka helpottaa oloasi.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Jälleen sinäkin hyökkäät persoonaani vastaan kun yritän saada asiallista keskustelua aiheesta kuten Schengen-sopimus.

        Tehdäänkö niin, että hauku minut ensin ja keskustellaan sitten asiasta. Jos se vaikka helpottaa oloasi.

        Jälleen sinä uhritudut aivan turhaan kuvitellet että se tehoaa meihin. Me olemme miehiä ja me tiedämme että uhriutuminen on petoliisuutta jolla piru hakee itselleen myötätuntoa jotta pääsisi luikertelemaan muuriemme läpi


    • Anonyymi

      mutta eeuulaista ruokakoria ei ole näkynyt aikoihin!

    • Anonyymi

      Ei taida maapallolla sellaista kolkkaa olla etteikö lantaloota siellä persuja näkisi ;DDDD

      • Minusta tämä on kovin imartelevaa, että nettipersoonaani vastaan hyökätään, jotta asiasta ei tarvitsisi keskustella. Sehän vain kertoo sen, että asia on ollut oikea jonka toin esille.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Minusta tämä on kovin imartelevaa, että nettipersoonaani vastaan hyökätään, jotta asiasta ei tarvitsisi keskustella. Sehän vain kertoo sen, että asia on ollut oikea jonka toin esille.

        Niinkö meinaat Tenho?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Minusta tämä on kovin imartelevaa, että nettipersoonaani vastaan hyökätään, jotta asiasta ei tarvitsisi keskustella. Sehän vain kertoo sen, että asia on ollut oikea jonka toin esille.

        Jonkun pitää kasvattaa sinutkin loppuun, kun sun isä on ilmeisesti joku täys pelle eikä tehnyt sitä


      • Anonyymi

        Käsittämättömän herkkänahkaisia rekisteröityjä nimimerkkejä tällä palstalla? Jokainen provoaa turvautuen sensurointiin kun provoihin vastataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun pitää kasvattaa sinutkin loppuun, kun sun isä on ilmeisesti joku täys pelle eikä tehnyt sitä

        No, nyt sait vedettyä jopa perhetaustankin mukaan.

        Kun tämä on sanottu, niin alettaisiinko keskustelemaan aloitukseen liittyvästä asiasta joka on huomattavasti laajempi kuin minun perhetaustani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämättömän herkkänahkaisia rekisteröityjä nimimerkkejä tällä palstalla? Jokainen provoaa turvautuen sensurointiin kun provoihin vastataan.

        tasan1 ihminen jolla on kymmeniä nimimerkkejä joita vaihtelee koko ajan. Trollaa kuitenkin eniten anonyyminä ja aina vaipat vinossa kun trollaamista häiritään.


      • Tämäkin on kovin imartelevaa, että luullaan asioista yhtä sun toista. Miksi ihmeessä kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Tämäkin on kovin imartelevaa, että luullaan asioista yhtä sun toista. Miksi ihmeessä kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität?

        Järkevä kysymys miksi kukaan poistaisi vastauksia jatkaen itsensä kanssa keskustelua sinun poistaessa viesti missä sinun niin kerrottiin toimivan.

        Koitappa ropeli hiukan rauhottua kun pää ei kestä keksustelua mitä koko ajan vailla olet.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Tämäkin on kovin imartelevaa, että luullaan asioista yhtä sun toista. Miksi ihmeessä kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität?

        No kerropa nyt kun kerrat olet siinä?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Minusta tämä on kovin imartelevaa, että nettipersoonaani vastaan hyökätään, jotta asiasta ei tarvitsisi keskustella. Sehän vain kertoo sen, että asia on ollut oikea jonka toin esille.

        Eli kerjäät vain huomiota täällä persupalstalla ;D


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Tämäkin on kovin imartelevaa, että luullaan asioista yhtä sun toista. Miksi ihmeessä kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität?

