”farang buddhaksi” - ja miksiköhän muka?
Minua vaimoni kutsui jo 22 vuotta sitten farang buddhaksi.
16
78
Vastaukset
Varmaankin koska olen todella kova kuntoinen 192 senttinen mies Hua Hiinista joka kuvaa juostessaan aimon kanssa sumeita kuvia apinoloista. Mut tunnetaan täällä myös nimellä lentävä suomalainen salmiakkihammas.
- Anonyymi
Se ei ole "lentävä"salmiakkihammas vaan Jäätävä Salmiakkihammasmies!
- Anonyymi
diu diu diu . . .
- Anonyymi
Pällihän on 125 kiloinen rasvapallo.
- Anonyymi
Tuo tarina doppareista kaatuu jo siihen kun se on hemmetin hankala ja tyhmä koirarotu kouluttaa mihinkään muuhun kuin aidatun alueen vartijaksi. Purevat ihan ketä sattuu ja eivät meinaa oppia mitään. Kouluttamattomina ovat vaarallisia ja ärsyttäviä räksyttäjiä, kuten numerotollokin.
- Anonyymi
Aika painavat kaulapannat Suomen armeijan doppareilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tarina doppareista kaatuu jo siihen kun se on hemmetin hankala ja tyhmä koirarotu kouluttaa mihinkään muuhun kuin aidatun alueen vartijaksi. Purevat ihan ketä sattuu ja eivät meinaa oppia mitään. Kouluttamattomina ovat vaarallisia ja ärsyttäviä räksyttäjiä, kuten numerotollokin.
Ilmankos niitä ei Suomen armeijalla silloin ollutkaan... siis silloin kun Pällisenssulla väitti olleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tarina doppareista kaatuu jo siihen kun se on hemmetin hankala ja tyhmä koirarotu kouluttaa mihinkään muuhun kuin aidatun alueen vartijaksi. Purevat ihan ketä sattuu ja eivät meinaa oppia mitään. Kouluttamattomina ovat vaarallisia ja ärsyttäviä räksyttäjiä, kuten numerotollokin.
Tätä kommenttia en allekirjoita. Tokihan tuo, että ”kouluttamattomina” ovat vaarallisia, pitänee paikkansa, muidenkin ja etenkin hieman kookkaampien koirien kohdalla.
Arvelisin että yksi syy miksi dobbareita ei Suomen armeijan tai poliisin työkoirina ole, voisi johtua siitä että niillä ei ole pohjavillaa. Tokihan valintaan vaikuttavat muutkin ominaisuudet, kuten terveys ja luonne.
Saksanpaimenkoirien käytön vähentyminen Suomen armeijan ja poliisin työkoirina johtunee käsittääkseni ainakin osittain edellä mainitsemistani syistä. Näyttelylinjaisten sakemannien jalostus on johtanut selkälinjaltaan katkarapuja muistuttaviin koiriin ja tuonut näin mukanaan terveyteen liittyviä ongelmia. Sakemannien jalostuksessa arvostetut suojelukokeet (SchH ja IPO) ovat puolestaan osaltaan johtaneet siihen, että niiden hermorakenne (luonne) on usein sopimaton viranomaisten työkoirina käyttöön, ts. liian terävä, eli pää ei kestä painetta.
Malinois onkin tänään se rotu, josta on tullut Suomen armeijan ja poliisin eniten käyttämä rotu. Saksan armeijan käyttämistä koirista n. 90% taitaa olla näitä.
Malinois toki on rotu, missä myös on ns. näyttely- ja käyttölinjaisia koiria. Sattuneista syistä johtuen minä olen tuntenut Suomessa kasvattajia, jotka ovat kasvattaneet käyttölinjaisia sakemanneja ja kasvattajia jotka ovat kasvattaneet käyttölinjaisia malinoisseja. Erään malinois kasvattajan koirista tiedän, että kaikki urokset menivät viranomaisten käyttöön ja vain narttuja harrastajille. Tietoni toki tänään eivät ole päivitettyjä tai relevantteja, mutta en itse välttämättä ottaisi, vaikka tarjottaisiin, perheeni seurakoiraksi käyttölinjaista malinoissia.