        Luulethan itsekin persuista vaikka mitä. harvoin mitään asiallista,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulethan itsekin persuista vaikka mitä. harvoin mitään asiallista,

        Mikähän vastaus tuokin oli kysymykseeni miksi kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität. En luule persuista mitään. Kirjoitan aina asiasta. Se vain saattaa harmittaa joitakin jostain syystä.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Tämäkin on kovin imartelevaa, että luullaan asioista yhtä sun toista. Miksi ihmeessä kukaan toimisi sillä tavalla kuin esität?

        Itsehän luulet persuista kaikenlaista. kerro nyt miksi?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        No, nyt sait vedettyä jopa perhetaustankin mukaan.

        Kun tämä on sanottu, niin alettaisiinko keskustelemaan aloitukseen liittyvästä asiasta joka on huomattavasti laajempi kuin minun perhetaustani.

        Niin mitä asiaa aloituksessa oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä asiaa aloituksessa oli?

        Aloitus nosti persujen ristiriitaisen viestin esille: Skotlanti haluaa itsenäiseksi ja haluaa liittyä Unioniin.

        Se luo tyhjäksi persuilun perusteet siinä mielessä, että Suomi ei olisi itsenäinen unionissa. Kaikki nämä vuodet ovat olleet tyhjää puhetta. Jopa omasta maasta halutaan irrota ja liittyä unioniin, koska siellä on paremmin. Niinhän juuri skotit ilmoittivat haluavansa.

        Tosi noloon valoon saattaa perussuomalaiset tämä Skotlannin vaalitulos.


    • Anonyymi

      Onnea Skotlannille ja skotlantilaisille taistelussa eroon Johnsonista ja liittymisessä Euroopan Unioniin!

    • Anonyymi

      En ajatellut enää haluta matkustaa enää Lontooseen, mutta Skotlannin pääkaupunkiin Edinburghiin haluaisin mennäkin tutustumaan.

      • Anonyymi

        No ei kait siinä kun annat kuivat allesi vaihtavalle hoitajalle tehtäväksi viedä johtavalle lääkärille pyyntösi päästä suljetulta lomille.


      • Anonyymi

        Mökötysvaihe menossa mikä menee nopeasti nykyisin ohi jonka jälkeen ottaa takaisin menetetyn ajan trollia ilmestyessä kuin sieniä sateella.


      • Anonyymi

        sen siitä saa kun trollaa niin monella palstalla samanaikaisesti että psyyke horjuu sensuurissa esiintyessä viivettä kun on niin monta työmaata hoidettavana samanaikaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kait siinä kun annat kuivat allesi vaihtavalle hoitajalle tehtäväksi viedä johtavalle lääkärille pyyntösi päästä suljetulta lomille.

        vaikeaa on vassulla matkustaa ;DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kait siinä kun annat kuivat allesi vaihtavalle hoitajalle tehtäväksi viedä johtavalle lääkärille pyyntösi päästä suljetulta lomille.

        kaikkea tuo vasemmistolaisuus teettää.


    • Perussuomalaisethan on itse asiassa separatistiliike. Kaikkea vastustetaan oman edun nimissä.

      • Anonyymi

        Katkeruus ja persun hokeminen tuntuukin olevan vahvin puolesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katkeruus ja persun hokeminen tuntuukin olevan vahvin puolesi.

        Miksi muuten keskitytään anaylsoimaan minua? Eikö pitäisi puhua asiasta. Koska asiallinen aloitus käännetään aina viestintuojaa kohtaan, niin sehän se vasta katkeruutta on.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Miksi muuten keskitytään anaylsoimaan minua? Eikö pitäisi puhua asiasta. Koska asiallinen aloitus käännetään aina viestintuojaa kohtaan, niin sehän se vasta katkeruutta on.

        kerrotko vielä mikä se sun asia on?

        Kyllähän sua jokin katkeroittaa, jos täällä roikut päivästä toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kerrotko vielä mikä se sun asia on?

        Kyllähän sua jokin katkeroittaa, jos täällä roikut päivästä toiseen.

        Itse asiassa en ole käynyt täällä moneen viikkoon. Eläkkeellä on aikaa.


    • Anonyymi

      Skotlanti haluaa irrottautua Yhdistyneistä Kuningaskunnista (UK) ja liittyä EU:hun? Tukeeko persut EU:n laajenemista Skotlannin kautta?

      • Anonyymi

        No kysypä sitä Halla-aholta.

        jos uskallat.


      • Anonyymi

        vasemmistohan vastustaa rajusti separatismia.

        kommunistinen maailma on jakamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vasemmistohan vastustaa rajusti separatismia.

        kommunistinen maailma on jakamaton.

        Baltian maat kun itsenäistyivät, mitä teki demarien ihailema neuvostovenäjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Baltian maat kun itsenäistyivät, mitä teki demarien ihailema neuvostovenäjä?

        Antoivat itsenäisyyden rauhanomaisesti ilman sotia.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Antoivat itsenäisyyden rauhanomaisesti ilman sotia.

        Antoivatko ?? kerropa tarkemmin..

        Ei siis yhtä ainoatakaan kuolonuhria neuvostojoukkojen toimesta?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Antoivat itsenäisyyden rauhanomaisesti ilman sotia.

        Marraskuussa 1990 konservatiivien kanssa liittoutunut Gorbatšov kuvasi balttien vaatimuksia ETY-kokouksessa fasistien liikkeellelähdöksi. Lopulta Gorbatšovin OMON-joukot hyökkäsivät Vilnassa tammikuussa miehittäen Vilnan tärkeimpiä rakennuksia ja valtasivat aseettomien mielenosoittajien suojeleman TV-tornin, surmaten 15 mielenosoittajaa ja haavoittaen yli sataa. Latviassa tehtiin samantyyppinen operaatio, jossa Riiassa kuoli 4 sisäministeriön rakennuksen puolustajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marraskuussa 1990 konservatiivien kanssa liittoutunut Gorbatšov kuvasi balttien vaatimuksia ETY-kokouksessa fasistien liikkeellelähdöksi. Lopulta Gorbatšovin OMON-joukot hyökkäsivät Vilnassa tammikuussa miehittäen Vilnan tärkeimpiä rakennuksia ja valtasivat aseettomien mielenosoittajien suojeleman TV-tornin, surmaten 15 mielenosoittajaa ja haavoittaen yli sataa. Latviassa tehtiin samantyyppinen operaatio, jossa Riiassa kuoli 4 sisäministeriön rakennuksen puolustajaa.

        Tämä on siis landlordin käsitys rauhanomaisuudesta.

        kovin on kommunistinen käsitystapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antoivatko ?? kerropa tarkemmin..

        Ei siis yhtä ainoatakaan kuolonuhria neuvostojoukkojen toimesta?

        Olihan siinä alkuun nahinaa, mutta ottaen huomioon prosessin mittaluokan ja vaikutuksen niin suhteellisen vähillä vaurioilla selvittiin. Esimerkiksi USA:ssa ampuvat vuodessa toisiaan enemmän. kuin Neuvostoliiton kaatumisessa kuoli ihmisiä.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Olihan siinä alkuun nahinaa, mutta ottaen huomioon prosessin mittaluokan ja vaikutuksen niin suhteellisen vähillä vaurioilla selvittiin. Esimerkiksi USA:ssa ampuvat vuodessa toisiaan enemmän. kuin Neuvostoliiton kaatumisessa kuoli ihmisiä.

        USA:ssa pelkästään presidentin vaihto tappaa ihmisiä melkein yhtä paljon kuin Neuvostoliiton hajoaminen. Molemmissa tapauksissa yritettiin vallata hallinon rakennuksia.


    • Anonyymi

      Skotlannin itsenäisyysmieliset voittivat.

      Ja mikäpä huolestuttaa kaikein eniten lantalodjua??

      Persujen mielipide ;DDDD

      • Persujen mielipide ei huolestuta, se on vain mielenkiintoista tietää mikä se on. Vai onko sitä ollenkaan?

        Skotlantihan teki niin kuin Perussuomalaiset unelmoivat, äänestivät itsenäisyydestä ja voittivat.