Tämän mitä nyt kirjoitin, kirjoitin mitenkään piruilematta NumBallille tai Senssulle, saa nyt sitten nähdä miten vastaavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä kommenttia en allekirjoita. Tokihan tuo, että ”kouluttamattomina” ovat vaarallisia, pitänee paikkansa, muidenkin ja etenkin hieman kookkaampien koirien kohdalla.
Arvelisin että yksi syy miksi dobbareita ei Suomen armeijan tai poliisin työkoirina ole, voisi johtua siitä että niillä ei ole pohjavillaa. Tokihan valintaan vaikuttavat muutkin ominaisuudet, kuten terveys ja luonne.
Saksanpaimenkoirien käytön vähentyminen Suomen armeijan ja poliisin työkoirina johtunee käsittääkseni ainakin osittain edellä mainitsemistani syistä. Näyttelylinjaisten sakemannien jalostus on johtanut selkälinjaltaan katkarapuja muistuttaviin koiriin ja tuonut näin mukanaan terveyteen liittyviä ongelmia. Sakemannien jalostuksessa arvostetut suojelukokeet (SchH ja IPO) ovat puolestaan osaltaan johtaneet siihen, että niiden hermorakenne (luonne) on usein sopimaton viranomaisten työkoirina käyttöön, ts. liian terävä, eli pää ei kestä painetta.
Malinois onkin tänään se rotu, josta on tullut Suomen armeijan ja poliisin eniten käyttämä rotu. Saksan armeijan käyttämistä koirista n. 90% taitaa olla näitä.
Malinois toki on rotu, missä myös on ns. näyttely- ja käyttölinjaisia koiria. Sattuneista syistä johtuen minä olen tuntenut Suomessa kasvattajia, jotka ovat kasvattaneet käyttölinjaisia sakemanneja ja kasvattajia jotka ovat kasvattaneet käyttölinjaisia malinoisseja. Erään malinois kasvattajan koirista tiedän, että kaikki urokset menivät viranomaisten käyttöön ja vain narttuja harrastajille. Tietoni toki tänään eivät ole päivitettyjä tai relevantteja, mutta en itse välttämättä ottaisi, vaikka tarjottaisiin, perheeni seurakoiraksi käyttölinjaista malinoissia.
Tämän mitä nyt kirjoitin, kirjoitin mitenkään piruilematta NumBallille tai Senssulle, saa nyt sitten nähdä miten vastaavat.PS. Kommentti on tallennettu.
- Anonyymi
Meinaatteko matkustaa Pattayalle, edes joskus, kerrankin ?
- Anonyymi
Kysyy hän joka ei saa kuksaansa ikinä Thaimaahan.
- Anonyymi
Tuo on korlein arvo jonka oranki voi koskaan saavuttaa
- Anonyymi
Joskus ovat sanoneet Jeesusta
- Anonyymi
Olin ylipainoinen parikymmentäkiloa. Ruumiillista työtä tehnyt ja nekkailua aina harrastanut riski karju. Ennen koronaa menin kaverin seuraksi kapakan tupakkahuoneeseen Suomessa, vaikken itse polta. Siellä oli pitkä hujoppi ränkkäämässä riitaa nuoren naisen kanssa. Huomautin ystävällisesti hujopille että rauhoitu. Hujoppi totesi että "Rauhotu... pie sinä läski turpas kiinni"
Noin sekunnin päästä kuului TA-TAM ja laskeutui syvä hiljaisuus. Kannoimme yhdessä portsarin kanssa hujopin ulos, jonne tämä jäi piirtämään nenästään pulppuavalla verellä lumeen kuvioita parkkipaikalle ja totesi vaikertavalla äänellä "Jätkä on opetellut..." Ei käyttänyt enää läski-termiä jostakin syystä, eikä olis kannattanut alunperinkään.- Anonyymi
Jumankekka sentään ja missähän tämä alkuperäinen tarina ollen.?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18709- 91685
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 31565
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502