        Sitten haluavat Euroopan Unioniin. Tämä sotii kaikkea persupropagandaa vastaan mitä täällä on levitelty.

        Mielenkiintoinen tilanne.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Persujen mielipide ei huolestuta, se on vain mielenkiintoista tietää mikä se on. Vai onko sitä ollenkaan?

        Skotlantihan teki niin kuin Perussuomalaiset unelmoivat, äänestivät itsenäisyydestä ja voittivat.

        Sitten haluavat Euroopan Unioniin. Tämä sotii kaikkea persupropagandaa vastaan mitä täällä on levitelty.

        Mielenkiintoinen tilanne.

        Ja ajattelitko lantalodju, että se selviäisi täällä?
        Kysypä Halla-aholta suoraan, jos et tiedä etkä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ajattelitko lantalodju, että se selviäisi täällä?
        Kysypä Halla-aholta suoraan, jos et tiedä etkä ymmärrä.

        Huolestuttavinta onkin se, että lanttulaatikko luulee että tämä on jokin perussuomalaisten palsta ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ajattelitko lantalodju, että se selviäisi täällä?
        Kysypä Halla-aholta suoraan, jos et tiedä etkä ymmärrä.

        Tämä voi olla yksi paikka jossa saa mielipiteitä selville muiden joukossa. Miksi kysyä Halla-Aholta, peruskannattajien mielipide on kiintoisampi.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Tämä voi olla yksi paikka jossa saa mielipiteitä selville muiden joukossa. Miksi kysyä Halla-Aholta, peruskannattajien mielipide on kiintoisampi.

        Joo, tervetuloa vaan tänne oppimaan velka ottolapsi. Sinä olet meidän orja


    • Anonyymi

      Eniten huolestuttaa se, että skottiviskit eivät vaarannu.

    • Anonyymi

      Nyt kunnallisvaaleissa persuilla on mahdollisuus harjoittaa pienimuotoista itsenäisyyttä.
      Helsingissä perussuomalaisilla ei ole kannatusta, mutta Suomesta varmasti löytyy kuntia, joissa on enemmän raamattupiirejä kuin kouluja ja väestöllä on vahva usko yliluonnollisiin asioihin.

    • Anonyymi

      Miksi vastaatte häirikköanarkisti landlordille tästä ps- palstasta on tullut kuusipäävasemmiston häirikköpalsta en lue tämä kirjoitus on poikkeus

      Maanantaina 10.5 klo 12 alkaen Työmiehen Tuumaustunnilla: puheenjohtaja Jussi Halla-aho (ps.) ja kansanedustaja Jani Mäkelä (ps.) pureutuvat hehkuvan kuumana käyvään EU-tukipakettiasiaan. Katso tilaisuus suorana lähetyksenä, linkki SuomenUutiset - sivulla

      • Täysin asiallista keskustelua, jossa ei nimitellä, solvata tai haukuta ketään. Paitsi tietenkin minua, mutta jos helpottaa niin antaa tulla vaan.

        Jussi Halla-Ahon ja muiden persujen kannat jo tiedetään etukäteen. Arvostellaan, moititaan mutta mitään ei esitetä itse. Ja jos sattumalta esitetäänkin, niin sitten niistä ei saa kysyä. Persuparat kävelevät studiosta ulos kun paikat menevät vaikeaksi.


      • Anonyymi

        Miten se liittyy aloittajan aloittamaan teemaan????


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Täysin asiallista keskustelua, jossa ei nimitellä, solvata tai haukuta ketään. Paitsi tietenkin minua, mutta jos helpottaa niin antaa tulla vaan.

        Jussi Halla-Ahon ja muiden persujen kannat jo tiedetään etukäteen. Arvostellaan, moititaan mutta mitään ei esitetä itse. Ja jos sattumalta esitetäänkin, niin sitten niistä ei saa kysyä. Persuparat kävelevät studiosta ulos kun paikat menevät vaikeaksi.

        Sovitaanko että suomi ois vapaa maa ja täällä ois sananvapaus? Ei keksittäis mitään omia lisäsääntöjä siitä mikä on sopivaa ja mikä ei.. Suomen laki on meidän yhteinen pelisääntömme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaanko että suomi ois vapaa maa ja täällä ois sananvapaus? Ei keksittäis mitään omia lisäsääntöjä siitä mikä on sopivaa ja mikä ei.. Suomen laki on meidän yhteinen pelisääntömme.

        Kuka sitä sananvapautta on kieltänytkään?

        Sitä vain ihmettelen, että persuille sananvapaus tarkoittaa oikeutta hyökätä ja olla ilkeä erimieltä olevia ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Kuka sitä sananvapautta on kieltänytkään?

        Sitä vain ihmettelen, että persuille sananvapaus tarkoittaa oikeutta hyökätä ja olla ilkeä erimieltä olevia ihmisiä kohtaan.

        Intersektionaalit eivät halua että intersektionaaleista puhutaan. He opettavat lapsia masturboimaan. Heidän näkemyksen mukaan ihmisesta tulee äärioikestolainen jos hän ei masturboi riittävästi


    • Anonyymi

      Persut alkavat hermostumaan kun omat asiat ovat solmussa eikä puolueella mene sen paremmin.
      Tutkitusti persujen kannatus on suurimmillaan niissä kunnissa, joissa asiat menevät huonoimmin. Silti pitää persuja äänestää.

      • Anonyymi

        Meillä ei ole kiire minnekkään, koska meillä ei ole velkaa eikä me olla menossa minnekkään.


      • Anonyymi

        Demareita ei hermostuta vaikka pistävät Suomen asiat solmuun.

        Kyllä veronmaksajilta voi aina lypsää lisää, sanoopi Marin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demareita ei hermostuta vaikka pistävät Suomen asiat solmuun.

        Kyllä veronmaksajilta voi aina lypsää lisää, sanoopi Marin.

        Persuthan laittoivat Suomen solmuun esimerkiksi taksilailla ja matujen vastaanottamisella vuonna 2015. Miten onkaan muisti lyhyt!


    • Anonyymi

      Onnea skoteille!

    • Anonyymi

      >>Aikoinaan vuorineuvokset kannatti Neuvostoliittoakin bisnestensä vuoksi, sitten kun Neuvostoliitto meni konkkaan, eivät kuitenkaan osallistuneet Suomelle idänkaupasta jääneiden velkojen maksuun.>>

      Muuten ihan oikeaan osuva kommentti vuorineuvosten helposte vietävyydestä kulloisenkin virran mukana.

      Mutta Suomelle ei jäänyt velkaa, kun idänkauppa 1991 aikoihin loppui. Jäi toisin päin,Neuvostoliitto/Venäjä jäi useita miljardeja ruplia velkaa meille päin. Tännehän tuotiin sitten sinkkiämpäreitä, tukkipuuta ja muuta, jolla velkaansa maksoivat.

      Kävivät poraamassa siihen aikaan tolkuttoman syviä 2,5 km syvyisiä reikiäkin maahamme.
      https://www.kaleva.fi/suomen-syvimman-reian-kairaus-alkaa-outokummussa/2114476
      Ajat muuttuu. Nythän ST-1 yrityksen lämpökaivot Otaniemessä on porattu jo 7 km syvyyteen saakka.

    • Anonyymi

      Vihervasemmistohan vastustaa separatismia.

      • Anonyymi

        Kaikilla pitää olla heidän hyväksymä mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla pitää olla heidän hyväksymä mielipide.

        Vähän kuten natseilla ja kommunisteilla ja demareilla.


    • Anonyymi

      lantapallon mielestähän Skotit ja persut ovat sama asia ;)

    • Anonyymi

      Halla-aho on antanut tiukan lausunnon tilanteesta ihmetelle, miksi ei halua meidän tavoin osaksi Venäjää.

      • Anonyymi

        Demarit, venäjän salarakkaat


    • Anonyymi

      Lähinnä se, haluavatko EU;hun nauttimaan tukirahoista, siis netto saajaksi, vaiko nettomaksajaksi - ja onko kykyä nettomaksajaksi ?

      • Anonyymi

        Kysypä tuota peukultasi, se tuntuu tietåvån kaiken.


    • Anonyymi

      Outoa tämä suhtautumine Euroopan osien itsenäistymistavoitteisiin suhtautuminen. Katalonia teki hirveän median mukaan hirveän rikoksen, kun yritti itsenäistyä, mutta kun on Skotlannista kyse se halutaan ilman muuta sallia.

    • Anonyymi

      Silti mielipidekyselyjen mukaan suurin osa Skotlannissa ei halua itsenäistyä. Skotlanti ei varmaankaan halua mitään, koska ei ole elävä olento. Itsenäisyyskansanäänestystä vaativat tahot narkkinoivat itseään myös mahdollisella EU-jäsenyydellä.

    • Anonyymi

      Hieno vaalitulos saamelaisten kannalta - esimerkkejä tarvitaan.

      • Anonyymi

        Perussuomalaiset edustavat juuria ja paljasjalkaisuutta valtakunnallisesti sekä kaikissa maakunnissa ja kunnissa


    • Anonyymi

      Puheenjohtajatentin onnistujat:

      1. Essayah
      2. Skinnari
      3. Henriksson
      4. Saarikko
      5. Ohisalo
      6. Orpo
      7. Harkimo
      8. Halla-Aho

      • Anonyymi

        Skinnavi vavsinkin jyväsi aika taitavasti


    • Miksiköhän Jussi Halla-Aho ei ollut mistään muusta mitään mieltä paitsi maahanmuutosta?

      • Anonyymi

        Kyllä hän myös vastusti avoimesti hallituksen fasistista SOTE-uudistusta sekä tietenkin velanottoa. Maahanmuutto on tällähetkellä valtion suurin yksittäinen menoerä. Kysymys on pääasiassa talouspolittinen. Se näyttäis olevan liian hankalaa sun aivoille käsittää koska sulle joutuu joka päivä sanomaan saman asian


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän myös vastusti avoimesti hallituksen fasistista SOTE-uudistusta sekä tietenkin velanottoa. Maahanmuutto on tällähetkellä valtion suurin yksittäinen menoerä. Kysymys on pääasiassa talouspolittinen. Se näyttäis olevan liian hankalaa sun aivoille käsittää koska sulle joutuu joka päivä sanomaan saman asian

        Hänhän ei ollut mitään mieltä SOTE-uudistuksesta. Ensin sanoi että kyllä maakuntamallille ja sitten perui puheensa seuraavassa lauseessa jossittelulla.

        Millä tavalla maahanmuutto on suurin menoerä? Voisitko esittää poliittisesti riippumattoman vertaisarvioidun tutkimuksen asiasta, joka laskee kulut ja tuotot.

        Suomalainen hi-tech ei olisi mitään ilman maahanmuuttajia. Usein suomalaisten yritysten pääkieli on englanti juurikin siksi, ettei Suomesta saa osaajia tarpeeseen. On tehokkaampaa käyttää englantia, jotta maahanmuuttajat alkavat tuottamaan nopeammin.

        Vai onko sinulla muuta tietoa asiasta?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Hänhän ei ollut mitään mieltä SOTE-uudistuksesta. Ensin sanoi että kyllä maakuntamallille ja sitten perui puheensa seuraavassa lauseessa jossittelulla.

        Millä tavalla maahanmuutto on suurin menoerä? Voisitko esittää poliittisesti riippumattoman vertaisarvioidun tutkimuksen asiasta, joka laskee kulut ja tuotot.

        Suomalainen hi-tech ei olisi mitään ilman maahanmuuttajia. Usein suomalaisten yritysten pääkieli on englanti juurikin siksi, ettei Suomesta saa osaajia tarpeeseen. On tehokkaampaa käyttää englantia, jotta maahanmuuttajat alkavat tuottamaan nopeammin.

        Vai onko sinulla muuta tietoa asiasta?

        Minusta hän kyllä sanoi selkeästi että Perussuomalaiset kannattavat hyvinvointialueita mikäli ne on sellaisia että ne antavat lisää valtaa maakunnille eikä keskitä valtaa fasistisesti valtiolle. Politiikka taitaa vaan olla sulle liian haastavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta hän kyllä sanoi selkeästi että Perussuomalaiset kannattavat hyvinvointialueita mikäli ne on sellaisia että ne antavat lisää valtaa maakunnille eikä keskitä valtaa fasistisesti valtiolle. Politiikka taitaa vaan olla sulle liian haastavaa.

        Ei hän kyllä niin sanonut, mutta ei kai se niin justiinsa ole kunhan se tukee omaa mielikuvitusta. Jos et ole huomannut, niin tämä hallitushan on sellaista mallia ajamassa. Viime hallituskaudellahan tästä asiasta PS aloitteet olivat vähissä, Kokoomus vei Kepun kanssa ja PS oli nöyränä apupuolueena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta hän kyllä sanoi selkeästi että Perussuomalaiset kannattavat hyvinvointialueita mikäli ne on sellaisia että ne antavat lisää valtaa maakunnille eikä keskitä valtaa fasistisesti valtiolle. Politiikka taitaa vaan olla sulle liian haastavaa.

        Mikä muuten on se fasistinen puoli tässä SOTE -uudistuksessa? Kovasti viljelet termiä, mutta et mitenkään määrittele sitä.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mikä muuten on se fasistinen puoli tässä SOTE -uudistuksessa? Kovasti viljelet termiä, mutta et mitenkään määrittele sitä.

        Se mitä fasismi on, eli vallan keskittämistä. Fasismi tarkoittaa vain yhtä asiaa


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mikä muuten on se fasistinen puoli tässä SOTE -uudistuksessa? Kovasti viljelet termiä, mutta et mitenkään määrittele sitä.

        Sulle pitää siis erikseen määritellä yhteiskuntatieteiden ala-asteen oppeja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulle pitää siis erikseen määritellä yhteiskuntatieteiden ala-asteen oppeja?

        En tiennytkään että siellä oli sote-fasismia, sehän on sinun itse keksimäsi oma nimi. Voisitko meille kertoa mitä se on?

        Vai osaatko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä fasismi on, eli vallan keskittämistä. Fasismi tarkoittaa vain yhtä asiaa

        Näyttää, että et ole tutustunut valtajärjestelmiin, niitähän jo lukiossa käytiin läpi. Valtajärjestelmissä valtaa voi keskittää eri tavoin, ja sitä voi käyttää eri tavoin. Vallan keskittäminen on ohjausmekanimismi, johon ei itsessään liity poliittisia tavoitteita koska se on hallintomallin ilmentymä.

        Sen sijaan fasisimiin liittyy tavoitteita ja se ei toimi ilman autoritääristä vallankeskittämistä. Itsessään fasismi on nationalistista, eli juuri se asia millä Perussuomalaiset markkinoi itseään vaihtoehtona. Persut pitävät Suomen historiaa ja kulttuuria jotenkin parempana tai ainutlaatuisena muhin verrattuna. Tämäkin on fasismin yksi ilmentymä.

        Tätä tulkintaa vasten, en oikein ymmärrä miten fasismi liittyy soteen? Sinä varmasti voit selittää.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        En tiennytkään että siellä oli sote-fasismia, sehän on sinun itse keksimäsi oma nimi. Voisitko meille kertoa mitä se on?

        Vai osaatko?

        Sullehan sote-fasismi on ihan tuttua, joten mitä kyselet !


      • Anonyymi

        Miksiköhän lantapallo ei muuta osaa kuin hokea Halla-ahoa ja maahanmuuttoa, lempiaiheitaan ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullehan sote-fasismi on ihan tuttua, joten mitä kyselet !

        Huomaatkos, koko ajan kierrät aihetta ettei vain tarvitsisi vastata.


    • Anonyymi

      Niin ne vaan lantapallerot pyörii palstalla ...

    Ketjusta on poistettu 90 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe